Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Persoonlijk stijladvies/shopping

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Mrt 2019 11:13

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Ja nee sowieso zonder kind hoor maar bedoelde meer dat ik m'n schoonmoeder er dan niet voor in hoef te schakelen maar dat dit typisch iets is wat ik dus voor mezelf kan doen als hij eenmaal op psz zit. Even een echte investering in mezelf.

Ik ben heel benieuwd! Ik mag een pinterest mood board aanleveren van te voren met mijn smaak en dan gaat zij natuurlijk kijken wat bij m'n lichaam past qua vormen. Ze neemt ook verschillende stoffen door, dat lijkt me ook heel nuttig om te weten.

Als iemand zin heeft, mag je gerust plaatjes hier delen waarvan je denkt dat 't mijn stijl is, zodat ik die kan pinnen, maar ik ga natuurlijk ook zelf zoeken nog.
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 11 Mrt 2019 11:33

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Leuk Marin! Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Heerlijk om te doen straks.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem279

Bericht 11 Mrt 2019 12:58

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Superleuk Marin, ik ben ook heel benieuwd!
<<

Anoniem317

Bericht 11 Mrt 2019 15:45

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Leuk, Marin. Zoiets zou ik in de toekomt ook wel een keer willen doen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Mrt 2019 08:42

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Leuk Marin! Ben heel benieuwd.
Zoek je dan op personal shopper of?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mrt 2019 08:47

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Nee daar kwam ik eerst dus uit bij meer algemene websites en dat was niet echt wat ik zocht en kon 't dus niet echt vinden. Uiteindelijk heb ik dit gevonden met de zoekterm' stylist advies ' en dan naam stad. En toen vond ik 't via zo'n kaartje van Google met de locaties. Zo heb ik deze gevonden maar er zijn vast betere zoektermen.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Mrt 2019 08:58

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Dankjewel!
Bij ons in het dorp zit best wel een grote modewinkel, met veel merken, waar ze goed advies geven. MIsschien ga ik eerst daar een keer naartoe. Dan weet je een beetje je stijl he. Koop je wat goede basis dingen.
Ben zo benieuwd wat er uit komt bij je.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Mrt 2019 12:52

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Dit lijkt mij ook echt fijn om een keer te doen!
Denk dat ik zelf een keer naar Rinsma wil hiervoor, dat is nog te doen qua afstand. Wil ik echter wel eerst even op m'n pré-L gewicht komen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mrt 2019 13:04

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Arwyn schreef:Wil ik echter wel eerst even op m'n pré-L gewicht komen, haha.


Ik heb daar ook wel over getwijfeld of ik niet eerst wat wil/moet afvallen. Maar deel van m'n probleem is m'n figuur. M'n man zei ook dat ik liever nu wat handvatten krijg om me nu goed te kleden. En stel dat ik na een tweede zwangerschap weer een ander figuur heb of andere wensen, dan kan het altijd nog een keer.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Mrt 2019 13:10

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Klopt ook helemaal hoor!
Bij E. was ik na een jaar weer ongeveer op mijn oude gewicht. Dat wacht ik dus nog even af, duurt nog maar 3 maanden voor L. ;) En stel dat ik niet meer op dat gewicht kom, dan is dat zo. Dan kan ik natuurlijk alsnog naar zo'n personal shopper!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem279

Bericht 12 Mrt 2019 13:12

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Marin schreef:Nee daar kwam ik eerst dus uit bij meer algemene websites en dat was niet echt wat ik zocht en kon 't dus niet echt vinden. Uiteindelijk heb ik dit gevonden met de zoekterm' stylist advies ' en dan naam stad. En toen vond ik 't via zo'n kaartje van Google met de locaties. Zo heb ik deze gevonden maar er zijn vast betere zoektermen.


Ik heb voor mijn omgeving gezocht op ‘persoonlijk kleuradvies’ en ‘persoonlijk stijladvies’ en dan de naam van de woonplaats. Ik heb er verder niks mee gedaan trouwens, maar het lijkt me ook nog steeds heel leuk. Maar wel een smak geld wat ik even niet kan missen nu :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Apr 2019 10:33

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Nou vandaag was de eerste dag dus hierbij het verslag! :)

Vandaag kwam ze bij mij thuis voor een style sessie en garderobecheck.

Eerst even een praatje gemaakt, even kennis gemaakt, wat issues besproken die ik heb (randje buik, korte benen, dikke buik etc, maar ook niet lekker zittende stofjes). Toen liet ze wat plaatjes zien van verschillende stijlen, moest ik aangeven wat ik wel en niet mooi vond, nou dat was vrij duidelijk wat ik wel leuk vond, vrijwel alles klassiek, maar ook wel béétje minimalistisch maar niet te erg. Bij één plaatje zei ik dit is precies m'n zus maar niet ik. :)
Maar verder was het wel redelijk duidelijk wat mijn stijl is. We zeiden ook dat het lastig is, ik ben geen 25 meer, maar ook geen 55 nog. Dus het moet klassiek zijn maar niet tuttig. Dat is precies wat ik lastig vind. Dus misschien klassiek met een tikkeltje stoer, maar ook weer niet te veel. Daar zit wel wat in. En ik zei ook dat ik heel snel veilig kies dus dat ze me best wat anders mag laten passen, mits ik het zelf natuurlijk leuk vind.

Toen ging ze m'n figuur bekijken. Ik ben een omgekeerde driehoek met bredere schouders en smallere heupen. Met een lange romp, vooral deel van borst tot navel. En korte bovenbenen. (goh). Zij zei dat ik vooral niet te lange kledingstukken moet dragen boven, niet langer dan helft van de rits van de broek. Dus niet van die tuniekjes die ik vaak overneem van m'n moeder om m'n figuur te verbloemen, want dat werkt juist averechts bij mij. Jurkjes die niet over de knie gaan zijn juist wel ideaal en als je de juiste koopt kunnen die juist heel goed afkleden. En vooral niet té grote rechthoekige dingen om te verbloemen, dus beetje getailleerd mag best. Qua stoffen eerder natuurlijke stoffen, katoen, niet te veel polyester. Ze heeft ook nog even naar m'n kleurenpalet gekeken maar geen uitgebreide kleuranalyse gedaan. Zij dénkt dat ik eerder naar een zomertype neig dan een herfsttype wat ik zelf altijd al dacht, omdat ik geen echte bruine ogen heb maar wat lichter groen. En de koele tonen vielen wel heel mooi vond ze, dus misschien toch meer zomertype dan herfst. Interessant wel. Wie weet wil ik dat nog wel eens uitgebreider uit laten zoeken maar voor nu was daar geen ruimte voor (daar kwam ze ook niet voor).

Toen zijn we nog naar m'n kledingkast gaan kijken (genant, wat een zooi!), en heeft ze er wat dingen uitgetrokken die ik even moest passen of gewoon even bekijken. Veel van die jurkjes die ik zomers draag zijn echt goed voor m'n figuur, met die V hals enzo. Qua broeken zag ze dat ik met name chino's draag, misschien ook eens een iets taps toe lopende broek proberen. En ze wil ook kijken of ze twee leuke jurkjes kan vinden, eentje voor wat formeler uit eten en eentje voor casual in de zomer.

Zij dacht aan kopen:

Rokje
Taps toelopende broek
Blouse maar geen streepjes
Twee jurkjes, eentje wat formeler, eentje casual (misschien blouse jurk)
Goede flatjes/ballerina's
Evt leren jasje?

Ehm nou dat was het wel zo'n beetje. Het was een aardige vrouw en had het idee dat ze het wel goed snapte waar ik moeite mee heb en wat zij daarvoor kan doen en heeft dus al wel handige tips gegeven. Volgende week gaan we shoppen!
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 10 Apr 2019 10:47

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Ben benieuwd volgende week! Geen chino's lijkt me een ontzettend goed idee voor jouw figuur idd. Omgekeerde driehoek zou ik juist helemaal niet zeggen, maar die dame zal het weten. Kies je zelf winkels uit of doet zij dat?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Apr 2019 10:50

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Leuk Marin! Ben benieuwd. Als je op pinterest zoekt op classic outfit dan krijg je echt veel leuke voorbeelden van wat je omschrijft. Klassiek, minimalistisch, niet te ouwelijk. Gewoon mooie stukken die altijd goed zijn. Witte blouse, mooie pantalons/jeans, wollen jassen etc.
Laatst gewijzigd door Harrison op 10 Apr 2019 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Apr 2019 10:51

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Ja ze heeft dat met een één of ander meetding opgemeten en daar kwam dat uit, dus dat was wel redelijk duidelijk. Zegt niet zoveel over m'n vetpercentage natuurlijk, maar meer qua bouw.
Nee, zij kiest de winkels uit, juist goed, want ik weet het zelf niet!
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2019 11:09

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Je hebt idd een eigen stijl Marin, wat heel leuk is omdat het bij je past maar doordat het niet direct bij je figuur past oogt het soms rommelig. Leuk dat je hiermee bezig bent, ik kan me namelijk echt voorstellen dat, als stay home mom, je vaak voor de gemakkelijke dingen in je kast kiest, ik had dat ook. Ik ben benieuwd naar het eind verslag straks.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Apr 2019 12:12

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Haha Chiq.. dat heb ik zelfs als 40-uur werkende :) Ik heb echt elke week hetzelfde aan, broek met een trui. Moet eerlijk zeggen dat ik pas ging winkelen toen ik serieus aan het daten was maar verder boeit het me nooit zo. Heb dit jaar nog niets gekocht.

Marin, klinkt als waardevolle tips! Hopelijk hebben jullie een geslaagde shopsessie volgende week!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 10 Apr 2019 12:17

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Juíst als ik weken maak van 6 dagen werken, boeit het me echt niks hoor. Ik heb laatst een broek gepast (alleen om het passen omdat iemand anders iets wilde zien aan de broek), voor het eerst in een jaar of 8 ofzo dat er een broek om mijn benen zat. Dat voelde wel bizar!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Apr 2019 16:30

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Dank je meiden. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar volgende week. Ik ga denk ik ook vragen of ze mee wil denken voor wat fijne zomerse shirtjes, niet alleen blouses. Daarbij kom ik al zo snel op simpele t shirtjes uit, wat ik lekker vind zitten maar 't kan vast leuker.

Chiq, ja zeker, ik heb ook gezegd dat ik liever outfits voor alledag heb dan voor' feesten en partijen'. Eén formelere outfit vind ik wel leuk, maar juist die alledaagse kledingstukken stoei ik mee. Ik omschreef m'n wens als dat ik er mee m'n zoontje weg wil kunnen brengen naar de psz en daarna op 't terras witte wijn wil kunnen drinken. Mijn leven :smile:
Nee maar serieus, beetje leuke outfits voor dagelijkse leven zou ik heel fijn vinden! Maar ik ben ook blij te horen dat ik toch al best wat goede keuzes maakte. Ik heb zeker goede nieuwe tips gekregen maar sommige dingen kunnen zeker blijven in m'n kast. En de rest moet ik echt uitruimen, hierdoor ook meer zin gekregen 't helemaal uit te zoeken.

Oh ja en ik heb 't dus altijd warm dus laagjes werkt niet echt goed voor me. Hoogstens een jasje of vestje maar geen zestien lagen. Dat wist ik al wel maar ook wel fijn om weer even bevestigd te hebben waarom ik ook alweer vaak in een tshirtje loop. Driekwart mouwen zou ideaal zijn voor dit weer voor mij, want het viel haar ook op dat ik eigenlijk direct bij alles m'n mouwen op stroop. Dat had ik zelf helemaal niet door.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem317

Bericht 12 Apr 2019 16:30

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Klinkt goed, Marin. Ik ben benieuwd naar volgende week. Lijkt me ook wel leuk om een keer zoiets te doen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 13 Apr 2019 11:07

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Wat leuk om te lezen Marin! Ben benieuwd wat je gaat shoppen!
december 2016
juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Apr 2019 12:32

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Leuk hoor!

Ik zou misschien ook wel een goede blazer toevoegen aan je shop-lijstje? Dat kan eigenlijk ook wel altijd, is ook wel klassiek + minimalistisch maar zou ook juist wat vlotter gedragen kunnen worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2019 17:47

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Ja dat had zij volgens mij ook genoteerd, maar ik zal het ook nog even aangeven. Ik heb wel blazers maar er mag zeker een mooie, nieuwe bij komen.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Apr 2019 08:50

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Wat had ze je geadviseerd? Tot aan je rits?

Ik vind blazers met drie kwart mouwtjes die al wat opgestroopt zitten echt fijn!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2019 13:16

Re: Persoonlijk stijladvies/shopping

Nou de blazer is niet gelukt maar wel een hele hoop andere items!

Geen foto's nog, dat ben ik vergeten en het meeste wordt nu mooi op maat gemaakt. De coupeuse gaat heel erg proberen of het voor m'n vakantie volgende week af is, dan kan ik mooi m'n nieuwe kleren mee!

Wat ik zo uit m'n hoofd weet is het geworden:

Een rood jurkje met kraag
Een wit-blauwe print (beetje takjes achtig) V hals jurkje
Een korte mouwen top met lichtblauw streepje met een V hals rug met strikje, super cute!
Drie broeken van travel stof, één blauwe, één bruin/olijfgroene en één blauwe met soort print,wordt lastig omschrijven dus nog even geduld haha.
Een goede klassieke witte blouse
Een donkerblauwe blouse van travel stof
Een paar ballerina's
Een paar sneakers

En dat was het denk ik wel (ook wel meer dan genoeg haha).

Uiteindelijk zijn we maar bij één winkel bij ons in 't dorp geweest, waar ik een paar jaar geleden al eens een leuk jurkje heb gekocht. Zelf had ik deze items toch niet heel snel gepakt. Sowieso vond ik die travel stof heel fijn om eens wat van te passen, wat zit dat heerlijk zeg (is al vaker getipt hier aan me, dat klopt dus ook echt, wat fijn zeg!). Lekker goeie hoge broeken die mooi in het kruis vallen. Ook veel geleerd over hoe je bepaalde kledingstukken goed kunt dragen, zo'n blouse in broek dus, hoe je dat precies goed draagt, en wat voor een verschil de lengte van zo'n jurkje kan doen.
Ik vond echt lang niet alles leuk en ik vond wel goed dat ik dat dan ook kon zeggen. Dat is wel lastig aan shoppen met een personal shopper vind ik, dat je én de personal shopper hebt én iemand van de winkel zelf en allebei zeggen ze toch af en toe weer wat anders, dus ik ben wel een beetje emo-moe (dat heb ik al gauw na dit soort dingen, dat ik echt even al dat gekwetter in m'n hoofd kwijt moet raken haha). Maar ik vond dat ik wel echt goed zelf kon bepalen waar ik blij van werd (does it spark joy :laughcry: ), van een aantal items had ik dat direct maar ik heb me ook goed laten adviseren en toch eens wat andere dingen dan anders gepast en dat werkte toch ook goed.

Ik heb wel gezegd dat ik ook graag nog een lijstje ontvang van winkels in de stad, omdat we daar nu niet eens aan toe zijn gekomen, en juist dat wil ik ook graag weten, dus dat stuurt ze nog op.

Het was een hele leuke en praktische ervaring! Foto's volgen wanneer ik alle kleding heb!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers