Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatiecups

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 06 Aug 2018 12:21

Re: Menstruatiecups

Ik heb sinds kort een Organicup.
Even flink wennen, vond het inbrengen en uithalen lastig, onwennig daar met je vingers zitten en voelde wat beurs na inbrengen. Maar na twee dagen had ik hem echt binnen 2min eruit gehaald, schoongemaakt en weer ingebracht, zonder irritatie! Het wende echt zo snel, echt nier verwacht. Ook ideaal dat je maar 1x per 12u hoeft te verschonen. Zelf heb ik weinig menstruatie, waardoor een tampon niet altijd prettig werkt. Plus geen kans op die ene ziekte, beter voor het milieu, niet tussendoor naar de wc moeten.

De cup was toen 1+1 gratis zou dus goed naar de aanbiedingen kijken die er af en toe zijn!
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 06 Aug 2018 16:10

Re: Menstruatiecups

Ik gebruik nu 2 jaar de divacup en vind het echt ideaal. Nooit meer tampons vergeten mee te nemen, geen last meer van schurende tampontouwtjes/maandverband tijdens het sporten (spinning, paardrijden), je kunt 'm je hele werkdag inhouden, mee zwemmen, echt perfect.

Ik maak de divacup nat, vouw de rand helemaal naar de bodem van het ding en breng 'm dan in. Meestal beweeg ik 'm even wat op en neer: als ik 'm daarna makkelijk kan ronddraaien, zit ie goed.

Het enige lastige vind ik, als je ergens het ding moet verschonen waar geen wastafel bij het toilet is. Dan is het ff de 'bloedbak' eruit, prop papier in je ondergoed, gauw naar de kraam, divacup nat maken en dan weer terug naar het toilet om 'm in te doen. :lol:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 06 Aug 2018 17:56

Re: Menstruatiecups

Ik gebruik nu ruim een half jaar een cup en ik wil echt niks anders meer.
Ik heb er 2, een grote (MeLuna XL) voor de eerste dagen (heb een vrij heftige menstruatie de eerste 2 a 3 dagen) en een wat kleinere (LadyCup) voor de laatste dagen omdat ik die wat makkelijker ingebracht krijg.
Ik combineer het de eerste nachten met wasbaar maandverband en overdag met een wasbaar inlegkruisje voor de zekerheid.

Ik moet zeggen dat ik wel een drempel over moest om hem te kopen en gebruiken. Maar achteraf heb ik dus echt spijt dat ik niet eerder begonnen ben.

Ik neem trouwens voor onderweg altijd een flesje water mee en ik heb speciale vochtige doekjes om mijn cup schoon te maken voor als er geen wasbak in het hokje is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Zon&maan

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 07 Aug 2018 12:10

Bericht 07 Aug 2018 15:46

Re: Menstruatiecups

Het idee van een menstruatiecup spreekt me enorm aan, maar het werkt toch steeds net niet goed voor mij. Ik kocht eerst een Rubicup en merkte dat ik af en toe doorlekte. Niet omdat de cup vol zat, maar hij zat dan blijkbaar niet goed en ik kon bij of na het inbrengen nooit meteen merken of dat het geval was of niet... Ik dacht eerst dat het misschien aan de cup zelf lag, dus ik kocht een Organicup. Hierbij was het echter hetzelfde verhaal. Nu heb ik ontdekt dat als ik hurk bij het inbrengen, dat de kans dat ie goed zit groter is. Maar alsnog gaat het om de zoveel keren mis en dan lek ik door (maar als ie goed zit, is er niets aan de hand en vind ik het super fijn!). Ik blijf de cup toch steeds gebruiken, maar altijd met een maandverbandje of inlegkruisje, en dat gaat natuurlijk weer ten koste van de voordelen die zo'n cup heeft.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2019 08:12

Re: Menstruatiecups

Ik heb de organicup bij Kruidvat gekocht en dit is nu mijn tweede cyclus dat ik hem gebruik. Ik ben heel tevreden over het concept maar ik denk dat dit niet de cup voor mij is. Heb maat 2 gekozen, dus na een zwangerschap. Voor mijn gevoel klapt-ie niet goed uit en er lekt altijd bloed, dus draag de cup altijd met een inlegkruisje. Nu op dag 4 van mijn menstruatie krijg ik hem gewoon niet meer goed ingebracht, ik voel hem steeds zitten en het doet zeer. Heb hem vanmorgen wel 4 keer opnieuw in en uitgedaan.

Heb nu maar een tampon in, even klaar mee. Wellicht moet ik toch een kleinere maat. Zit nu te denken aan de Femmecup maar zal ook eens de websites die jullie tippen rustig doorlezen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Feb 2019 09:13

Re: Menstruatiecups

Ik had ook de Organicup, maar die was te lang. Dus daar ben ik na een uur al mee gestopt. Daarna heb ik de Me Luna short geprobeerd en die bevalt wel. Het is nog even puzzelen met hoe vaak legen, maar ik heb hem ook pas één cyclus gebruikt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Feb 2019 09:26

Re: Menstruatiecups

Ik heb ook de Organicup maat 2, nu voor de derde keer gebruikt. Ik vind hem vrij stug en hij klapt niet altijd gelijk goed uit. Toch lek ik er nooit mee door. Laatst Practicups gekocht, beide maten zitten in het doosje. Deze cups zijn veel soepeler en voelen fijner aan, maar op één of andere manier zitten ze niet goed bij mij, want hiermee lek ik wel door. Dat je hem voelt zitten en het zeer doet lijkt mij niet een goed teken. Misschien inderdaad toch eens een andere proberen als je wel tevreden bent over het concept. Alleen jammer dat je dan gelijk weer 20 euro verder bent.
2011 2012 2017
<<

Anoniem331

Bericht 23 Feb 2019 09:49

Re: Menstruatiecups

Ik ga me er ook eens in verdiepen. Naast dat ik tampons e.d echt bizar duur vind, heb ik voornamelijk 's nachts behoefte aan iets waardoor ik er niet meerdere malen uit hoef. Ik kom sowieso al niet in diepe slaap omdat ik bang ben niet te merken dat ik naar de wc moet. Duurt meestal wel 2 of 3 nachten en daar wil ik vanaf!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Feb 2019 14:45

Re: Menstruatiecups

Ik had met de gewone me Luna ook dat hij niet goed uitklapte. Inmiddels gebruik ik nu al 2 jaar de sport. En ik wil echt niet meer terug naar tampons of maandverband.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Feb 2019 17:33

Re: Menstruatiecups

Carrie schreef:Ik heb de organicup bij Kruidvat gekocht en dit is nu mijn tweede cyclus dat ik hem gebruik. Ik ben heel tevreden over het concept maar ik denk dat dit niet de cup voor mij is. Heb maat 2 gekozen, dus na een zwangerschap. Voor mijn gevoel klapt-ie niet goed uit en er lekt altijd bloed, dus draag de cup altijd met een inlegkruisje. Nu op dag 4 van mijn menstruatie krijg ik hem gewoon niet meer goed ingebracht, ik voel hem steeds zitten en het doet zeer. Heb hem vanmorgen wel 4 keer opnieuw in en uitgedaan.

Heb nu maar een tampon in, even klaar mee. Wellicht moet ik toch een kleinere maat. Zit nu te denken aan de Femmecup maar zal ook eens de websites die jullie tippen rustig doorlezen.
Ik dacht dat jij een en al positiviteit was over dat ding! Wat jammer dat hij toch niet lekker past.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2019 18:25

Re: Menstruatiecups

Ja over het concept zeker wel en de eerste dagen van m’n menstruatie ook maar erna past het niet meer goed ofzo. Verder vind ik het helemaal top. Moet gewoon even de juiste maat vinden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Feb 2019 19:12

Re: Menstruatiecups

Via Cute Cotton kun advies kan krijgen en van wat ik heb begrepen zijn ze daar heel goed in.
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 23 Feb 2019 19:24

Re: Menstruatiecups

In heb de practicups besteld. Ben benieuwd of het watis.
Dacht gelijk bij de kruitvat even te halen, maar erlag nog 1 in een gescheurde verpakking, laten liggen dus.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 24 Feb 2019 17:54

Re: Menstruatiecups

Ik lees even mee in dit bericht vindt het idee heel mooi en natuurlijk. Maar lijkt me wel een gesmeer maar als ik het zo lees is het echt even wennen. Vindt de duurzaamheid en natuurlijke manier van het opvangen wel een grote pré!
Carpe Diem
<<

Anoniem331

Bericht 25 Feb 2019 20:49

Re: Menstruatiecups

Ik waag me er aan. Gelijk goed want ik start met de nacht!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 26 Feb 2019 22:35

Re: Menstruatiecups

Popcorn schreef:Ik waag me er aan. Gelijk goed want ik start met de nacht!



Succes en een goede nachtrust gewenst!
Carpe Diem
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 28 Feb 2019 00:00

Re: Menstruatiecups

Ik heb ook een nieuwe gekocht. Ik had de Me Luna soft, maar die vouwde niet goed uit. Nu heb ik de classic en dat gaat wel goed.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Feb 2019 10:07

Re: Menstruatiecups

Meh, ik denk dat de practicup te flexibel is? Blijft ook niet zitten waar ie hoort te zitten, dus is de werking niet helemaal zoals het hoort. Oftewel, ik vind het idee heel tof, maar de zoektocht naar de juiste is wel een duur grapje.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2019 11:28

Re: Menstruatiecups

Ik heb vanmorgen met Cute Cotton gebeld en werd inderdaad heel prettig en goed geholpen, heel fijn!
Op basis van dat gesprek heb ik de Mamicup medium zojuist besteld. Wat ook nog kan zei ze is dat ik voor de lichtere dagen de Meluna soft large kan gaan gebruiken, zelf gebuikte zij ook 2 verschillende cups tijdens haar menstruatie. Ook gaf ze de tip Organicup te mailen, vaak krijg je je geld terug als hij niet bevalt, dus dat heb ook meteen gedaan. Mooi dat ze zo meedenken!

Popcorn, wellicht heb jij er ook wat aan om contact met ze op te nemen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 28 Feb 2019 11:39

Re: Menstruatiecups

Wat fijn Carrie dat ze je zo goed geholpen hebben. Wat is Cute Cotton precies? Ik ben ook nog steeds op zoek naar de juiste, misschien ga ik ze ook wel bellen dan.

Popcorn ik had hetzelfde met de Practicups, lek er vreselijk mee door. De Organicup (van Kruidvat) vind ik minder fijn bij het inbrengen, veel stugger, maar blijft dan wel goed zitten. Blijft een dure zoektocht inderdaad :thumbdown:
2011 2012 2017
<<

Anoniem301

Bericht 28 Feb 2019 12:27

Re: Menstruatiecups

Indigo, dat is een website die o.a. menstuatiecups verkoopt.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 28 Feb 2019 12:43

Re: Menstruatiecups

Thanks! Ga er eens even kijken. Ben benieuwd hoe de Mamicup je gaat bevallen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem331

Bericht 28 Feb 2019 18:30

Re: Menstruatiecups

Bedankt voor de tip Carrie. Ga ik even doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Feb 2019 19:11

Re: Menstruatiecups

https://www.cutecotton.nl/menstruatiecup/cupfinder

Met dit lijstje ben ik heel ver gekomen. De Me Luna Classic was voor mij nog te zacht. Dus toen overgestapt op de sport. En dus al 2 jaar tevreden.
2015 💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 14 Mrt 2019 20:58

Re: Menstruatiecups

Carrie, de mamicup al geprobeerd?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers