Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 11:51

Re: Biechttopic

Nou, zo hoog zal het heus niet oplopen hoor, het zal echt niet zo ver komen dat jullie op 5 december elk aan een arm van de kinderen staan te trekken bij wijze van spreken. Met stellig bedoel ik dat je best heel duidelijk je punt mag maken en hem mag laten merken dat je het meent. Het moet ook niet zo zijn dat je man altijd maar bepaalt wat er gebeurt. Daarbij, hij is het diep vanbinnen zelfs met je eens, dan mag hij ook best wel een keer achter jou staan, je mag hem heus wel duidelijk maken dat je je nogal in de kou gezet voelt door een man die het diep in zijn hart best met je eens is maar dat nooit laat blijken omdat hij altijd en eeuwig bang is voor een conflict. Blijkbaar doet hij dat niet uit zichzelf, dus dan is het des te belangrijker dat je zelf een keer wat steviger bent in je verweer, en niet meteen al denkt: ja maar het zijn ook zijn kinderen. Ja maar het zijn ook JOUW kinderen. En het is ook JOUW 5 december. Zoals ik het nu lees dans je in dit soort situaties uiteindelijk toch wel weer naar zijn pijpen omdat hij erop staat om een conflict te voorkomen. Je moet ervoor waken dat jij op jouw beurt weer bang bent voor conflicten met hem. Want dat hij geen nee durft te zeggen tegen zijn ouders, wil niet zeggen dat hij dus voor jou kan bepalen dat jij ook geen nee mag zeggen tegen plannen met betrekking tot zijn ouders. Je mag van hem ook verwachten dat hij rekening houdt met jou, en in dit geval ook met de kinderen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 11:53

Re: Biechttopic

Je schreef trouwens eerder dat hij ook boos is op zijn ouders, maar als hij uiteindelijk altijd weer partij voor hen kiest om de goede vrede te bewaren dan zou ik hem net zoveel kwalijk nemen als die schoonouders zelf. Hij ziet dat er iets scheef zit, maar hij kiest ervoor om er niks mee te doen omdat hij het ongemak van een conflict niet wil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 12:00

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 12:11

Re: Biechttopic

Nee, want zo simpel is het niet. Je zegt niet nee zonder reden, je hebt er goede argumenten voor en die zou ik op een rijtje zetten. Zoals ik het lees is hij het zelfs met die argumenten eens, is zelfs ook boos op ze, maar zwakt dat uiteindelijk altijd weer af omdat hij zelf bang is voor onrust. De vraag zou in mijn ogen dan meer zijn: dus omdat jij zo bang bent om tegen je ouders in te gaan, moeten we gaan? Zelfs als dat ten koste gaat van het Sinterklaasfeest van de kinderen?

Sowieso hoeft hij hier toch helemaal geen ruzie om te maken? Hij kan gewoon zeggen: 'Sorry, maar wij laten verstek gaan, want wij willen wel graag een echte pakjesavond voor de kinderen, dus een ander keertje weer. Eventueel willen we meedoen als het op een andere dag kan, maar anders kunnen wij niet, want wij hebben nou eenmaal jonge kinderen.' Hij hoeft helemaal geen ruzie te maken, hij hoeft alleen mee te delen dat jullie andere plannen hebben die niet matchen met hun plannen.

Als je er nou echt, echt, echt niet uitkomt en je belandt op die avond toch bij je schoonouders, dan zou ik overigens gewoon lekker die juten zak meenemen en jullie cadeautjes en surprises daar in doen, plus nog een berg Sinterklaassnoep en je kinderen lekker in een pietenpakje hijsen met wat zwarte vegen op de wangen, desnoods ga je dan zelf zogenaamd even naar de wc, zet die zak voor de deur en belt aan. Dat soort dingen hoef je echt niet te overleggen in mijn ogen, die doe je gewoon.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem58

Bericht 14 Nov 2013 12:30

Re: Biechttopic

Weer eens met Susan.
Misschien heb jij mijn ex schoonouders? Die waren ook zo van alle feesten samen n vieren, en dan ook het liefst van 's ochtends tot 'savonds. De moederdagen, vaderdagen, paasdagen (allebei want ene dag brunch, andere dag diner), kerstdagen (met veel moeite kon ik dan een dag naar m'n eigen familie want zie paasdagen), verjaardagen van schoonouders liefst ook al van 's middags tot 's avond laat, oud en nieuw gingen we op stap toen we nog alleen waren, en vaak zaten we tot die tijd bij mijn ouders op de bank (vonden m'n schoonouders heel erg). Ik ben zo blij dat wij dat in onze familie absoluut niet hebben! Bij ons was er ook vaak ruzie, want mijn ex was het wel met mij eens, vaak was er ook nog stress die dagen tussen de gehele familie want iedereen had er stiekem de schijt van. Maar m'n ex zei ook niks tegen z'n ouders. Werd er helemaal gek van. Dus mijn tip is, sta op je strepen, doe niets wat je niet wilt en plan je eigen dingen met je gezin.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 12:45

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 12:56

Re: Biechttopic

Dat jij geen ouders meer hebt en dus niet meer kunt terugvallen op je eigen basis en op je gezin van vroeger, sterkt alleen mijn mening dat je vriend je wel een beetje meer mag steunen en wat meer aan jou mag denken. Ik kan me zo indenken dat juist die feestperiodes voor jou best pittig zijn. Daar mag hij ook rekening mee houden.

Als ik je laatste berichtje ook lees heb ik het idee dat dit meer een probleem is tussen jou en je vriend en in het verlengde daarvan eigenlijk in jou. Niet omdat jij iets verkeerd doet, maar omdat jij je niet assertief genoeg opstelt. Je schrijft dat hij heel vasthoudend is, maar naar zijn familie toe is hij dat helemaal niet. Waarom niet, omdat hij bij hen op een hoop weerstand stuit die hij niet wil en omdat hij bij jou weet dat jij uiteindelijk toch wel om te praten bent en zij niet. Inmiddels is dat zo normaal geworden dat hij dat hele ompraten zelfs achterwege kan laten en gewoon kan zeggen: en zo gebeurt het.

Ik zou daar eens een goed gesprek over aangaan, los van deze hele situatie en los van wat jullie nou uiteindelijk gaan doen. Gewoon, die ongelijkheid, het gevoel dat jij daarbij hebt. En tegelijk zou ik ook aan mijn eigen assertiviteit gaan werken. Want wat ik al zei, volgens mij heb jij met jouw vriend precies wat hij heeft met zijn familie, je bent vreselijk bang om hem tegen je in het harnas te jagen. Maar jouw nee weegt net zo zwaar als zijn ja.
Het zou daarnaast fijn zijn als hij zou werken aan zijn assertiviteit naar zijn ouders toe en aan de gewoonte die hij heeft ontwikkeld om bij hen de weg van de minste weerstand te kiezen en dat vervolgens door te drukken bij degene van wie hij het wel altijd weet te winnen, waardoor het steeds ten koste gaat van jou. Helaas is dat aan hem en zal hij dat zelf moeten beslissen. Maar op deze manier zit er wel iets scheef.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 13:05

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 13:08

Re: Biechttopic

Misschien kun je anders een brief aan hem schrijven en hem die laten lezen.
Is er wel iemand op wie je terug kan vallen buiten deze relatie, heb je wel familieleden met wie je close bent, of vriendinnen? Mensen die je kracht kunnen inpraten en je kunnen steunen hierin?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 13:20

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 13:44

Re: Biechttopic

Hè, dat vind ik naar om te horen. Het zou fijn zijn als er iemand was die je kon helpen. Misschien toch een hulpverlener of zo, als je dat tenminste wil. Het zou denk ik echt schelen als je steviger in je schoenen zou staan. Het mooiste zou zijn als hij dat ook zou willen zodat de verhoudingen in jullie relatie, maar ook in de driehoek zijn familie- hij - jij weer wat evenwichtiger werden. Maar als ik jou zo lees dan zal hij dat niet zomaar willen, denk ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 13:53

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem103

Bericht 14 Nov 2013 13:57

Re: Biechttopic

**
Laatst gewijzigd door Anoniem103 op 14 Nov 2013 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 14:00

Re: Biechttopic

Hij zal zich ook best aangevallen voelen en waarschijnlijk zal er bij hem ook wel weerstand zijn om iets te veranderen. Maar ik denk wel dat het goed is dat je laat weten dat dit zo niet door kan gaan. Volgens mij is het alleen voor jezelf al goed dat je deze brief schrijft.

Als je de brief af hebt, lees 'm dan desnoods nog even door om te controleren op passages die misschien te aanvallend kunnen overkomen. Woorden als 'nooit' en 'altijd' werken bij mijn man bijvoorbeeld als een rode lap op een stier. Verder zit hij deels in hetzelfde schuitje als jij (hij kan ook niet op tegen de mensen die hun mening doordrukken) dus je zou nog iets van begrip/herkenning kunnen laten doorklinken en voorstellen er samen aan te werken, zodat jullie meer een team worden met z'n tweeën. Want al drukt hij naar jou toe wel zijn zin door, eigenlijk is dat ook helemaal niet ZIJN zin. Dus al zal hij dat niet meteen toegeven omdat hij zich hier op dit moment veilig bij voelt, ik denk dat hij ook helemaal niet onverdeeld gelukkig is met deze situatie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 14 Nov 2013 14:08

Re: Biechttopic

Maar als zij nu Sinterklaas met het eigen gezin wil vieren, dan is dat toch eigenlijk net zo goed een mening die wordt doorgedrukt ? Ze hebben er gewoon andere ideeën over, zo lees ik het.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 14:12

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 14:14

Re: Biechttopic

Sterkte! Ik hoop dat je brief de aanzet is tot een gesprek waar jullie echt allebei iets aan hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 14 Nov 2013 14:20

Re: Biechttopic

Kijk maar, als je langs wil komen (of ik bij jou als je dat fijner vindt) stuur je maar een berichtje. Ik kan jou geen berichtje sturen want ik weet je forumnaam niet. Sterkte :hug:
<<

Burgemeester Bo

Bericht 21 Nov 2013 11:33

Re: Biechttopic

Laatste fysiobiechtje: Ik heb je biecht verplaatst naar het biechttopic in Liefde, seks & relaties, want daar hoort het onderwerp van je biecht thuis.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Nov 2013 18:48

Re: Biechttopic

Ik zit er even helemaal doorheen. Ik kamp al langere tijd met somberheid/depressiviteit, maar het leek echt beter te gaan. Ik had weer zin om bepaalde dingen te ondernemen. Sinds afgelopen week is het helemaal mis, vandaag bij de psycholoog geweest, zoals elke week en dat was best heftig. Er zit een trauma wat ik nooit verwerkt heb en dit wil ik zo graag, maar zodra het gesprek daarover gaat, klap ik dicht, Ik kan niet benoemen wat er gebeurd is, hoe en wat ik voel. Waar ik zo van baal is dat ik op het moment echt het gevoel heb bij niemand nu mijn hart te luchten, er is vanmiddag iets aangesneden, toen was de tijd om en nu zit ik met de ellende thuis, zo voelt het. Man is werken en die is ook niet de juiste persoon om het nu over dat trauma te hebben, van een andere vriendin kreeg ik laatst de indruk dat ik ook niet helemaal open kon zijn en de rest van mijn vriendinnen weten niets over het verleden.
Vandaar dat ik het hier even post, ik weet het niet zo goed op t moment.
<<

Anoniem309

Bericht 21 Nov 2013 19:39

Re: Biechttopic

Vervelend dat je je nu zo rot voelt. Een trauma is soms makkelijker weg te stoppen, maar des te moeilijker is het dan om het te verwerken. Dat er nu iets is aangesneden lijkt me daarom juist goed, omdat je dan kan gaan beginnen met verwerken. Ik weet uit ervaring dat het soms erg moeilijk is om het erover te hebben en dat dat dicht klappen gebeurd zonder er echt controle over te hebben. Dat je dus tegenover de psycholoog iets hebt los gelaten is dus alleen maar heel erg goed en hopelijk kunnen jullie hier de volgende keer dieper op in gaan zodat je dit eindelijk kan gaan beginnen te verwerken. Dat zal heus niet van de ene op de andere dag zijn, maar hopelijk ga je je dan beetje bij beetje steeds beter voelen. Sterkte :hug:
<<

Anoniem23

Bericht 03 Dec 2013 13:11

Re: Biechttopic

Oh my lord. Ik moet echt even iets van mijn hart. Maar dat kan wel gewoon onder mijn eigen naam.
Ik haat oud en nieuw! Het is elk jaar gezeik waar we heen gaan.

Dit jaar hadden mijn vriend en ik aan vriendinnen+aanhang van mijn kant voorgesteld om bij ons thuis een feestje te geven. Daar werd niet echt op gereageerd want zij dachten dat hun vriendjes liever naar een groot feest wilden, dus prima.

Later kwam het er weer op en zei ik dat het nog steeds een optie was, maar toen wilde de vriend van mijn beste vriendin het ook met zijn vrienden vieren en zou dat bij hun thuis gaan gebeuren (wat dus betekende dat het niet bij ons zou zijn) maar dat vond mijn vriend weer niet zo leuk want we hebben 3 jaar achter elkaar oudjaarsavond met vrienden van mijn kant gevierd en dat snap ik ook wel weer. Dus hij zei het feestje kan dan toch ook incl vrienden van anderen bij ons thuis? Dan kan ik ook wat van mijn kant uitnodigen (dat past niet in het huis waar van die vrienden sowieso). Maar dat wilde mijn beste vriendin weer niet, want ze wilde het Chinese vuurwerk wel zien (ze woont in "China Town").

Dus ik legde aan haar uit dat mijn vriend het wel leuk zou vinden om het met zijn familie of vrienden te vieren dit jaar dus dat ik het lastig vond want ik vond dat wel zo eerlijk maar ik wilde het ook graag met mijn vrienden vieren. En mijn vriend zei joh ga jij anders lekker naar dat feestje en dan kijk ik wel wat ik doe. Maar nou reageerde mijn beste vriendin met: oh, dus als ik jou nog wil zien dan moet dat feestje perse bij jullie? Dus ik zo nee.. ik zit er gewoon een beetje mee in mijn maag, want ik wil het graag met jullie vieren maar ik snap R. ook wel. En nou doet ze een beetje stom :nerd: . Dat was helemaal niet mijn bedoeling en nou heb ik er een zooitje van gemaakt. Aaah!
<<

Anoniem19

Bericht 03 Dec 2013 13:28

Re: Biechttopic

Oh herkenbaar. Hier is het ook elk jaar gezeik en het is een al een paar jaar op uitgelopen dat ik bij mijn ouders ben en E. bij vrienden (ik vind het een familie feest en hij een vrienden feest). Bovendien hebben wij allebei vrienden door het hele land, niemand woont dichtbij elkaar, en hebben we ook nog vrienden met kinderen en die blijven (snap ik) ook liever thuis. Ik heb ook al een paar keer voorgesteld om een feestje bij ons te geven maar het wordt atlijd nogal last minute veranderd dus ik heb ook geen zin meer om het voor te stellen :P Aargh.

Anyway, vind jouw vriendin het heeeeel erg dat ze jou een jaartje niet ziet met O&N? Ik snap best dat je het een keer met R. en zijn vrienden wilt vieren. Ik bedoel, volgend jaar komt er weer een O&N hoor.
<<

Anoniem187

Bericht 03 Dec 2013 13:31

Re: Biechttopic

Hier is O&N ook zo'n drama. Ik heb geen vriendinnengroep, maar 'losse' vriendinnen. En dit jaar gebeurd dus, waar ik al heel lang ben voor was.. Ik blijf over :laughcry: Nu zit ik dus met O&N met mijn ouders bij mijn oom en tante op de bank. Party!!

Ik zou gewoon kiezen wat jij het leukste vind Harry, laat je door niemand iets verplichten of wat dan ook. Jammer dat het niet bij jullie doorgaat, dan was het inderdaad opgelost geweest.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Dec 2013 13:34

Re: Biechttopic

Bij ons is het ook elk jaar altijd weer hetzelfde verhaal. Heel erg lang weten mensen niet wat ze gaan doen met oud en nieuw. De een wil misschien nog op vakantie, de ander met familie en weer een ander liever partyen in de stad. Tot het moment dat kaartjes gekocht moeten worden of afspraken gepland moeten worden, dan komen er zoals dit jaar ineens van 2/3 kanten uitnodigingen van goh zullen we het samen vieren? Dit jaar had ik al wat toegezegd en ik moet nieuwjaarsdag ook werken dus het is wel prima zo. Maar echt iedereen maakt het zo groot terwijl het gewoon gezellig zou moeten zijn!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers