Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Subsidie ter promotie van borstvoeding

<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 14 Nov 2013 00:06

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

-ED- schreef:Wel goed dat bv op deze manier wordt gestimuleerd, je gunt ieder kind een goede start.


Ik moest gewoon hardop lachen toen ik dit las. Ik vind het zo énig hoe jij de dingen kan formuleren.
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Nov 2013 08:03

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Dát is toch nooit controleerbaar?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Nov 2013 08:41

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Wat een onzin zeg, wat nou als het idd niet gewoon lukt of kan.
Daarbij is bv ook niet persé goedkoop, als je ziet wat je er allemaal voor aan moet schaffen (kolf, voedingsbh's, zoogkompressen).
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 14 Nov 2013 09:14

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Ik zou het prima vinden die subsidie, ik heb bv maar 3 weken gegeven maar ik zou me niet gekwetst voelen.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:59

Bericht 14 Nov 2013 09:20

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Heel vreemd vind ik het. Waarom zouden ze daar geld voor geven? Wat anderen ook al zeiden besteed dat geld aan betere begeleiding bij borstvoeding of wat dan ook.

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat controleren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 09:30

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Werkt het in Engeland hetzelfde met kolfrecht en alles? Misschien moeten vrouwen daar wel zelf vrije uren voor opnemen en dient die subsidie als compensatie daarvoor, in dat geval zou ik het wel kunnen begrijpen. Ik weet niet of het zo is, maar dat zijn kosten die ik me kan indenken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 09:36

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

http://www.nhs.uk/Planners/breastfeedin ... 5B1%5D.pdf

Uit deze folder maak ik niet op dat je recht hebt om tijdens werktijd te kolven, ze hebben het over een kinderdagverblijf in de buurt zoeken zodat je in je pauzes en voor en na werktijd kan gaan voeden, je werkgever vragen om flexibele uren zodat je om het kolven heen kunt plannen, et cetera. Ze adviseren werkgevers wel om een pauze toe te staan voor het kolven, maar voor zover ik het hieruit begrijp is een werkgever dat dus niet verplicht. Dus in dat geval kan ik een subsidie wel begrijpen, want ik denk dat er dan wel vrouwen zijn die extra vrije uren op moeten nemen en dus ook vrouwen die er om die reden vanaf zien omdat ze die uren gewoon niet kunnen missen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 14 Nov 2013 16:13

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Tangerine schreef:Dát is toch nooit controleerbaar?

In dat artikel van de Volkskrant staat dat verloskundigen dat moeten controleren. Ik denk dat ze dan willen zien dat je je kindje live aan de borst voedt. Daar kun moeilijk mee frauderen. Een kind dat na de kraamweek de fles krijgt weet met 3 maanden echt niet meer hoe hij/zij aan de borst moet drinken, nog los van of daar dan nog überhaupt iets uitkomt.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Nov 2013 16:16

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Maar zie je je verloskundige nog na de kraamweek dan??
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 14 Nov 2013 16:29

Re: Subsidie ter promotie van borstvoeding

Nee, normaal gesproken natuurlijk niet. Maar ik neem aan dat ze dan vanwege dit project wel contact houden. Ze zullen er heus zelf ook wel bij stil staan dat er mensen zijn die er misbruik van willen maken.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx