Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor kleding op kantoor

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 28 Feb 2019 13:06

Wat voor kleding op kantoor

Vanaf april zal ik een kantoorbaan hebben en voor het eerst dus eigen kleding dragen op werk!

Wat vinden jullie wel en niet kunnen om te dragen op de werkvloer? :smile:
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 28 Feb 2019 13:32

Re: Wat voor kleding op kantoor

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! In het 'wat heb je aan vandaag' topic komen regelmatig zakelijke outfits voorbij, misschien geeft dat wat inspiratie. Een blazer en een mooie blouse als basis doen al veel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Feb 2019 13:40

Re: Wat voor kleding op kantoor

Vind ik sterk afhankelijk van of je ook klanten over de vloer hebt en of het een formeel of wat informeler bedrijf is. Ik heb nog nooit werkkleding gehad, altijd gewoon m'n eigen kloffie gedragen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 28 Feb 2019 13:50

Re: Wat voor kleding op kantoor

In welke sector ga je werken? Het bankwezen is bijvoorbeeld heel anders dan een universiteit.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Feb 2019 14:15

Re: Wat voor kleding op kantoor

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat ga je doen?

Ik vind zelf C&A heel fijn. Ik koop daar nette zwarte broeken van het merk Canda. Het is ook niet heel duur, dus dat vind ik fijn nu bezig ben met afvallen. Daarnaast heb ik ook een mooie zakelijke jurk van hen (weet alleen even het merk niet).
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Feb 2019 14:21

Re: Wat voor kleding op kantoor

Ja gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik werk nu al 8 jaar op het hoofdkantoor bij een bank en in het begin was het nog allemaal in pak ( de stropdas was al af) en over het algemeen netjes, maar tegenwoordig is het echt sneakers en een jeans. Dan heb ik het over afdelingen waar geen formeel klantcontact is.

Ik zou dus een beetje aftasten wat de bedrijfscultuur is en wat collega's dragen en niet op voorhand teveel kopen.
Ik draag op dagen met meer afspraken meestal iets van een zwarte skinny met een zwart shirt en een mooie kleur colbert, een pantalon met een soepel vallend bloesje er op of een jurkje met panty's en enkel laarsjes.

Maar de meeste dagen dus gewoon mijn dr. Martins of Timberlands met een skinny en een trui of leuk shirtje..
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 28 Feb 2019 14:33

Re: Wat voor kleding op kantoor

Oh echt Minoes, dat wist ik niet - ik kom ook nooit bij een bank, dacht dat de dames daar nog allemaal in donkerblauwe mantelpakjes liepen :smile:
Zelf heb ik vrijwel altijd op kennisinstituten gewerkt en daar is het echt everything goes. OK, een destroyed jeans is misschien een beetje gek en diepe decolleté’s zie je er ook niet veel, maar een (nette) spijkerbroek met sneakers kunnen daar echt wel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Feb 2019 14:41

Re: Wat voor kleding op kantoor

Volgens mij kan dat op heel veel plekken inmiddels wel Caulfield.
Ik zorgde er toen ik op kantoor werkte voor dat ik er bij externe afspraken net wat netter dan dat bij liep. Zonder afspraken liep ik ook gerust op sneakers. Beetje wat Minoessepoes ook zegt.
En dan deed ik dat omdat ik mezelf er prettig bij voelde wat gekleder naar afspraken te gaan, het was niet een vereiste.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Feb 2019 14:55

Re: Wat voor kleding op kantoor

Gelukkig niet meer in de blauwe mantelpakjes hoor :pale: Moet zeggen dat het ook wel echt enorm veranderd is de afgelopen jaren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2019 15:11

Re: Wat voor kleding op kantoor

Joey schreef:Volgens mij kan dat op heel veel plekken inmiddels wel Caulfield.
Ik zorgde er toen ik op kantoor werkte voor dat ik er bij externe afspraken net wat netter dan dat bij liep. Zonder afspraken liep ik ook gerust op sneakers. Beetje wat Minoessepoes ook zegt.
En dan deed ik dat omdat ik mezelf er prettig bij voelde wat gekleder naar afspraken te gaan, het was niet een vereiste.

Ja dit. Ik kan gewoon mijn normale kleding aantrekken. En m'n baas komt regelmatig in joggingbroek. :palm:
<<

Anoniem262

Bericht 28 Feb 2019 20:03

Re: Wat voor kleding op kantoor

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Op kantoor droeg ik altijd een gewone (spijker)broek, t-shirt/trui, jasje met laarsjes of pumps of platte, nette schoenen. Korte broeken en slippers werd je niet in dank afgenomen. Vind ik zelf ook niet staan.
<<

Anoniem281

Bericht 28 Feb 2019 20:07

Re: Wat voor kleding op kantoor

Gefeliciteerd! Wij werken de meeste dagen zonder dat we echt klanten zien, dus we dragen vooral wat we willen. Krijgen we gasten, dan zorg ik voor een nette jeans met laarsjes of pumps en een blouse.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Feb 2019 22:16

Re: Wat voor kleding op kantoor

Hee wat leuk voor je zeg! Gefeliciteerd!
Volgens mij heb jij al een keurige, leuke stijl die waarschijnlijk wel geschikt is voor kantoor. Maar het lijkt me inderdaad ook erg verschillend per kantoor.
Bij mijn oude baan liepen ze (ik niet hoor) in de nachtdienst echt letterlijk op sloffen en in een ochtendjas. (ik wel in een hoodie overigens). Maar overdag wel gewoon normale kleding hoor, maar nooit heel formeel.

Mocht je echt kleding gaan kopen zou ik investeren in een paar mooie broeken, een stel enkellaarsjes en een paar van die blousjes die ik niet lekker vind zitten maar wel goed passen bij een kantoorbaan. Niet van die overhemden maar meer die luchtige losse blousjes.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Mrt 2019 07:52

Re: Wat voor kleding op kantoor

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik neem aan dat je er al bent geweest? Dan krijg je vanzelf een beetje een indruk. Met een zwarte broek, mooie blouse of colbertje zit je denk ik al gauw goed. Zelf hijs ik mezelf vaak in een (koker-)jurk omdat ik dat mooi en gekleed vind maar vooral ook omdat ik dan in 1 keer klaar ben en niet meer hoef te combineren. Maar kies vooral waar je jezelf fijn in voelt.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 01 Mrt 2019 08:44

Re: Wat voor kleding op kantoor

Gefeliciteerd Pippa! Ben benieuwd wat je gaat doen :)

Sluit me aan bij bovenstaande. Denk dat bij veel bedrijven het niet meer zo formeel is maar nette spijkerbroek met mooie trui of blouse kan denk ik altijd wel. Bij ons mag in ieder geval alles wat resulteert in onze stagiaires in trainingspakken (want dat is blijkbaar mode).
<<

Anoniem313

Bericht 01 Mrt 2019 10:05

Re: Wat voor kleding op kantoor

Ha SG, herkenbaar. Ik draag ook vaak jurkjes en krijg dan wel complimenten dat ik er zo verzorgd uitzie, maar het is van mijn kant vooral luiheid, want je bent in 1 keer klaar en hoeft niet na te denken over combinaties enzo :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Mrt 2019 08:36

Re: Wat voor kleding op kantoor

Nouuu ik heb met jurkjes vaak juist dat er nog iets overheen moet omdat het anders te koud of te bloot is, en dan is het combineren opeens toch nog lastig! Een blazertje is niet altijd mooi, een sjaal/doek is weer zo bekakt (of ik heb niet de goede) en een vestje doet vaak afbreuk aan het mooie jurkje. Of hebben al jullie jurkje langere mouwen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mrt 2019 09:53

Re: Wat voor kleding op kantoor

Ik heb veel jurkjes met driekwart mouwen en dat vind ik op kantoor voldoende warm.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 02 Mrt 2019 10:02

Re: Wat voor kleding op kantoor

Hangt echt van het bedrijf af :)
Hiervoor werkte ik bij een bedrijf waar iedereen netjes gekleed was. Wel een spijkerbroek, maar dan met laarsjes/pumps en een nette blouse oid. Make-up ook altijd netjes.
Mocht wel sneakers aan hoor, maar je viel dan zegmaar wel uit de toon dat je er dan ongemakkelijk bij voelde.

Nu werk ik bij een bedrijf en daar draagt iedereen wat hij wil, soms net geen joggingbroek.Ook veel vrouwen geen make-up op enz. Mannen hebben in zomer korte broek aan.
Wanneer er dan een vergadering is met klanten bijv doen we wel wat nets aan.
Ben nu aan het solliciteren en als ik word aangenomen 'moet' ik weer nette kleren aan. Maar vind zo'n bedrijf ook leuker, is leuk om te zien hoe iedereen verzorgd gekleed gaat en moeite doet.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 02 Mrt 2019 11:37

Re: Wat voor kleding op kantoor

Bij ons op kantoor is het wel nog behoorlijk formeel. Tot een jaar of zo terug was een spijkerbroek sowieso 'not done', nu is er toch een soort van casual Friday ingeslopen. Sneakers hoef je bij ons ook echt niet aan te komen.

Ik draag ook met name jurkjes en zoek voor de winter dan inderdaad naar 3/4 of lange mouw, omdat ik ook combineren lastig vind. Of anders gekleurde jurkjes met een zwarte blazer en zwarte laarzen of pumps.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 02 Mrt 2019 13:43

Re: Wat voor kleding op kantoor

Ik werk ook op kantoor (waar ook klanten komen) en er zijn bij ons geen regels qua kleding, wat niet wil zeggen dat we alles aan mogen trekken wat we willen :P Wat bij ons 'not done' is:
- Te korte rokjes
- Laag uitgesneden shirtjes
- Sportschoenen zoals nike air max (sneakers zijn geen probleem)
- Chill kleding zoals jogging broeken
Verder mag alles.. De meesten hebben gewoon een spijkerbroek aan met een trui/blouse/shirtje en qua schoeisel varieert het van pumps tot sneakers tot boots ala Dr. Martens. In de zomer zijn slippers niet echt 'kantoorproof' maar sandalen oid kan gewoon:) Het ligt er ook aan waar je gaat werken; op een advocatenkantoor is een nette pantalon en blouse vereist denk ik maar over het algemeen is het vrij casual..
Wat als het lukt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Mrt 2019 21:57

Re: Wat voor kleding op kantoor

Hangt inderdaad zo af van wat voor kantoor en afdeling het is..
Bij ons zijn er afdelingen waar mensen standaard in pak (met das) lopen. Ik kan echter gewoon in een jeans en sweater naar het werk.
Met een goede jeans en een mooie blouse zit je sowieso goed denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 03 Mrt 2019 01:27

Re: Wat voor kleding op kantoor

Ik werk nachtdiensten op kantoor en heb geen fysiek klantcontact. Ik kleed mezelf casual, 9 vd 10 x draag ik een jurkje en een legging. Legging zit 10 x lekkerder dan een panty en een broek zit sowieso minder fijn als je heel de nacht moet zitten. We hebben allemaal een dekentje in onze kast liggen en sommige collega's hebben ook sloffen, er is hier een luchtbehandelingssysteem wat ingesteld is voor minimaal 50 man overdag. Wij zitten 's nachts maar met 2 mensen. Soms is het echt ijskoud.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron