Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Nov 2013 12:01

Re: najaar 2013 mama's!

Isolt, ik heb buiten het forum om geen contact met Pien. Ben ook benieuwd hoe het met haar gaat!

Nillis, vervelend dat M. zo onrustig is.Ik hoop dat de osteopaat iets voor hem kan doen!

Exo, wij hebben zo'n schattig winterjasje gekregen voor E., ik denk dat wij in de winter ook nog lekker vaak naar buiten gaan :D
Fijn dat je vannacht wel weer goed geslapen hebt. En leuk dat je even naar je werk gaat. Is die geschatte 6 pond dan nu of met 40 weken?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 12 Nov 2013 12:08

Re: najaar 2013 mama's!

Ik heb buiten het forum om ook geen contact met Pien, dus heb ook geen idee!

Exo: Ja hoor, hier alles rustig helaas. Overmorgen mag ik alweer naar het ziekenhuis, dus schiet op. Je krijgt zo van die naartoe-leef momentjes he… Veel plezier op je werk!

Nillis: wat vervelend voor jullie allemaal dat M zo huilt, ik hoop dat de osteopaat wat voor jullie kan doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 12 Nov 2013 12:11

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, dat is het gewicht bij 40 weken. Het wordt nu geschat op een gewicht van tegen de 6 pond.

Aardbei, ik hoop toch zo dat het gaat beginnen voor jullie.. Spontaan, zonder verder hoeven wachten en zonder steeds naar controles te hoeven.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Nov 2013 12:24

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is zeker geen dikkerd, Exo :)

We hebben E. net gewogen, ze is al 4860 gram! En ongeveer 59 cm. Ze groeit goed dus!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 12 Nov 2013 20:57

Re: najaar 2013 mama's!

Wij zijn gisteren naar het cb geweest en M weegt nu 4840 gr en is 55 cm. Vandaag echt een zware dag gehad met M. Hij heeft echt de hele dag op 2 uurtjes na gekrijst. Nu na een lekker bad en voeding ligt hij lekker bij vriend te slapen en heb ik even handen vrij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 13 Nov 2013 09:30

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis: succes bij de osteopaat vandaag, laat je weten wat eruit komt?

Exo: Die van mij werd afgelopen zondag op 6,5 pond geschat. Toch vraag ik me af of ze dat zo precies kunnen voelen aan de buitenkant, of was het bij jou naar aanleiding van een echo? Hoe was het op je werk?

Suus: Ze groeit zeker goed! Wat gaat dat hard zeg, die eerste tijd…


Morgen alweer controle in het ziekenhuis! Hoop dat we dan gelijk een datum gaan afspreken om in te leiden, ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk. Vorig weekend hebben we ons laatste weekend met zijn tweetjes al 'gevierd', dat wil ik dit weekend niet ook nog een keer doen hoor, haha! Zo lang zwanger zijn is ook niet goed voor mijn portemonnee trouwens, gisteren weer een bestelling met superschattige babykleertjes binnengekregen :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 13 Nov 2013 11:13

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, bij 35 weken heb ik een liggingsecho gehad en toen was het over de 5 pond, gemeten a.d.h.v. bovenbeen en buikomvang. Daarnaast meten ze mijn buik steeds op met de hand en met een meetlint.

Hopelijk heb je morgen een datum! En haha, herkenbaar van die huilende portemonnee :wink:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Nov 2013 20:18

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, ik ben zoo benieuwd wanneer jij je kleintje mag verwelkomen!
Die blogster die precies gelijk met jou liep is vorige week bevallen. Steeds als ik daar foto's van zie moet ik aan jou denken en vraag ik me af wanneer het zo ver zal zijn, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2013 20:18

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, Nillis, hij groeit ook goed! Wel vervelend dat hij zoveel krijst... Ik ben benieuwd hoe het bij de osteopaat was!

@ Aardbei: Ze zitten er wel vaak naast met die schattingen toch? Bij mij werd E. bij de groeiecho's steeds groot geschat. Ik hoopte dan ook een tijdje voor de uitgerekende datum te bevallen, ze hadden me echt een beetje bang gepraat daarmee. Uiteindelijk was ze 4 dagen na de uitgerekende datum 7 pond, viel best mee dus :)
Hopelijk krijg je morgen een datum mee! En ik ben benieuwd naar je bestelde kleertjes :)

Vandaag zijn E. en ik heerlijk op stap geweest samen. We zijn met de bus naar de stad gegaan. Er was in de bieb een bijeenkomst voor ouders met jonge kinderen, het ouder en kind cafe. Was erg gezellig! En er waren ook nog drie lactatiekundigen aanwezig, ook de twee die ik twee weken geleden gezien heb. Toen wilde E. niet drinken, alleen slapen, maar nu was ze wakker, dus een van de twee heeft alsnog even meegekeken hoe ze dronk. Het zag er goed uit, zei ze! Alleen neemt E. soms een te kleine hap, ze zuigt de tepel dan nog wel wat verder naar binnen, dus zodra ze drinkt heeft ze mijn tepel wel goed vast. Maar dit zou wel kunnen verklaren waarom het bij mij in het begin altijd even pijn doet. Ze heeft wat tips gegeven om dit te voorkomen.
Daarna hebben we mijn zusje nog even verrast met een bezoekje, vond ze erg leuk! Na het bezoekje hebben we lekker naar huis gewandeld, zo'n drie kwartier lopen. Wat een heerlijk wandelweer was het vandaag, zeg! We hebben ons wel vermaakt :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 14 Nov 2013 10:26

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus, wat leuk zo'n cafe en dat je dan ook gelijk goede tips hebt kunnen krijgen. Fijn hoor. Ik ben gistermiddag even met T naar buiten geweest. Toen M eindelijk eventjes sliep en mijn moeder bij ons was.

@ Exo en aardbei, ik vind de schattingen van de vk ook altijd lastig te beoordelen. Je hoort zo vaak dat ze er naarst zitten. Met de echo's is het nauwkeuriger maar kunnen ze er ook nog 200-300 gr naast zitten.

@ Aardbei, succes in het ziekenhuis. Hopelijk weet je straks meer.

@ all, nou gisteren met M bij de osteopaat geweest. hij heeft zich daar van de goede kant laten zien. Hij was heerlijk ontspannen en alleen maar aan het lachen en geluidjes maken. Dan is het een grote charmeur en dan ziet niemand zijn gekrijs van de afgelopen dagen. Ze heeft hem helemaal behandeld en wat ze erbij vertelde vond ik erg logisch. Ga het hier niet helemaal neer typen want is een groot verhaal. Nu moet zijn lichaampje het zelf gaan doen en dan over twee weken terug voor controle. M moet nu minder gaan spugen en hopelijk heeft hij dan ook geen pijn meer van de slokdarm. We gaan het aanzien en anders ga ik toch naar de ha voor nexium, zodat alles kan gaan herstellen, wnt zo ontspannen als hij bij de osteopaat was heb ik lang niet meer gezien. Gistermiddag heeft hij nog heel veel gekrijst, maar daarna ook wel wat ontspannen momentjes gehad en gisteravond was hij helemaal munt en heeft hij heerlijk geslapen. had nog wel even 4 poepbroeken in twee uur tijd. Er kwam dus van alles los. Tot nu toe heeft hij wel wat gespuugd, maar niet de hele golven die we gewend waren. Hij ligt nu ook heerlijk te slapen na een heerlijk badje. Ik heb lekker ook even gedoucht en ga nu boven maar even poetsen, dan is het werk voor deze week in huis weer klaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Nov 2013 11:01

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, succes vandaag!

Suus, klinkt als een fijn dagje! Lekker erop uit met je kleine meid!

Nillis, ik hoop voor je dat het nu beter gaat met M. Het klinkt in elk geval al goed dat hij nu lekker slaapt.

Exo, hoe is het bij jou? Al het idee dat het soms wat rommelt?

All, hier gaat het wel goed met mij en baby. Ze beweegt weer flink vandaag.

Vanochtend D. naar school gebracht. We waren ruim 10 min. te laat. Hij wil 's ochtends gewoon niet luisteren de laatste tijd. Normaal push ik hem dan om toch op tijd te komen, maar dat boos worden lijkt niet te werken.
Nu ben ik gewoon op de bank gaan zitten en hij moest op de trap zitten tot hij uiteindelijk toch zijn schoenen aan deed. Daarna nog tanden poetsen wat hij eerst ook weer niet wilde. Dus ben ik ook weer gaan wachten.
Ik hoop dat het te laat komen wel indruk maakt, anders weet ik het ook niet meer.

Jullie nog tips voor een eigenwijze kleuter? (Ik kreeg hem ook met moeite op de trap, hij rende gewoon lachend weg rondjes om de bank....)

Vanmiddag komen mijn ouders mij ophalen om D. van school te halen en daarna blijven we de middag bij mijn ouders en eten we daar mee. Mijn vriend heeft de hele week late dienst van 15.00- 23.00. Gelukkig de laatsten, daarna krijgt hij tussendiensten en werkt hij ook niet meer alleen. Dus dan kan hij ook makkelijker weg als dat nodig is.

Fijne dag allemaal!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Nov 2013 11:01

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, wat doet een osteopaat eigenlijk? Hopelijk helpt het goed in elk geval!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 14 Nov 2013 12:03

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus, even een stukje uit de folder. Een osteopaat zoekt de oplossing van klachten in het versoepelen van vastzittende of gespannen lichaamsweefsels. Een osteopaat kan dikwijls op een zachte manier het lichaam van de baby laten ontspannen en zijn natuurlijke bweeglijkheid teruggeven. Osteopaten behandelen ondermeer baby's met slaapproblemen, langdurig huilen, problemen met zuigen of slikken, darmkrampjes, refluxklachten en KNO kindjes.
Bij M hebben ze de zenuwbanen vanuit de nek behandeld die de maag en de slokdarmaansturen en de maag gekanteld zodat die sluit na een voeding en bij de darmen een blokkade weggehaald, dit doen ze door zachtjes te voelen en te duwen in de beweeglijkheid op bepaalde plekken. Bij tegendruk zit er een blokkade en maken ze dat dus los. Hopelijk heb ik het goed omschreven. Was namelijk heel veel wat de vrouw vertelde.
M is nog steeds rustig, was net wel wakker, maar is ook weer in slaap gedommeld.Ben zo benieuwd hoe het vanmiddag gaat, want meestal na de middag voeding begon het gekrijs.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Nov 2013 12:10

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt voor de info, Nillis! Ik hoop heel erg dat jullie een rustige ontspannen middag gaan hebben.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2013 12:23

Re: najaar 2013 mama's!

Cinnamon, dat frustreert me een beetje, haha! Ik wil oooook! Iedereen van m'n cursus-clubje is ook al bevallen, terwijl ik eigenlijk niet de laatste zou moeten zijn.

Nillis, wat fijn dat hij gister zo ontspannen was. Zou mooi zijn dat het vanaf nu wat beter gaat. Arm kleintje.. en arme jullie :hug:

Dolphinne, nee, geen gerommel :nopompom: Ik heb wel zo nu en dan een harde buik, soms ook een beetje pijn erbij, maar dat zijn voor mijn gevoel geen weeën.
Ik zou jouw eigenwijze kleuter het even goed laten voelen dat hij te laat is door zijn gedrag. Spreek met de juf af dat je er mee bezig bent en dat het kán voorkomen dat hij te laat in de klas komt. Dan kan zij daar ook op inspelen, zodat het extra indruk maakt.
Wat je ook kunt doen, is duidelijk zeggen: je doet je schoenen binnen x tellen aan, doe je dat niet, dan ga ik zonder jou naar school. Doet hij het dan nog niet, dan vast naar buiten lopen, naar je fiets of auto en hem op die manier laat schrikken. Laat hem duidelijk merken dat hij over je grenzen heen gaat, want dit klinkt als uitdagend gedrag.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Nov 2013 12:32

Re: najaar 2013 mama's!

Dat heb ik idd ook, die harde buiken die soms ook pijnlijk zijn.

De juf negeerde hem (en mij) vooral toen we vanochtend binnenkwamen. Ze was ook al bezig met een aantal kinderen met lettergrepen tellen. Ik heb haar wel verteld waarom we te laat waren, maar ik zal straks juf er nog even over aanspreken.
Eens kijken of ze mee wil helpen hiermee (en wil ook nog even vragen hoe en wanneer hij evt. kan trakteren als zijn zusje is geboren).
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 14 Nov 2013 14:55

Re: najaar 2013 mama's!

Even een snel berichtje. Hier werd M netjes om 12.00 uur wakker voor een voeding. Heb ik snel gegeven en toen moest ik snel T ophalen bij kdv. heb hem gelijk na de voeding de ja aan kunnen doen op zijn li. zij in de kinderwagen gelegd en gaan lopen. hij heeft een heel klein mondje gespuugd en daarna in slaap gevallen en hij slaapt nog steeds in de kinderwagen. Wat een wonder. hopelijk blijft dit zo doorgaan. Geeft zoveel rust. T vond het leuk dat we er waren en ze is zonder gek te doen gaan slapen en ik heb nu gewoon even tijd voor mezelf. Wauw
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Nov 2013 16:59

Re: najaar 2013 mama's!

Wat fijn nillis! Hopelijk blijft jullie ventje zo tevreden en spuugt hij nu minder.

Ik heb nog even met juf gepraat. D was in elk geval niet erg onder de indruk van het te laat komen vanochtend.
Hij leek het alleen wat vervelend te vinden dat hij geen plek zelf kon kiezen om te spelen. Dat doen ze normaal wel bij de inloop, maar nu waren er niet veel vrije plekken.
Juf vond het wel goed dat ik het zo aan heb gepakt en dat mocht ik best vaker doen als het nodig is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2013 17:10

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is een fijne reactie van de juf, Dolphinne! Daar kun je wat mee :D

Nillis, dat is een goed bericht!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Nov 2013 17:48

Re: najaar 2013 mama's!

Het was niet de bedoeling om je te frustreren Exo, sorry!
Nog maar eventjes, dan heb jij je hummeltje ook!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 14 Nov 2013 19:09

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis: Wat fijn dat hij wat rustiger is ju, hopelijk zet het door!

All: Nou, hier nog niets wijzer. Eerst een half uurtje aan de CTG gelegen en daarna een echo door de arts-assistent. Kleine is nog niet ingedaald en hij wilde met de gyn overleggen wat nou verstandig is, al actie ondernemen of nog afwachten… De gyn durfde het ook niet te zeggen en wilde eerst met collega's overleggen maar dat kon niet vandaag. Morgen om 11 uur moeten we dus weer terug zijn en gaat de gyn zelf een echo doen. Ik ga dan ook vragen of ze even willen voelen of er al wat is gebeurd down under. Mocht dit nou het geval zijn dan vind ik het niet zo'n probleem om te wachten maar mocht er nou nog steeds niets gebeurd zijn heb ik toch liever dat ze dit weekend al iets gaan proberen.
Ben wel een beetje gefrustreerd nu eigenlijk. De verloskundige weet niet zo goed wat ze ermee aan moet dus zegt ze dat ik maar moet overleggen met de gyn, en ook die weet het niet en wil eerst overleggen met collega's. Had toch gehoopt vandaag een beetje duidelijkheid te hebben, zo'n uitzonderlijk geval zal ik toch niet zijn? En als ze nu nog niets willen doen en mijn situatie is na het weekend als ik 42 weken ben nog hetzelfde zullen ze toch ook iets moeten proberen?
Nou goed, morgen maar weer even afwachten, in ieder geval is alles goed met de kleine en heb ik nog voldoende vruchtwater :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 14 Nov 2013 19:20

Re: najaar 2013 mama's!

Ooo Aardbei ik hoop echt voor je dat ze het niet over het weekend tillen! Dat deden ze bij mij wel toen op een vrijdagmiddag werd besloten dat ik ingeleid moest worden :nopompom:
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 15 Nov 2013 07:30

Re: najaar 2013 mama's!

Ik hoop het ook niet!

En ik word serieus nog gefrustreerder door al die berichtjes die je van mensen krijgt. Met als klap op de vuurpijl gisteravond:

*naam*! No baby yet?
No :)
Jeeeeeeez *naam*, Come on!!!

En toen was ik het zat, heb mijn telefoon uitgezet en ben een uur buiten gaan wandelen met mijn man. En hij staat nu nog steeds heerlijk uit en ik heb echt de neiging om hem niet meer aan te zetten haha. Iedereen loopt maar aan je te trekken, net alsof ik zelf al niet bevallen had willen zijn?!
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 15 Nov 2013 09:12

Re: najaar 2013 mama's!

@ Aardbei, wat ontzettend balen dat je nog geen duidelijkheid hebt. Hopelijk weet je straks meer en heel herkenbaar dat mensen je lastig vallen. Alleen nu ben je niet bereikbaar zitten ze nog meer in spanning :P . Misschien maar goed ook. Eigen schuld. Succes straks

@ Dolphinne, fijne reactie van de juf, maar is het hopelijk niet meer nodig. M spuugt inderdaad een stuk minder.

@ all, nou M bleef gisteren rustig. Hij kwam netjes om 16 uur voor de volgende voeding en daarna was hij wat onrustig en erg aan het drukken. Toen kwam er 1 scheet en zat hij gelijk tot zijn rug in de poep. Daarna gewoon in slaap gevallen en hebben wij gewoon kunnen eten. Om 19.30 uur kwam hij weer voor een voeding, deze heb ik een fles gegeven en hier was hij wel een beetje moeilijk mee aan het doen en hij spuugde er ook wat meer op. Uiteindelijk wel in slaap gevallen zonder krijsen en vervolgens om 22.30 uur laatste voeding en lag hij om 23 uur in bed tot vanmorgen 7.00 uur. Netjes gedronken, weinig gespuugd en heel alert. Daarna even gewassen en wilde hij nog een slokje drinken en viel in slaap en ligt nu weer netjes in zijn bed. Hopelijk zet dit door.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2013 09:37

Re: najaar 2013 mama's!

Oh Aardbei, nog geen duidelijkheid dus! Hopelijk word je vandaag wel wat wijzer, of nog beter, begint het gewoon spontaan!
Wel irritant al die berichtjes. Logisch dat mensen nieuwsgierig zijn, maar dit berichtje is wel heel erg.

Wow, Nillis, dat klinkt goed! En een klein beetje onrust 's avonds is niet zo erg toch, dat is wel normaal lijkt me, maar gelukkig krijst hij niet meer zo en heeft hij goed geslapen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers