Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Feb 2019 14:09

Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Ik ben door een vriendin uitgenodigd om naar haar bruiloft te komen die ze in het buitenland houdt. Niet omdat ze elkaar daar ontmoet hebben of één van beiden daar vandaan komt, maar gewoon omdat ze dat leuk vinden.

Het is geen heel goede vriendin, maar ik vind het leuk dat ik een uitnodiging gekregen heb en wil er daarom wel heen gaan. Nu staat er bij cadeausuggestie het bekende envelopje. Ik vroeg me af of het feit dat het in het buitenland plaatsvindt en je daardoor extra kosten moet maken (vlucht, hotel etc.) voor jullie van invloed is op het bedrag dat je zou geven, of dat jullie zeggen dat je er zelf voor kiest om te komen en dat het dus geen invloed zou hebben?

Zelf twijfel ik nog een beetje namelijk. Het is ook nog eens zo dat ze verwacht dat we er de dag van te voren al zijn voor een pre-party en de bruiloft zelf is op vrijdag, wat betekent dat ik ook nog eens 2 werkdagen op moet nemen en ook een nacht eerder een hotel moet nemen omdat de pre-party al einde ochtend begint en er op de dag zelf geen vlucht is die op tijd aankomt. Maar ik vind het ook wat flauw om minder te geven omdat ik er tenslotte zelf voor kies om wel te komen, ik had ook kunnen zeggen dat ik niet wil komen.

Ben benieuwd naar jullie gedachten!
<<

Anoniem313

Bericht 07 Feb 2019 14:27

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Poeh, ik weet het niet zo goed, ik zou in dit geval denk ik neigen naar geen geldcadeau. Ik relateer het even aan een bruiloft in het buitenland waar ik laatst voor was uitgenodigd. In dat geval was het in het land van herkomst van de bruidegom, en gaf het stel - goede vrienden van ons - duidelijk aan dat ze het heel leuk zouden vinden als we kwamen maar er alle begrip voor hadden als mensen dat niet zouden doen. Ze hadden niet eens formele uitnodigingen geloof ik, het was meer 'kom als je zin hebt in een feestje in Land X'. Zij gaven aan echt geen cadeau te hoeven. Nou hadden wij dat waarschijnlijk wel gegeven (we zijn last-minute toch niet gegaan) maar de verwachting was er niet.
Als ik dat dan vergelijk met deze bruiloft: niet een hele goede vriendin, wel een verwachting dat je komt, en een cadeausuggestie, dan vind ik dat alles bij elkaar wel een beetje too much naar mijn smaak.
Tegelijkertijd, als je er zin in hebt en je kunt het missen, waarom niet.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 07 Feb 2019 14:28

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Ik zou het niet laten afhangen van het buitenland. Dan zou het eerder voor mij de afweging zijn om wel/ niet te komen en dan vooral hoe goed we elkaar kennen of ik zou gaan.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Feb 2019 14:32

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Verwacht ze echt dat je een dag eerder komt, of ben je gewoon uitgenodigd om iets moois (haar bruiloft) met haar te vieren dat 2 dagen duurt? Dat je welkom bent? Daar zit wel een verschil in vind ik.

Los daarvan, als ik in zou gaan op de uitnodiging naar het buitenland te gaan op eigen kosten zou ik ook een geldbedrag geven dat ik bij andere bruiloften ook altijd doe.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Feb 2019 15:22

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Bedankt voor jullie reacties

@Carrie, er is gezegd "graag uiterlijk woensdagavond arriveren, in verband met de pre-party op donderdag voor alle gasten om elkaar te leren kennen". En de bruiloft is dan op vrijdag.

Ik zal sowieso wel iets geven, maar toch op de een of andere manier zit het in m'n hoofd dat ik bij een bruiloft in Nederland waarschijnlijk wat meer gegeven zou hebben.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Feb 2019 19:32

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Ik zou er as het kan gelijk mijn vakantie van maken, vaak weet je het al een tijd van te voren,dan zou ik niet het geldbedrag van wel of niet buitenland af laten hangen
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 07 Feb 2019 19:38

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Heb ik ook aan gedacht, maar m'n vriend kan niet mee omdat hij dan zelf al met vrienden weg is, dus dat wordt hem helaas niet :-(
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Feb 2019 22:10

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Hangt beetje vanaf waar ‘buitenland’ is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Feb 2019 06:50

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Inderdaad, zijn het dure tickets? Duur hotel?

Ik zou het een beetje daar vanaf laten hangen denk ik. Ik vind dat je als bruidspaar niet iedereen naar een ander land kan laten opdraven en dan ook nog een 'duur' cadeau kan verwachten.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Feb 2019 09:13

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Ik zou bij een bruiloft van vrienden, maar niet close-close, 50 euro geven. In dit geval dan wel minder ja, eerder richting de 25 a 30. Dat zal meer gevoelsmatig zijn dan dat ik echt leegloop op die 20 euro.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Feb 2019 09:27

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Huppekee schreef:Inderdaad, zijn het dure tickets? Duur hotel?

Ik zou het een beetje daar vanaf laten hangen denk ik. Ik vind dat je als bruidspaar niet iedereen naar een ander land kan laten opdraven en dan ook nog een 'duur' cadeau kan verwachten.


Hier ben ik het wel mee eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Feb 2019 09:36

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Susan schreef:
Huppekee schreef:Inderdaad, zijn het dure tickets? Duur hotel?

Ik zou het een beetje daar vanaf laten hangen denk ik. Ik vind dat je als bruidspaar niet iedereen naar een ander land kan laten opdraven en dan ook nog een 'duur' cadeau kan verwachten.


Hier ben ik het wel mee eens.

En verwacht dat je er nog 1,5e dag eerder bent.
Lastig dit! Ga je helemaal alleen daarheen dan? Of ken je nog meer mensen? Misschien kunnen jullie gezamenlijk nog iets geven eventueel.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Feb 2019 09:45

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Bedankt weer voor jullie reacties. Het is op Mallorca. Ik ken 1 ander stel dat erheen gaat, maar die maken er inderdaad meteen een vakantie van en blijven ook langer. Dus ik ga er wel alleen heen, maar heb in overleg met dat andere stel een 1-persoonskamer geboekt in hetzelfde hotel waar zij verblijven, zodat we in ieder geval samen naar de locaties toe kunnen gaan.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 08 Feb 2019 10:15

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Dus je betaald én de reiskosten én het verblijf zelf?

Mijn zus is om dezelfde reden in het buitenland getrouwd (italie). De reiskosten waren voor de volwassenen voor onszelf, zij betaalden de vliegtickets voor de kinderen en zij hadden daar een vila/landhuis gehuurd waar iedere gast kon verblijven. Daarbij verzorgden zij ook ontbijt en lieten avondeten verzorgen. (En het was ook nog eens volledig in het weekend, vrijdag tm zondag)
Aan hun hebben we wel het normale bedrag voor een trouwen gegeven, maar het is dus wel mijn zus en ze betaalden heel veel.

Als je én de reis én het verblijf zelf moet betalen zou ik het cadeau bedrag wel omlaag doen...
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Feb 2019 10:41

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Ja, moet gewoon alles zelf betalen. Maar ik had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om niet te gaan, alleen wil ik er wel heen, maar goed om te weten dat mijn gevoel om wat minder te geven dan bij een binnenlandse bruiloft bij veel van jullie ook zo is.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 21 Feb 2019 09:20

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Wij zijn ook in het buitenland getrouwd en wij hebben het verblijf en eten voor alles gasten verzorgd. We zaten een week in het buitenland. De reiskosten waren voor de gasten zelf, maar wij wilde deze mensen heel graag bij ons hebben en wij wilde verder niks van de gasten hebben. Ze hadden wel leuke kadootjes die nu dierbare herrineringen zijn maar wij wilde absoluut geen geld.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Feb 2019 09:29

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Dragonfly schreef:Ja, moet gewoon alles zelf betalen. Maar ik had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om niet te gaan, alleen wil ik er wel heen, maar goed om te weten dat mijn gevoel om wat minder te geven dan bij een binnenlandse bruiloft bij veel van jullie ook zo is.


Zij hadden er ook voor kunnen kiezen om niet in het buitenland te trouwen. Of om reis- en verblijfskosten te betalen of tenminste een deel. Je kunt wel zeggen: ik had er ook voor kunnen kiezen om niet te gaan, maar ik neem aan dat zij dat ook niet leuk hadden gevonden - en dat ze het waarderen dat je de moeite doet om wel te komen, en dat niet afdoen als 'maar dat wilde je zelf toch'.

Als ik als bruid mijn gasten op kosten zou jagen zou ik er in elk geval wel begrip voor hebben dat ik een minder groot cadeau kreeg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Feb 2019 09:33

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Ik ben natuurlijk ook in het verre weg getrouwd, maar veel uitgenodigden kwamen niet. Logisch! Maar wilde ze wel uitnodiging sturen zodat ze wel wisten dat, mocht het mogelijk zijn, we ze er graag bij wilden hebben. Uiteindelijk zijn alleen mijn zus, vader en zijn vriendin geweest en wat andere internationale vrienden (en natuurlijk iedereen hier!). We hadden een lang weekend (do-ma) en overnachting en eten was betaald. Je komt niet helemaal naar Oz voor alleen een lang weekend, dus de rest was helaas wel voor de gasten zelf. Maar velen zijn minimaal een maand gebleven en hebben het gebruikt om een rondreis te doen.

Ik ben zelf op bruiloften in Oostenrijk, Egypte en Zuid Afrika geweest. Bij alle 4 (Oostenrijk was 2 keer) was verblijf en eten inbegrepen en tickets zelf betalen. Behalve Oostenrijk heb ik er een lange vakantie aan vastgeplakt. En had ook een kleinigheidje mee (vaak handdoeken met de naam van bruidspaar erop) of een envelop.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 21 Feb 2019 11:02

Re: Bruiloft buitenland - bedrag huwelijkscadeau

Marsy31 schreef:
Ik ben zelf op bruiloften in Oostenrijk, Egypte en Zuid Afrika geweest. Bij alle 4 (Oostenrijk was 2 keer) was verblijf en eten inbegrepen en tickets zelf betalen. Behalve Oostenrijk heb ik er een lange vakantie aan vastgeplakt. En had ook een kleinigheidje mee (vaak handdoeken met de naam van bruidspaar erop) of een envelop.



Dit zou ik evt kunnen maken voor je :)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers