Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omscholen

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Nov 2018 11:06

Re: Omscholen

Stomme vraag misschien, maar binnen een gemeente werken, lijkt je dat iets? Binnen het sociaal domein? Ik weet dat gemeenten vaak werkervaringsplekken hebben en je op die manier binnen kunt komen bij een gemeente.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 11:08

Re: Omscholen

Amandine schreef:Stomme vraag misschien, maar binnen een gemeente werken, lijkt je dat iets? Binnen het sociaal domein? Ik weet dat gemeenten vaak werkervaringsplekken hebben en je op die manier binnen kunt komen bij een gemeente.


Dat is zeker ook een goed alternatief. Ik heb ook mijn spw diploma. Wellicht dat ik meer die kant terug op zou kunnen gaan.
Ik ga daar ook eens naar kijken!
<<

Anoniem252

Bericht 21 Nov 2018 11:10

Re: Omscholen

Op de klantenservice van een medisch artikelen fabrikant voor bijv stomamateriaal?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Nov 2018 11:16

Re: Omscholen

Stuiterbal schreef:
Amandine schreef:Stomme vraag misschien, maar binnen een gemeente werken, lijkt je dat iets? Binnen het sociaal domein? Ik weet dat gemeenten vaak werkervaringsplekken hebben en je op die manier binnen kunt komen bij een gemeente.


Dat is zeker ook een goed alternatief. Ik heb ook mijn spw diploma. Wellicht dat ik meer die kant terug op zou kunnen gaan.
Ik ga daar ook eens naar kijken!


S-G is een grote gemeente. Heb daar zelf nog gewerkt. Zal eens navragen of ze nog mensen zoeken.

Igom.nl en banenpleinlimburg.nl zijn websites die je in de gaten kunt houden.
Laatst gewijzigd door Amandine op 21 Nov 2018 11:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Nov 2018 11:25

Re: Omscholen

Ik ken die regelgeving zo niet, maar ziet dat niet op aansluitende contracten?

En kom je niet in aanmerking voor ww? Sowieso zou ik eens goed nadenken of je je niet ziek moet melden. Het valt te prijzen dat je door blijft werken, maar ik lees eigenlijk in al jouw post dat dit helemaal niet gaat omdat je het lichamelijk niet aankan. Je werkgever ziet dat kennelijk ook aangezien ze je in proeftijd ontslaan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Nov 2018 11:33

Re: Omscholen

Atelier Madame schreef:Op de klantenservice van een medisch artikelen fabrikant voor bijv stomamateriaal?

Dit wilde k ook zeggen. Vriendin van me is verpleegkundige en werkt op een hulpmiddelencentrum! Administratief werk waarbij ze haar kennis nog wel gebruikt.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 12:56

Re: Omscholen

Even een kleine update tussendoor. Thnx sowieso al voor al jullie ideeën. Die ga ik zeker op een rijtje zetten om mijn keuze goed te gaan overwegen.

Ik ben inmiddels erachter na contact te hebben gehad met 3 verschillende juristen en rechtsbijstand verzekering, dat ze mij dus inderdaad geen nieuwe proeftijd hadden mogen geven. Dit is namelijk mijn 2e contract binnen de thuiszorg binnen 1,5 jaar met precies dezelfde werkzaamheden en plichten etc.
Het wetboek geeft dus aan dat men dan geen nieuwe proeftijd mag overeenkomen gezien de werkgever je al kent. Dat klopt dus ook want ik heb immers een jaar al binnen de thuiszorg voor deze organisatie gewerkt. Met een goed functioneren en een goed doorlopen proefperiode van 2 maanden.
Dat betekend dus dat er volgende week in principe geen gesprek hoeft plaatst te vinden omdat deze proeftijd nietig verklaard wordt. Uiteraard wil ik zeker het gesprek aangaan, maar ik voel me al iets sterker door deze wetenschap dat ik niet met lege handen op zo'n korte periode komt te staan.
Mijn partner gaat mee dit keer. Tijdens het gesprek zitten namelijk 3 mensen tegenover mij en ik weet hoe ik in emotie kan reageren. Ik neem hem voor het eerst mee in een dergelijke situatie. Zeker gezien mijn ervaring in Maastricht en destijds het ontslag gesprek met p&o waar er ook 3 tegenover mij zaten en mijn argumenten compleet van tafel veegde.

Blijft dan uiteraard nog een feit dat ik zelf zeker opzoek ga naar iets nieuws. Maar niet al volgende week in deze drukke rusteloze periode.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Nov 2018 13:03

Re: Omscholen

Ik vind het heel knap van je dat je zo strijdlustig bent en je zo goed informeert, maar ik sluit me wel aan bij luisa. Verlang jij nu niet iets van jezelf wat in de praktijk niet haalbaar is qua fysieke belemmeringen? Begrijp me niet verkeerd; ik ben geen voorstander preventief ziek gaan melden. Alleen haal ik uit je posts dat je al erg wordt belemmerd en dat je dus eigenlijk al je grenzen overgaat. Dan is mijn gedachte: tot wanneer houd je dit vol, zonder dat je er straks helemaal af zal liggen?
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 13:09

Re: Omscholen

Klopt hoor daar heb je zeker gelijk in. Maar idd ik ben ook te loyaal naar mijn werkgever om niet over zijn rug de ziektewet in te gaan. Al begint deze stress echt zijn tol te eisen. Maar nu heb ik 1 doel en dat is zorgen dat er in decmeber salaris wordt bijgeschreven. Hoe verder dan? Zien we dan wel daar ga ik nu op internet geen uitspraken over doen.

Ik heb toch een gezin en mijn kindjes verdienen op zijn minst goede zorg en zeker financiële zekerheid zodat we een huis en eten kunnen betalen.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 13:13

Re: Omscholen

Amandine schreef:
Stuiterbal schreef:
Amandine schreef:Stomme vraag misschien, maar binnen een gemeente werken, lijkt je dat iets? Binnen het sociaal domein? Ik weet dat gemeenten vaak werkervaringsplekken hebben en je op die manier binnen kunt komen bij een gemeente.


Dat is zeker ook een goed alternatief. Ik heb ook mijn spw diploma. Wellicht dat ik meer die kant terug op zou kunnen gaan.
Ik ga daar ook eens naar kijken!


S-G is een grote gemeente. Heb daar zelf nog gewerkt. Zal eens navragen of ze nog mensen zoeken.

Igom.nl en banenpleinlimburg.nl zijn websites die je in de gaten kunt houden.


Wat lief!!!! Ik stuur je straks even een pb!
Ik heb de kerst minishoots vandaag ook nog haha.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 21 Nov 2018 15:33

Re: Omscholen

Van die proeftijd is in elk geval goed nieuws, fijn.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 21 Nov 2018 21:13

Re: Omscholen

Qua proeftijd ligt het er aan of je dezelfde werkzaamheden doet als hiervoor: konden ze inschatten wat je in deze functie voor werkzaamheden moest leveren? Als dat niet zo is, dan mag er helaas nog wel een proeftijd afgesproken worden. Is het dezelfde functie, dan hebben ze inderdaad pech.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 21:30

Re: Omscholen

Het is idd gewoon dezelfde functie en werkzaamheden. Contracten komen ook overeen. De organisatie is ook niet veranderd in de tussentijd. Kortom ik denk dat ik eindelijk eens in mijn recht sta.

Morgen krijg ik een voorbeeld juridische brief. Die verstuur ik morgen al. Dan is er in iedergeval tijd om te reageren.
<<

Anoniem242

Bericht 21 Nov 2018 21:32

Re: Omscholen

Ze hebben mij overigens al van het rooster van december afgehaald. En dat terwijl het officiële oordeel nog niet eens gevallen is. Ik heb het tot heden indirect pas gehoord via de wijkverpleegkundige. Bizar toch?!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 01 Mrt 2019 09:40

Re: Omscholen

Ik moest ineens aan deze TO denken, maar ik weet niet meer of ze nog op het forum komt of onder een andere naam..? Bij een gemeente in Limburg hebben ze twee werkervaringsplekken en misschien zit daar wel iets voor TO tussen. Dus mocht je dit lezen; PM me voor meer info.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Mrt 2019 10:46

Re: Omscholen

Ze komt hier nog!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Mrt 2019 08:42

Re: Omscholen

Lief van je Amandine!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers