Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 06 Feb 2019 20:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Succes Dee!
Juli 2019
<<

Anoniem315

Bericht 07 Feb 2019 10:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Succes Dee! Hopelijk gaat dit je helpen. Ik hoop het van harte voor jullie.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Feb 2019 16:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Er is hier al een tijdje niet gepost. Dat is natuurlijk mooi als er alleen maar positief nieuws is!

Hoe gaat het bij jullie Emma?

En hoe gaat het bij jou Sarah? Mogen jullie alweer? Niet geheel onbelangrijk; willen jullie alweer?

Hier zit de 1e rond Clomid er op. 4 echo's verder in tussen. Afgelopen maandag had ik een echo die me niet zo hoopvol stemde. Maar goed, daar had ik me maar bij neer gelegd. Voor de volledigheid kreeg ik vandaag nog een echo om even te checken. Inmiddels zovaak die echo's gezien dat je zelf wel een beetje kan zien hoe het werkt haha. Rechts waren geen grote eicellen te zien. Ze ging nog even aan de linkerkant kijken maar dat lukte niet goed. Die was wat moeilijk te zien en de gyn van maandag drukte daarom ook op mijn buik zodat ze het kon zien. Ik vertelde dat aan deze (andere) gyn. Waarop ze zegt: Druk maar waar jij denkt dat je moet drukken, wie weet helpt het. Dus ik druk op mijn buik en de gyn zegt daarop iets waarop ik moet lachen. En op dat moment kwam er een groot zwart rondje in beeld; een eicel op springen :yes: Dus het heeft gewerkt! Ik was echt blij. Want ik werd echt niet vrolijk van die clomid, en als ik dan ook nog eens een dubbele dosis zou gaan krijgen, weet ik niet of mensen om mij heen dat zouden gaan overleven.
Maar goed, de komende dagen ons best maar doen en hopelijk levert dat een zwangerschap op! :banaan:
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 22 Feb 2019 18:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat goed Dee! Succes de komende dagen :smile:
Had je zoveel last van die clomid ja? Veel stemmingswisselingen ofzo?

Hier gaat het eigenlijk wel een stuk beter. Mag van de huisarts 3 maanden geen ovulatietesten doen en dat geeft wel wat rust. Ben deze week voor het eerst bij de praktijkondersteuner geweest en dat was ook wel heel fijn. Ze sloeg de spijker op z’n kop en ze denkt dat ik nog niets heb verwerkt van wat er vorig jaar is gebeurd omdat alles nog zo door elkaar loopt.
Thuis is het in ieder geval een stuk gezelliger, we vinden elkaar weer leuk :cheering:

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat Sarah! Ook met de komst van je nichtje.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Feb 2019 20:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh Dee wat een fijn nieuws, zo’n goede follikel! Succes de komende dagen :)

Emma, fijn dat de sfeer beter is thuis, en dat je je zelf ook een stuk beter voelt. Voor jou ook succes :)

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Feb 2019 20:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee succes de komende dagen.


emma fijn dat de rust weer in huis is. Voor een man is het ook allemaal zoveel anders. Ik merk het bij ons ook. Ik zit er nog heel erg mee wat er allemaal is gebeurt. En mijn man heeft zoiets kom op we gaan door positief blijven.

We zijn vorige week zaterdag meteen op kraamvisite geweest. Cadeautje was nog niet binnen nu wel dus we moeten er nog een keer heen. En daar heb ik niet zoveel zin in. Het is gewoon zo dubbel en wil er ook niet over klagen de hele tijd bij mijn ouders want voor hun is het ook al zo dubbel. Ene kant zijn ze blij met hun kleindochter en aan de andere kant zien ze het verdriet bij hun eigen dochter.

Wij hebben groen licht gehad van de gyn. En als advies om iedere maand te testen omdat ik wel gewoon bloed verloor de vorige keer. Ik moet dit weekend ongesteld worden dus maandag maar even testen. Die zal zeker niet positief zijn. Want er is weinig gebeurt toen ik mijn eisprong had was onze kat ziek en hadden we daar drukte mee. Dus op naar de volgende maand
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Feb 2019 20:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah wat lastig dat het zo naast elkaar loopt! Ik vond het ook moeilijker op zulke momenten.
Jouw verdriet kan en mag er zijn naast hun geluk, ook bij jouw ouders. Dat hoeft elkaar niet in de weg te staan, alleen kan het natuurlijk wel heel confronterend zijn om het geluk of juist het verdriet bij een ander te zien om dezelfde wens.

Dee, spannende weken voor jullie. Hopelijk met positief resultaat!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 12 Mrt 2019 18:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Gelukkig is het hier erg rustig. Hopelijk betekent dat goed nieuws voor de andere dames!

Hoe gaat het met jullie Emma en Sarah?

Hier heeft de 1e ronde clomid helaas geen zwangerschap opgeleverd. Wel was er een eisprong en de omstandigheden waren goed, dus niks stond een zwangerschap in de weg. Wel had ik enorm last van klachten die zowel gelinkt kunnen worden aan zwangerschap als aan menstruatie en dat is wel heel erg frustrerend.
Op naar een volgende ronde.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 12 Mrt 2019 20:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat jammer Dee! Hopelijk volgende maand meer succes. Hoe gaat het verder met je? Gaan ze nu de dosis verhogen?

Hier gaat het zo zijn gangetje. Voel me iets rustiger maar ik zit nu op dag 28 en vind het toch wel spannend worden! Mijn cyclus is normaal wel veel langer maar toch :smile: ik kreeg vanmiddag wel even kortsluiting omdat mijn vriend mijn pinpas niet terug had gedaan in mijn portemonnee, die zei meteen ben je zwanger :palm: Laten we het hopen!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 12 Mrt 2019 20:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

*weg

Jammer Dee, maar wel fijn dat je een eisprong hebt gehad! Irritant van die klachten he, dat heb ik ook steeds. Lekker handig is dat, geen peil op te trekken.
Spannend Emma!! Ik hoop het voor je :cheering:
Sarah, wat een lastige situatie voor jullie... Ik denk dat het ook heel begrijpelijk is als jullie wat meer afstand nemen dan je normaal zou doen van een nieuwe baby in de familie.

Knuffel voor iedereen!
Laatst gewijzigd door Tove_ op 29 Mrt 2019 14:38, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Mrt 2019 06:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee wat fijn dat de Clomid z’n werk deed! Helaas geen zwangerschap, maar het feit dat je wel een eisprong hebt gehad is natuurlijk positief. Ik hoop dat de volgende ronde de geluksronde is! Wel irritant van die klachten, het is echt een mindfuck dan. Succes komende ronde!

Emma war spannend! Wanneer ga je testen? Ik duim voor je!

Tove wat heftig zeg, die miskramen. Ik duik met jullie mee dat drie keer scheepsrecht is.

♥♥
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Mrt 2019 17:36

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Heb vanmorgen getest, helaas negatief.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Mrt 2019 18:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

ah jammer emma

dee fijn dat de clomid wel werkte. Op na de volgende ronde

Tove heftig zeg zoveel miskramen

Hier heb ik afgelopen weekend mijn eisprong gehad. Spannend nu dus. Moet steeds denken aan die film look who talking dat begin. Dus binnenkort weer testen. Man zei al volgende week donderdag is het 12 weken geleden van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap 6 weken later overleed onze kat dus hij vond het dan met 12 weken wel tijd voor iets positiefs een positieve test. Wie weet.

Het blijft lastig met de pasgeboren nichtje. We zijn er het weekend weer geweest om het cadeautje te brengen. Ze kunnen nooit later zeggen dat we geen interesse hadden. En gelukkig weten ze van de situatie af. Wat ook wel weer lastig is want ik wil ook niet altijd er over praten
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Mrt 2019 18:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat jammer Emma :( die hoop steeds is killing! Hopelijk lukt het die rust die je weer een beetje had wat te behouden.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 13 Mrt 2019 19:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat jammer, Emma. Kan het ook nog zijn dat je te vroeg bent, omdat je cyclus niet altijd regelmatig is?
Ik gun het je toch zo hè, ik hoop echt dat je een mooie zwangerschap tegemoet gaat dit jaar.

Sarah, logisch hoor dat je het lastig vindt met je nichtje. Het is ook best confronterend natuurlijk en bij familie kun je er nog niet voor weglopen ook als je dat zou willen.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 14 Mrt 2019 09:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Elliot schreef:
Tove wat heftig zeg, die miskramen. Ik duik met jullie mee dat drie keer scheepsrecht is.


Lief, dankjewel!
Jammer dat de test negatief was Emma, ik vraag me ook af of je misschien te vroeg was? :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 14 Mrt 2019 17:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Tove, wat zwaar die miskramen, doen ze nog geen vervolgonderzoek nu? Bij ons zeiden ze dat ze dat na 2x doen.
Sarah, iets positiefs zou fijn zijn ja!

Maan, Elliot en Zora, wat lief dat jullie nog reageren!
Vanochtend heb ik nog een test gedaan, was negatief en net daarna werd ik ongesteld. Ergens jammer maar wel fijn dat ik nu weer een cyclus heb van 29 dagen i.p.v. 45 :banaan: Ben met die Etos zwanger worden pillen gestopt, misschien heeft dat op mij toch niet zo’n goed effect. En de rust zal goed doen :)
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 14 Mrt 2019 17:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

*weg

Jammer dat je ongesteld bent geworden maar super fijn dat je nu een mooie korte cyclus had!! Op naar de volgende :)
Laatst gewijzigd door Tove_ op 29 Mrt 2019 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 15 Mrt 2019 20:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik wil mij ook weer melden.
Wij gaan starten met voor een tweede kindje!
Onze eerste heeft 5 jaar geduurd! Maar ik heb er vertrouwen, met de huidige medicatie was ik gelijk zwanger de vorige keer!

Ik vind het spannend, mijn zoontje is 1,5 en we willen liever niet zoveel ruimte er tussen.
Vorige keer wisten veel mensen in onze omgeving van de wens, maar nu willen we dat voorlopig niet!
Toch voelt dat ook beetje gek :palm: haha terwijl normaal gesproken je er ook geen melding van zult maken.
Herkenbaar?!

Zal binnenkort eens bijlezen, vorige keer ook veel aan jullie gehad!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Mrt 2019 13:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Summerbeach! Ik zou het ook niet meteen vertellen aan m’n omgeving, is toch wel leuk als het nog een verrassing is :)
Is ook zo hoor Tove met die onderzoeken, misschien heb ik eroverheen gelezen maar raakte je wel snel zwanger?
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 17 Mrt 2019 17:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Emma schreef:Spannend Summerbeach! Ik zou het ook niet meteen vertellen aan m’n omgeving, is toch wel leuk als het nog een verrassing is :)
Is ook zo hoor Tove met die onderzoeken, misschien heb ik eroverheen gelezen maar raakte je wel snel zwanger?


*weg

Wat spannend SummerBeach! Wat een lange tijd hebben jullie moeten wachten op je zoontje. Ga je nu ook gelijk weer dezelfde medicatie slikken?
Laatst gewijzigd door Tove_ op 29 Mrt 2019 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Mrt 2019 18:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ook best lang dus! Hopen dat het snel raak is!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 29 Mrt 2019 13:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Tove; ja heb weer clomid gebruikt en echo’s. Gister bleek uit mijn bloed dat ik al een LH piek heb! Zat 1 mooie eicel. Nog wel ovitrle gespoten. Dus vanmorgen al de iui gehad! Nu duimen..... zo snel gegaan 13 maart hadden we 1e afspraak en nu al een echte poging gehad.

Gelijk weer terug in alle twijfels, of wel goede timing is, gister had ik buikpijn en vandaag niet echt meer, eisprong al geweest?!? Gisterochtend zat hij er nog was die 15,5 nog niet super groot dus???

Nu maar even serietje kijken en gedachten verzetten....
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Mrt 2019 13:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Succes weer hier!

Die eicel-metingen zeggen ook niet alles. Ik heb nu al 3x gehad dat als ik er zelf niet alert op was geweest, dat we de eisprong gemist hadden. Bij iedere controle zijn de eitjes dan rond de 15 en dan opeens paar uur later voel ik gewoon dat ze springen. óf omdat ik het fysiek voel, of omdat mijn humeur ineens 180 graden omdraait. Heel bizar hoe dat werkt overigens. Mijn ervaring is dus dat het zeker kan wat je nu voelt.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 29 Mrt 2019 23:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Uhmmm ik wacht het maar af....
vanmiddag ook nog wel wat zwaar gevoel, misschien verbeeld ik het ook...
met beetje gelukt leeft de ei cel nog paar uurtjes en hebben we een kans ;-)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers