Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aparte regel aanbetaling.

<<

caribbeanlover

Bericht 06 Feb 2019 17:06

Aparte regel aanbetaling.

Nou zo apart is het niet eerder vreemd. Ik zit te kijken naar een vakantie op een site en daar staat de vaste lage aanbetaling € 100,00 is. Zij spreken van een win - win situatie omdat je volgens hun dan nog even door kan sparen.
Eigenlijk is het onzin, want je dient die aanbetaling toch te betalen of het nou 150, 200, 250, etc is maakt niet uit.

Of zeg ik nou iets raars?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 06 Feb 2019 17:23

Re: Aparte regel aanbetaling.

Ja. Stel je boekt een jaar van te voren een hele toffe, maar dure vakantie. Waar je dus nog voor wilt sparen, of je wacht op je vakantiegeld. Dan is het wel een verschil of je een aanbetaling van 100 euro of 500 euro moet doen.
Niet iedereen heeft dat geld zo even liggen en 100 euro is dan makkelijker te behappen dan 500 euro bijvoorbeeld.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Feb 2019 17:28

Re: Aparte regel aanbetaling.

Dat is toch alleen maar prima? Niet dat je veel rente krijgt over de kleinere aanbetaling, maar je kunt zoals Sawadee terecht zegt, nu gewoon nog wat langer sparen. Maar ga je die reis boeken, of zit je daadwerkelijk te zoeken op betalingsvoorwaarden van reisbureaus? :) Daar kijk ik eigenlijk nooit naar.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Feb 2019 17:36

Re: Aparte regel aanbetaling.

Waarschijnlijk is die 100 euro het minimum wat ze nodig hebben om de onkosten eruit te halen mocht iemand niet betalen. Wij moesten voor onze vakantie de tickets gelijk betalen en de airbnb voor de helft. We gaan pas over een maand of 7 op vakantie dus dan kun je nog flink sparen, nu hebben we dus 3/4 al betaald.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Feb 2019 18:00

Re: Aparte regel aanbetaling.

kerel schreef:Dat is toch alleen maar prima? Niet dat je veel rente krijgt over de kleinere aanbetaling, maar je kunt zoals Sawadee terecht zegt, nu gewoon nog wat langer sparen. Maar ga je die reis boeken, of zit je daadwerkelijk te zoeken op betalingsvoorwaarden van reisbureaus? :) Daar kijk ik eigenlijk nooit naar.


Ik zoek naar een vakantie, maar van boeken is nog lang géén sprake!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Feb 2019 18:08

Re: Aparte regel aanbetaling.

Eigenlijk en beetje wat Minx zegt. Aanbetaling is toch ergens wel een beetje zekerheid dat iemand die reis wil maken. Ik heb al 25% van mijn reissom voor de zomer aan betaald. En de wintersport moest ik in een keer betalen. Ik zou blij zijn met zo een klein bedrag als aanbetaling als ik weet dag ik die reis zeker wil maken. Ik heb dan de zekerheid dat er plek is en de ruimte om nog te sparen.win win zou ik zeggen
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 26 Feb 2019 11:59

Re: Aparte regel aanbetaling.

Die aanbetaling is gewoon om te voorkomen dat je van die lollige mensen krijgt die voor de grap iets inboeken of wel serieus zijn maar het dan vervolgens niet kunnen betalen en zeggen dat ze dat niet geboekt hebben. Die overschrijving geeft ze daarin dus gewoon zekerheid en duidelijkheid. En op zich slim want veel mensen willen bijvoorbeeld hun vakantiegeld afwachten. Als je in augustus op vakantie wilt en nu liever niet zo veel aan wilt betalen is 100 euro beter dan 500 natuurlijk :). Heb je al een vakantie gevonden? Ik zit nog vol in de twijfel wat we willen gaan doen deze zomer :smile:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Feb 2019 12:50

Re: Aparte regel aanbetaling.

DronkenTaart schreef:Die aanbetaling is gewoon om te voorkomen dat je van die lollige mensen krijgt die voor de grap iets inboeken of wel serieus zijn maar het dan vervolgens niet kunnen betalen en zeggen dat ze dat niet geboekt hebben. Die overschrijving geeft ze daarin dus gewoon zekerheid en duidelijkheid. En op zich slim want veel mensen willen bijvoorbeeld hun vakantiegeld afwachten. Als je in augustus op vakantie wilt en nu liever niet zo veel aan wilt betalen is 100 euro beter dan 500 natuurlijk :). Heb je al een vakantie gevonden? Ik zit nog vol in de twijfel wat we willen gaan doen deze zomer :smile:


Aha duidelijk dank je voor de uitleg ook de andere dames.
Nee nog niks, maar wel opties. Zit vn naar europa te kijken omdat de kans groot is dat we daarheen gaan. Griekenland is een optie, maar daar zijn we beide al eens geweest. Cyprus willen we beide eens heen dus denk dat die het eerder zou worden. Heb mooie resorts gezien voor beide en noteer direct hotels als ik ze zie anders ben ik ze vergeten.
We zien het wel, maar vooruit kijken en dromen is altijd leuk.
Welke opties heb je? Wil je wel helpen hoor mocht je dat willen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers