Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2019 08:05

Re: Het hardlooptopic #2

Jammer, de CPC is afgelast. Gaan jullie nu zelf lopen?

Ik wist niet dat mensen zoiets deden bij de marathon Jet. Ga je dan ook ‘finishen’?
<<

Anoniem298

Bericht 10 Mrt 2019 08:25

Re: Het hardlooptopic #2

Mehh ik baal wel hoor! Ik denk dat ik idd wel een rondje doe vandaag, al is dat niet hetzelfde natuurlijk.

Caulfield, ik ga niet mee over de finish, dat vind ik dan weer niet oké. M’n man zei gisteren trouwens dat ik ook niet mee hoef te rennen als mijn schoonvader bij het Kralingse Bos staat met water en een gelletje. Vind ik ook leuker, dan kan ik hem zien finishen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 Mrt 2019 08:45

Re: Het hardlooptopic #2

Ik baal ook dat het afgelast is maar snap het op zich wel. Het parcours is echt een tochtgat en met al die wind is dat zeker gevaarlijk. Er wordt mega veel regen voorspeld wat voor onderkoeling kan zorgen.

Ik ga vandaag niet rennen. Ik ga nu eerst even uitzieken van mijn hoesten en keelpijn. Opzich is het voor mijn gezondheid beter dat ik kan overslaan vandaag.

Jet, jij zat al in het hotel dan? Dat lijkt me helemaal gek. Wel tof dat het zo georganiseerd wordt vanuit je man zijn werk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 10 Mrt 2019 10:25

Re: Het hardlooptopic #2

Wat balen dat de CPC niet doorgaat!
Hier is nog niks van wind te merken. Het regent alleen wel al. Ik moet zo wel even rennen nog, dus ik moet er maar door.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2019 11:02

Re: Het hardlooptopic #2

Lopen door de regen is niet leuk, maar het voordeel: na 5 minuten ben je nat en dan maakt het niet meer uit.

Gisteren moest ik volgens schema 20 x (800m marathontempo, 200m dribbel). Dat vind ik heel irritant lopen zonder Garmin dus ik ging gewoon maar mt lopen zonder dribbel. En toen ik op 20k zat ben ik natuurlijk ff doorgelopen voor de halve :smile: De wind was pittig maar verder lekker en pijnloos gelopen. Ik moest wel even wennen aan het tempo dat toch iets hoger ligt dan al die comfortabele langzame duurlopen.
Vanochtend wilde ik graag een ‘snelle’ 5k om te zien waar ik sta en dat soort dingen eigenlijk niet in mijn schema zitten. Om 7:45 al gaan lopen omdat het toen nog niet zo hard regende en waaide. Het viel ontzettend tegen. Sowieso ben ik helemaal geen snelle loper, echt een dieseltje, maar het ging slechter dan ik had gedacht. Achteraf is het misschien een beetje idioot om dit te gaan doen een dag na een halve marathon. Dat ik een minuut voor m’n loop nog kefir had gegeten hielp ook niet, dat wilde er dus weer uit :no:
Ff met m’n trainer overleggen of ik de week voor de marathon nog een 10k op wedstrijdtempo ga doen of dat we dit maar ff laten liggen.
De rest van de dag ga ik lekker lamballen. Dinsdag nog een clubtraining, donderdag een pittige individuele climaxtraining van 90 minuten met 3 versnellingen en dan volgend weekend de 35k. Nog 4 weken tot D-day!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mrt 2019 12:12

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield wat balen dat het niet helemaal lekker volgens planning ging. Hoevaak in de week loop je nu?

Ik heb net een poging tot lopen gedaan. Het wilde echt niet. Ik kwam gewoon niet vooruit. Morgen de huisarts dus maar even bellen. Want dit is echt niet tof. Gelukkig duurt Mn kuur nog maar 5 dagen maar toch. Dit is volgens mij niet de bedoeling.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2019 12:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop 3-4 keer per week Minx, meestal 3! Ik baal er verder niet zo van hoor, heb toch 5k gelopen en het was gewoon slecht gepland de dag na de halve. Mijn trainer mailde net ‘hoe kom je erop?’

Jammer dat je niet vooruit kwam! Hoort er wel bij he, dat soort trainingen. Wat voor kuur doe je?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mrt 2019 12:39

Re: Het hardlooptopic #2

Hahaha goeie trainer,

Ik heb nu een kuur medicatie om mijn cyclus hopelijk weer op orde te krijgen. Dat was een beetje een zooitje. Maar dit resultaat is nou ook niet echt super.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2019 12:45

Re: Het hardlooptopic #2

Herkenbaar Caulfield dat je jezelf wil gaan testen. Maar ik zou je afraden om nog een 10km tempo te doen de week ervoor. Het kán wel...Maar dan moet je wel snel kunnen herstellen. Mijn man deed het wel..Maar die doet dan ook maar 35 a 36 minuten over zo'n 10 km. Ik deed de dag voor de marathon / hele triathlon loslopen. 20 minuutjes met daarin een paar versnellingen.

Spannend hoor!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Mrt 2019 12:53

Re: Het hardlooptopic #2

Haha Caulfield, lekkere scherpe trainer heb je! Hoe snel (of langzaam) heb je de vijf km vanochtend gelopen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2019 13:32

Re: Het hardlooptopic #2

Jip schreef:Herkenbaar Caulfield dat je jezelf wil gaan testen. Maar ik zou je afraden om nog een 10km tempo te doen de week ervoor. Het kán wel...Maar dan moet je wel snel kunnen herstellen. Mijn man deed het wel..Maar die doet dan ook maar 35 a 36 minuten over zo'n 10 km. Ik deed de dag voor de marathon / hele triathlon loslopen. 20 minuutjes met daarin een paar versnellingen.

Spannend hoor!


Hmm, nu ga ik weer twijfelen. M’n trainer vond die 10k een week ervoor wél een goed idee, staat ook in m’n schema (ja duh, die heeft hij gemaakt). In de week tussen de 10k en de marathon loop ik dan nog 3 keer 30 minuten loopjes, met wat versnellingen. Op zich herstel ik altijd wel snel. Komt denk ik ook omdat op mijn niveau het verschil tussen training en wedstrijd niet zo enorm groot is als bij mensen die veel verder er in zijn. Mijn 10k tijd zou nu denk ik 55-56 minuten zijn ofzo.

Lady: ik liep de 5 vanmorgen op 5:24, dus in 27 minuten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2019 13:39

Re: Het hardlooptopic #2

Als het in je schema staat: doen! Jouw trainer kent jou en je opbouw. Ik niet :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2019 13:50

Re: Het hardlooptopic #2

Jip schreef:Als het in je schema staat: doen! Jouw trainer kent jou en je opbouw. Ik niet :)


Da’s natuurlijk waar maar ik heb jou wel hoog zitten qua expertise op dit gebied!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mrt 2019 13:53

Re: Het hardlooptopic #2

Dank je! Lastige is dat wat voor de 1 werkt voor de ander niet werkt. Ik herstel niet altijd snel, mijn man wel. Vandaar dat hij het wel kan doen en ik niet.
En zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Mrt 2019 00:21

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb mij ingeschreven voor de stevensloop a.s zondag in NIjmegen. Voor de 10 km. Nu heb ik alleen een terugval in mijn rug en het gaat nu net goed. Dat ik bang ben het met hardlopen weer te verpesten.
Is er hier iemand die hem wel zou willen lopen maar geen startbewijs heeft. Hij is ter overnamen. Inclusief medaille.
Ik zal ik startblok oranje starten mocht je geïnteresseerd zijn en willen weten hoe laat je start.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2019 10:41

Re: Het hardlooptopic #2

Hee vervelend SO! Wat heb je qua rug, is het je SI-gewricht? Op zich kan bewegen dan geen kwaad, maar ik kan me voorstellen dat je niks wilt forceren. Echt balen!
Ik ben ook weer flink stijf deze week. Al dat hardlopen door regen en wind helpt daar ook niet bij, ik ben het zo zat! Ik klaag normaal niet over het weer, maar nu ik steeds kilometers moet maken met die gierende wind die in m'n gezicht slaat word ik er echt helemaal naar van. Gisteren moest ik 90 minuten met daarin drie keer versnellen, das niet te doen joh tegen de wind in.
Zondag de 35k en ik ben gewoon alweer zenuwachtig. Het laatste rondje van 5 is optioneel, dus als je bij 30 niet meer kan kun je veilig uitstappen, we zijn dan bij de club. Dat is fijn om te weten. Ik hoor van meer ervaren lopers om me heen dat je beter bij 30 uitstapt dan dat je door een slechte houding in de laatste 5 een blessure loopt. Conditioneel ben je er waarschijnlijk toch al, ik zie veel lopers niet eens tot de 35 gaan. Zelf wil ik dat wel, al was het meer tegen die verdomde zenuwen van me.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Mrt 2019 10:45

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Hee vervelend SO! Wat heb je qua rug, is het je SI-gewricht? Op zich kan bewegen dan geen kwaad, maar ik kan me voorstellen dat je niks wilt forceren. Echt balen!


Helaas geen SI. Fysio denkt er over, als het nog langer duurt mij door te verwijzen naar een neuroloog voor een scan voor een eventuele hernia. Tennissen gisteren ging goed en nu weinig last, maar hardlopen is meer een schokbelasting die laatste voor een extreme terugval zorgde.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Mrt 2019 10:47

Re: Het hardlooptopic #2

Succes met je 35 km zondag. Ik kan mij goed voorstellen dat de huidige weersverwachtingen ook niet echt meewerken voor het lekker lopen van zo een afstand. Ik denk dat het inderdaad goed is om naar je lichaam te luisteren in zo een geval.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Mrt 2019 11:32

Re: Het hardlooptopic #2

Whoh! Ik lees dit topic in een verveelmoment op het werk en jeetje, wat goed zeg van jullie allemaal! Succes Caulfield zondag!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Mrt 2019 12:13

Re: Het hardlooptopic #2

De meeste mensen houden max 30km aan of max 3 uur. Als langste duurloop. Ik heb dat ook altijd zo gedaan. Soms was de 3uur eerder dan de 30 en soms de 30 eerder dan de 3uur.

Veel succes vast!!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2019 12:46

Re: Het hardlooptopic #2

Jip schreef:De meeste mensen houden max 30km aan of max 3 uur. Als langste duurloop. Ik heb dat ook altijd zo gedaan. Soms was de 3uur eerder dan de 30 en soms de 30 eerder dan de 3uur.

Veel succes vast!!


Oh ja die vuistregel gaat bij mij niet op, ik loop op lagere tempo's. Zondag haak ik denk ik aan bij de 6:30 groep en dan doe ik er inclusief de drankposten zeker 4 uur over. Of ik pak zelfs de 6:45 groep en dan duurt ie nog langer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mrt 2019 15:35

Re: Het hardlooptopic #2

Wat een afstanden echt diep respect.

Ik ga vanmiddag ook weer een poging doen tot lopen. Ben sinds woensdag gestopt met de medicatie, hopen dat het nu wel gaat. Conditioneel zal het gaan, de vraag is meer of Mn spieren het leuk vinden. Mijn horloge was niet goed gegaan met verzenden. Hopelijk komt die morgen binnen.

Edit: ik heb gelopen en dat ging best ok. Kon nog wel een beetje merken dat het niet 100% ging. Ik liep vandaag voor het eerst 13-2-13-2-8-1 en het viel me dus niet tegen. Wel enorme tegenwind op een bepaald stuk waardoor het wel lastiger werd.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 17 Mrt 2019 16:39

Re: Het hardlooptopic #2

Goed van je Minx! Tegenwind maakt het echt zwaarder, je moet dan meer aanzetten om op hetzelfde tempo te blijven en waarschijnlijk gaat je hartslag ook omhoog. Als het weer straks weer normaal is hebben we profijt van die stormachtige trainingen.

Vandaag was dan mijn 35k trainingsloop. Ik was de afgelopen dagen niet fit en had ook behoorlijk last van mijn rug. En de dag ervoor vierden we de verjaardag van mijn oudste, dus druk met visite en dergelijke. De weersvoorspelling was dramatisch, met stortregens en windstoten. Kortom ik had weer genoeg redenen om te denken dat het nooit zou gaan lukken.

Om 7h werd ik wakker en de zon scheen. Ineens leek het weer voor vandaag er heel anders uit te zien. Ik ging zelfs twijfelen of ik wel in mijn jasje zou gaan lopen. Gelukkig deed ik dat wel, want we kregen uiteindelijk toch best wat regen en vooral flinke wind tegen. Daar ben ik toch zo klaar mee inmiddels!
Op naar de club en daar was het flink druk. 35k is een afstand die veel mensen toch wel graag georganiseerd lopen. Ik twijfelde nog even tussen de 6:30 groep en de 6:45. Volgens m’n schema moest ik 6:45, maar eerdere lopen deed ik met de 6:30 pacer en dat beviel goed. Dus die maar gedaan.
De route was niet heel boeiend, op een aardig stukje Krimpenerwaard na. Zeker in het begin merkte ik wel dat ik niet fit was, m’n hartslag ging te snel omhoog. Maar gaandeweg kwam ik er wel lekker in. Vanaf 20 km begonnen de inmiddels bekende pijntjes in bil en heup weer op te spelen, maar daar kon ik wel mee dealen. Op 10k en 25k een gelletje, dat voelde goed. Verder tussendoor bij elke 5k wat water en limo, en een stukje ontbijtkoek of een Tucje.
De laatste 5k was optioneel en veel lopers zwaaiden daar af. Ik had me voorgenomen om door te gaan tot de 35 en voelde ook dat ik die ruimte nog had. Toen we in de buurt van de finish kwamen zag ik dat ik volgens m’n Fitbit de 35 niet ging aantikken. Mensen naast mij met betere spullen (Garmin) lagen allemaal bijna een km op me voor in afstand, terwijl we allemaal al uren samen liepen. Mijn Fitbit had het dus mis. Maar ja, ik ben dan wel een neuroot die 35k wil klokken en niet ‘34.2 maar dit was een meetfout en het was eigenlijk 35’. Ik zou dus nog door moeten lopen na de finish. Dat is mentaal heel zwaar: je hebt het nodig om op een punt af te koersen. Maar goed, ik deed het mezelf aan. De finish was bij de atletiekvereniging dus ik ben direct de baan opgerend en heb daar nog twee rondjes gemaakt terwijl andere renners verbaasd toekeken. Inmiddels was mijn 7jarige er ook en die liep de baanrondjes met me mee, dat was fijn :love:

De einduitslag: 35k (waarschijnlijk dus eigenlijk 35.8) in 3:47:20, met een gemiddeld tempo van 6:28. Ik ben blij en tevreden en heb overal pijn. De onzekerheid zal vast nog wel terugkomen maar voor nu denk ik: laat maar komen die marathon, ik kan het!
<<

Anoniem315

Bericht 17 Mrt 2019 16:51

Re: Het hardlooptopic #2

Goed gedaan Caulfield! En ik snap je helemaal met je laatste paarhonderd meters. Haha! Doorzetter!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Mrt 2019 17:29

Re: Het hardlooptopic #2

Ontzettend knap gedaan Caulfield, gefeliciteerd!

Ik ben overigens precies zo’n neuroot dus snap heel goed dat je die twee rondjes extra er nog even bij hebt gepakt :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers