Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardagstradities

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mrt 2019 12:17

Verjaardagstradities

Hebben jullie verjaardagstradities? Bijvoorbeeld dat je altijd één hoofdcadeau krijgt/geeft en nog een paar kleine, of werd je stoel vroeger op een bepaalde manier versierd. Had je altijd een bepaalde taart? En ga je nu bijvoorbeeld altijd uiteten met je geliefde? Of krijg je altijd ontbijt op bed of trakteer je jezelf op een Hema tompouce? En als je een kinderen hebt, geef je hen bepaalde tradities mee die elke verjaardag terug komen? Samen met het hele gezin wakker zingen bijvoorbeeld?

Oftewel:

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Mrt 2019 12:24

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
Wij maakten altijd degene die jarig was al zingend wakker. Natuurlijk was ik 's ochtends dan vaak al extra vroeg wakker maar dan bleef ik -heel zenuwachtig- in bed liggen tot ze me wakker kwamen zingen.
Mijn moeder maakte altijd zelf een cijfertaart.
Wij kregen altijd één hoofdcadeau en een paar kleine cadeautjes.
Verder kan ik zo snel niks bedenken.

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Niet echt de oude tradities van vroeger.
Wel gaan m'n man en ik met mijn verjaardag altijd uiteten. Dat is in de kerstperiode en dat vind ik zo gezellig om dan uiteten te gaan.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Nog niet echt tradities, want dit wordt pas zijn tweede verjaardag. M'n moeder heeft een stoffen slinger van Engel cadeau gegeven vorig jaar, die kunnen we elk jaar ophangen.
En ik heb vorig jaar een fotoslinger gemaakt die ik aan de kast hing, van de leukste foto's van het hele eerste jaar van O'tje, dus van 0 tot 1. Dit jaar maak ik er weer eentje van 1 tot 2 jaar, zo zie je hoe groot hij is geworden in een jaar. Dat lijkt me wel leuk om dat als traditie voort te zetten.
Vorig jaar hadden we een taart die gebaseerd was op de verjaardagstaart die m'n man altijd kreeg als kind (met feesthoedjes). Dit jaar doen we gewoon wat anders, daar hoeft geen traditie in te ontstaan wat mij betreft, maar misschien ontstaat er vanzelf wel iets, dat weet je maar nooit.
Let's discover the world together.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Mrt 2019 12:31

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
De jarige mocht altijd kiezen wat er gegeten werd die dag.

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Wij hebben het bovenstaande overgenomen maar vooral voor de kinderen. Ons maakt het verder niet zoveel uit maar voor de kinderen is het wel leuk.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Zie bovenstaande. Verder eigenlijk niet en kijken we vooral hoe de dag verloopt. Maar aangezien wij het eigenlijk nooit op de dag zelf vieren (of het moet toevallig op zondag zijn) doen we vaak wat lekkers als ze uit school komen en verder niks.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Mrt 2019 12:37

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
We werden 's morgens wakker gezongen en kregen cadeautjes op bed. Verder kreeg ik zoveel vlechten als hoe oud ik werd. En we mochten altijd kiezen wat we 's avonds gingen eten.

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Wakker zingen gebeurt nog steeds en ook de cadeautjes op bed. Meestal met thee en een plak koek erbij.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Het wakker zingen, cadeautjes op bed en kiezen wat ze willen eten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 14 Mrt 2019 15:46

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
Onze stoel werd altijd versierd, we werden wakker gezongen en mochten kiezen wat we wilden eten. Verder kwamen altijd alleen mijn opa en oma en pakte en beppe op visite. En wat me het meest is bijgebleven is dat we ‘s ochtends van mijn moeder de cadeautjes kregen, op 1 of 2 na, die kregen we altijd ‘s middags van mijn vader als hij terug was uit zijn werk (hij was bouwvakker, dus altijd tussen 5 en half 6 ‘s ochtends al weg).

Verder hadden we ook nog tradities op mijn moeders verjaardag, zij was altijd op vakantie jarig. Wij versierden dan altijd de hele tent zodat iedereen op de camping wist dat ze jarig was en ‘s ochtends draaiden we op een cassetterecorder een verjaardagsliedje van Bassie en Adriaan :smile:

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Ik maak altijd zelf taart. Op mijn eigen verjaardag maak ik altijd een monchoutaart met bastognekoekjesbodem.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
De kinderen mogen kiezen wat ze willen eten. En als mijn man niet thuis is krijgen ze later nog een cadeautje van hem.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Mrt 2019 17:51

Re: Verjaardagstradities

Wij mochten vroeger ook altijd kiezen wat we wilden eten.
Als we door de weeks jarig waren werden we in de ochtend altijd gebeld door mijn vader die meestal in het buitenland zat voor werk. Hij nam dan die week ook een cadeautje mee uit het land waar hij zat.

Sinds we zelf kinderen hebben, hebben we eigen tradities.
Zo nemen mijn man en ik vrij op de verjaardagen (klinkt simpel maar mijn vader kon dat bijv vroeger nooit), gaan we die dag ergens in een restaurantje ofzo taart eten voor lunch en krijgt het niet jarige kind ook een klein cadeautje.

Mijn man is op 2e kerstdag jarig en sinds we kinderen hebben, haal ik die ochtend de kerstballen uit de boom en versier ik ‘m met verjaardagsslingers.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 14 Mrt 2019 21:06

Re: Verjaardagstradities

Leuk topic en leuk om te lezen van iedereen.

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
M’n ouders maakte altijd van zo’n gekleurde slinger onze leeftijd op de deur
Kiezen wat we mochten eten (ik heb serieus een keer spruitjes en een keer prei gekozen :palm: )

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Samen met vriend een nachtje weg voor onze verjaardag in een suite + een dagje sauna of iets anders leuks

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Ik ga de leeftijd gemaakt van die slinger ook overnemen
Met de kinderen van vriend doen we voor hun verjaardag een dagje weg + kiezen wat ze willen eten
Juli 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Mrt 2019 21:27

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
De eetkamer stoel werd versierd en er was altijd één groter cadeau. Ik mocht kiezen wat we aten en dat werd meestal andijviestamppot met blokjes kaas erin.
En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Mijn vriend en ik hebben de ongezonde traditie van ‘taart-ontbijt’. We ontbijten de volgende dag met een stuk overgebleven taart. Ik heb er serieus al een keer een stuk kwarktaart voor achter gehouden :angel:
Ik versier ook altijd de stoelen van de jarige en wij pakken de cadeautje op bed uit.
Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Ik heb bepaalde dingen overgenomen, maar dat zijn volgens mij vrij standaard tradities. Dus de stoel en het huis versieren. Ze hebben nog niet zelf mogen kiezen wat ze willen eten, bedenk ik mij nu.
Ik zou mijn kinderen wel wakker willen zingen, want dat zou betekenen dat ze langer slapen dan wij :laughcry:
Maar dat is dus nog nooit gebeurd.
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 14 Mrt 2019 21:50

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
we mochten ons eten uitkiezen die dag en het bijbelverhaal wat we gingen lezen.
cadeautjes werden bij papa en mama op bed uitgepakt nadat de jarige alle broers en en zus uit bed had getrommeld.
mama legde als zij naar bed ging een cadeau naast ons bed voor de jarig.

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
als mijn man jarig is neem ik de kids mee naar een winkel en mogen ze zelf voor 5 euro cadeaus uitzoeken en mijn man doet het zelfde. hilarisch. ik heb zo een keer roze schoonmaakpods gekregen omdat dochter de kleur zo mooi vond.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?eigenlijk gaat het hier het zelfde als toen ik thuis jarig was. de jarige trommelt zijn broer en zus uit bed en komen dan bij ons op bed cadeautjes uitpakken.
wel hebben ze alle 3 een verjaardags slinger met "hoera *** is jarig" die hang ik voor het raam met hun leeftijd er onder zodat de hele buurt weet dat ze jarig zijn.
ze mogen ook hun eigen thema taart kiezen, die maakt een vriendin dan.
zussieskleding
<<

Anoniem284

Bericht 14 Mrt 2019 22:05

Re: Verjaardagstradities

Vroeger hadden we geen tradities volgens mij. Nu gaan we wel meestal met z’n tweeën uit eten. En we geven 00.00u gelijk cadeaus, haha.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Mrt 2019 06:21

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
Ik kreeg één groot cadeau en daarbij meerdere iets kleinere cadeaus. Mijn ouders legden die, als ik al sliep, naast mijn bed. Meestal werd ik ‘s nachts wakker en dan zag ik in het donker die grote stapel met cadeaus liggen. Kon me maar moeilijk inhouden ze niet al uit te pakken! Verder mocht ik kiezen wat we die dag gingen eten.
En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Nee.
Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Ik heb geen kinderen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Mrt 2019 13:41

Re: Verjaardagstradities

Leuk topic!

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen? De jarige mocht altijd kiezen wat we die dag eten.
En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger? Mijn vriend en ik gaan meestal op onze verjaardagen uit eten en naar de bios (bij onze bios krijg je, indien je een ingevuld account hebt, een gratis ticket met je verjaardag). En meestal nemen we ook vrij op onze verjaardagen.
Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger? We hebben geen kinderen maar lijkt me wel leuk om dan tradities te hebben zoals het kiezen wat er gegeten wordt, versieren etc.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem262

Bericht 17 Mrt 2019 21:42

Re: Verjaardagstradities

Nee, we hadden geen tradities thuis. Het ene jaar was het huis versierd, het andere jaar konden ze de slingers niet vinden en was er dus geen versiering. De cadeautjes waren altijd groot, maar steeds hetzelfde. Zo heb ik tot mijn 13e heel veel nieuwe fietsen gekregen. Toen ik de laatste fiets omruilde voor een krakkemikkig exemplaar van de buurvrouw waren de grote cadeautjes wel afgelopen. O, en nadat ik teleurgesteld was in een dekbedovertrek van BSB, kan ik me geen cadeau meer herinneren. Ik was zo ondankbaar, want ik vond het zo'n slecht cadeau. Maar geen tradities dus.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Mrt 2019 08:01

Re: Verjaardagstradities

Leuk topic!

Vroeger werd de hele woonkamer versierd, moest ik in bed blijven liggen tot mijn moeder me kwam ophalen en als ik de trap afliep, stond iedereen zingend onderaan de trap. Dat was echt mijn lievelingsmoment, haha. Nog steeds vind ik de slingers een van de belangrijkste dingen :smile:
Ik mocht dan kiezen wat we die dag gingen avondeten en de favoriete hangstoel was versierd met ballonnen en slingers. Die hangstoel heb ik nu trouwens in huis staan, zo leuk. Qua cadeautjes wisselde het, net wat er op mijn lijstje stond. Wel altijd een vast bedrag, dat herinner ik me wel. Het moest wel eerlijk zijn ten opzichte van mijn broers en zus namelijk. Oh en toen we klein waren, kregen we vaak ook een klein cadeautje als broers of zus jarig waren. We kregen altijd een mooie kaart erbij als we jarig waren.
We hadden altijd taart met het aantal kaarsjes van je leeftijd en die mocht je dan pas uitblazen als de camera er klaar voor was. Om er dan twee weken later, als de foto’s klaar waren, achter te komen dat die foto half mislukt was. Dus nog een soort traditie was direct tussen die ontwikkelde foto’s zoeken hoe de taartfoto was geworden.

Inmiddels hebben man en ik ook ons eigen tradities. Zo geven we elkaar altijd een handgeschreven kaart en gaan we samen uit eten. Meestal een verrassing voor de jarige waar we dan gaan eten. We hangen slingers op voor elkaar (de avond ervoor, ‘stiekem’) en geven elkaar altijd een cadeau. Prijzen wisselen en moment van geven ook. Soms al om 0.00 uur. Vaak ook ontbijt op bed en kaarsjes op het ontbijt.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 18 Mrt 2019 09:10

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
De kamer werd altijd uitgebreid versierd en dat gebeurde dan als we sliepen, zodat het de volgende ochtend een verrassing was. Toen we kleiner waren werd er op bed gezongen en afhankelijk van het cadeau ook cadeautjes op bed gedaan. De jarige bleef dan in bed en daar kwam iedereen naartoe. Ik kreeg altijd een groot cadeau en wat kleine cadeautjes en mijn broertjes en ik kregen ook altijd wat kleins als een van de anderen jarig waren. We mochten ook vaak kiezen wat we wilden eten ergens in de week van de verjaardag, op de dag zelf ivm visite werd er vaak wat anders gegeten zoals zelfgemaakte soep met broodjes.

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Voor mezelf heb ik niet echt tradities waar ik aan vast houd voor mijn verjaardag. Afgelopen jaar kwam het zelfs niet eens zo goed uit en heb ik het niet eens gevierd.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Ik heb wel wat tradities met de kinderverjaardagen. Uiteraard de kamer goed versieren als ze slapen en zolang ze het leuk vinden doe ik dat sinds de laatste paar jaar vaak in een thema (bijv eenhoorns, cars, minions, LOL dolls). Ook elk jaar een mooie taart in een thema wat ze leuk vinden, die laat ik dan maken. Kiezen wat ze mogen eten doe ik vaak ook, overigens niet altijd op de dag zelf (afhankelijk van wat ze willen eten). Net als vroeger krijgen ze een groot cadeau en nog wat kleins erbij vaak. Ook krijgt het niet jarige kind een kleinigheidje. En ik heb een verjaardagsring van Grimms en bij elke verjaardag komt daar de leeftijd van de jarige in en een nieuwe steker die bij het jarige kind past. Voor mijn dochter heb ik de traditie dat ze elk jaar een zilveren hangertje krijgt wat symbool staat voor iets uit het afgelopen jaar. Voor zoon wil ik eigenlijk ook zo’n soort traditie starten, maar nog niet hét idee gevonden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2019 09:15

Re: Verjaardagstradities

Leuk om te lezen van iedereen! Best veel gebruikelijke dingen, zoals wakker zingen en zelf kiezen wat je mocht eten (dat mocht mijn vader afgelopen zaterdag zelfs nog en dat werd zelfs voor een 63 jarige man alsnog frietjes haha).

Ook heel leuk om te lezen wat jullie huidige tradities zijn.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Mrt 2019 09:43

Re: Verjaardagstradities

Bij ons thuis kregen wij altijd de cadeautje de avond voor de verjaardag. Na het eten, voor bij de tafel. Dan mochten we op de tafel staan en dan zong de rest voor de jarige. Qua cadeaus was het altijd wel iets praktisch, ik kan mij niet herinneren dat wij echt iets groots kregen o.i.d.
Eten mochten wij dan ook kiezen ( zo heeft mijn zus ooit oliebollen gekozen, dus moeders heeft oliebollen gebakken).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 18 Mrt 2019 12:14

Re: Verjaardagstradities

Leuk topic! Wij hadden niet echt tradities geloof. Wel kiezen idd wat je wilde eten, en een groot kado. Ik ben in de zomer jarig, en zolang ik op de basisschool zat, hebben we het een maand eerder gevierd (17 juni ipv juli). Handiger ivm kinderfeestje, trakteren, thuis vieren etc.

Nu gaan vriend en ik voor onze verjaardagen samen (ik in juli jarig, hij in augustus), eten in een sterren restaurant. En eens in de 5 jaar vieren we onze verjaardagen groots. Dj/bandje, goede catering, op leuke locatie.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 19 Mrt 2019 11:54

Re: Verjaardagstradities

Vroeger: uit bed gezongen en cadeautjes ,slingers overal en kiezen wat ik wou eten

Nu is het eigenlijk nog steeds hetzelfde, ook voor mijn kinderen :)

We geven elkaar vaak iets om samen te gaan doen en/of gaan samen uit eten
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 Mrt 2019 12:42

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
We vierden onze verjaardag altijd op je echte verjaardag. (ik was altijd in de meivakantie jarig en mijn broer midden in de zomervakantie dus dat was makkelijk). Slingers werden opgehangen en we kregen altijd 1 groot cadeau en wat kleine erbij.

En heb je nu als volwassene nog tradities? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
Ik vier nu mijn verjaardag niet echt meer. In het weekend mag je uitslapen en staat de ander op met de kinderen en krijg je ontbijt op bed. Doordeweeks is dat natuurlijk met werk en school niet haalbaar. Wij mogen kiezen wat we eten.
Mijn ouders komen wel altijd langs op mijn verjaardag en dan zorgen we voor lekker eten. We proberen altijd te bbq-en.

Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen? Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
We maken de jarige zingend wakker. Hele huis is versierd en voor het raam hangt een slinger met de naam van de jarige en een grote cijferballon.
Het avondeten mogen zij kiezen. Soms is dat uitgebreid uit eten en soms heel makkelijk thuis. Zoon koos dit jaar broodje knakworst.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Rishi Sharma

Bericht 01 Apr 2019 06:31

Re: Verjaardagstradities

Every day of celebration is a tradition.
<<

RajinderSingh

Bericht 01 Apr 2019 10:24

Re: Verjaardagstradities

Birthday is a great day in our life. Everyone loves to celebrate suprisingly to this day.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Apr 2019 10:25

Re: Verjaardagstradities

Onze traditie was oa nieuwe kleren die we aan mochten. Heb dat bij dochter (en zoon) ook gedaan. Maar dit jaar hoeft dat niet van dochter. Ik weet niet of ze denkt dat t van haar kadootjes af gaat of zo;) (logica soms van ze). Of dat ze daar geen zin in heeft om te kopen. Als ik iets zou kopen zou se dat vast wel aantrekken. Alleen heeft ze eigenlijk wel genoeg nu :palm: dus ben aan t denken om de traditie dit jaar helaas te doorbreken.
Hebben jullie deze traditie?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem300

Bericht 01 Apr 2019 13:49

Re: Verjaardagstradities

Had je vroeger tradities thuis met verjaardagen?
Ja we mochten kiezen wat we wilde eten.

En heb je nu als volwassene nog tradities?
ja wij doen nog steeds kiezen wat we willen eten (doorgegeven ook aan de kinderen)
Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
ja wij kopen voor iedere verjaardag nieuwe kleren , mogen ze op de dag zelf of op de dag van het feest dan ook pas de eerste keer aan.
Als je kinderen hebt: Heb je tradities met de kinderverjaardagen?
zelfde als boven.
Nieuwe die ontstaan zijn of juist overgenomen van vroeger?
zelfde als boven
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Apr 2019 13:51

Re: Verjaardagstradities

Newby9 schreef:ja wij kopen voor iedere verjaardag nieuwe kleren , mogen ze op de dag zelf of op de dag van het feest dan ook pas de eerste keer aan.


Leuke traditie!

Ik heb inderdaad mijn fotoslinger doorgezet als traditie. Vond ik ook leuk om te doen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers