Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Sep 2013 09:03

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Happydobby schreef:Hier moet je iets tekenen als je kind medicatie nódig heeft.



Hier precies ook zo
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 05 Sep 2013 09:04

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier moeten we ook een formulier tekenen.
💜💜💙💙
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 05 Sep 2013 09:13

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Ik vind het logisch dat je moet tekenen als je wilt dat ze medicatie geven. Het is gewoon een voorbehouden handeling. En dan moet je één lijn trekken.

Maar wat ze bij Printje doen, gaat wel ver.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 05 Sep 2013 09:31

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Maple schreef:Zoutoplossing mogen wij wel geven, geen probleem. Overigens mogen wij alle medicatie wel geven. Zelfzorg sowieso, maar andere medicatie op doktersrecept ook gewoon. Tenzij er natuurlijk verpleegkundige handelingen hij komen kijken. Wel moet voor alle medicatie getekend worden, zodat ouders op papier hebben staan dat ze de verantwoordelijkheid uit handen geven.

Overigens is paracetamol ook een zelfzorgmedicijn, maar die mogen we dan niet geven. Tenzij op doktersrecept.

Hier precies hetzelfde. Als ouders ervoor tekenen dan mogen wij medicatie gewoon geven. Paracetemol inderdaad ook alleen op doktersrecept. Ik vind het ook raar dat ze dat bij het kdv van jouw kinderen niet doen Printje.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 05 Sep 2013 09:46

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Hier werkt het ook met een formulier om toestemming te geven. Zitten jou kinderen ook bij een kdv van K ( de grote organisatie hier in ehv) vroeg ik me laatst al af toen je er een topic over had. Mijn kids wel maar ik ben er erg tevreden over.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 05 Sep 2013 10:05

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Wij geven op het kdv ook gewoon medicijnen, mits de ouders en verklaring hebben ondertekend. Wij geven alleen geen paracetamol of zetpillen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 05 Sep 2013 10:33

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Geven jullie dan ook bv hoest drank? Als het niet door de dokter is voor geschreven?
<<

Anoniem100

Bericht 05 Sep 2013 10:49

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Bij de organisatie waar ik tot mei werkte, werd ook gewoon medicatie gegeven. Zowel zelfzorg als voorgeschreven van de dokter. Bij alle varianten moesten we een formulier laten invullen en ondertekenen. Kwam een bepaalde medicatie of neusspray etc. vaker voor dan hoefde de ouder alleen bij binnenkomst even een krabbel bij de huidige datum te zetten op het formulier uit het kinddossier. Bijvoorbeeld als er een paar maanden tussen zat.

Van een enkel kind was er doorlopende (zelfzorg)medicatie en wist ieder van ons dat, elke dag/week tekenen hoefde dan niet. We hadden bijvoorbeeld een kindje dat heel af en toe een lichte epilepsie-aanval kreeg en daar hadden wij medicatie voor liggen, voor het geval dat. In die 3 jaar dat ik haar op de groep heb gehad is het 1x nodig geweest. Daar is 1x voor getekend en konden we geven als het nodig was. Zelfde met medicatie voor benauwdheid, spray/puf etc. Een keer laten tekenen en als de ouder dan bv de puf mee had dan wisten wij dat het nodig zou kunnen zijn en schreven het op de daglijst bij de bijzonderheden.

Paracetamol en zetpillen gaven wij dan weer niet.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Sep 2013 10:55

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Koekiemonster schreef:
Ayla schreef:Hier moet ik zelfs voor neusdruppels een verklaring tekenen.

Dat is hier ook zo


Hier hetzelfde.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 05 Sep 2013 16:34

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Ik vind dat wel een beetje raar. Dan zou je kind dus niet naar het kdv mogen als hij/zij bijvoorbeeld een oorontsteking heeft gehad en daarvoor nog aan de antibiotica zou zitten.

Op het kdv waar mijn jongste zit moeten wij een formulier tekenen. Ik kreeg vandaag zelfs een mailbericht waarin werd aangekondigd dat als je kindje ziek is er medewerkers paraat zijn om bij jou thuis te komen oppassen tegen het bedrag van een extra dag. Aangezien je zieke kindje dan niet naar het kdv mag.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Sep 2013 16:41

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

En hoe is het gegaan? Hebben ze het gegeven?
<<

Anoniem16

Bericht 05 Sep 2013 20:15

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

De juf die er nu bij N was doet nooit moeilijk en zei meteen dat het geen probleem was. Bij R was het moeilijk moeilijk maar als hij echt benauwd zou worden zouden ze bellen en het geven. Uiteindelijk bleek dat niet nodig te zijn en kon hij gewoon zonder zijn puffer maar ze geven het dus niet.

Vancity; nee niet bij K maar bij de andere grote organisatie.


Overigens hoorden we vandaag dat de vaste juf van N weg moet.... wederom allerlei veranderingen. Ik ga nu toch echt eens kijken naar een gastouder in de buurt hier.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Sep 2013 21:30

Re: Mogen ze dit geven op het dagverblijf (neusspray)

Fijn dat z het bij N gewoon doen. Jammer dat ze dan weggaat.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx