Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder: waar op letten?

<<

Anoniem272

Bericht 14 Nov 2013 20:17

Gastouder: waar op letten?

Morgen gaan we een kijkje nemen bij een gastouder die vanaf januari onze twee kinderen bij haar thuis op kan vangen. Haar eigen zoon zit op school bij onze zoon, maar we kennen elkaar nog niet. Ze past op nog meer kinderen. Wij hebben nog nooit een gastouder gehad en ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten en wat we allemaal kunnen vragen. Iemand tips?
<<

Anoniem60

Bericht 14 Nov 2013 22:05

Re: Gastouder: waar op letten?

Sowieso of ze is opgenomen in het LRKP (ivm recht op toeslagen)
Wat haar dagritme is
Wat te doen als zij ziek of verhinderd is
Vraag of er een risicoinventarisatie is gedaan en of daar bijzonderheden uit naar voren kwamen
En stel haar wat vragen over haar werk, haar manier van opvoeden etc.

Succes!
<<

Anoniem28

Bericht 14 Nov 2013 22:11

Re: Gastouder: waar op letten?

Let op kleine dingen.. wij hebben ook net een nieuwe gastouder en ik heb vooral gelet op kleine signalen. Zo mocht een gastkindje dat daar was de hele tijd bij haar op schoot zitten, omdat ze erg verlegen was en werd niet gepusht om te gaan spelen. Deze vrouw reageerde perfect op onze dochter, niet bevragen, maar rustig afwachten en haar non verbaal bij het gesprek betrekken. Ook wist ze haar aan het eind van het gesprek te verleiden tot een spelletje.

Onze oudste dochter kon in ieder geval heel goed aangeven dat de nieuwe gastouder best op mocht passen, maar de mevrouw die erbij zat (bemiddelaar) niet.

Verder: de antwoorden op de vragen die we stelden gaven bij mij niet eens de doorslag, het waren veel meer de kleine dingetjes waar ik op lette, dingen die ze uit zichzelf vertelt en aangeeft, praktische voorbeelden die ze geeft, dat soort dingen. Naar die praktische voorbeelden zou ik ook vragen trouwens.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Nov 2013 22:17

Re: Gastouder: waar op letten?

Bedankt!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Nov 2013 22:21

Re: Gastouder: waar op letten?

Wat Rejoy zegt,

en hoe is het met de hygiene? Tuurlijk, waar geleefd wordt is er vuil, maar als het stof er 3 vingers dik ligt.....
Zit eten en drinken erbij of moet je daar zelf voor zorgen of extra voor betalen,
Mogelijkheid tot mee-eten (overwerk/file etc etc)
ophalen van school/psz
mogen er vriendjes komen spelen?


Dit zijn even de dingen die mij zo te binnen schieten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem28

Bericht 14 Nov 2013 22:22

Re: Gastouder: waar op letten?

en kijken of je via-via (persoonlijke) dingen over haar te weten kunt komen.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Nov 2013 22:26

Re: Gastouder: waar op letten?

Is het gek om een referentie te vragen? Ouders van (ex)gastkindjes?
<<

Anoniem28

Bericht 14 Nov 2013 22:32

Re: Gastouder: waar op letten?

nee hoor.. lijkt me niet. Misschien kun je via het gastouderbureau ook wel vragen wat voor vrouw het is? Als ik zou horen dat ze 'streng, maar rechtvaardig' zou zijn, dan zou ik al ernstig mijn twijfels hebben bijvoorbeeld. Ik zou bijvoorbeeld een 'rustige vrouw' oid willen horen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron