Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 22 Feb 2019 15:54

Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Hoi dames, ik laat over een paar week een implanon verwijderen heb veel last van bijwerkingen waardoor jk graag wat anders wil. Bij het plaatsten had ik de weken erna veel last van mijn arm en was ik bond en blauw. Is dit ook zo met verwijderen? (Ik heb hem geplaatst en zal hem ook verwijderen zonder verdoving dit omdat verdovingen bij mij en de rest van de familie niet werken alternatief is algehele narcose en dat gaat mij ver) Ik zit te twijfelen wat ik hierna wil ik heb veel last van mijn menstruatie de pil (microgynyn 30 en 3-fasen) zijn mij niet goed bevallen. Koperspiraal wordt ivm mijn menstruatie afgeraden. Zat zelf te denken aan een hormoonspiraal. Het liefst zou iets zonder hormonen mijn voorkeur hebben omdat ik alle troep niet wil maar heb wel iets nodig om de extreme pijnen tijdens mijn menstruatie te drukken. Heeft er iemand nog tips of een suggestie voor een goed alternatief?
Carpe Diem
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Feb 2019 16:05

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Nee, maar ik lees mee. Ik vind het ook erg lastig. Wat voor bijwerkingen had je van Implonon als ik vragen mag?
<<

Anoniem331

Bericht 22 Feb 2019 16:18

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Ik heb tegenwoordig de nuvaring. Heel tevreden maar vind de prijs echt belachelijk hoog!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 22 Feb 2019 21:35

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

SoGood schreef:Nee, maar ik lees mee. Ik vind het ook erg lastig. Wat voor bijwerkingen had je van Implonon als ik vragen mag?


Eerste 6 maanden behalve wat aankomen terwijl ik gezonder at en veel last van acne. Daarna kreeg ik ook veel pijn aan mijn arm waar hij in zit. Ben nu al een maand bijna non stop ongesteld 8 dagen wel 2 dagen niet. Voor mij is vooral de menstruatie, pijn en acne de belangrijkste reden. Wat voor mij niet werkt kan misschien voor jou wel een oplossing zijn heb een vriendin die nu de derde al heeft en heel tevreden is verschilt echt per persoon.
Carpe Diem
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 22 Feb 2019 21:37

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Popcorn schreef:Ik heb tegenwoordig de nuvaring. Heel tevreden maar vind de prijs echt belachelijk hoog!


Is jouw menstruatie ook beïnvloed door de nuvaring? Voor mij is minder pijn en evt ook lichtere menstruatie echt een reden om voor hormonale anticonceptie te kiezen. Tot mijn zwangerschap kon ik deze klachten makkelijk onderdrukken met de pil maar dat is nu helaas niet meer zo
Carpe Diem
<<

Anoniem331

Bericht 22 Feb 2019 22:11

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Geen idee. Ben morgen pas aan mijn eerste stopweek toe.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Feb 2019 11:20

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Ik heb ook een implanon gehad en inderdaad zeg, wat een vreselijk ding! Ik kwam ook aan (12kg in 7 maand tijd :shock:) en had ook last van bijwerkingen (acne, stemmingswisselingen). Ik heb hem eruit laten halen bij de gyn, onder verdoving want geloof mij; het is best pijnlijk! Het duurde een half uur voordat ze hem eindelijk had omdat ‘ie zich inkapselt in je huid.. daarna toch wel een week een flinke blauwe plek gehad. Nu zie je niks meer op een heel klein littekentje na. Ik heb nu sinds een maand de cerazette en deze bevalt mij echt super goed!
Wat als het lukt
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Feb 2019 19:47

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Ok, geen Implanon. Stelde mijn huisarts voor maar eigenlijk vind ik het allemaal gewoon niet zo.
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 23 Feb 2019 20:15

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

SG ik heb inmiddels mijn tweede implanon en mij bevalt hij prima! Ik ben bij de eerste 3 jaar niet ongesteld geweest en hij was er binnen een kwartier uit door de huisarts. Inmiddels zit de tweede erin en ben ik niet meer ongesteld. Heerlijk! Verder ook totaal geen bijwerkingen, ik zweer erbij. Het kan dus ook anders :)
2009~2011~2014
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 03:22

Bericht 23 Feb 2019 23:42

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Hier ook een implanon en ik heb geen klachten en hij zit er nu zo’n 4 jaar in.
Ik wordt wel elke maand ongesteld maar niet met een grote hoeveelheid. Hij moet over ongeveer een jaar eruit en dan w.s. ga ik er dan weer voor
*2009*2011*2013*
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 24 Feb 2019 18:52

Re: Implanon verwijderen en nieuwe anticonceptie

Pannetoet schreef:Ik heb ook een implanon gehad en inderdaad zeg, wat een vreselijk ding! Ik kwam ook aan (12kg in 7 maand tijd :shock:) en had ook last van bijwerkingen (acne, stemmingswisselingen). Ik heb hem eruit laten halen bij de gyn, onder verdoving want geloof mij; het is best pijnlijk! Het duurde een half uur voordat ze hem eindelijk had omdat ‘ie zich inkapselt in je huid.. daarna toch wel een week een flinke blauwe plek gehad. Nu zie je niks meer op een heel klein littekentje na. Ik heb nu sinds een maand de cerazette en deze bevalt mij echt super goed!


Dat is ook 1 waar ik aan zat te denken ivm de lichte hormonen die er in zitten maar ben bang dat dit te weinig is zit tussen cerazette en minera spiraal te twijfelen.
Carpe Diem

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers