Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij bloeddonor

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Okt 2013 09:15

Re: Ben jij bloeddonor

Ik overweeg het nav dit topic wel. Maar toch houdt iets me tegen. Hm, ik denk er nog even over na.
<<

Anoniem 48

Bericht 07 Nov 2013 00:11

Re: Ben jij bloeddonor

Zo nog even een update, vandaag de eerste keer bloed gegeven en ergens valt het me toch een beetje tegen. Merk gewoon dat ik een halve liter bloed kwijt ben. Dat had ik niet aan zien komen want de meeste dingen heb ik nergens last van. Morgen hopelijk niet meer zo'n last van want dan moet ik keihard sporten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Nov 2013 00:55

Re: Ben jij bloeddonor

Ik zal morgen wel een tandje rustiger doen met sporten.
Na de eerste keer ging ik de dag erna tennissen. Dat ging op zich goed, hoewel ik wel merkte dat ik minder fel op mijn benen was. Na de training had ik nog conditietraining en we begonnen met een intensief sprint spelletje. Na 5 minuten begon het mij de duizelen en begon ik het heel warm te krijgen. Toen ben ik gaan zitten zodat het kon wegtrekken. Toen pas kwam bij mij het idee dat het kwam omdat ik nog steeds niet voldoende bloed had om het zuurstof snel genoeg rond te pompen. Dit was ruim 24 uur na het bloed geven. Luister morgen goed naar je lichaam en als je merkt dat het niet gaat stoppen. Ik was bijna knock-out gegaan en dat wil ik echt niet meemaken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Nov 2013 08:20

Re: Ben jij bloeddonor

Bij m'n bevalling ben ik 5,5 liter bloed verloren en toen nam ik me voor om bloeddonor te worden zodra dat weer mogelijk zou zijn. Het donorbloed heeft mijn leven gered.

Helaas zit ik al anderhalf jaar te eikelen qua conditie, eerst een b12 tekort, toen weer te lage bloeddruk, en nu zit ik niet goed in m'n vel en ben veel moe dus nu wil ik het ook niet.

Volgend jaar hoop ik! Want ik ben het wel echt van plan!
#teammaple🍁
<<

Saartje

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:46

Bericht 07 Nov 2013 15:03

Re: Ben jij bloeddonor

Volgens mij mag je geen bloeddonor zijn wanneer je zelf een bloedtransfusie hebt gehad, maar weet dit niet helemaal zeker..
<<

Anoniem44

Bericht 07 Nov 2013 15:04

Re: Ben jij bloeddonor

Klopt, het mag niet als je zelf ooit in je leven een bloedtransfusie hebt gehad.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Nov 2013 15:44

Re: Ben jij bloeddonor

Hoppa, die kan van m'n lijstje. Dat gaat makkelijk zo!

Ik zie het op de site staan inderdaad. Maf dat ik dat niet wist.
#teammaple🍁
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 07 Nov 2013 23:35

Re: Ben jij bloeddonor

Ook ik heb gisteren weer een half litertje gegeven. Ging goed. Tweede keer al dat ik me gewoon goed voelde tijdens de donatie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem309

Bericht 10 Nov 2013 20:22

Re: Ben jij bloeddonor

ik heb het een keer gedaan maar voelde me daarna behoorlijk zwak. Sindsdien heb ik besloten het alleen nog te doen als ik me echt goed fit voel. Helaas ben ik al een aantal jaren flink aan het kwakkelen met mijn gezondheid waardoor ik het niet meer heb gedaan.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Nov 2013 00:47

Re: Ben jij bloeddonor

Mijn ijzergehalte was trouwens weer lekker hoog. 9.1. Welke waardes hebben jullie dames?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Nov 2013 08:05

Re: Ben jij bloeddonor

Ik heb normaal rond de 8,5. De eerste keer was mijn waarde goed, de tweede keer aan de lage kant. Het kon toen nog net. De keren daarop was het weer goed en zat ik rond de 8,5.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Nov 2013 12:43

Re: Ben jij bloeddonor

Mijn ijzergehalte was 9,3 mooi hoog dus. Ben benieuwd of dat inmiddels al weer een soort van hersteld is.
<<

Dharma

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:29

Bericht 11 Nov 2013 13:43

Re: Ben jij bloeddonor

Ik wil het wel in de toekomst, maar omdat mijn tatoeages nog niet oud genoeg zijn mag het nog niet.
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Nov 2013 22:44

Re: Ben jij bloeddonor

Ik zit te wachten tot ze me bellen voor een afspraak voor de keuring.... Had ze zelf gebeld een paar weken geleden maar de telefoonmevrouw kon in de buurt geen beschikbare data vinden, die zouden later bekend zijn. Nog niks gehoord. Ik wacht het nog even af en anders bel ik zelf wel weer een keer.
<<

Anoniem 48

Bericht 11 Nov 2013 22:52

Re: Ben jij bloeddonor

Ik zou zelf nog een keer bellen denk ik, ik kon zelf de volgende dag terecht.
<<

Anoniem285

Bericht 12 Nov 2013 20:17

Re: Ben jij bloeddonor

Ik zou graag bloed willen geven, maar toen ik me aanmeldde kwam ik erachter dat je geen bloed mag geven als je in bepaalde landen bent geweest in de afgelopen maanden/jaar? Ik weet het niet meer precies, maar ik had het graag gedaan als het mogelijk was geweest.
Ik kan daar trouwens op de website nu niets over terugvinden, vreemd.
Edit: Nu zie ik er wel iets over inderdaad.
<<

Anoniem199

Bericht 14 Nov 2013 10:30

Re: Ben jij bloeddonor

Ik ben ook bloeddonor, ongeveer 2 jaar nu.

Zag een reactie dat de eerste keer zo tegenviel. Dat had ik ook hoor. Mn bloeddruk was door de spanning zelfs een beetje hoog. Ook dat je merkte dat je een halve liter bloed miste herken ik. Hoe ging het sporten? Ik ben nu 4/5 keer geweest denk ik en het gaat steeds beter. Helaas ben ik moeilijk te prikken, de goede aders zijn bijna niet te vinden. Vorige keer dus in een klein adertje. Dat voelde niet echt fijn en had dan ook een blauwe plek een paar dagen later. Maar het is voor een goed doel, dus dat heb ik er allemaal wel voor over!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Nov 2013 10:48

Re: Ben jij bloeddonor

Ik ben nu een jaar bloeddonor en mij valt het eigenlijk altijd mee. Ik let er zelf wel op dat ik me goed voel als ik ga, genoeg gegeten heb, me fit voel, niet ongesteld ben of moet worden etc.

Paar keer niet mogen geven vanwege tatoeage, piercing, verkoudheid, vakantie geweest etc, maar verder ga ik eigenlijk heel trouw als ik opgeroepen wordt.

Waarom ik me heb opgegeven is omdat ik zelf in de zorg werk en ik het als een soort van "plicht" voel zo lang ik zelf nog gezond ben. (op schildklierproblemen en flink b12 tekort na maar dat heeft geen invloed op bloed mogen geven)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem199

Bericht 14 Nov 2013 16:06

Re: Ben jij bloeddonor

Beachgirl schreef:Ik ben nu een jaar bloeddonor en mij valt het eigenlijk altijd mee. Ik let er zelf wel op dat ik me goed voel als ik ga, genoeg gegeten heb, me fit voel, niet ongesteld ben of moet worden etc.

Paar keer niet mogen geven vanwege tatoeage, piercing, verkoudheid, vakantie geweest etc, maar verder ga ik eigenlijk heel trouw als ik opgeroepen wordt.

Waarom ik me heb opgegeven is omdat ik zelf in de zorg werk en ik het als een soort van "plicht" voel zo lang ik zelf nog gezond ben. (op schildklierproblemen en flink b12 tekort na maar dat heeft geen invloed op bloed mogen geven)


Hoe vaak word jij opgeroepen dan? Dat vraag ik omdat je zegt dat je een jaar donor bent, maar dat je ook een paar keer niet hebt mogen geven. Maar vrouwen mogen toch maximaal drie keer per jaar geven? Ik ben dit jaar maar twee keer geweest. Ligt ook wel aan je bloedgroep dacht ik.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Nov 2013 17:34

Re: Ben jij bloeddonor

Nens schreef:
Beachgirl schreef:Ik ben nu een jaar bloeddonor en mij valt het eigenlijk altijd mee. Ik let er zelf wel op dat ik me goed voel als ik ga, genoeg gegeten heb, me fit voel, niet ongesteld ben of moet worden etc.

Paar keer niet mogen geven vanwege tatoeage, piercing, verkoudheid, vakantie geweest etc, maar verder ga ik eigenlijk heel trouw als ik opgeroepen wordt.

Waarom ik me heb opgegeven is omdat ik zelf in de zorg werk en ik het als een soort van "plicht" voel zo lang ik zelf nog gezond ben. (op schildklierproblemen en flink b12 tekort na maar dat heeft geen invloed op bloed mogen geven)


Hoe vaak word jij opgeroepen dan? Dat vraag ik omdat je zegt dat je een jaar donor bent, maar dat je ook een paar keer niet hebt mogen geven. Maar vrouwen mogen toch maximaal drie keer per jaar geven? Ik ben dit jaar maar twee keer geweest. Ligt ook wel aan je bloedgroep dacht ik.


Ja ik zeg het misschien verkeerd, ik ben nu een jaar ACTIEF donor. Toen ik me opgaf en de keuring kreeg was ik met het Cambridge dieet bezig en mocht ik dus nog niet doneren. Heb me dus denk ik al 2 jaar geleden laten keuren.
Ik ben nu een stuk of 4x geweest. Als ik niet kon geven gaf ik via de site aan dat ik uitstel wilde en vaak kreeg ik dan na 2 weken alweer een nieuwe oproep.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem199

Bericht 14 Nov 2013 17:50

Re: Ben jij bloeddonor

Ah oké. Volgens mij komen ze in mijn stadje ook niet zo heel vaak langs met de mobiele afnamelocatie. Dus als ik aangeef dat ik vakantie oid heb dan krijg ik niet zo 1,2,3 weer een nieuwe oproep. In de stad waar ik werk zou dat denk ik wel zo zijn, daar is het gewoon een vaste locatie.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 14 Nov 2013 20:02

Re: Ben jij bloeddonor

Ik had een oproep gekregen voor deze week en ben net geweest maar mijn hb is vandaag te laag. Over 3 maanden nieuwe poging dan maar.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Nov 2013 23:02

Re: Ben jij bloeddonor

Nee, ik ben bang voor de naald.. :redface:

En daarbij val ik vrij makkelijk flauw door een wat lage bloeddruk, dus sowieso zou het niet echt handig zijn.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem 48

Bericht 15 Nov 2013 00:28

Re: Ben jij bloeddonor

Nog de vraag hoe het sporten ging. Nou dat viel vies tegen. Het stukje cardio was echt adem happen en zag blijkbaar ook erg wit. Dus dat toen maar niet gedaan.
Had het niet bewust ergens voor gedaan maar mijn opa krijgt morgen weer een bloedtransfusie dus ergens voelt het nu toch wel anders.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers