Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 08 Nov 2013 14:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even snel: net de nekplooimeting gehad met een hele mooie uitslag: kans van 1:6000! De echo duurde bijna en half uur en ze heeft ook gekeken naar het hartje, de hersenen en de organen. Zag er allemaal prima uit!! :cheering:

Dit weekend gaan we shoppen voor een nieuwe kamer voor dochter, en zodra we het geslacht weten kunnen we met de babykamer aan de slag.

Hebben jullie een aparte geslachtsbepalings echo laten doen of hebben jullie gewacht tot de 20 weken echo?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 08 Nov 2013 17:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat gebruiken jullie bij (zware) verkoudheid tijdens de zwangerschap?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 08 Nov 2013 17:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi,

Ik mag mij ook melden hier. Vandaag 12 weken. Ticket loopt 1 dag achter. Vandaag de uitslag gehad van de nekplooimeting en die was hartstikke goed. Net als Knillis is ons kindje ook nagekeken en alles zag er goed uit. Ook heeft ze al laten weten wat het waarschijnlijk gaat worden. Voor de zekerheid doen wij nog wel een geslachts echo. Vind het ook wel lang duren als ik vanaf nu tot 20 weken geen echo meer krijg. Vind het zo leuk om afentoe even naar binnen te kijken :yes:

Ik ben trouwens 23 mei uitgerekend van ons eerste kindje. Vriend en ik zijn 29 en 37.
<<

Anoniem75

Bericht 08 Nov 2013 20:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

dolfijntje24 schreef:Wat gebruiken jullie bij (zware) verkoudheid tijdens de zwangerschap?



Ik heb in het begin hele erge keelpijn gehad en ik heb toen zuigtabletjes van VSM gekocht. Verder heb ik s'avond wat druppeltjes Toco Tolin op m'n hoofdkussen gesprenkeld en de boxspring bij m'n hoofd omhoog gezet. En heb af en toe een Paracetamol genomen want ik had ook enorme hoofdpijn en koorts. Ik was na bijna 2 weken van m'n verkoudheid af en ik heb best goed geslapen dankzij deze middeltjes. Beterschap!

Knillis wat fijn dat jullie een goede uitslag hebben gekregen! Ik heb met 17 weken nog een geslachtspepalingsecho laten doen. Ik kon niet zo lang wachten haha. Ik vind het nu ook jammer dat ik pas over 12-15 weken een echo krijg.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Nov 2013 18:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, ik moest gewoon zoeken naar dit topic. was aardig weggezakt.

Hoe is het bij jullie allemaal? Lekker weekend gehad?

Hier gaat het erg goed, eigenlijk niks nieuws. Mijn rug en bekkenklachten zijn super goed te doen. Soms heb ik er gewoon nauwelijks last van en dat had ik met 16 weken gewoon niet durven dromen. Toen ik toen al s middags in het rond liep hield ik echt mijn hart vast. Ja, nu als ik teveel doe, maar goed.. Eigen schuld zeg ik dan maar.
Verder wel af en toe last van mijn lage bloeddruk, maar ook dat is prima te doen. Vooral s nachts als ik eruit spring voor mijn dochter moet ik me af en toe vastgrijpen aan de deurpost...

Helaas was dochterlief van het weekend ziek. Dus heb er 3 slapeloze nachten opzitten. Gelukkig krijgt ze nu alweer praatjes... Het was stiekem soms ook wel gezellig, lekker saampies in bed.. :angel:

Vandaag 1 muur van de babykamer afbehangen. Zooo blij mee :heart: :
Afbeelding
Afbeelding
Lichtroze met zilvere print.....

Gaan jullie een 3/4d echo doen? Wij hebben het bij L wel laten doen, maar ik vind het eigenlijk zo duur... Waarschijnlijk ga ik het als verrassing voor 5 december aan mijn man geven ofzo... Maar toch, blijft veel geld. Ook wil ik nog mooie zwangerschapsshoot doen, maar daar ga ik een vriendin lief voor aankijken die dat voor haar werk doet (en dat is natuurlijk ook pas aan het eind...) :angel:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 11 Nov 2013 09:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, verkoudheid is bij mij altijd gerelateerd aan astma, dus ik ga hier meestal mee naar de huisarts. De tips die je krijgt kijken me goed. De vorige keer heb ik prednisolon gehad voor het vele hoesten.

Snoezel, wat een mooi behang! Hoe gaat het nu met je dochtertje? Wij gaan waarschijnlijk geen 3d echo doen. Ik wil wel graag een shoot laten doen.

Verder gaat alles goed. Nu over een week hebben we de 20 weken echo. Ik vind het nu wel spannend worden. Zal alles goed zijn?
Sinds deze week voel ik het kindje ook bewegen. Toch wel heel bijzonder.
Ik heb wel veel last van bandenpijn. Vooral met slapen op mijn zij. Mijn buik hangt dan en dit doet pijn. Ik slaap dus nu op mijn rug of schuin op mijn zij. Herkennen jullie dit?
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 11 Nov 2013 09:53

Re: Voorjaar 2014 mama's

Victoria welkom hier. Fijn dat de nekplooimeting goed was. Hoe voel je je verder?
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 11 Nov 2013 10:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Knillis, wat een mooie uitslag! Dat is vast een opluchting.

Victoria, welkom hier! Ook al zo'n mooie uitslag, fijn!

Snoezel, wat fijn dat je je zo goed voelt! Mooi behang zeg, wij zijn zaterdag op zoek geweest naar behang, we hebben heel mooi behang gevonden. Ik weet nog niet of wij een 3d echo laten maken. Aan de ene kant lijkt het me heel mooi, maar toch twijfel ik. Een zwangerschapsshoot wil ik wel graag doen. Een vriendin van mij doet dat, ik wil haar vragen of ze foto's wil maken.

Eppie, dat van die bandenpijn herken ik erg goed. Ik slaap nu veel op mijn zij met een kussen onder mijn buik. Zaterdag had ik kramp in 1 van mijn banden. Als ik mijn been ook maar iets omhoog deed schoot het erin, zo pijnlijk. Ik kon alleen maar rechtop staan. Mijn man heeft me uiteindelijk op de bank neergelegd en een pittenzak opgewarmd. Toen die erop lag zakte het af. Gisteren hadden we een verjaardag en heb ik veel gezeten, aan het eind van de avond deed het weer veel pijn. Vandaag doe ik heel rustig aan...

Zaterdag zijn we op zoek geweest naar behang, wat was dat moeilijk zeg! We wisten precies wat we wilden, maar dat was dus erg moeilijk. We hebben heel veel boeken bekeken, maar bijna alles is echt jongens- of meisjesbehang. Mijn man, die heel stellig was in het niet willen weten van het geslacht, had bijna terplekke de verloskundige gebeld voor een geslachtsbepalingsecho. Uiteindelijk hebben we toch heel mooi behang gevonden in de Delfts blauwe stijl die we wilden, en blijft het geslacht dus gewoon een verassing.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Nov 2013 19:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: Mooi dat jullie toch bij jullie beslissing blijven om het niet te weten.
Met kleertjes vind ik het ook erg gericht op óf jongen (blauw, autotjes en vliegtuigen) óf meisje (roze, glitters en poezen).


Hier hebben de hormonen toegeslagen... intens verdrietig geweest om..... niets. :laughcry:
Vriend was erg geschrokken en troostte me erg lief. Fijn om te weten.
(nu ik er over nadenk, toen ik echt net zwanger was, moest ik huilen om een reclame... misschien nog wel erger :lol: )

Die banden-pijn bij het slapen herken ik wel, ook al kan ik het nog niet echt pijn noemen.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 11 Nov 2013 19:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Victoria, welkom hier! Fijn dat de uitslag goed was. Hoe voel je je verder?

Knillis, ook een goede uitslag! Wij hebben apart een geslachtsbepalende echo laten doen. Omdat mijn man er met de 20-weken echo niet bij kon zijn ivm zijn werk in het buitenland, dit hebben we met 15 weken al laten doen.

Snoezel, wat leuk dat jullie al met het kamertje bezig zijn. En wat een mooi behang! Leuk dat het al een beetje vorm begint te krijgen. Je dochter alweer opgeknapt?

Solei, hier ook toch steeds hormonen hoor! Bij de reclame van SOS kinderdorpen moest ik ineens zo huilen afgelopen week :laughcry: Ook soms ineens heel erg verdrietig, maar ook ineens weer heel blij.

Katrien, ook al bezig met behang, leuk zeg. Fijn dat jullie zijn geslaagd! Wij gaan daar na de 20-weken echo echt mee beginnen.

Eppie, de bandenpijn herken ik wel, vooral in bed 'snachts sinds een week. Lig nu met een kussen tussen mijn benen/onder mijn buik en dat helpt wel. Ook merk ik het als ik te veel heb gedaan of getild; gisterochtend het hele huis gezogen en schoon gemaakt. Daarna moest ik echt even gaan liggen, kreeg echt last van mijn banden/buik.

Dolfijntje, ik gebruik niets bij verkoudheid, normaal gesproken eigenlijk ook niet. Gewoon veel stomen, zakdoekjes mee en hopen dat het afzwakt. Wel balen zeg!

Appeltje, ben heel benieuwd of je alweer hebt gewerkt op de school waar de 5e ziekte heerst. Zelf niet ziek geworden?


Met mij gaat het verder prima! Wel nog steeds op tijd naar bed en merk dat zodra ik te veel doe, loop of til ik last van mijn buik en rug krijg. Dat is nog wel te overzien, dus we gaan vrolijk door :) Mijn buik is nu echt een babybuikje inmiddels, zo leuk! Voel verder nog niet veel behalve af en toe een kriebeltje. Wij zijn verder nog niet bezig met grote inkopen, mijn man is tot eind november in het buitenland voor zijn werk en zodra hij thuis is gaan we kijken voor een kinderwagen en kamertje. Daar kijk ik wel naar uit! Over 2 weken de 20-weken echo en dat vind ik toch wel weer spannend. Ik was zo blij na de 12-weken echo en de nekplooimeting, maar toch begin ik nu wel weer onzeker te worden nu de 20-weken echo nadert...

Weten jullie al welke kinderwagen jullie gaan nemen? Zo ja, welke? en waarom? :)
2014 2016 2019
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 11 Nov 2013 21:19

Re: Voorjaar 2014 mama's

Knillis: Wat fijn dat de nekplooimeting goed was. Wij hebben ook de nekplooimeting gedaan en bij ons heeft ze toen ook alles heel uitgebreid bekeken. Wij hebben geen aparte geslachtsbepaling echo laten doen, wij wachten op de w
20 weken echo en hopen het dan te kunnen zien. Morgen hebben we die trouwens.

dolfijntje: ik ben nu ook erg verkouden en heb ontzettende kriebelhoest. Voor die hoest heb ik nog niets maar voor de verkoudheid gebruik ik homeopathische neusspray en een beetje dampo voor het slapen gaan. Beterschap.

Snoezel: Fijn dat het goed gaat met je rug en bekkenklachten. Hoe is het nu met je dochtertje?
Wat een leuk behang hebben jullie.
Wij hebben nog niet echt nagedacht of we een 3d of 4d echo laten doen. Lijkt me op zich wel mooi maar ook wel duur.

Eppie: Bijzonder is dat he je kindje voor het eerst voelen. Heel mooi ook. De bandenpijn herken ik ook. Ik had er vorige week heel erg last van, mijn buik heeft volgens mij ook echt een groeispurt gehad.

Victoria: Welkom, fijn dat de nekplooimeting goed was.

Katrien: Het viel mij ook al op dat echt alles op jongens of meisjes gericht is. Wel mooi dat jullie nu toch behang naar jullie smaak hebben kunnen vinden en ook bij jullie beslissing kunnen blijven om het geslacht een verrassing te houden.

Solei: Wat lief van je vriend dat hij je getroost heeft. Ik herken het ook wel hoor het intense verdrietig zijn. Ik kan nu ook veel emotioneler reageren dan anders.

Mikado: Wat lief dat je er naar vraagt. Ik ben vorige week dinsdag thuisgebleven en heb vrijdags de uitslag gekregen en het blijkt dat ik het al een keer gehad heb, dus ben ik immuun. Ik ben vandaag dus weer op deze locatie aan het werk gegaan.
Wij hebben morgen de 20 weken echo en vind het ook erg spannend.
Wij hebben de mutsy evo besteld. Die vonden wij er leuk uitzien en liep fijn.

all: Vorige week vrijdag de uitslag van het bloedprikken binnen gekregen en ik heb de 5e kinderziekte ooit gehad, ik was dus immuun, erg fijn om te horen. Wel reageerde de directeur van die locatie een beetje raar toen ik hem belde om te zeggen dat ik vandaag weer zou komen werken. Hij was blij dat de uitslag goed was maar of ik de volgende keer even de boel goed wou checken voordat ik een heel circus opzette en paniekzaaide onder medezwangeren. Want het jongentje had een paar vlekjes in zijn nek en moeder dacht is het krentenbaard? Nee had de dokter gezegd, maar wat is het dan? Nou dan is het misschien de 5e kinderziekte. Ik heb hem onderbroken en gezegd dat dat verhaal mij helemaal niet bekend was en dat ik eerst mijn collega geappt had of ze zeker wist dat het de 5e kinderziekte was en dat was het zei ze. Daarna heb ik pas de vk gebeld en daarna de directie en verder met niemand anders contact gehad. O was toen de reactie dan heb je wel goed gehandeld, heel vreemd.

Ik ben ontzettend verkouden, en heb al sinds donderdagavond ontzettende kriebelhoest, afgelopen nacht ook bijna niet geslapen, hopelijk slaap ik aankomende nacht beter.

Mijn buik is ineens ontzettend gegroeid, heel leuk om te zien dat het nu niet meer alleen mijn vetjes :laughcry: zijn maar nu ook een echt babybuikje.

Morgen hebben we de 20 weken echo en dan weten we hopelijk ook wat het wordt, vindt het heel erg spannend allemaal of alles wel goed is met de kleine kruimel. Heb er ook wel veel zin in :cheering: .
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Nov 2013 09:42

Re: Voorjaar 2014 mama's

Appeltje: veel plezier vandaag!!

Mikado: ik had het bij 'ouderenmishandeling stopt nooit vanzelf' :laughcry:
Ik twijfel nog over de kinderwagen. Wij krijgen hem van mijn ouders en dat kiest toch ook lastig.
Komende tijd moet ik veel werken en daarna wil ik al dat soort dingen gaan regelen.

Ik had al even zitten spieken bij geboortekaartjes, maar dat gaat nog lastig worden. Veel keuze, maar weinig variatie in stijlen vind ik.
<<

Patsy

Bericht 12 Nov 2013 13:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei, klopt, er is ook weinig kleding te vinden dat zowel voor een jongen als voor een meisje kan. En ik ben ook erg kieskeurig, dat maakt het niet gemakkelijker. Ik ben steeds aan het zoeken voor leuke dingetjes, morgen ga ik kijken of ik bij Babyplanet wat leuks kan vinden. Dat van die hormonen herken ik. Mijn man en ik hadden een discussie over iets, en ik begon te huilen om niks.... Hij wilde eerst niet geloven toen ik zei dat ik ook niet wist waarom ik huilde, dat irriteerde hem een beetje, ik heb toen gezegd dat ik dacht dat dat mijn hormonen waren, toen moest hij ineens heel erg lachte. Hij troostte me daarna wel gelukkig.

Mikado, wij hebben 2 kinderwagens. 1 oude kinderwagen die we gaan gebruiken om hier in de buurt te wandelen, en een Maxi Cosi Mura die we overgenomen hebben van mijn schoonzus. Deze is een stuk praktischer dan de oude kinderwagen en hier past gewoon de maxi cosi op, dus deze zal vooral gebruikt worden als we met de auto weggaan. Alleen de Mura was natuurlijk ook prima, maar de oude kinderwagen staat bij mijn schoonouders op zolder en ik vind die zo mooi dat ik die heel graag wil gaan gebruiken.

Appeltje, gelukkig dat er geen risico is wat betreft de 5e ziekte. Wel vervelend dat de directeur zo reageerde. Mijn buikje begint nu ook eindelijk wat te groeien. Het valt nog steeds niet echt op, maar zelf zie ik het al steeds meer. Ik kan niet wachten tot ik kan pronken met een mooie buik. Hopelijk wordt het hoesten snel minder.

Wij zijn er al uit wat voor geboortekaartje we gaan versturen! Ik had al op heel veel sites gekeken, maar vond weinig origineels. Ik was zelf ook al aan het ontwerpen geslagen, maar had weinig inspiratie. Bij de verloskundige lagen mappen met geboortekaartjes, hier zaten we wat in te bladeren en toen zagen we HET kaartje. Het kaartje is totaal anders dan alle anderen. Ik heb de site bekeken waar het kaartje vandaan kwam, en daar staan allemaal stoere, maar o zo mooie kaartjes op. Dus ineens waren we zo klaar. We hebben wat kleuren aan laten passen en eigenlijk zijn we er al uit. Erg snel, maar we zijn er heel blij mee.

Solei, als je wilt weten van welke site ze komen moet je het even laten weten. Op de site staat dat als je op zoek bent naar een lief geboortekaartje met vogeltjes, uiltjes en bloemetjes dat je dan snel verder moet gaan. Dan heb je een beetje een idee.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 12 Nov 2013 14:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Snoezel, echt heel leuk behang. Ik heb ook last van lage bloeddruk maar bij mij is het ook gelukkig goed te doen, ik heb er altijd last van dus ik ben het gewend. Gelukkig dat je meisje weer is opgeknapt.

Victoria, gefeliciteerd en welkom.

Katrien, ik vind het echt knap dat jullie het niet willen weten. Ik had het ook gewild maar we zijn allebei te nieuwsgierig voor. Leuk behang hebben jullie gekozen.

Knillis, gelukkig dat alles goed was met de nekplooimeting.

Appeltje, gelukkig dat je niet de vijfde ziekte meer kan krijgen. Is toch een gevaarlijk voor zwangere vrouwen. Leuk dat je buikje aan het groeien is. Succes met de 20 weken echo. Beterschap met de verkoudheid.

Solei, ach lief dat je vriend je getroost heb. Soms is het niet fijn die hormonen.

Rose en razz, hoe gaat het met jullie?

Ik ben afgelopen vrijdag nog een keer terug geweest voor de 20 weken echo en alles was gelukkig goed. Hij lag lief te slapen en liet alles goed zien. Is de eerste keer dat die lag te slapen meestal is die altijd druk in de weer. Verder gaat het redelijk met mij. Ik heb wel wat meer rust nu alles goed was bij de 20 weken echo. Ik voel hem ook nu goed trappen en dat is wel weer apart om te voelen. Mijn zoontje vind het ook nu allemaal prachtig en is al helemaal druk met de naam verzinnen, echt lief. Hij wil zo graag dat zijn broertje snel komt want dan kan die met hem voetballen, echt super lief.

Groetjes
<<

vlindertje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 16 Sep 2013 16:03

Bericht 12 Nov 2013 16:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik mag mij hier ook melden :)

Ook de 12 weken gepasseerd! ;)

Ik ben uitgerekend op 24 mei
26-01-14 Jaysen mijn mooie vlindertje........ je leeft voort in mama`s hart

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 12 Nov 2013 21:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, even een poging doen om op iedereen te reageren!

Katrien: herkenbaar voor jou dus de vermoeidheid. Hoe gaat het nu? Hier qua vermoeidheid nog niet veel veranderd. Fijn dat jullie toch geslaagd zijn voor behang, leuk! En ook een geboortekaartje gevonden, altijd handig om daar op tijd uit te zijn.

Dolfijntje: hoe gaat het nu? Buikvirus weer afgenomen hoop ik! En succes met de holter, twee weken is best lang. Ik heb er eens voor 2 dagen eentje gehad en dat was nog best een gedoe met slapen, en ik mocht niet douchen, etc. Maar wel handig dat ze zo dingen kunnen checken. Hoe was het bij de huisarts? En met de verkoudheid? Helaas mag je als je zwanger bent weinig hebben kwam ik laatst achter. Wat bij mij wel iets verzacht heeft was Vicks Vaporub, ik heb dat spul zowat overal gesmeerd, haha.

Knillis: Hoe gaat het nu, voel je je al wat beter? FIjn dat de uitslag van de nekplooimeting zo goed was! En leuk dat jullie dit keer het geslacht wel willen weten. Wij hebben met 16 weken trouwens een geslachtsbepalingsecho gedaan, wilden het graag snel weten en ook gewoon leuk om een extra echo te hebben om de baby te zien!

Shy: Fijn dat de echo goed was!

Victoria: Welkom! Fijn dat de combinatietest goed was! En wat vroeg zeg, dat ze het geslacht waarschijnlijk al hebben gezien.

Snoezel: Super dat het nu zo goed gaat met je qua klachten! En hoe is het nu met L, weer een beetje opgeknapt? Wat een geweldig behang hebben jullie gekozen, echt mooi! Wij gaan waarschijnlijk wel een 3/4D echo laten doen. Vorige keer ook gedaan en het was wel erg leuk. Maar ook duur inderdaad! Met beelden op dvd ongeveer 100 euro hier in de buurt.. Zwangerschapsshoot ga ik ook laten doen, maar die krijg ik cadeau van een vriendin, zo lief!

Eppie: Spannend, bijna echo! Leuk dat je de baby voelt bewegen. Ik herken de pijnklachten niet, maar ik heb ook wel weer de mazzel dat ik eigenlijk alleen bandenpijn heb met flink hoesten of niezen. Verder valt het enorm mee hier.

Solei: Ojee, de hormonen zijn goed aanwezig dus! Hier gelukkig nog geen hele rare hormonale dingen gehad, maar wie weet komt dat nog, ben benieuwd.

Mikado: Rustig aan doen dus, als je niet teveel last wilt krijgen van je buik. Maar dat lukt je gelukkig wel goed zo te lezen. En nog een beetje spannend tot aan de echo dus, herken ik wel hoor! En als je man terug is lekker shoppen, leuk! Qua wagen, wij hebben een Quinny Speedi. Die heb ik nog van dochter, en hij is nog goed. Is ook voor beide geslachten te gebruiken, dus dat komt goed uit. Destijds gekozen omdat ik hem fijn vond rijden en de kleurencombinatie erg mooi vond (bruin met limegroen en aqua).

Appeltje: Gelukkig heb je de vijfde ziekte dus al gehad! En wat een rare reactie van de directeur! Hoe gaat het met de hoest? Ik ben er nu zo goed als vanaf, gelukkig maar. Wat was dat irritant en vermoeiend, constant hoesten! Leuk dat je nu een babybuikje hebt! En hoe was de echo vandaag?

Lindsya: Gelukkig is alles dus goedgekeurd nu met de echo. En dat getrappel is zo leuk, vind ik ook. En wat lief van je zoontje, hoe hij met zijn broertje bezig is, schattig!

Vlindertje:Welkom!

Hopelijk niemand vergeten! Hier gaat het wel ok. Zal me lichamelijk nooit top voelen als ik zwanger ben, maar het gaat nu redelijk. Kan alleen nog steeds hele dagen slapen voor mijn gevoel. Ben dan ook wel blij dat dochter soms nog slaapt ´s middags, dan ga ik ook gelijk even liggen wanneer ik de kans heb. Verder hebben we het geboortekaartje gekozen en dat is nu zo goed als af. We hebben een bestaand ontwerp genomen van een site en dat zelf wat aangepast. Ik ben er erg blij mee! En gelukkig is het behang wat bijna overal uitverkocht was van de week gewoon geleverd, dus we hebben het in huis. Komend weekend gaat mijn vriend met zijn vader het oude behang eraf stomen, daarna gaat mijn moeder de plinten verven en daarna laten we iemand het behang erop doen. Ik zal blij zijn als dat klaar is, want ik kan niet wachten tot we het kunnen inrichten! Verder is de kleine man echt een enorme druktemaker, is heel veel actief en ik voel hem erg goed. Erg leuk! Hier nog even een plaatje van ons behang:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 13 Nov 2013 07:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even snel. Zal later uitgebreider reageren.
De echo was helemaal goed. Alles zag er mooi uit. Het was lekker eigenwijs haha. Ook kon ze zien wat het wordt. Wij krijgen een zoon ;). Was heel even omschakelen want had echt een sterk voorgevoel dat heeen meisje zou zijn. Maar ben er nu helemaal blij mee.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Nov 2013 07:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Vlindertje welkom!!!!!!! Wat leuk!

Appeltje: FIjn dat alles goed was en nu maar shoppen voor een jongen :)

Roze: wat een super leuk behang. Haha, ik dacht al dat je zoiets zo nemen... Serieus. Ik had inderdaad iets blauws/wits geblokt in mijn hoofd met sterren erop... Maar het is wel echt stoer en leuk!
Met mijn dochter gaat het wel weer ok. Zit nog niet zo lekker in haar vel, dus gelijk huilen als iets niet mag enzo. Ach, moet gewoon weer even in ritme komen. Gelukkig wel al 2 nachten weer goed geslapen.

Ik ben nu even een weekje vrij van mijn werk. Super fijn! Gister was ik 10 jaar samen met mijn man, en komend weekend gaan we lekker weekendje weg met zn drietjes. Gewoon ff lekker landalhuisje op de veluwe. Kijk er erg naar uit. :heart:
Eerst nog even 2 dagen alleen thuis met mijn dochtertje. Zo even zwemmen (zwem al sinds dat ze baby is elke week) en vanmiddag verloskundige. Morgen samen naar de kapper :thumbup:

Fijne week allemaal nog!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Nov 2013 09:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: volgens mij heb ik die site al eens bekeken via een topic hier. Helaas niet mijn stijl, maar bedankt voor het aanbod. Fijn dat jullie er al uit zijn. Mijn smaak en die van mijn vriend blijken mijlen ver uit elkaar te liggen....

Roze: gaaf behang, ben benieuwd naar de rest van de kamer.

Vlindertje: Welkom, fijn gevoel he? om die eerste weken gehad te hebben?

Snoezel: veel plezier samen! Lekker een minivakantie! En gefeliciteerd met je dochter, als ik je ticker zie?

Appeltje: Gefeliciteerd! Nu kan je nog even aan het idee wennen. Echt leuk voor jullie!


pffft wij moeten nog drie weken wachten voor de 20 weken echo.... gelukkig gaan de weken erg snel.
Ik heb al een 'baby-to-do-lijstje' gemaakt voor wat er allemaal nog geregeld moet worden.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Nov 2013 10:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Haha, ben ik blijkbaar toch best voorspelbaar qua smaak! Ben helemaal blij met het behang, nu nog de rest van de aankleding shoppen als de meubeltjes staan. Ondertussen vast rondkijken wat ik kan vinden. Omdat het een klein kamertje is en geen heel rustig behang wil ik het proberen niet te druk te gaan maken, ben benieuwd of dat gaat lukken. Fijn dat de afgelopen nachten in elk geval al weer beter gingen. En lekker een weekje vrij, en een weekendje weg! Heerlijk, geniet ervan!

Appeltje: Welkom bij de club, haha! Dat wordt dus shoppen voor een klein mannetje, leuk!

Solei: Succes met wachten op de echo, wachten kan soms best lang duren als je ergens naar uitkijkt! Heb je een lange to do list of valt het mee?
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 13 Nov 2013 15:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat fijn dat de bandenpijn bij sommigen van jullie herkenbaar is. Mijn buik is de afgelopen 2 weken ook snel gegroeid (foto in buikjestopic).
Hoe gaat het met jullie buikjes? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Roze, mooi behang hoor. Lekker stoer. Ik ben ook al rond aan het kijken, maar aangezien we het geslacht niet willen weten, is dit een uitdaging. Waarschijnlijk houden we de kleur rustig met kleurrijke accessoires. Ik ben allerlei dingen van vilt aan het maken. Inderdaad heel bijzonder dat ik de baby gevoeld heb.

Snoezel, gefeliciteerd! Heerlijk vooruitzicht een weekendje weg. En wat lekker zeg, zwemmen met je dochtertje. Dat lijkt mij ook leuk om te doen straks met de kleine.

Appeltje, wat fijn dat de echo goed was! En wat leuk, een zoon. Ik ben nu al een beetje zenuwachtig voor de mijne. Mijn buik is ook erg gegroeid, misschien komt de extra pijn ook hiervan? Fijn dat je de 5e ziekte al hebt gehad. Nu kun je er in elk geval gerust op zijn.

Solei, wachten duurt altijd lang, heel herkenbaar. Gelukkig heb je afleiding.

Mikado, wij kiezen waarschijnlijk de mutsy evo. Ik heb er al mee gereden bij de babydump en hij beviel goed. Ook ken ik mensen die deze hebben. Volgende week ga ik samen met mijn vriend. We gaan dan de wagen uitkiezen en bestellen. Je onzekerheid herken ik wel hoor. Ik maak me druk voor elke controle, zou het hartje nog wel kloppen? Toch elke keer weer spannend. Ik geniet gelukkig ook volop van de zwangerschap.

Knillis, fijn dat de nekplooimeting goed was. Wij kiezen niet voor een geslachtsbepalingsecho. Wij willen het geslacht dan ook niet weten.

Katrien, mooi dat jullie eruit zijn welk behang en welk geboortekaartje jullie willen versturen. Kiezen jullie voor elk geslacht één of juist een kaartje dat voor beide geslachten kan. Hier zijn wij nog niet over uit. Inderdaad erg lastig qua kleertjes. In de kleine maatjes heb ik al veel gekregen, de kledingkast zal er in het begin wel saai uitzien, maar ik bewaar het shoppen voor na de geboorte. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de site die je noemt. Wij zijn nog druk aan het orienteren.

All, nog steeds last van mijn banden. Gelukkig doet een pittenzak wonderen.
Ook heb ik volgens mij DE jongensnaam gevonden. Vriend is nog niet helemaal overtuigd, maar is er ook nog niet zo mee bezig. Een meisjesnaam vind ik zo moeilijk!! Gelukkig hebben we nog even de tijd.
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Nov 2013 16:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: Dank je wel voor de felicaties, maar ik had mijn ticker gewoon nog niet bijgewerkt :) Heb ik gelijk maar eens gedaan...

En Eppie- vervelend die bandenpijn. Ik had het zowel bij mijn dochtertje als deze zwangerschap ook rond die termijn. Bij mijn dochter zelfs een week niet kunnen lopen.. Heel veel sterkte en lekker rustig aan doen! Wat bij mij hielp was trouwens een sjaal om mijn buik (gaf het gevoel alles wat meer bij elkaar te houden)...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 13 Nov 2013 20:00

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat is er veel bijgepost. Moet ook nog even wennen dat ik dit topic moet zoeken ipv het 12 weken topic.

Wat een leuk behang Roze en Snoezel. Echt leuk! Ben benieuwd naar de kamertjes!

Vlindertje, leuk dat je hier ook bent! Wij lopen gelijk. De vk heeft mij nu op 23 mei gezet wel 1 hele dag verschil met mijn eigen berekeningen :wink:

Ik ben helaas heel veel misselijk en moe. Best zwaar met 40 uur werken. Ben dan ook blij als ik thuis ben. Zing het vaak uit tot een uur of 21 uur en dan ga ik echt naar bed. Zou het liefst eerder gaan maar dan heb ik echt niks aan mijn avond.
Eerste grote aankoop voor de baby hebben we gedaan. Een grotere auto, een 5 deurs. :yes:
Tijdens de combinatie test hebben ze al een beetje laten doorschemeren wat het gaat worden maar we gaan sowieso een geslachtsbepaling laten doen. Anders duurt het van nu tot de 20 weken wel erg lang :wink:

Ben benieuwd vanaf wanneer bij jullie echt zichtbaar was dat je zwanger was en je je eigen kleren niet meer paste?
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 13 Nov 2013 20:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Victoria, ik herken je gevoel helemaal wb. de vermoeidheid. Gelukkig ben ik niet misselijk, maar ik blijf zo moe. Ga ook het liefst rond 21.00 uur al naar bed, eigenlijk liever nog eerder maar dat vind ik dan weer te vroeg, stom he. Had het altijd al druk met mijn werk maar nu ik zwanger ben merk ik pas hoeveel dat van me vraagt, m'n lichaam is echt gesloopt na een week werken en voel me soms te futloos om in het weekend/'s avonds ook nog van alles te doen. Bij mij is vanaf 16 weken echt zichtbaar dat ik een baby-buikje heb, daarvoor had ik ook wel wat maar dat was vooral m'n eigen buikje, haha. Nu kan ik m'n buik echt niet meer inhouden en show ik hem ook graag. Heb ook een enorme groeispurt gemaakt de afgelopen twee weken!

Eppie, vervelend, nog steeds die bandenpijn! Merk je ook dat het erger wordt als je druk bezig bent of is het continu?

Appeltje, leuk, een jongen! Gefeliciteerd! Kun je nu gerichter gaan rondkijken en shoppen :) Rare reactie trouwens van je directeur. Is dit ook de school waar je na je verlof gaat werken of is dat de andere locatie? Ik werk ook op twee scholen en moet ook nog regelen op welke school ik ga werken, weet het zelf wel al maar moet het nog wel mededelen en dat vind ik toch wel heel spannend. Hoe heb jij dat gedaan? Of moet je dat nog doen?

Roze, heel leuk behang! Lekker vrolijk!

Snoezel, wat leuk dat je steeds met je dochter zwemt. Zit je op een les of is het gewoon vrij zwemmen? Lijkt me ook erg leuk om te doen straks.

Hier gaat verder nog steeds alles oke, nog steeds moe en merk wel dat ik dat in de gaten moet houden. Heb normaal gesproken altijd drukke weken (werk twee banen en in het weekend druk) maar dat trek ik nu minder slecht. Voel me wel een beetje een zeurpiet als ik dat dan tegen mensen zeg en heb dan zoiets van: nog even doorzetten, kan je straks op de bank. Maar dan zit ik met rug/buikpijn en dat wil ik ook niet. Hebben jullie dat ook? Voel me zo'n aansteller dan.

Voel de baby trouwens verder nog niet, af en toe een kriebeltje en twijfel dan steeds of dat nu de baby is. Lijkt me zo bijzonder om echt leven te gaan voelen! Kan wel nog steeds heel goed voelen waar de baby ongeveer ligt, steeds aan de linkerkant daar voel ik dan echt zo'n hard bolletje, die trouwens elke week groter wordt.
2014 2016 2019
<<

Patsy

Bericht 14 Nov 2013 12:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya, fijn dat alles nu helemaal goed was bij de 20 weken echo. Bijzonder gevoel he, dat getrappel in je buik. En wat schattig dat je zoontje niet kan wachten om te voetballen met zijn kleine broertje.

Vlindertje, welkom hier!

Solei, dan is het wel heel lastig als jullie allebei een totaal andere smaak daarin hebben. Maar er komt vast een kaartje waarvan jullie allebei vinden dat dat hem is.

Roze, leuk behang zeg, lekker stoer! De vermoeidheid blijft bij mij, ik hoop echt dat dat nog beter wordt. Ik probeer mijn conditie op peil te houden met lopen en fietsen, maar zorg ook echt dat ik voldoende rust krijg.

Appeltje, fijn dat alles goed is! En leuk een jongen, volgens mij zijn die in de meerderheid hier.

Snoezel, nog gefeliciteerd met jullie jubileum, geniet lekker van jullie weekendje weg!

Eppie, ik wilde graag voor een jongen een heel ander kaartje dan voor een meisje. Maar toen ik dit kaartje gezien had ben ik van dat idee afgestapt, ik vind het kaartje zo leuk dat we alleen de kleur en 1 zinnetje aan laten passen aan het geslacht. De kaartjes komen van de site www.rockingcards.nl. Zijn de mensen om jullie heen ook zo veel aan het gokken wat het wordt? Bijna iedereen om ons heen weet zeker dat we een jongen krijgen, ook mijn man is ervan overtuigd dat het een jongen wordt. Ikzelf had in het begin heel erg het idee dat er een jongen in mijn buik zit, maar nu weet ik het niet meer zo zeker. Ik heb van mijn schoonzusje een buikband gekregen die je banden ondersteund, misschien is dat ook iets voor jou? Ik draag hem niet heel veel (dat wordt ook afgeraden) maar wel als ik veel moet lopen of als ik ga fietsen. Je banden worden dan even ontzien.

Victoria, ik kan me voorstellen dat de misselijkheid en vermoeidheid heel lastig is met een baan van 40 uur per week. Ik heb weleens om half 8 al op bed gelegen omdat ik helemaal gesloopt was, dat deed me erg goed. Ik ben nu 21 weken zwanger en het valt nog niet echt op dat ik zwanger ben. Mijn buik is wel wat boller, maar niet zodat het anderen opvalt. Mijn eigen broeken krijg ik, op een baggy spijkerbroek na, niet meer dicht zonder een elastiekje. Ik draag inmiddels wel positiebroeken maar voornamelijk omdat dat lekkerder zit.

Mikado, ik herken het heel erg over toch nog even doorzetten als je moe bent, ik merk het dan meteen in mijn banden. Ik vind het heel lastig om te zeggen dat ik maar even ga zitten, maar het is wel echt beter om dat te doen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers