Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaste lasten verlagen

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Mrt 2019 22:51

Vaste lasten verlagen

Iets waar ik mij de laatste tijd best mee bezig hou, is het verlagen van onze vasten lasten. Ik vind het eigenlijk best zonde om teveel te betalen terwijl het ook goedkoper kan. Waar besparen jullie op?

Ik ga deze week onze verzekeringen (woon/aansprakelijkheid) oversluiten, scheelt zo €15 per maand. Verder ben ik aan het kijken naar energiemaatschappijen, maar tot nu toe is Nuon voor ons de beste keuze qua stroom.
Daarnaast kon de hypotheekrente omlaag, dit scheelt niet veel, maar toch weer €10 per maand door één telefoontje.

Wie heeft er goede tips om je lasten te verlagen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Mrt 2019 23:00

Re: Vaste lasten verlagen

Zonnepanelen? Wel een investering, maar op langere termijn verdien je die terug natuurlijk.

Wij hebben ons nieuwe huis gekocht inclusief zonnepanelen, nu al blij mee!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem308

Bericht 27 Mrt 2019 23:01

Re: Vaste lasten verlagen

Dure mobiele abonnement vervangen voor simonly.
Eigen risico zorgverzekering omhoog gooien en premie op jaarbasis betalen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Mrt 2019 23:05

Re: Vaste lasten verlagen

Bliss schreef:Zonnepanelen? Wel een investering, maar op langere termijn verdien je die terug natuurlijk.

Wij hebben ons nieuwe huis gekocht inclusief zonnepanelen, nu al blij mee!


Is zeker een goed idee en gaan we waarschijnlijk wel doen! Hebben een heel dak op de zuidkant, alleen laten we eerst eind van het jaar een dakkapel plaatsen maar daarna zeker iets om naar te kijken.

Super dat jij ze straks al hebt, scheelt toch weer!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Mrt 2019 06:22

Re: Vaste lasten verlagen

Geldt vast niet voor je dat je hiermee kunt besparen, maar wij hebben net radiatorfolie geplaatst. Schijnt dat je daar bij huizen zoals de onze best wat tientjes mee kan besparen op stookkosten. Zelfde geldt voor radiatorventilatoren, daar willen we nog naar kijken.

Maar goed, ons huis is dan ook niet geisoleerd en heeft enkel glas.

TV en internet abonnement eens onder de loep nemen? Weekboodschappen gaan doen ipv vaker doordeweeks?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Mrt 2019 08:02

Re: Vaste lasten verlagen

Wij hebben zonnepanelen laten plaatsen en onze aanbouw wordt beter geisoleerd. Dat laatste gaan we overigens nooit terugverdienen, maar gaat wel bijdragen aan ons comfort. Dat het dan wat scheelt qua kosten is mooi meegenomen.

Verder dubbele verzekeringen opgezegd en eigenlijk moeten we ook eens de all risk van de auto af laten halen.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 28 Mrt 2019 08:36

Re: Vaste lasten verlagen

Lopende abonnementen nalopen en overbodige opzeggen, lampen vervangen in huis door led-lampen, verzekeringen aanpassen
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 28 Mrt 2019 08:50

Re: Vaste lasten verlagen

Met isolatie kan je veel besparen. Helaas heb je dan wel eerst kosten. Maar denk aan de spouwmuur isolatie, dakisolatie, kruipruimte isolatie. Verder de tochtstrips bij ramen en deuren.

Wij zijn ook blij met onze zonnepanelen. En houtkachel (naast cv) daar besparen wij ook aardig wat kosten op.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2019 08:52

Re: Vaste lasten verlagen

-Wij hebben onze verzekeringen (auto, huis etc.) overgezet naar Centraal Beheer i.p.v. een lokaal assurantiekantoor. Zij waren al nooit de goedkoopste (maar wel erg goed en persoonlijk) en toen werden ze overgenomen, gingen alle prijzen omhoog en de service x20 naar beneden. Dus overgestapt, scheelde ons meer dan €40 per maand. (meteen besparing)

-Lampen vervangen door LED en niet overbodig aan laten staan. (lange termijn besparing)
-Koud water gebruiken met tandenpoetsen en de kraan niet onnodig laten lopen (lange termijn besparing)
-Alleen volle trommels wassen (lange termijn besparing)
-Isolatie (lange termijn besparing)

-Mobiele telefonie naar SimOnly (meteen besparing) en internet en TV abonnement checken (bijna meteen besparing).
Wij hebben geen eens een TV abbo meer. Wij kijken TV via het Ziggo Go account van mijn beppe.
<<

Anoniem284

Bericht 28 Mrt 2019 09:04

Re: Vaste lasten verlagen

Zonnepanelen scheelt hier zoveel inderdaad in maandelijkse lasten. Natuurlijk wel aanschaf gehad. Heb wel een gedeelte btw kunnen terug krijgen (1/3, want in-dak-panelen).

Ik heb ook mijn auto verkocht, gebruikte ‘m amper nog sinds ik vlakbij mijn werk woon. We hebben nog een lease auto die we voor alles gebruiken, dus mijne werd echt overbodig. Scheelt maandelijks weer een verzekering en wegenbelasting. Maar dat moet toevallig zo uitkomen natuurlijk.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 28 Mrt 2019 09:37

Re: Vaste lasten verlagen

- Geen nieuwe telefoon nemen als dst niet echt noodzakelijk is maar sim only.
- TV en internet overstappen en gebruik maken van een aanbieding of huidige pakket wellicht verlagen.
- Boodschappen; maak lijstjes en doe minder vaak boodschappen. Bedenk van te voren wat je wilt eten dmv te kijken wat er nog in huis is en maak adh daarvan een lijstje.
- Ander vervoer, kun je met de fiets/ brommer ipv de auto op bepaalde momenten?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Mrt 2019 10:43

Re: Vaste lasten verlagen

Goede tips! Ik ben net overgestapt van tele2 naar telfort sim only, scheelt €13 per maand door combikorting :banaan:
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2019 10:44

Re: Vaste lasten verlagen

Scandic schreef:Goede tips! Ik ben net overgestapt van tele2 naar telfort sim only, scheelt €13 per maand door combikorting :banaan:

Nice! Telfort wordt binnenkort KPN en wij hebben onze mobiele abbo's al bij KPN. Als ons internet er dan bij komt, hebben we ook nog extra korting. :banaan:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers