Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke kleur kleding staat mij?

<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 03 Okt 2013 10:28

Welke kleur kleding staat mij?

Na tijden alleen te hebben meegelezen, vond ik het nu toch eens tijd worden om mee te gaan schrijven :cheering:

Laatst las ik in een ander topic iets over verschillende types (zomer, winter, herfst, lente). Ik ben me hier een beetje meer in gaan verdiepen, omdat ik bij sommige kleding soms het gevoel heb dat ik er wat pips uit zie. Ik denk dat ik een zomertype ben, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Wat vinden jullie?

Ik heb een bleke huid met sproetjes, word in de zomer niet echt heel bruin (heb dan een beetje een geelbruin kleurtje), mijn ogen zijn een mengelmoesje van blauw/grijs en groen en mijn eigen haarkleur is donkerblond (een beetje zo'n peper en zoutkleurtje). Omdat ik niet met een volledige foto op internet durf, maar even een detail (ik heb op de foto alleen mascara op, geen andere make-up):
*

Welke kleuren zouden mij het beste staan?
Laatst gewijzigd door Kitkat-chuncky op 22 Sep 2014 10:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 03 Okt 2013 16:23

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Ik heb vrij weinig verstand van de verschillende types dus kan je daar niet bij helpen. Maar ik denk dat er om dat te bepalen meer voor nodig is dan alleen een foto van je oog en huid. Het gaat dan toch ook om je haar en zo?
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 03 Okt 2013 18:12

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Ja, ik snap dat het lastig is. Maar ik ben gewoon een angsthaas die niet met foto op internet durft. Mijn haarkleur lijkt trouwens op de kleur van mijn wenkbrauwen.
Misschien moet ik gewoon verschillende kleuren uitproberen in een winkel en dan kijken hoe dat staat.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Okt 2013 18:31

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Rood wist hier altijd veel van, maar die komt hier helaas niet meer. Heb je al eens gegoogled, er zijn ook websites waar je het kan opzoeken geloof ik. Ik ben hier niet zo goed in, ik draag bijna alleen maar zwart. En sinds een paar jaar ook kleur...Nouja, legergroen, donkergrijs enzo haha.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 03 Okt 2013 18:41

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Aan de hand van je haarkleur en kleur ogen denk ik dat koele kleuren jou het beste zullen staan.
Dus blauw, paars, grijs, groen, roze..

Hopelijk kun je hier iets mee.
Het is ook altijd leuk om eens een kleurenanalyse te doen.
<<

Anoniem260

Bericht 03 Okt 2013 19:42

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Als je het echt eens goed wilt uitzoeken, kun je zo'n kleurenwaaier voor jezelf laten maken. Kost wel wat, maar dan loop je er in ieder geval goed bij :P
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2013 20:13

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Er was iets met aluminiumfolie en goudfolie naast je gezicht houden en dat je zo kan zien of je warm of koud bent?

Er staat me heel ver iets van bij, maar ik ben te moe om te google-en.
R. 2013
D. 2016
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 03 Okt 2013 21:36

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Aziraphale: Ja ik heb gegoogled, alleen vind ik het lastig omdat mijn ogen niet echt 1 duidelijke kleur hebben.

Marina: Dank je wel, daar kan ik wel wat mee! Heb jij wel eens zo'n kleurenanalyse laten doen? Ik had wel al gekeken op websites van mensen die dat doen. Het kost wel aardig wat, maar dan weet ik ook tenminste wat me wel en niet staat.

Jerry: Heb jij zelf ook een kleurenanalyse laten doen?

Caroow: Ik heb inderdaad gevonden dat je met goud en zilver kan testen of je een warm of koel type bent. Ik had zelf nog niet bedacht dat dat met aluminium folie kan ;) En dan alleen nog ergens wat goudkleurige folie vandaan halen.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2013 21:02

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Marinaa_ schreef:Aan de hand van je haarkleur en kleur ogen denk ik dat koele kleuren jou het beste zullen staan.
Dus blauw, paars, grijs, groen, roze..

Hopelijk kun je hier iets mee.
Het is ook altijd leuk om eens een kleurenanalyse te doen.

Het eerste wat in mij op kwam was inderdaad ook blauwe/paarse/grijze kleuren.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 04 Okt 2013 21:15

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Een goede kleurenanalyse is het geld wel waard. Jaren geleden heb ik een analyse laten doen en sindsdien weet ik beter welke kleuren bij mij passen. Ik ben zelf een herfsttype.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 05 Okt 2013 08:19

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Natural: Wat kostte bij jou die kleurenanalyse? Misschien een leuk idee om voor mijn verjaardag te vragen.
<<

Anoniem237

Bericht 05 Okt 2013 09:49

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Als je aangeeft dat je een geel/bruin kleurtje krijgt in de zomer heb je gele ondertoon in je huid en je hebt groene ogen dus heb je waarschijnlijk ook een groenige aderen op je polsen he? Kijk maar eens naar je polsen, of je aderen groen of blauw lijken.

Dan ben je zoals ik nu kan inschatten een warm lente type.

Kleuren als: aubergine, olijfgroen, tomatenrood, koraal, perzik, vanille en marine zullen je goed staan. :yes:
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 05 Okt 2013 12:55

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Forumster: de aderen op mijn polsen zijn blauw. Wat verder naar beneden wel groen.
Kan je ook 2 types zijn dan of in de zomer een ander type?
<<

Anoniem237

Bericht 05 Okt 2013 14:20

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Ollie schreef:Forumster: de aderen op mijn polsen zijn blauw. Wat verder naar beneden wel groen.
Kan je ook 2 types zijn dan of in de zomer een ander type?

Je kunt een gecombineerd type zijn maar de meeste mensen hebben toch wel een overwegend gele of roze ondertoon.
<<

Farfalla

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 05 Okt 2013 14:44

Bericht 05 Okt 2013 15:21

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Volgens mij zijn de meeste kleurenanalyses tegenwoordig ook uitgebreider dan de vier seizoenen, heb zelf een aantal jaren geleden ook een kleurenanalyse gedaan en daar keken ze welke kenmerken je had: koel/warm, gedempt/helder, licht/diep. Uiteindelijk zijn er 78 verschillende combinaties mogelijk met deze kenmerken. Denk zelf dat de vier seizoenen te beperkt zijn. Als ik naar de vier seizoenstypes kijk, pas ik namelijk niet in 1 seizoen, val meer tussen het zomer en wintertype in. De lichte pastelkleuren van het zomertype maken me bleek, maar het zwart van het wintertype ook. Mijn haarkleur, huidskleur en oogkleur lijkt wel wat op die van jou, behalve dat ik geen sproeten heb en iets donkerder haar heb denk ik. Kobaltblauw, felroze en smaragdgroen zijn mijn beste kleuren, herfstkleurtjes zoals okergeel en roestbruin maken me heel lelijk. Ik denk dat je vooral veel kleuren uit moet proberen, je ziet dan vanzelf wel welke je het mooist staan. Vind dit op zich nog wel een goede online test: http://www.stylemakeovers.com/colorquiz.html. je kunt dan de uitslag even verder googelen om te kijken welke kleuren er het beste bij staan.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 06 Okt 2013 10:25

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Farfalle: Dank je wel voor de test. Ik twijfel alleen tussen 2 dingen en dan voornamelijk door mijn oogkleur die een mengelmoesje is. Maar volgens de test ben ik in ieder geval een zomertype, maar weet niet zeker of ik cool of soft summer ben. Mijn huid en haar hoort bij cool, maar mijn ogen weer eerder bij soft.
Maar goed in ieder geval een stapje dichterbij!
<<

Anoniem336

Bericht 13 Mrt 2019 13:41

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Spencer schreef:Er was iets met aluminiumfolie en goudfolie naast je gezicht houden en dat je zo kan zien of je warm of koud bent?

Er staat me heel ver iets van bij, maar ik ben te moe om te google-en.



Whaha, ik ging serieus zoeken en t houdt je al jaaaaaren bezig :smile: :smile:
<<

Geel

Bericht 13 Mrt 2019 14:05

Re: Welke kleur kleding staat mij?

O kijk nou joh, wat hilarisch dit!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Mrt 2019 16:16

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Hahaha Spencer verpak jezelf in aluminiumfolie! En dan gaan wij kijken of het je staat :D

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Mrt 2019 23:09

Re: Welke kleur kleding staat mij?

Hahahaha ohh wat erg.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Mrt 2019 23:10

Re: Welke kleur kleding staat mij?

2013 ook echt al. Hoe dan hahaha
R. 2013
D. 2016

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers