Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Succesrecept nasi gezocht!

<<

Anoniem269

Bericht 16 Feb 2019 19:20

Succesrecept nasi gezocht!

Na bijna 11 jaar begin ik bijna de hoop op te geven. Mijn man vindt dat ik alles lekker maak behalve nasi. Ik heb vanalles geprobeerd. Gebakken rijst, gekookte rijst, gewisseld met groente en vlees, verschillende pakjes/zakjes/boemboe’s geprobeerd en zelf met kruiden aan de slag geweest. Maar tot op heden geen succes. Zelf vind ik ook dat ik de topper nog niet heb gevonden dus wie heeft HET recept voor heerlijke nasi? :) Het belangrijkste is dat het lekker gekruid moet zijn en mijn man houdt absoluut niet van taugé of andere dingen met een soortgelijk knisper gehalte.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Feb 2019 19:56

Re: Succesrecept nasi gezocht!

Ik maak altijd dit recept en hier valt hij goed in de smaak.
http://inmyredkitchen.com/nl/nasi-zonder-pakjes/ de zelf gemaakte pindasaus erbij is ook erg lekker.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 16 Feb 2019 21:30

Re: Succesrecept nasi gezocht!

1 van de belangrijkste dingen bij nasi is dat je "oude" rijst gebruikt. Beste is dag er voor rijst koken, en dit bewaren in de koelkast.
En dan koud in de wok er bij doen.

Mensen doen vaak warme rijst en dan wordt het zo papperig.

Zal straks eens mijn Thaise recept zoeken!
<<

Anoniem269

Bericht 18 Feb 2019 17:39

Re: Succesrecept nasi gezocht!

Bisq ik ga die van jou binnenkort eens maken dankje! Ik maak het alleen wel met witte rijst ipv zilvervliesrijst denk ik.

En Sawadee als je nog een keer tijd hebt om te kijken heel graag :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Feb 2019 17:44

Re: Succesrecept nasi gezocht!

Houdt je man wel van andermans nasi?
Ik maak eigenlijk nooit nasi, best een goed idee om eens te doen. Goeie tip Sawadee, van de rijst!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 18 Feb 2019 20:21

Re: Succesrecept nasi gezocht!

Ik kan mijn Thaise kookboekje niet vinden, maar hier staat het recept ook:

https://rachelcooksthai.com/thai-fried-rice/

Dit is het basisrecept, je kan zelf bijvoorbeeld nog kip, varkensvlees of garnalen bij doen. En groente zoals paksoi of een lente uitje of erwten.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers