Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wéér een kat kwijt

<<

Anoniem268

Bericht 17 Mrt 2019 08:40

Wéér een kat kwijt

Vorig jaar februari zijn we hier komen wonen. Kat nummer 1 is in mei aangereden, mocht nog maar net buiten. Kat nummer 2 hadden we enkele dagen later, die is vlak nadat hij buiten mocht verdwenen, geen enkel spoor. Was ook nog niet gecastreerd en nog niet gechipt, dus kun je nooit meer vinden. Ik had in december al een kat moeten laten inslapen van ouderdom en dus op een half jaar drie katten verloren. Had tegen vriend gezegd dat ik geen nieuwe meer wilde, maar toch stond hij een dag later met een kitten voor mijn neus. Enorm lief beestje, dus oké dan maar. Dat was dus in juli(hij is in mei geboren). Ondertussen is hij gechipt, maar niet gecastreeed want dat wil vriend niet (hij identificeert zich zeker met die ballen ofzo?!). Hij speelt altijd buiten met het buurkatje, die even oud is, ook nog niet gecastreerd en wel gechipt.

Maar nu is hij weer niet thuis gekomen sinds gisterenochtend 05:00. Ondertussen dus weer 30 uur kwijt. Hij is al eens eerder een dag en nacht weggebleven, maar dan was hij er de volgende dag wel voor het eten. Nu niet. Hij is ook gek op auto’s, dus kans is er ook dat hij in een auto is gesprongen. Laatst heeft hij dat bij het buurmeisje gedaan, die kwam er een halve kilometer later achter omdat hij op schoot wilde klimmen.

Kortom, weer een kat kwijt, de vierde in korte tijd waar ik afscheid van moet nemen en ik trek het gewoon niet meer. Vriend vindt dat ik er niet verdrietig over moet zijn omdat de kat kiest om niet te blijven en je ze niet kan binden, maar ik ben gewoon bang dat er iets is gebeurd. Dat hij ergens opgesloten is of meegelift is of verdwaald is of door een vos aangevallen is (hij is al eens door iets gebeten)...
<<

Anoniem279

Bericht 17 Mrt 2019 08:44

Re: Wéér een kat kwijt

Jeetje wat naar zeg! Maar kwijt betekent nog niet dat je afscheid moet nemen he? Heb je hem al aangemeld bij Amivedi? Verder zou ik flyers in de buurt ophangen en oproepen delen op Facebook op zoveel mogelijk lokale Facebook groepen. Best kans dat hij nog gevonden wordt. Ik hoop het in elk geval heel erg voor je, maar ik kan me goed voorstellen dat de moed je in de schoenen gezakt is.
<<

Anoniem268

Bericht 17 Mrt 2019 08:47

Re: Wéér een kat kwijt

Ja Amivedi enzo ga ik allemaal doen, maar heeft de vorige keer ook niks opgeleverd. We wonen ook op de grens, dus als hij richting België is getrokken heeft het al geen nut meer (is ook heel bosrijk, dus eerder dat hij verwildert dan bij mensen komt). Ik heb daar gewoon niet veel vertrouwen meer in.

Volgens mij wacht Amivedi toch altijd 3 dagen vanaf vermissing, dus vandaar dat ik daar nog mee wacht.
<<

Anoniem279

Bericht 17 Mrt 2019 09:39

Re: Wéér een kat kwijt

Volgens mij is de vermissing van de kat van mijn ouders destijds binnen twee dagen online gezet. Lijkt mij ook: hoe eerder je ermee aam de slag gaat, hoe groter de kans dat hij gevonden wordt. En lokale facebookgroepen?
<<

Anoniem268

Bericht 17 Mrt 2019 09:40

Re: Wéér een kat kwijt

Heb Facebook nu een melding gezet en amivedi ook bericht. Op FB zit ik niet in lokale groepen, dus dat is moeilijk. Ik ga even kijken of ik daar ergens lid van kan worden.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 17 Mrt 2019 12:18

Re: Wéér een kat kwijt

Wat rot dat je zoveel katten bent kwijtgeraakt :(

Ongecastreerde katten gaan in het voorjaar op stap om poesjes te zoeken om te dekken, ze kunnen dan best een tijdje wegblijven. Ze verwilderen ook sneller dan gecastreerde katers, dus ik zou toch overwegen om hem alsnog te castreren als hij weer terug komt (ook voor je buren trouwens, want ze sproeien de hele buurt onder).

Ik hoop dat hij snel veilig weer terug is, die onzekerheid is vreselijk hè.
<<

Anoniem268

Bericht 17 Mrt 2019 16:41

Re: Wéér een kat kwijt

Hij is terug! Ik kwam thuis van boodschappen en hij stond in huis aan de deur op me te wachten toen ik binnen kwam. Had me vast gehoord.

Zijn halsbandje is weg, dus vermoedelijk toch ergens aan vast gezeten en los weten te wurmen of losgemaakt door iemand. Verder geen zichtbare problemen, hij was wel heel hongerig en ligt nu op bed te slapen.

Morgen de dierenarts bellen om zijn ballen er af te laten halen, of vriend het nu wil of niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Mrt 2019 19:39

Re: Wéér een kat kwijt

Sowieso! Je wil toch ook niet overal nestjes creëren, er zitten al te veel katten in het asiel.

Verder fijn dat deze kat terug is. En wat verdrietig van je vorige katten. Dat doet mijn kattenhart zeer om te horen.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Mrt 2019 09:07

Re: Wéér een kat kwijt

Fijn dat hij terug is! Is het geen optie om je kat in je tuin te houden? Zo heb je nooit stress of je kat buiten iets overkomt na al het verdriet van je vorige katten. En zo kan je kat ook gewoon lekker naar buiten. Je hebt diverse middelen om je tuin zo aan te pakken. Wij hebben dat bij onze kat bewust gedaan. We hebben een grote tuin en hij kan lekker rond. Ik schiet namelijk zelf al in de stress bij de gedachte dat mijn kat dagen weg is en ik niet weet waar hij is en hoe het met hem gaat.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 18 Mrt 2019 13:09

Re: Wéér een kat kwijt

Wat hebben jullie zoal aan aanpassingen gedaan, Ava? Hier ook een grote tuin, maar met een flinke sprong en wat klimwerk is de kat natuurlijk zo over de schutting. Ik zou het, zeker met warme dagen, fijn vinden als hij zelf het huis in en uit kan lopen (de achterdeur staat dan immers vaak open), maar hij mag de tuin niet uit. Als hij nu buitenkomt is het aan een riempje en onder toezicht.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Mrt 2019 13:37

Re: Wéér een kat kwijt

We hebben van deze dingen op de schutting. Is gemaakt van hard plastic :

Afbeelding

Dit hebben we aan ze zijkanten van de schuttingen. En de schutting achter zijn we op dit moment aan het vervangen en daar hebben we op dit moment nog niks. Maar dat hoeft nu opzich niet want ondertussen heeft onze kat artrose gekregen en kan nog maar een meter de lucht in springen. Maar voor een evt volgende kat en katten van buitenaf willen we straks dit :

Afbeelding

Of van deze roldingen. Maar daar moeten we ons nog even over inlezen :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem269 op 18 Mrt 2019 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 18 Mrt 2019 13:39

Re: Wéér een kat kwijt

Wat een uitgebreide reactie, top! Ik ga me er eens in verdiepen. Dankjewel.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Mrt 2019 15:42

Re: Wéér een kat kwijt

Graag gedaan!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 18 Mrt 2019 15:53

Re: Wéér een kat kwijt

Wat fijn dat hij terug is! Ik zou 'm ook zeker laten castreren, dan is de kans dat hij wegloopt meteen ook kleiner, en je voorkomt er dit probleem mee: https://goo.gl/images/g4Y54i

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers