Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help mij 6 weken zonder keuken door

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Mrt 2019 11:37

Help mij 6 weken zonder keuken door

Vanaf zaterdag heb ik geen keuken meer voor de komende 6 weken :palm:
Wat heb ik wel? 1 pit inductieplaatje, 1 pan met een inhoud van 4 liter, waterkoker, airfryer en koelkast/diepvries.

Om te voorkomen dat ik elke dag alleen maar worteltjes met hummus eet (al vind ik dat voor mijzelf niet zo erg als ik alleen eet), ben ik zoekende naar wat gerechten. Het liefst vegetarische eenpansgerechten of airfryer gerechten die ook geschikt zijn voor de kinderen.

Het is een beetje kamperen in de woonkamer, de eettafel dient gedeeltelijk als aanrecht en opslag, dus veel ruimte is er niet. De vaatwasser gaat weg, afwassen moet in de douche cabine.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Mrt 2019 11:42

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Je hebt een airfryer daar kun je zoveel mee.

Kipfilet marineren, verschillende groente erbij en dat dan op een bakpapiertje in de airfryer voor 20 minuten. Zo maakte ik inhoud voor wraps

Sowieso wil wraps heel goed als je geen keuken hebt.

Couscous
Pizza
Pokebowl kun je okk zo maken dat het weinig koken is.
Pastasaus maken en dan de pasta in de saus garen.
Gerookte kipfilet is ook altijd makkelijk
Je kan zelfs eieren bakken in de airfryer.
Soep met broodjes.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mrt 2019 11:46

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Heb je nog de tijd om het e.e.a. vers te maken en in te vriezen? Toen ik namelijk voor een paar weken zonder fornuis zat had ik diverse Curry's gemaakt en ingevroren. Pastasaus had ik ook gemaakt en ingevroren. Ik hoefde dan alleen maar pasta te koken ( en dat kon in een waterkoker).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2019 11:50

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Heb je een mogelijkheid voor nog een inductie pitje en een pan? Dat scheelt al een hoop in ieder geval. En je hebt geen magnetron/combi? Pfff lastig!

Wij hebben 4 weken zonder keuken gezeten, maar hadden onze oude keramische kookplaat aangesloten in de loods (kon alleen op krachtstroom) dus met de jas aan koken was dat. En nog een airfryer en combi magnetron dus we hadden eigenlijk geen klagen. De vaatwasser hadden we ook in de loods gezet haha.

6 weken afhalen :D

-Soep met broodjes (evt warme uit de airfryer)
-Pasta salade (de pasta kan je koken en de rest is toch koud)

Heb je ook geen tosti ijzer?
Shoarma in de pan, broodjes in de airfryer
Patat en snacks uit de airfryer, groentes uit de pan als je die erbij wilt
Eieren bakken en op broodjes
Roerei/goed gevulde omelet
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mrt 2019 12:03

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Heb je ook de mogelijkheid over een bakpan? Of kan je echt alleen koken.
Een eitje woksaus is anders een optie.
Verschillende eieren klutsen met woksaus ( bijv oestersaus). Deze rustig bakken in een pan.
Vooraf, of erna snel groente wokken en deze dan in het ei vouwen. Eventueel kan je de groenten ook kort wokken met de woksaus.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 13 Mrt 2019 12:04

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Een ovenschotel maar dan in de airfryer.

Gehakt/kip bakken in de pan, groente erbij bakken en daarna in de airfryer met bladerdeeg.
En daar kun je natuurlijk meerdere variaties op maken.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Mrt 2019 12:28

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Wel veel ideeen, maar bij alles denk ik: Wow veel (snij)werk, en ik moet staan afwassen in de douche cabine, laat maar.
Ik heb alleen een kookpan, geen koekenpan. Ik heb zo weinig opslagruimte in mijn woonkamer (wat er nog van over is) dat ik het echt met minimale spullen moet en wil gaan doen. Anders ligt mijn woonkamer vol met spullen, terwijl we die ruimte nodig hebben voor het klussen (en de vloer gaat er voor de helft uit)
Ik heb overigens wel een combi oven/magnetron, maar ik heb geen idee waar ik dat lompe apparaat moet neerzetten. Dus doe hem liever weg.


@SO: Nee helaas geen tijd meer en ben nu ziek.
<<

Anoniem279

Bericht 13 Mrt 2019 12:30

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Kun je geen goedkope koekenpan kopen bij de Action? Ik denk dat een airfryer meer afwaswerk geeft :)
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Mrt 2019 12:33

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Flo schreef:Kun je geen goedkope koekenpan kopen bij de Action? Ik denk dat een airfryer meer afwaswerk geeft :)


*Slechte huisvrouw alert*
Hoe dan? Ik was dat ding 1x per 3 maanden af. schud af en toe tussendoor de kruimels er onder uit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Mrt 2019 12:35

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Flo schreef:Kun je geen goedkope koekenpan kopen bij de Action? Ik denk dat een airfryer meer afwaswerk geeft :)


Goedkope koekenpan en inductie is meestal niet de beste combi.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2019 12:36

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Minx schreef:
Flo schreef:Kun je geen goedkope koekenpan kopen bij de Action? Ik denk dat een airfryer meer afwaswerk geeft :)


Goedkope koekenpan en inductie is meestal niet de beste combi.

Geen problemen mee. Al hebben we pannen van de HEMA, maar die waren niet duur.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Mrt 2019 12:51

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Ik heb zelf koekenpannen die op gas zijn geweest, die gaan sowieso niet werken.
Mijn vriend neemt zo'n 1 pit inductie ding mee naar mijn huis. Ik ga van mijn moeder wel een koekenpan lenen om te kijken of dat werkt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mrt 2019 12:53

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Ik zou sowieso een flinke voorraad papieren bordjes, bekertjes etc inslaan. Niet zo best voor het milieu, maar mijn hoofd stond midden in een verbouwing totaal niet naar afwassen! Als het een optie is om 1-2x per week bij iemand te gaan eten zou ik dat ook zeker doen. Daarnaast gingen wij ook 1x per week naar de Febo/Mac, want iedere dag niet koken scheelt weer.

Sterkte ermee!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Mrt 2019 12:54

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Soep met broodjes gaat het sowieso veel worden voor de lunch in het weekend. Ook voor de hulp die ik in het weekend krijg met klussen.
Bij AH is het nu hamsteren 1+1 gratis. heb mega veel cup-a-soup gekocht en van die stazakken soep die alleen opgewarmd hoeven te worden. Ook van die afbakbroodjes gehaald die zo in de airfryer kunnen.
Vrijdagavond ga ik nog 1x een hele grote pan soep maken van alle groenten en dingen die ik nog in huis heb. Heb nog een restant linzen, tomaten, wortel, courgette en klein beetje vermicelli.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 13 Mrt 2019 12:58

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Scandic schreef:Ik zou sowieso een flinke voorraad papieren bordjes, bekertjes etc inslaan. Niet zo best voor het milieu, maar mijn hoofd stond midden in een verbouwing totaal niet naar afwassen! Als het een optie is om 1-2x per week bij iemand te gaan eten zou ik dat ook zeker doen. Daarnaast gingen wij ook 1x per week naar de Febo/Mac, want iedere dag niet koken scheelt weer.

Sterkte ermee!


Snackbar op de hoek zal wel blij met mij zijn denk ik.
Met het leeghalen van de kastjes vond ik nog bestek en bordjes. Wil dat ook gaan gebruiken inderdaad. Misschien niet mileuvriendelijk, maar er gaan al minstens 4 volle aanhangers met afval naar de stort, dus daar kan dat beetje nog wel bij :palm:

Het scheelt dat de kinderen sowieso al 2x per week bij hun vader eten, dus dan is het alleen voor mijzelf. In de weekenden komen mijn vriend en broers helpen. Dat zijn 3 grote eters bij elkaar.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Mrt 2019 14:37

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

Je kan met 1 pit toch gewoon elke stamppot maken die je wil? Hutspot, boerenkool, andijvie, zoete aardappelstamppot ed kan allemaal in 1 pan, iets van ( vega) rookworst leg je dan gewoon bovenop in de pan.
En risotto en pilaf wil ook prima met maar 1 pan. Ik maak vaak pilaf door ui, knoflook en kipblokjes te bakken ( kan ook met vega kip lijkt me), vervolgens zilvervliesrijst er bij en dan bouillon en een blikjes tomatenblokjes zodat de rijst ruim onder water staat en paprikapoeder en dat koken tot het gaar is en als laatste gehalveerde kerstomaatjes toevoegen, lekker met komkommer in zuur. Risotto maak ik met doperwtjes of champignons bijvoorbeeld maar er veel meer lekkere recepten te vinden.

Couscous, bulgur, pasta salade? Ik maak graag een pasta salade met fusilli, pijnboompitjes, ( kip), lente-ui, gele paprika, komkommer, kerstomaatjes, geraspte oude kaas en een dressing van rode pesto, olijfolie, citroensap. Of een rijstsalade van gekookte ( zilvervliesrijst) met heel veel kerrie poeder, peper en zout, een rode ui en 3 kleuren paprika er door heen en cashewnoten. Couscous salade eet ik heel vaak, meestal maak ik het gewoon aan met alleen wat citroensap, lekker met verse spinazie, rode ui, paprika, komkommer, feta en knoflook olijven, maar er is veel te bedenken. Of een Mexicaans geïnspireerde salade met rode ui, paprika, mais, sla, potje salsa er bij en op het aller laatst verkruimelde tortilla chips er over.

Soep maak ik ook altijd maar met 1 pan, uiensoep, geroosterde paprikasoep, courgette soep met eventueel zalm snippers, tomatensoep, minestrone soep met elleboog macaroni, een schep groene pesto en wat geraspte kaas er in, pompoensoep met komijn en een pepertje. Allemaal lekker met wat vers brood er bij en wat smeersels, maar je kan ook ( vega) tortellini in je bouillon of tomatensoep doen, dan is het een complete maaltijd.

Wraps met kipkrokant schnitzels uit de airfryer, ijsbergsla, rode ui, gele paprika en iets van honing mosterd dressing. Falafel zal zich waarschijnlijk ook prima krokant laten bakken in de airfryer, met volkoren pita’s een yoghurt saus en groenten e bij.

Pasta laat zich ook prima in de saus garen, ik maak regelmatig een pasta met ui, paprika en knoflook die ik even aan fruit, vervolgens gaat er een blikje tomatenpuree en penne bij, bouillon, tomatenblokjes, een pak diepvriesspinazie en kook de pasta zo gaar, dan een bol mozzarella in kleine blokjes er door heen roeren en op tafel nog geraspte kaas.

En ragout? Gelijke delen boter en bloem laten smeten en garen, bouillon toevoegen tot een mooie dikte heeft en dan een flinke bak champignons mee garen, lekker met brood of rijst die je eerst kookt en even over gooit in een schaal met deksel zodat het uit kan dampen terwijl je de ragout maakt, ook weer lekker met komkommer in zuur.

De bouillon maak ik in dit geval dan met bouillonblokjes en de waterkoker.

Onbewust eten wij heel vaak 1 pan gerechten, ik denk dat als ik nog langer denk dat ik er nog wel meer kan bedenken. Als je dat combineerd met elke week een keertje iets van afhaal en een keer bij vrienden/ familie aanschuiven kom je een heel eind denk ik.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 13 Mrt 2019 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Mrt 2019 14:45

Re: Help mij 6 weken zonder keuken door

En je zou kunnen overwegen 1x per week bij iemand te gaan koken en daar een paar gerechten te maken die je door de week weer kan opeten.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers