Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kippensoep

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Jan 2019 14:21

Kippensoep

Ik wil verse kippensoep gaan maken, maar heb dit nog nooit gedaan.
Heeft iemand nog een lekker recept hiervoor?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Jan 2019 14:26

Re: Kippensoep

Ligt er aan wat je wil. Ik maak altijd gewoon ouderwetse gele kippensoep. Dat is een aantal kippenpoten in water doen, bouillon blokjes erbij, lekker laten koken totdat het vlees ervan af valt, de poten plukken, vermecelli toevoegen en klaar. Haha.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Jan 2019 14:30

Re: Kippensoep

Zo doe ik het ook inderdaad, voeg wel wortel en ui toe tijdens het koken, dat vis ik er later weer uit, die wortel snijdt ik daarna super klein en doe ik er weer terug in. Ik gebruik ook weleens restjes als we een hele kip gegeten hebben of ik neem kippenbouten.
Blijft lekker vind ik!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 09 Jan 2019 15:22

Re: Kippensoep

Ik kook water met bouillonblokjes en doe daar kipfiletblokjes bij. Dan voeg ik fijn gesneden prei, taugé en vermicelli toe.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Jan 2019 15:24

Re: Kippensoep

Ik doe het ook zo inderdaad. Maar gooi er 2 verschillende bouillonblokjes bij en zo’n zakje van knorr. Oh en lekker gehaktballetjes erook in, zo heb ik het van huis uit meegekregen. Niet echt vers dus, vooral pakjes en zakjes maar wel lekker :smile:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2019 14:52

Re: Kippensoep

Ik haal het liefste voor verse kippensoep een soepkip. Dit is een iets oudere kip, maar ik vind die meer smaak hebben.
Hiervan trek ik met bouillonblokjes (kip) een bouillon en daarna laat ik het afkoelen. Ik schep het vet er voor een deel vanaf, maar de kip schoon. Meestal snij ik ook champignons klein en kook ik het met rijst ipv met vermicelli.

Meestal maak ik ook van een deel van de bouillon en de kip een verse kippenragout.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem328

Bericht 10 Jan 2019 15:43

Re: Kippensoep

Het liefst gebruik ik soepkip, maar anders gewoon kippenbouten.
Dit laat ik trekken in water tot de kip mals is. Dan trek ik de kip van de botten en doe ik terug in de pan. Bouillonblokjes erbij, prei, vermicelli en selderij.

M'n zus maakt altijd kippensoep met kipfilet. Maar dat vind ik zo zonde. Daar krijg je totaal geen smaak van en is ook erg droog.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Jan 2019 16:40

Re: Kippensoep

Ik ben niet echt goed in gewone kippensoep. Als ik zelf soep met kip erin maak, maak ik meestal Laksasoep, een kokossoep uit Maleisië of Singapore. Daarvoor gebruik ik meestal wel kipfilet, in zo'n soort soep vind ik gewone kip weer minder lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Jan 2019 16:51

Re: Kippensoep

19 juni 2015
2 februari 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Jan 2019 20:18

Re: Kippensoep

Oh ik gebruik eigenlijk altijd kippenbouten. Als ik ze afgeprijsd zie liggen dan maak ik het :smile:. Soepkip heb ik nog nooit van gehoord.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem269

Bericht 17 Jan 2019 22:08

Re: Kippensoep

Ik maak ‘m vrij simpel.

1 pot Struik krachtbouillon kip
4x pot water (=1400 ml)
1 bouillonblokje kip
200 gram kipfilet die ik kook en in stukjes snij
125 gram voorgesneden verse soepgroenten (ik koop een klein zakje en vries de helft in voor de volgende keer)
Handvol vermicelli
Beetje peper

Dan heb ik een grote pan met ongeveer 1750 ml goed gevulde soep.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Mrt 2019 16:43

Re: Kippensoep

Bedankt voor jullie tips. Ga morgen kippensoep maken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers