Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tussenmuur/wand

<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 06 Mrt 2019 13:06

Tussenmuur/wand

In ons nieuwe huis wil ik een tussenmuur/wand laten plaatsen tussen de (woon)keuken en woonkamer.
Wij gebruiken de woonkamer nu eigenlijk minimaal (enkel om 's avonds TV te kijken) en daar zal het nog veel minder zijn.

Er komt een dichte muur van ongeveer anderhalve meter hoog en daarboven wil ik een industrieel achtig kozijn met glas en een industriële deur. Maar nu komt het... Welke indeling??
(Helemaal glas is geen optie, want in de U vorm die dan ontstaat tussen het kookeiland en de nieuwe tussenmuur komt een "speelruimte" voor de kinderen.)
De muur komt tussen de 2 deuren in de woonkamer:

Afbeelding

En dan heb ik het over zo'n soort kozijn met glas. Alleen weet ik dus niet voor wat voor indeling we moeten gaan.
Andere opties zijn ook welkom :ja:

Afbeelding

Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Mrt 2019 00:49

Re: Tussenmuur/wand

Geen idee, maar waarom zit de badkamer eigenlijk beneden?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2019 07:42

Re: Tussenmuur/wand

Misschien kun je in je tekening aangeven waar je nu de speelhoek en eettafel bedacht hebt. Mijn eerste gevoel zegt dat je een muur het beste in het verlengde van een muur kan plaatsen. Ik denk wel dat je de benedenverdieping donkerder maakt mbt natuurlijke lichtinval. Heb je ook een maximaal budget hiervoor?
08/2018
05/2021
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Mrt 2019 07:46

Re: Tussenmuur/wand

Ik zou werken met (open) kasten als afscheiding ipv een muur wat zo definitief is.
Zo iets bijvoorbeeld;

Afbeelding
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 07 Mrt 2019 07:58

Re: Tussenmuur/wand

@ Fred: dat is daar in bijna alle oude huizen.

@ ME: ik zal het straks proberen in te tekenen. In het verlengde gaat niet, dat wordt te smal.
Nu is het er niet eens zo heel donker en daarom kiezen we ook voor glas. Plus dat we in het keukengedeelte een koepel kunnen plaatsen, indien nodig.

@ Sawadee: dat gaat niet. Daar is het stukje tussen de 2 deuren te smal voor.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 07 Mrt 2019 08:13

Re: Tussenmuur/wand

Maar je moet toch ergens een doorloop hebben? Zou bij de deuren dan niets doen en dan na een meter ofzo kasten beginnen. Of wilde je het helemaal afsluiten?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Mrt 2019 09:34

Re: Tussenmuur/wand

Super tof! Ik hou er van.
De glas indeling van het laatste plaatje vind ik het mooist. 1,50 m dicht aan de onderkant is vrij hoog hoor. Ik zou Max 1.20 aanhouden. dat komt een beetje op hetzelfde neer als je laatste plaatje.

Hoe hoog is je plafond?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 07 Mrt 2019 09:49

Re: Tussenmuur/wand

Wauw ziet er mooi uit!!!
Carpe Diem
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Mrt 2019 12:22

Re: Tussenmuur/wand

Ik ben ook heel benieuwd hoe die speelruimte precies komt. Zoals het nu is getekend zou ik de lange keuken aan de andere kant doen en er een L-vorm van maken. Dan is je doorloop veel groter plus koken en spoelen is dichter bij elkaar.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 07 Mrt 2019 15:18

Re: Tussenmuur/wand

De keuken blijft gewoon. Die is als nieuw en ook onze smaak. Wellicht dat we dat ooit gaan veranderen, maar niet nu.

De muur moet komen waar de blauwe streep staat.
Het speelgedeelte heb ik aangegeven met de dubbele rode lijnen. (worden waarschijnlijk gewoon lange tafels, met ladeblokken er onder voor de playmobil en lego (en knutselspullen etc). Ze spelen hier niet meer op de grond.

Er moet inderdaad een deur in (zal schuif worden) en de hoogte van het dichte gedeelte van de muur (dus onder het glas) daar kunnen we nog mee spelen. Zolang ik de keuken maar niet zie als ik in de woonkamer zit :P

Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 07 Mrt 2019 17:10

Re: Tussenmuur/wand

Wij willen zelf nog eens een schuifdeur plaatsen in de woonkamer, misschien is dat ook een optie?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2019 20:37

Re: Tussenmuur/wand

Zoiets als je tekent dacht ik ook. Wat ik me nog wel afvraag waar je de eettafel dan plaatst? Zowel in de keuken als in het speelgedeelte oogt me wat krap.
08/2018
05/2021
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 07 Mrt 2019 20:57

Re: Tussenmuur/wand

Die komt in de keuken. Het oogt idd krap maar dat valt wel mee. De huidige bewoners hebben de tafel nu met de kopse kant tegen de muur staan en er staat ook nog een kast.

Wij willen een ovale tafel en de tafel in het verlengde van de keuken zetten. Dus met de kopse kant richting de schuifpui.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers