Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2019 18:38

Re: Het hardlooptopic #2

Dankjewel SG! Hoe gaat ie bij jou, jij traint voor een trail, toch?
<<

Anoniem315

Bericht 24 Feb 2019 19:17

Re: Het hardlooptopic #2

Super knap Caulfield!!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Feb 2019 19:41

Re: Het hardlooptopic #2

WoW caulfield goed bezig!

Ik heb vrijdag en vandaag gelopen. Vrijdag had ik echt geen zin. Daarom heb ik besloten mijn allereerste rondje te gaan lopen maar ik moest van mezelf het in 1 stuk doen. Dat lukte dus op zich ok.
Vandaag les 21 van STR gedaan. Dat ging bagger Mn benen voelden absoluut niet goed. Tempo lag niet heel hoof maar ook weer niet zo dramatisch laag als vorige week vrijdag.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 24 Feb 2019 19:57

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb 2 keer gelopen. 1x 4km en 1x 6km. Maar daarnaast ook 2x paardgereden en veel in de tuin gewerkt. Genoeg beweging wat mij betreft.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2019 20:22

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Exo! En idd, juist goed om meerdere dingen te doen, sowieso vanwege het risico op eenzijdige belasting maar ook voor de leuk!
Balen Minx! Zware benen? Soms zit een training bij die helemaal niet gaat, daar moet je dan maar mee dealen (ben ik zelf niet zo goed in). Een slechte training is wel beter dan geen training!
<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2019 20:58

Re: Het hardlooptopic #2

Hemel, de runner’s high heeft mijn hersenen bereikt, ik klink als een overenthousiaste trainer! Tijd om te gaan slapen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Feb 2019 21:43

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap zeg Caulfield, gefeliciteerd!

Ik ben vandaag weer begonnen met hardlopen, na precies 41+1 weken zwangerschap én 41+1 weken ontzwangeren. En tot mijn eigen verbazing liep ik moeiteloos 5,3 km in 35 minuten. Zonder in mijn broek te plassen. Ik ben blij en trots!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Feb 2019 22:03

Re: Het hardlooptopic #2

Lady wat fijn! Zeker ook dat je bekkenbodem zo goed hersteld is. Dat zijn van die dingen die ze er nooit bij vertellen als het over kinderen krijgen gaat.

Caulfield jou enthousiasme is gewoon aanstekelijk. En ja die zware benen hoort er soms bij maar ik baal er dan best wel van. Ik voelde het al voor het lopen. Was gewoon erg moe maar ja ik ben wel gegaan.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2019 22:15

Re: Het hardlooptopic #2

Lady schreef:Wat knap zeg Caulfield, gefeliciteerd!

Ik ben vandaag weer begonnen met hardlopen, na precies 41+1 weken zwangerschap én 41+1 weken ontzwangeren. En tot mijn eigen verbazing liep ik moeiteloos 5,3 km in 35 minuten. Zonder in mijn broek te plassen. Ik ben blij en trots!


Supergoed Lady! Zowel de snelheid als de droge slip.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Feb 2019 11:25

Re: Het hardlooptopic #2

Wow Caulfield, je hebt het gered en ik vind het een mooie tijd. Goede snelheid nog ook.

Minx, soms gaan de trainingen gewoon wat minder. Heeft iedereen wel. Het komt vast goed :-).

Lady, wat een goede snelheid zeg zo na een tijd niets doen. Wel fijn met een droge onderbroek ;-). Ik ga altijd nog eens extra plassen voordat ik ga lopen.

Ik heb vorige week donderdag en zaterdag gelopen. Donderdag met mijn collega 4,4 km. Veel gepraat altijd en een paar drukke wegen overgestoken dus die liepen we langzamer dan normaal. Rond de 6:20 per km.
Zaterdag heb ik zelf 5,4 km gelopen in 31:30. Mijn PR op de 5 km verbeterd van 29:45 naar 29:30. Aan het einde voelde ik wel dat ik snel gestart was, maar gelukkig toch nog lekker uitgelopen. Straks weer in de pauze met mijn collega aan de slag. Gelukkig is het deze week mooi weer :).
Ik kijk ook al uit naar de langere avonden. In het licht vind ik het toch wel fijner lopen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 28 Feb 2019 14:28

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Miccie! Samen met iemand lopen en blijven kletsen is DE manier om te zorgen dat je in een lage hartslagzone blijft en dus gaat vet verbranden en aan je duurvermogen werkt, heel slim om te doen!

Ik zit in mijn zogenaamde ‘relatieve rustweek’ na de 30k van zondag. Ik heb dinsdag op de club getraind: redelijk snelle intervallen. 8 baanrondjes met steeds 300 m extensief en 100 m intensief. Erna nog twee rondjes intensief. Was wel pittig. Nu net een climaxloop gedaan van een uur, waarbij ik na iedere 15 min wat sneller ging lopen. Vier verschillende tempo’s en drie versnellingen dus, was wel lekker. Nu een of twee dagen rust (misschien train ik zaterdag wel mee met de groep) en dan zondag 15k, steeds 800m op marathon-tempo en dan 200m dribbel. Ik denk dat ik dat maar op de baan doe, lijkt me lastig anders.

Zo emmer ik maar een beetje voort en over ruim twee weken is het dan alweer de 35k, waar ik eigenlijk best zenuwachtig voor ben :pale:
Gisteren ben ik even naar de fysio geweest omdat ik tijdens de lange duurlopen tegen het einde pijn krijg in de bilspieren. Hij heeft ze even flink gemasseerd en voelde inderdaad flinke knopen, maar hij relativeerde het ook wel heel erg voor me: het hoort er allemaal bij in deze fase van de training. Volgende week nog even terug om nog naar m’n loophouding te kijken en te zien of daar nog wat quick wins te behalen zijn.

Nog 38 dagen tot de marathon!
<<

Anoniem298

Bericht 04 Mrt 2019 17:22

Re: Het hardlooptopic #2

Hee Caulfield, tof dat jij ook de marathon van Rotterdam gaat lopen! Ik niet trouwens hoor, maar mijn man wel. Ik ben wel benieuwd waar jij de trainingslopen doet? Mijn man loopt die namelijk ook, hij heeft gisteren de 32 km gelopen. Jij ook?

Ik wil ook wel weer meeschrijven eigenlijk, het hardlopen heeft een tijdje stilgestaan omdat ik teveel last en pijn van m'n buik had. Week of wat geleden weer begonnen, gelijk 10 km gerend (aan m'n conditie ligt 't niet :P ), geen pijn gehad en een tijd van 1:06 nog wat. Gisteren weer 10 km en dit keer binnen het uur (59:56). Vet blij! Misschien woensdag nog een keer trainen, zondag loop ik 10 km tijdens de CPC. Hopelijk dan ook weer binnen het uur.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Mrt 2019 20:07

Re: Het hardlooptopic #2

Claufield, wat ben jij lekker bezig zeg. Super knap.
Jet en Lady jullie gaan ook goed!

Ik wil na mijn operatie ook zoo graag gaan rennen. Ik hoop dat mijn heupen dat ook willen :P mijn doel is om een run van 5 km te gaan doen. Voor iemand die nog geen 100 meter kan rennen is dat best wel wat denk ik :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Mrt 2019 20:18

Re: Het hardlooptopic #2

Mooie opbouw Caulfield!

Jullie lopen ook wel makkelijk Jet en lady. Fijn! Ik moet er altijd wel hard voor werken.

Ik denk dat als je de tijd neemt Sam, en héél rustig opbouwt en goede schoenen hebt je die 5 km kunt!

Ik had donderdag gelopen en dacht dat het de laatste keer zou zijn. Het ging zo lekker dat ik nu donderdag nog een keer ga. De andere keer in de week wandel ik nu. Vaker lukt tijd technisch of weertechnisch even niet. Komt wel weer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Mrt 2019 20:34

Re: Het hardlooptopic #2

Elke keer als ik dit topic zie, kriebelt het weer zo hard om terug te starten. Zeker toen het de afgelopen weken zo'n mooi weer was. Ik moet nog een paar weken geduld hebben, de eerste 6 weken na de operatie wordt afgeraden om (intensief) te sporten.

Ik lees wel trouw mee en heb echt bewondering voor jou doorzettingsvermogen, Caulfield! Knap dat je de marathon gaat lopen dat zou ik echt nooit kunnen.
2012 & 2016
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 Mrt 2019 11:17

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, haha goed voor de vetverbranding klinkt goed :) Ik praat er dan maar lekker op los. Jouw lange stuk komt er bijna aan. Wel balen dat het weer zo is omgeslagen. In de regen 35 km lopen is minder leuk dan in een zonnetje.

Jip, wow toch nog aan het hardlopen gegaan. Heerlijk voor jou dat het nog zo goed gaat.

Jet, wat een goede basis heb je.. Zo snel alweer zulke tijden neerzetten. Leuk dat jij ook de CPC gaat doen. Ik doe de 5 km dus ben een uurtje eerder aan de beurt. Hopelijk valt het qua regen mee zondag.

Hier de afgelopen week even stil gestaan. Spiertje op mijn onderrug deed enorm zeer en was helemaal verkrampt. Mijn man herkende het van de keer dat hij spit had. Heb wat oefeningen gedaan op een speciaal ding wat hij gekocht had en dat hielp wel. Mijn trainingsschema was dus wel helemaal de mist in gegaan. Vandaag of morgen nog een kort rondje en dan zondag de 5 km. Het gaat enorm waaien zag ik en hier aan de kust is dat altijd erger. Zeker ook door de hoge gebouwen rondom het parcours zullen we dat wel voelen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mrt 2019 11:27

Re: Het hardlooptopic #2

Thanks ladies! Leuk dat we hier zo’n enthousiast clubje hebben.
Jet: ik doe de trainingslopen voornamelijk bij PAC in Rotterdam. Volgende week de 35! Ik deed afgelopen weekend juist een kortere afstand, de 15. Komend weekend de 20. Dat soort trainingen doe ik solo.
Miccie: pijn in de onderrug komt helaas vaker voor bij hardlopen, bij mij is het SI-gewricht een zwakke plek. De fysio kan het weer ff losmaken, ga ik vanavond ook weer laten doen. Core oefeningen doen en blijven bewegen! Ik vind fietsen fijn bij lage rugpijn.
Jip: wat heerlijk dat je zo lang door kunt gaan! Bij mijn tweede lukte dat ook, tot ik teveel druk ervaarde. Maar heerlijk toch, pik je het straks ook makkelijk weer op (jij natuurlijk sowieso met je topconditie).
Snoes en Sam: lekker rustig opbouwen straks! Is het weer waarschijnlijk ook weer beter.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Mrt 2019 13:12

Re: Het hardlooptopic #2

Ik word zo enthousiast van dit topic!

Goed bezig Caulfield, het komt nu echt dichtbij he. Succes met je 35km dit weekend.


Jet, wauw wat goed dat je nu direct zo veel kilometer kan harlopen. Super conditie! Ga je zelf ook kijken bij de marathon? Weet jij waar de beste plekken zijn ervoor?

Oef Miccie, dat is echt niet fijn. Hopelijk wordt het snel minder en ben je weer pijnvrij.

Aftellen tot de zes weken Snoes en daarna starten!

Zelf ben ik eindelijk begonnen. Eerst met Evy, maar dat ging zo mis. Mijn nieuwe hardloopoordopjes (uit mijn kerstpakket) deden het niet, ruisde als ene malle, Fitbit vong geen gps, nouja eigenlijk alles wat mis kon gaan ging mis.
Daarom de dag erna direct weer gestart, maar nu met C25K. Die week twee keer gelopen (8x 60sec hardlopen en 90sec lopen) en dat ging prima. Helaas was het vorige week echt te druk voor mij en ging het niet goed waardoor ik niet heb gelopen. Vandaag wilde ik weer starten, maar helaas is mijn zoontje ziek thuis. Hopelijk komende dagen weer een keer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Mrt 2019 13:34

Re: Het hardlooptopic #2

Irritant dat alles even niet werkte Wolf! WEl goed dat je de dag erna weer bent gegaan.

Ik heb vanmorgen, denk ik, voor het laatst gelopen. Mijn buik reageert er op en daar moet ik naar luisteren. Ook is mijn tempo te laag en dat is niet goed voor mijn gestel. Ik wilde volgende week zondag nog 5km doen bij een loopje. Dat laat ik maar zitten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Mrt 2019 20:42

Re: Het hardlooptopic #2

Jip mooi lang volgehouden

Wolf jammer dat het niet lukte deze week. Wel goed dat je het nog een keer geprobeerd hebt.

Ik heb vanochtend het horloge besteld voor mijn verjaardag vast. Werd vanochtend helaas wel wakker met een lichaam dat pijn deed. Wel gaan lopen maar wat viel dat tegen. Echt compleet verzuurd. De training wel afgemaakt maar was er echt niet blij mee. Vorige week ging het een stuk beter. Toen maar 1 keer gelopen door het slechte weer. Ik merk ook dat het korfballen geen goede invloed heeft op het lopen. Moet dus wel echt serieus gaan overwegen of mijn lichaam het korfballen nog trekt.
2015 💙
<<

Anoniem298

Bericht 08 Mrt 2019 20:58

Re: Het hardlooptopic #2

Respect hoor, Caulfield! Is dit je eerste marathon die je gaat lopen? Mijn man doet de trainingslopen trouwens bij CAV in Barendrecht, hij gaat volgende week ook de 35 lopen.

Miccie, leuk dat jij ook de CPC gaat lopen! Succes alvast! Ik hoop dat het meevalt met de pijn in je rug.

Wolf, wat tof dat je ook bent begonnen met hardlopen, had je het al eerder gedaan? Jammer dat je niet zo vaak hebt kunnen lopen tot nu toe, ik hoop met je mee dat je binnenkort weer kan gaan. Heb je nog ambities met het hardlopen (meedoen met wedstrijden oid) of doe je het puur voor je conditie en beweging?
Ik ga zeker zelf kijken bij de marathon, ga op een aantal punten staan (reis met mijn man mee via de metro). Vanaf Kralingse Bos ga ik zelf meelopen (als dat lukt), dat was de vorige keer de plek waar mijn man het echt echt echt zwaar kreeg, dus hoop ik hem er doorheen te slepen die laatste kilometers. Je kunt op zich langs de gehele route prima staan, alleen bij de finish moet je wel geluk hebben wil je iets kunnen zien, want daar is het echt retedruk. Ga jij ook kijken?

Jip, jammer dat vandaag je laatste loop was, maar goed dat je naar je lichaam luistert. Superknap dat je nog tot zover in je zwangerschap door kon gaan.

Ik ben denk ik wel klaar voor de 10 km, voel me goed en heb (nog) geen klachten (even afkloppen haha). Het weer ziet er niet geweldig uit, maar goed, laatste keer dat ik met minder weer liep (wat regen en nare wind) liep ik een PR dus dat zou niet uit moeten maken.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2019 22:37

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe ga je mee lopen dan Jet, langs de zijlijn ofzo? Je kan toch niet zomaar het parcours oplopen ineens :smile:
Succes met de 10 vast!

Lekker Wolf dat je gestart bent. Morgen is het hopelijk droog en prima loopweer. Beterschap voor je zoontje.
<<

Anoniem298

Bericht 08 Mrt 2019 22:40

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Hoe ga je mee lopen dan Jet, langs de zijlijn ofzo? Je kan toch niet zomaar het parcours oplopen ineens :smile:
Succes met de 10 vast!


Tnx!

Ja, ik ga wel proberen het parcours op te lopen, mijn vader heeft het vorig jaar ook gedaan maar die loopt dit jaar elders de marathon, dus heb ik aangeboden mee te lopen. Ik doe wel een startnummer op trouwens (die van de CPC is hetzelfde, nl ook van NN), dan val ik wat minder op. Maar misschien is het niet nodig (hoop ik eigenlijk :laughcry: ), ik vind het eigenlijk veel leuker om hem over de finish te zien komen.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Mrt 2019 08:00

Re: Het hardlooptopic #2

Gisterenavond nog een klein rondje gelopen in de wijk. Ging met mijn rug helemaal goed.
Ik ben alleen sinds dinsdag aan het hoesten en keelpijn. Echt zo balen. Ik ben dus heel benieuwd of ik mijn doel van onder de 30 minuten ga halen. Zit al een paar dagen aan de Anta flu, dropjes en thee met honing.

Jet, jij ook succes! Hopen op weinig regen en een iets zwakkere wind :-) Ons werk opent het pand wat aan de route zit vlakbij het Malieveld dus we kunnen daar omkleden en de spullen achterlaten. Wel lekker voor als het regent. Kunnen we in ieder geval binnen wachten en daar ook douchen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem298

Bericht 09 Mrt 2019 20:27

Re: Het hardlooptopic #2

Miccie, lekker zeg dat je zo dichtbij kan omkleden en na afloop ook kunt douchen! Ik ga via het werk van mijn man meelopen, we zitten in NH hotel vlakbij Laan van NOI. Dat is nog een flink stuk lopen en we kunnen daar ook niet douchen na afloop. Het is te hopen dat het doorgaat trouwens, ik las net dit bericht op de site: https://www.nncpcloopdenhaag.nl/nieuws/

Ik ben nu wel een beetje nerveus, plus ik houd echt niet van regen en kou (ik ben eigenlijk een mooiweerloper :smile: ) Hopen dat het goed gaat morgen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers