Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pubers!

<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Nov 2018 14:52

Re: Pubers!

Ooooh Liadan, zo fijn om te lezen, onze oudste (ook 9, in jan. 10) is ook al even aan het pre-puberen. Zoooooo chagrijnig, echt dat gezicht dan. En ze kan dan boos blijven om niets. En de dag erna ben ik weer de liefste moeder die bestaat. Maar inderdaad, die zelfstandigheid is ook wel fijn.

Boeddha, jullie zoon is al flink groot dan! Vaak zie je dat jongens wat later die groeispurt maken.

Mamsie wat bizar dat die meiden zich zo aan hem opdringen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mrt 2019 10:48

Re: Pubers!

Even een upje. Niet over mijn kind maar m'n kleine zusje. Die wil naar Lowlands. Echt, wat?! Hoe is zij ineens zo oud geworden!?
(ze vroeg om m'n broer z'n advies of dat al geschikt was maar wij neigen toch naar nee, iig niet samen met een vriendinnetje, hoogstens met volwassene erbij). Maar huh, voor m'n gevoel is ze nog steeds vier ofzo, niet veertien!
Let's discover the world together.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Mrt 2019 18:09

Re: Pubers!

Haha Marin, wat ze dan al bedenken he! Lowlands vind ik echt niet voor kinderen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem272

Bericht 13 Mrt 2019 00:16

Re: Pubers!

Lowlands :cheering:

LL houdt volgens mij een adviesleeftijd van 16 aan, maar kinderen zijn wel toegestaan. Je ziet er ook echt wel eens gezinnen met vrij jonge kinderen. Niet veel, maar ze zijn er. Kinderen met van die dikke, felgekleurde koptelefoons op. Wel echt veel minder dan op bijvoorbeeld de Zwarte Cross of Into the great wide open.

Met pubers van 14, zonder volwassen begeleiding, vind ik het een ander verhaal, dan is zo'n festival als Lowlands veel te heftig. Je moet er maar aan denken om genoeg te drinken voordat je naar een optreden in de Alpha gaat, anders sta je daar uitgedroogd tussen 40.000 man en kun je niet weg. Om maar een willekeurig risico te noemen. Als je zusje met vrienden een festival wil doen, zou ik eerder voor Appelpop of zo gaan. Iets kleinschaligers.
Lowlands inderdaad met ouders erbij of met haar toffe grote zus? :thumbup:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2019 08:58

Re: Pubers!

Haha ja wij hebben uiteindelijk als grote broer en zus maar 't advies uitgebracht dat 't toch niet verstandig is nog. En met ons is natuurlijk niet cool. :nerd:
Het ging om een concert van één specifieke artiest die ze graag willen zien en die komt alleen naar Lowlands. Maar lijkt me gewoon echt niet zo verstandig nee.
Ik weet ook nog dat ik als veertienjarige zelf zoo boos was dat ik niet naar een rock concert mocht haha.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Mrt 2019 09:24

Re: Pubers!

Als het maar om een bepaalde artiest gaat, dan zou ik samen gaan. Dat is toch hartstikke tof.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2019 09:26

Re: Pubers!

Ja uiteindelijk waren we geloof ik ook geen dagkaarten zei m'n broertje, dus 't werd sowieso lastig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2019 09:28

Re: Pubers!

Dan maar duimen dat die artiest volgend jaar weer naar NL komt voor een 'gewoon' concert toch?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2019 09:46

Re: Pubers!

Ja dat zou leuk zijn voor dr, en dan is ze ook al (bijna) vijftien (seriously?!)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2019 09:48

Re: Pubers!

Haha, echt snel he. En praktisch iedereen hier op het forum 'kent' haar nog als baby. Bizar eigenlijk, hoelang we hier al met elkaar zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2019 09:48

Re: Pubers!

Ja dat is biiijna de leeftijd dat ik zelf voor 't eerst op 't forum kwam.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Mrt 2019 09:50

Re: Pubers!

Marin schreef:Ja dat is biiijna de leeftijd dat ik zelf voor 't eerst op 't forum kwam.

Nou idd! Denk er maar om, straks komt ze hier ook haha. Of op Viva! :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2019 09:51

Re: Pubers!

Oh dear!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mrt 2019 09:55

Re: Pubers!

Ik voel je zusje, een van mijn favoriete bands komt ook naar LL en daar zou ik haast speciaal voor gaan.
Dat ze het uncool vindt om met haar broer of zus te gaan joh! Dat zou ik juist tof hebben gevonden denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mrt 2019 10:03

Re: Pubers!

Ja haha dat komt denk ik omdat ze met een vriendin wil.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Mrt 2019 19:09

Re: Pubers!

Ik weet niet of ik dat op die leeftijd met mijn zus heel leuk had gevonden. I guess not eigenlijk. Heeft ook met de band die je hebt op dat moment te maken. NU vind ik het leuk, toen niet :)
#teammaple🍁
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Mrt 2019 20:32

Re: Pubers!

Whaaaaa mijn puber van bijna 15 gaat vanavond, voor een week, met school naar Engeland. Super leuk voor hem hoor,
maar voor mij toch weer een dingetje. Hij is wel vaker een week weggeweest, alleen nooit naar het buitenland. Vanmiddag samen z’n tas ingepakt en hij heeft een mega berg aan snoep en chocolade gekocht. Pinpas en ID kaart liggen klaar...slik!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mrt 2019 20:36

Re: Pubers!

Wow jeetje dat is best een groot ding inderdaad. Wel heel tof voor hem! Ik heb dat als docent ook gedaan, met vijf klassen (en zes docenten ofzo) naar Engeland. Vond 't best spannend met die kinderen in de metro en door Londen lopen enzo. Enorme verantwoordelijkheid. Hopelijk hebben ze leuke, goede docenten mee!
Let's discover the world together.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 24 Mrt 2019 21:22

Re: Pubers!

Jaa dat gaat ook vast allemaal wel goed hoor, maar toch best spannend ja. Ze gaan met de bus en boot en slapen in de bus, in een jeugdherberg en bij een gastgezin. Ze krijgen ook vrije tijd om in de plaatsjes rond te lopen en moeten ook 2 avonden zelf voor avondeten zorgen. Ik ben heel blij dat ze niet naar Londen gaan, eerlijk gezegd. Lijkt me als docent ook best wel spannend. De docenten die meegaan hebben dit al heel vaak gedaan gelukkig.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Kira

Bericht 28 Mrt 2019 13:54

Re: Pubers!

Ahh wat leuk voor hem Mamsie, maar ik snap heel goed dat het lastig voor je is. En dat je blij bent dat ze niet naar Londen gaan.

Hoe krijg je je puber zo ver dat ze niet altijd het laatste woord hebben, overal tegenin gaan en een antwoord op hebben? Ik ben vanmorgen helemaal uitgeflipt omdat hij gewoon OVERAL een weerwoord op heeft. Ik heb geen zin om echt overal een discussie over te voeren, hij doet het zelfs via WhatsApp, hij appte dat hij een kauwgum gepakt had, en daarna of hij een snickers mocht, ik ben aan het werk, dus antwoord dat hij net een kauwgum gehad heeft, dus nee. En zelfs via WhatsApp krijg ik nog een weerwoord, dat was al een half uur geleden en bla bla.
Klinkt als iets kleins maar dit gaat de hele dag zo door. Vanmorgen ben ik dus ontploft en heb zijn telefoon afgepakt, daar zat hij op te kijken terwijl ik boos op hem was, ook al zoiets. Iemand tips?
Ik hield mijn mond als mijn ouders mij wat zeiden maar mijn zoon dus niet. (Niet dat dat altijd hoeft, maar ik hoef niet constant een reactie).
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 28 Mrt 2019 16:11

Re: Pubers!

Kira, nou erg leuk heeft hij het niet. Kind is nooit ziek en nu sinds gisterenochtend al aan de diaree, buikpijn en misselijk. Waarschijnlijk toch aangestoken door z’n broertje vorige week. Zo sneu!

Ooh ik herken je frustratie!! Dit is klassiek pubergedrag natuurlijk en die middelste van mij rolt dan ook nog met z’n ogen.
Ik probeer het meestal te negeren, maar net als jij flik ik soms ook de pan uit. Ik zeg soms ook dat ze nu hun mond maar gewoon moeten houden en lekker moeten verder mokken in zichzelf. Wat ze dan heel overdreven gaan doen en wat ik dan dus lekker negeer.
Ik zou verder gewoon even bespreken dat je het gewoon niet continu wil hebben dat hij dat doet. In het geval van die snicker zou ik zeggen “of je vraag het niet en pakt het gewoon en ervaart de consequentie die eraan zit als ik er achter kom, of je vraag het en accepteert mijn antwoord zonder gezeik. (Stiekem moet je maar blij zijn dat hij het überhaupt vraagt.)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Kira

Bericht 07 Apr 2019 07:55

Re: Pubers!

Ahh Mamsie, wat balen dat hij zo ziek is geweest. Heeft hij het toch nog een beetje leuk gehad?
Mijn zoon is na dat ik geflipt ben hartstikke lief. Hij heeft goed begrepen wat ik bedoelde en heeft nog wel eens het laatste woord, maar een stuk minder. En als ik mijn stem verhef hoor ik eindelijk wat ik wil horen: "okee mama.." Hij meent het dan wel niet maar alles beter dan die constante discussies.
Ik ben ook blij dat hij mij dat vraagt, ik vind dat ergens ook wel heel schattig, want dat hoeft hij in principe niet. Maar als je wat vraagt kun je twee antwoorden krijgen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Dec 2019 10:14

Re: Pubers!

Heeft iemand hier nog tips om om te gaan met pubers?

Ik loop er tegen aan dat de dochter van mijn vriend weer een dipje heeft en ze nergens over wil praten ( heeft ze van haar ouders, zijn ook geen praters). Mijn vriend weet het ook niet meer en ik loop in de week dat de kinderen er zijn op mijn tenen. Want ik zal iets fouts doen, dan zijn mijn vriend en ik gelijk de boeman bij zijn ex. Want in haar ogen doen we niks goeds

Ja ik werk met pubers, maar dat is toch heel anders als ze in huis hebben en dan daarop een verwachtingspatroon te hebben. Misschien is die van mij wel te hoog, maar ik verwacht toch wel van de kinderen dat ze kleine dingen in huis kunnen doen. Zoals tafel dekken of afruimen. Meer hoeven ze eigenlijk niet te doen. Maar dat is al teveel gevraagd aan ze. Ik weet het echt niet meer en ik wil het graag goed doen voor iedereen, maar nu zitten we op punt dat de relatie van mij en mijn vriend er onder te lijden heeft. De weken zonder de kinderen dan zijn we gezelliger naar elkaar als in de weken met de kinderen omdat we allemaal op onze tenen lopen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Dec 2019 10:40

Re: Pubers!

Wil die dochter van je vriend ook niet met haar moeder praten? Zou het echt zijn dat ze met niemand wil praten, of heeft ze geen geschikt iemand waarbij ze zich zo op haar gemak voelt dat ze er mee in gesprek kan? Dat laatste is namelijk ook vaak aan de hand. Voor een puber (voor volwassenen ook btw) zijn de voorwaarden voor een gesprek zo belangrijk. De setting, het vertrouwen, de verwachtingen, de rust/tijd die er beschikbaar zijn. En je kunt aan al die voorwaarden bouwen. Je kunt er niet van uit gaan dat die voorwaarden er zo ineens zijn. Dat heeft tijd nodig, daarvoor moet er een band worden opgebouwd. Ik hoop voor die dochter dat ze zo’n band met iemand heeft (denk je dat ze dat met haar vader heeft? Heeft je vriend daar werk van gemaakt?)

Verder zou ik bij haar gewoon aankaarten dat je ziet dat ze niet lekker in haar vel zit. En dat ze zelf mag weten of ze het wil delen of niet. Maar dat je het ziet, dat je het kut vindt voor haar, dat je er voor haar wilt zijn.
#teammaple🍁
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Dec 2019 10:48

Re: Pubers!

De relatie met haar vader is ook niet super. Daar willen ze wel aan werken, maar ze ondernemen daar beide te weinig actie in. Ze praat wel met haar moeder, maar die heeft een hoop wrok naar vader, waardoor hij gelijk de boeman is. Dat vind hij ook heel vervelend, want hij wil helpen en weet ook niet hoe. Nu heeft ze bij haar moeder ook wel eens van dit soort uitbarstingen. dus het is niet alleen bij mijn vriend. Maar het is daar wel minder want moeder was meer thuis voor de scheiding en was er ook meer voor de kinderen.
Ik ben alleen bang dat alles wat ik zeg verkeerd opgepakt wordt, terwijl ik het goed bedoel en ze ook echt wil helpen met alles.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers