Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Anoniem313

Bericht 14 Feb 2019 12:31

Re: Afvaltopic 2018

Daar had ik het toevallig ook over van de week met vriendinnen, over het dubbelzinnig karakter van dergelijke complimenten. Alhoewel natuurlijk goed bedoeld, schuilt er een enorme normatieve overweging achter: slank is goed/mooi/positief. Ik hoop echt op meer body positivity.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Feb 2019 13:10

Re: Afvaltopic 2018

Nah daar zat ik net nog over te denken, ik zag een leerling lopen die ik vorig jaar les gaf, en toen was ze een flink stuk zwaarder dan nu. En ik wilde haar complimenteren dat ze er zo goed uit zag maar heb het snel ingeslikt. Idd vanwege die suggestie die je er mee wekt. Maar ook omdat het een pubermeisje is en ik niet weet of ze gezond bezig is en daarom afgevallen is, of dat het op ongezonde manier gebeurd is.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Feb 2019 13:18

Re: Afvaltopic 2018

Ik ben het deels met jullie eens. Bv met wat UN haar overwegingen zijn om een pubermeisje er niet zomaar mee te complimenteren. En ik denk ook echt dat bodyshaming een probleem is.

Maar in jouw geval Pippa en vergelijkbare gevallen vind ik dat je het niet per definitie negatief hoeft op te vatten. De meeste mensen die (veel) afvallen doen dat om er beter uit te zien, gezonder te zijn of zich beter te voelen. Die waren zelf blijkbaar niet gelukkig met hoe ze er voorheen uit zagen. Bijna 20 kilo afvallen zoals jij is hartstikke knap en dat weten mensen ook, dat dat moeilijk is. Dan kun je erkenning van anderen ook als positief zien. Het is dan ook maar net een beetje wat je er zelf uit haalt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Feb 2019 14:04

Re: Afvaltopic 2018

Klopt hoor, ik snap ook wel dat mensen het positief bedoelen, maar zit gewoon in mijn hoofd dat ik het ook deels negatief opvat, daar probeer ik me ook bewust van te zijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Feb 2019 14:06

Re: Afvaltopic 2018

En ik ben ook best veel afgevallen, heb ruim 2 maten kleiner, dus zie zelf ook zeker wel verschil, maar voelde me als ik terugkijk ook wel “dik/stevig” en ik was daar niet gelukkig (meer) mee.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Feb 2019 14:49

Re: Afvaltopic 2018

Ik snap idd de dubbele boodschap die er achter kan zitten. Maar 20 kg is ook echt wel veel dus niet gek dat mensen dat zien. En het is ook echt een hele prestatie.

Ik heb eind januari Mn hele eetpatroon weer eens omgegooid. Ben nu ruim 4kg kwijt en behoorlijk wat cm al. Overdag eet ik koolhydraatarm. ‘S avonds eet ik wel koolhydraten dan eet ik 1/4 eiwit/vet, 1/4 groente (of meer) 1/4 koolhydraat en 1/4 fruit. Moet zeggen dat het niet als dieet voelt. Ik heb exht geen honger en het is goed vol te houden.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Feb 2019 22:43

Re: Afvaltopic 2018

En het kan ook best Pippa, dat het die mensen nu pas echt opvalt dat je eerder zwaarder was. Niet dat ze toen al steeds dachten van poeh poeh die is wel wat stevig, maar dat ze er gewoon nooit zo bij stil stonden. En dat ze nu je zo bent afgevallen zich opeens realiseren: wowie die ziet er goed uit! Is er iets anders? Huh oh hee wacht, ze is volgens mij afgevallen! Zoiets :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 00:05

Re: Afvaltopic 2018

Heb je ook wel gelijk in Zora, dat dat misschien het geval is.

Ik zit precies op -19 vandaag en heb nu een goed & gezond BMI! Fijn.

Verder erg stil in dit topic; zou het wel fijn vinden om erover te praten soms.. Niemand?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Feb 2019 07:34

Re: Afvaltopic 2018

Wat knap Pippa, jij bent echt als een trein gegaan volgens mij! Hoeveel wil je nu nog kwijt?

Ik merk dat ik dit topic een beetje mijd omdat het afvallen niet zo heel lekker gaat momenteel. Heel lang in een goede flow gezeten, in totaal 34 kilo afgevallen maar nu al een paar maanden een flinke strijd om überhaupt op gewicht te blijven. Het enige positieve is dat ik nu merk dat het echt anders is dan al die andere keren dat ik ben afgevallen. Ik val soms nog wel terug in mijn oude gedrag (veel te veel eten), maar ik merk nu meteen dat ik me daar echt niet beter van ga voelen en slaag er dan ook wel weer in om normaal te gaan eten.

Heb me er voor nu even bij neergelegd dat afvallen er even niet in zit. Nu dus vooral zorgen dat ik niet aankom en wie weet lukt het over een tijdje wel weer om de laatste kilo’s overgewicht kwijt te raken (heb nu een BMI van 27).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Feb 2019 12:16

Re: Afvaltopic 2018

Ik ga ook weer even een poging doen.. ben nog steeds die kilos die ik vorige winter door ontspoorde schildklier aangenomen ben niet kwijt. Wil ca 10 kg afvallen!

Allereerst even niét snacken en goed voorbereiden met boodschappen en uit coschap gelijk koken, want oververmoeid thuiskomen en dan slecht eten is een valkuil.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2019 13:03

Re: Afvaltopic 2018

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik waag ook weer eens een poging. Had afgelopen week vakantie en heb lekker veel bewogen en goed op m'n eten gelet. Zojuist m'n skates weer eens onder het stof vandaan getrokken na anderhalf tot twee jaar, was weer even wennen! Ga nieuwe bestellen, want ze zijn een beetje klein geworden en de wieltjes rollen niet goed meer. Was wel weer leuk om te doen, al heb ik na een kwartier ofzo overal pijn. #stijvehark

Ik moet wel tientallen kilo's kwijt, maar bekijk het gewoon per vijf. Sinds afgelopen herfst is er wel drie kilo af ongeveer, maar ik moet alsnog ongeveer twaalf zwangerschapskilo's en daarna nog heel wat extra. Maar eerst die zwangerschapskilo's er maar eens af. Ik klink nu heel vastbesloten, maar dat kan zo over een paar dagen ineens weer voorbij zijn. :laughcry: Hoop dus dat ik het nu weer eens wat langer vol kan houden.
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Feb 2019 15:23

Re: Afvaltopic 2018

Vet goed Bliss! Ik heb net bringing sexy back zitten kijken op netflix, lekker motivational.. ;) Jij bent ook al vaker flink afgevallen dus je kunt het wél! Succes!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2019 16:03

Re: Afvaltopic 2018

Ja ik kan het wel, al was ik toen de 30 nog niet gepasseerd en sindsdien gaat het echt stukken moeilijker! En nu na de zwangerschap is het helemaal een drama. Maar goed, ik streef ook niet meer naar het gewicht van toen, ik ben al blij als ik iets minder overgewicht heb als nu. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Feb 2019 19:42

Re: Afvaltopic 2018

Haha ja ik merk inmiddels ook dat het minder makkelijk gaat dan toen ik in de twintig was inderdaad.. Maar komt goed en idd je hoeft nier naar maatje 36 als je er zelf maar prettig bij voelt en iets gezonder zou fijn zijn toch?

Ik heb net op mijn muur van a4tjes een tracker gemaakt met zeg maar kleine rondjes met deel-doelen en een paar grote rondjes met grote doelen. En een beloning erbij. Oh en ik heb op mijn telefoon de achtergrond veranderd naar een selfie in een jurkje toen ik 75 kg woog. Word ik iedere x aan mijn doel herinnerd als ik mijn telefoon pak.

Dag 1 zit er weer op!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 19:48

Re: Afvaltopic 2018

Maar je hoeft ook niet ineens compleet niks meer te eten toch Bliss, gewoon kleine porties en verdeeld over de dag kan ook prima werken; ik eet ook 1x in de week bezorgd of afhaal eten, maar gewoon niet teveel en weinig of geen saus, en dan verder geen slechte dingen. Ik drink alleen water of thee, soms iets lekkers, maar dan gewoon heel weinig en dan niet én én.. zo kan je echt afvallen zonder teveel het gevoel van dieet te hebben & ook ik ben boven de 30 ;)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 19:49

Re: Afvaltopic 2018

Ik denk dat je anders juist snel terug valt, maar ik ben sowieso niet zo van snoep chocolade of koek enz.. en met hartig eet ik bv 6 tucjes, lekker voor smaak & kan prima qua kcal soms als tussendoortje.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 19:50

Re: Afvaltopic 2018

Gaat nu wel langzaam, dat vind ik lastig, maar merk niet zo qua gewicht maar wel aan lichaam & kleding momenteel, dat wel.. in hoofd voelt het nog niet zo alleen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2019 20:01

Re: Afvaltopic 2018

Ik houd dus wél veel te veel van koekjes en chocola en ijs en vul maar in. En een klein stukje chocola eten en dan de rest wegleggen is geen optie bij mij, dus snoep moet ik maar sowieso niet doen eigenlijk. Verder mag ik wel dingen van mezelf, zoals lekker borrelen in het weekend. Gisteren nog wel de nodige wijntjes op het terras gedronken met wat borrelhapjes erbij (dat was meteen het avondeten). Ik denk dat kleinere porties en minder of gezondere tussendoortjes voor mij al een stap in de goede richting zijn. Verder ook goed blijven bewegen. En dan maar zien of er iets af gaat.

(Het probleem is bij mij meestal dat ik bijvoorbeeld vind dat ik een week goed m'n best heb gedaan en dit niet terugzie op de weegschaal, dan ben ik meteen weer compleet gedemotiveerd!)
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Feb 2019 20:35

Re: Afvaltopic 2018

Haha ik snap dat helemaal.. ik vind ook alles lekker en ik kan ook geen maat houden dan. Ik snap ook echt niet dat je 6 tucjes kan eten, ik neem er dan nog twee en nog twee en nog twee en dan ineens issie leeg. Ik ga gewoon niks in huis halen en als ik dan een keer iets lekkers "mag" los iets halen bij de bakker of als ik ergens ben ofzo. Ik heb mezelf al zo vaak voorgenomen 1 lekker ding in huis te halen en dan elke dag of om de dag 1 lekker koekje of stuk chocola ofzo te mogen, maar het is dan toch altijd dezelfde dag weer op.. :')

Oh en ik ben een dikke sugar addict met hoofdpijn en cravings.. dus ik verheug me daar ook al op. Maar heel veel lekker fruit inslaan ofzo..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Feb 2019 20:53

Re: Afvaltopic 2018

Hoi dames, ga ook weer vaker mee schrijven. Was ook weer mijn motivatie kwijt, maar wil het weer oppakken.

Dat maat houden klinkt ook heel bekend zeg. Echt erg. Ik ben ook weer helemaal sugar addict. Ben moe, eet suiker en dan weer moe. Eerst weer afkicken van het suiker dus. Ik wil nog iets van vijf kilo kwijt. Ga me morgen maar weer eens wegen. Heb de weegschaal ook al een paar weken niet aangeraakt.

Bliss, wat goed dat je al goed bezig bent! Veel succes.

Whatever, jij ook succes!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 21:59

Re: Afvaltopic 2018

Is wel echt stukje mindset, ik heb liever iets lekkers, dan mezelf alles te ontzeggen, waaronder ik sneller de “fout” in zal gaan, dan voelt het teveel als diëten voor me, dat maakt me onrustig, dit kan ik daarom beter volhouden ook, denk ik.

Maar heb ook gewoon vriend & zoon thuis of krijg visite dus ik heb altijd wel dingen in huis gewoon.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Feb 2019 22:25

Re: Afvaltopic 2018

Wij hebben dus nooit zomaar iets in huis, want m'n vriend kan ook geen maat houden. Als we een pak koekjes kopen, is het vaak dezelfde avond nog op. Gisteravond hebben we wortels zitten knagen tijdens WIDM ipv onze wekelijkse zak chips. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 22:38

Re: Afvaltopic 2018

Hahaha Bliss
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Feb 2019 07:49

Re: Afvaltopic 2018

Mijn vriend is echt dun, dat maakt het niet makkelijk. Zijn huidige gewicht is voor mij eigenlijk al te licht. Ik heb voor mezelf ook gezegd dat ik mijn eetpatroon om wil gooien. Straks als ik op gewicht ben komt daar een extra koolhydraatuur bij. Daarbij probeer ik ook creatief te zijn met eten wat er voor zorgt dat ik het makkelijker volhou. Afgelopen weekend heb ik bijvoorbeeld crème brulee gemaakt die koolhydraatarm was. Super lekker en hierdoor is het ook echt goed vol te houden. Heb ik een keer zin in chips kan dat ook. Dan moet ik het alleen wel eten icm groente en vetten/eiwitten. Eigenlijk is het gewoon anders indelen van de dag.
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 25 Feb 2019 08:06

Re: Afvaltopic 2018

Oh dat zou voor mij niet werken zoveel nadenken en rekenen; fijn dat je voor jou een oplossing hebt gevonden Minx, hopelijk werkt het voor jou :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers