Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe baan & lichamelijk probleem

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mrt 2019 14:52

Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Nog steeds ben ik niet hersteld van mijn operatie begin november. Er is toen een cyste verwijderd en daarvoor moesten ze ook een stukje van m'n stuitje weghalen. Hier heb ik nog best wel veel last van. De afgelopen maanden heb ik mijn werk gewoon kunnen doen dankzij een zit/stabureau. Daarmee kan ik steeds afwisselen en hoef ik geen uren te zitten.

Maar nu ben ik aan het solliciteren en vraag ik me af hoe ik dit aan moet pakken. Ik heb zo'n bureau eigenlijk wel echt nodig om te kunnen werken, anders houd ik het nog geen dag vol vrees ik. Maar hoe pak ik dit aan? Ik wil niet meteen als een zeikerd overkomen, maar als ik niks zeg, heb ik mezelf ermee.

Hoe zouden jullie dit brengen en in welke fase van het sollicitatieproces?
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Mrt 2019 15:04

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Ik ben er wel altijd direct eerlijk in omdat iedereen daar het meeste aan heeft. Dan weten we beiden waar we aan toe zijn en als zij de keuze maken dat ze om die reden niet verder met me willen dan hoef ik ook niet voor ze te werken.

Maar bij mij is het chronisch dus wellicht een beetje anders. Snap dat je dit lastig vindt. Ik zou me er nu niet te druk om maken en dit eventueel in een 2e gesprek ter sprake brengen. De bedoeling is dat je uiteindelijk volledig herstelt toch?

Beterschap trouwens, vervelend dat je er nog zo’n last van hebt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mrt 2019 15:36

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Ik sta er hetzelfde in als jij geloof ik. Ik hoop wel op volledig herstel, maar ik weet niet hoe lang dat nog kan duren. Het duurt me nu al veel te lang, baal er echt vreselijk van.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mrt 2019 15:37

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Heb jij ook een aangepaste werkplek nodig trouwens?
❤ 7 juni 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Mrt 2019 17:27

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Ja, snap dat je baalt! Zou ik ook slecht trekken.

Nee, geen aangepaste werkplek zolang ik lopen en zitten maar af kan wisselen. Hoeveel uur wil je gaan werken? Op zich zou je best sterk moeten staan want bedrijven staan te springen om personeel dus kan me voorstellen dat ze iets buigzamer zijn!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Mrt 2019 17:36

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Bij mij is het hetzelfde als bij Feline. Helaas chronisch dus gelijk open kaart spelen wbt mijn beperking en hun verwachtingen. Ik kan me voorstellen dat je het lang vindt duren hoor, niks aan hè. Hopelijk herstelt het volledig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mrt 2019 17:47

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Ik ben nu al bang dat het bij mij ook chronisch wordt, ik lees in elk geval veel nare verhalen op internet (maar dat is altijd als je googelt natuurlijk). Niemand heeft een vergelijkbare operatie als ik gehad, maar ik lees dan verhalen over gekneusde en gebroken stuitjes enzo en dat dat heel lang, zo niet altijd, een gevoelige en pijnlijke plek blijft.
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Mrt 2019 19:58

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Ai, en dan is een stuitje echt een rotplek om last van te hebben.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Mrt 2019 20:14

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Bliss schreef:Ik ben nu al bang dat het bij mij ook chronisch wordt, ik lees in elk geval veel nare verhalen op internet (maar dat is altijd als je googelt natuurlijk). Niemand heeft een vergelijkbare operatie als ik gehad, maar ik lees dan verhalen over gekneusde en gebroken stuitjes enzo en dat dat heel lang, zo niet altijd, een gevoelige en pijnlijke plek blijft.

Ik heb ook geen vergelijkbare operatie gehad maar wel al 6,5 jaar heel regelmatig last van mijn stuitje. Soms heb ik nauwelijks last en soms veel last. Als ik veel last heb gebruik ik een speciaal kussen om op te zitten en ik heb het geluk dat ik op mijn werk niet veel hoef te zitten. En ik kan alleen fietsen met een speciaal fietszadel.
Heel naar hoor dat jij er nu veel last van hebt, ik hoop dat het bij jou snel beter gaat en het niet chronisch wordt want het is wel echt lastig en pijnlijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mrt 2019 20:16

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Ik heb ook een ergonomisch stuitkussen gekocht vorige week, maar valt me eigenlijk tegen. Werkt niet echt heel goed vind ik.
❤ 7 juni 2018
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Mrt 2019 21:18

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Vervelend dat je nog steeds last hebt.

Bij ons worden sta/zitbureaus vanuit ergonomisch perspectief gemotiveerd. Hebben werkgevers vaak geen potje (verzekering) of kunnen ze aanspraak maken op aangepaste hulpmiddelen?
08/2018
05/2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Mrt 2019 21:48

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Bliss, ik heb vanwege meerdere operaties rond mijn stuitje/heiligbeen/onderrug inmiddels ook chronisch pijn. Inmiddels loop ik bij een bekkenbodemfysio en ben ik erachter gekomen dat ik veel vaker mijn bekkenbodem aanspan dan ik dacht. Dit heeft enorm veel invloed op je stuitje. Wie weet een optie eens te kijken of je zo iemand eens kan bezoeken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 26 Mrt 2019 13:57

Re: Nieuwe baan & lichamelijk probleem

Uit hoeveel rondes bestaat de sollicitatieprocedure dan? Ik zou het aangeven als je door de eerste ronde bent (ervan uitgaande dat er meerdere rondes zijn). Als deze werkgever jou echt wil, zullen ze bereid zijn jou de voorziening(en) te leveren die jij nodig hebt om je werkzaamheden uit te kunnen voeren. Gaat het om een grote(re) organisatie? Daar is het wellicht makkelijker om een aangepaste werkplek te krijgen, maar ik zou het dus gewoon aangeven en dan hoor je vanzelf wat al dan niet de mogelijkheden zijn. Succes!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers