Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2019 18:47

Re: Het hardlooptopic #2

Thanks dames! Ik heb het lijf vandaag maar even rust gegund.

Minx: ik loop met een meter. Mijn rusthartslag is 53. Op die lange duurlopen tik ik de 150 aan. Bij dat type loop is het ook de bedoeling niet te hoog te zitten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2019 19:57

Re: Het hardlooptopic #2

Geen idee wat Mn rusthf is het was altijd laag, maar nu geloof ik een stuk hoger. Wat gebruiken jullie om je hartslag te meten?
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2019 20:00

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb een fitbit.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Feb 2019 20:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb een Garmin 920xt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 10 Feb 2019 21:20

Re: Het hardlooptopic #2

Polar
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Feb 2019 20:10

Re: Het hardlooptopic #2

https://www.coolblue.nl/product/814220/ ... e-wit.html

Ik denk dat ik deze voor mijn verjaardag vraag in april
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Feb 2019 13:28

Re: Het hardlooptopic #2

Wat een mooie verbetering Minx! Langzaam opbouwen en het gaat helemaal goedkomen.

Ik heb een polar horloge met hartslag erin. Heel fijn ding.
Die jij laat zien van Garmin is ook erg mooi.

Ik heb afgelopen weekend en gisteren weer een stukje gelopen. Geen mega afstanden want hadden erg druk weekend en op werk ook druk dus moest in de pauze een kort rondje.
Wel allebei de keren rond de 6 minuten per km gelopen dus dat is erg fijn. Over een maand is de CPC dus de tijd gaat dringen :).

Caulfield, succes met je lange loop!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 12 Feb 2019 13:38

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap Caulfield! Zo'n eind.

Ik loop wel af en toe hard met mijn vriend. In het begin hield ik hem nog met gemak bij, hij had al een half jaar niet gesport en ik crossfit 2/3x per week. Toen deden we ook nog str lesjes dus steeds met pauzes. Nu loopt hij structureel 3x per week alleen hard. Steeds zo'n 30/35 minuten aan 1 stuk. Soms loopt hij 1 van die 3x met mij, maar dan moet ik echt alle zeilen bijzetten om het vol te kunnen houden zonder wandelpauzes.
Binnenkort ga ik nog maar 2 avonden in de week naar crossfit, die 3e training doordeweek wil ik dan gaan hardlopen en in het weekend dan nog een rondje met mijn vriend.
Wat raden jullie mij aan qua training doordeweek? Ik heb dan ongeveer 1,5 uur de tijd.
Langzaam, maar aan 1 stuk of juist rennen en wandelen afwisselen?
<<

Anoniem313

Bericht 13 Feb 2019 12:33

Re: Het hardlooptopic #2

Ik zou snel en kort afwisselen met lange duur. Dus de een snellere 30-40 min, en dan de keer erop een uur lopen in een rustig tempo. Eventueel kun je ook intervals opnemen.

Ik liep vandaag een climaxtraining: 75 minuten in vijf blokjes van 15 waarbij ik na elke 15 minuten moest versnellen. In totaal dus in 5 verschillende tempo’s gelopen en 4 keer versneld; vooral dat laatste is echt zwaar! Nu ff twee dagen rust.

Het lijkt erop dat mijn marathonmaatje gaat uitvallen met een blessure. Dat is echt balen, vooral voor hem natuurlijk maar voor mezelf vind ik het ook wel sneu. We lopen in hetzelfde tempo en deden de lange duurlopen samen. Heel misschien herstelt ie snel, maar met de marathon in 7 weken ( :omg:) wordt dat niet heel waarschijnlijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Feb 2019 16:16

Re: Het hardlooptopic #2

Oh nee caulfield das niet tof!

Vandaag weer gelopen, wat een weer! Was echt ff wat anders dan de afgelopen tijd. Qua snelheid ging het echt voor geen meter lange tijd niet zo traag geweest. Nu voelde Mn linker kuit ook nier helemaal top en was ik ontzettend moe. Wel een stapje verder gegaan met STR 8-2-10-3-8-2 vandaag gelopen en dat ging wel goed. Alleen zo traag als wat kwam op 9.02 per km.....
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Feb 2019 17:29

Re: Het hardlooptopic #2

Niet zo streng zijn voor jezelf! Je bent gaan lopen!

Ik was een beetje boos toen ik ging hardlopen. Véél te hard begonnen in mijn toestand. Dus na 5 minuten moest ik al wandelen... maar daarna kon ik lekker joggen in het heerlijke zonnetje!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2019 12:07

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Volgend weekend is m’n duurloop 200 minuten, en de week erop staat de 30 km gepland! Ik kan me er nog weinig bij voorstellen, maar het zal wel.


Vandaag was het dan zo ver, mijn duurloop van 200 minuten oftewel 3h en 20 minuten, in laag tempo, 7m15 de km volgens schema. Ik was al om 7:45 onderweg want ik hou van lopen bij opkomende zon. Het was heerlijk, het weer was zo lekker en ik liep, in ieder geval de eerste 2 uur, een prachtige route. Langs de Rotte naar het noorden en een rondje Zevenhuizerplas, voor wie het wat zegt. En het ging hartstikke goed! Ik kon echt genieten van het lopen, fijne podcast op, nauwelijks pijntjes, die kwamen eigenlijk pas de laatste 20 minuten. Weer bil/ lage rug, ik denk dat ik wat meer moet gaan planken. Of heeft iemand (Jip?) meer specifieke tips? Uiteindelijk ben ik ietsje langer doorgegaan om de 29 km aan te kunnen tikken. Uiteindelijk 3 uur en 22 minuten gelopen, tempo 6:58 en dus 29 km.
Volgende week de 30 op een iets straffer tempo. Over 7 weken de marathon!
<<

Anoniem315

Bericht 17 Feb 2019 12:34

Re: Het hardlooptopic #2

Zo knap Caulfield! Fijn dat het bijna pijnvrij ging. Met welk tempo wil je de marathon lopen? Of heb je geen doel gesteld?

Ik heb deze week een 7km gelopen in 36 minuten in 5.13' per km. Ging heerlijk! Lekker over de hei. Vandaag het 2e loopje. Eens kijken of ik dan weer zo gemakkelijk loop.
Komende week wil ik 3x proberen, want ik heb voorjaarsvakantie, dus iets meer tijd.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2019 13:51

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig Exo, mooi je km uitbreiden met dat snelle tempo van je. Het blijft de hele week nog heerlijk weer geloof ik, perfect om te rennen (helaas is het hier nog geen vakantie en voor de week erop moeten we maar afwachten).
Ik heb voor de marathon geen echte streeftijd, wil hem op een lekkere manier uitlopen. Natuurlijk heeft mijn trainer wel een idee van tempo en is mijn schema daar op gebaseerd, maar ik ken mezelf, dus ik laat dat los en ga voor lol hebben en finishen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Feb 2019 17:15

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig allebei.

Ik was vandaag weer sneller dan vrijdag de plek in mijn kuit voelde ik ook niet meer gelukkig. Ik was alleen iets t verleg gaan lopen het was nog iets te koud. Een half uurtje later was net lekkerder geweest.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 17 Feb 2019 17:35

Re: Het hardlooptopic #2

Och ja, dat heb je ook wel gezegd, Caulfield. Dat zou heerlijk zijn, op je gemak lopen en nergens rekening mee hoeven houden, gewoon genieten!

Minx, lekker bezig! Mooi dat je elke keer wat sneller wordt. Dat is in het begin zo motiverend: je bouwt best snel iets op. Ga zo doorrr!

Ik heb zopas 5 km in 24 minuten gerend. Snelheid 4.57 per km. Het was wel warm hoor.. Wennen! Ik had ook echt geen puf meer om verder te gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Feb 2019 19:33

Re: Het hardlooptopic #2

Exo wat ben je toch snel, en idd het was echt weer warm. Ik liep vanochtend met een graad of 10 nog buiten. Daarom was ik vrijdag ook absoluut niet snel. Liep in Mn lange broek die tot -5 kan. Vandaag in 3/4 gelopen. Wel met compressiekousen eronder dus geen blote benen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Feb 2019 19:50

Re: Het hardlooptopic #2

Goed gedaan Caulfield! Ik denk eerder dat je pijntjes krijgt doordat je op het einde toch wat moe wordt en dan 'inkakt' in je houding. Blijven screenen hoe je loopt.
Bil en rompspieren trainen kan er zeker bij helpen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2019 20:15

Re: Het hardlooptopic #2

Denk dat je gelijk hebt Jip. Thanks voor je advies. Na het lopen heb ik nergens last van, dat is wel echt fijn om te merken.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 17 Feb 2019 20:28

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw exo, lekker tempo weer!

Caulfield,
Wat zuur dat je maatje geblesseerd is! Leuk om jouw schema een beetje te volgen, gezien mijn man voor hetzelfde traint.
Het klinkt heerlijk je lange duurloop.

Minx, gelukkig voelde je je kuit niet!

Ik denk erover om morgen toch te starten, gezien ik bij buren kan douchen (verbouwing bij ons).
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 Feb 2019 12:54

Re: Het hardlooptopic #2

Wat een mooi tempo Caulfield. Wel balen van je hardloopmaatje. Samen lopen is toch wel fijn.

Exogenesis, wat ga jij hard zeg. Lijkt me heerlijk als het zo gemakkelijk gaat.

Minx, wat goed dat het steeds lekkerder gaat. Dan krijg je er ook iets meer zin in.

Ik merk wel dat het warmer wordt. Moet mijn kleding maar gaan aanpassen. Het is wel een stuk lekkerder lopen met het zonnetje.
Ik heb gisteren weer een stuk gelopen. 4,1 km in iets meer dan 24 minuten. Een mooi tempo voor mij. Op 10 maart is de CPC al dus dat gaat opschieten. Ik wil hem echt onder de 30 minuten gaan lopen.
Jip, wat zou jij aanraden in de week voorafgaand te lopen? Ik loop normaal 3 x. Ik wilde eigenlijk die maandag 4 maart tussen de 4 en 5 km lopen. Op donderdag rond de 3 km en dan zondag de CPC 5 km. Is dat teveel of te weinig?

Met Hemelvaart is er altijd een loop in Delft. Daar heb ik me ook voor ingeschreven. Ook de 5 km. Loop hem altijd met mijn vader. Die is een stuk sneller dan ik. De afgelopen 2 jaar zijn we steeds sneller gegaan dus dit keer willen we onder de 30 minuten duiken.
De kinderen lopen allebei de 1 km jeugdloop. Dat is ook altijd erg leuk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Feb 2019 12:59

Re: Het hardlooptopic #2

Ik denk dat ik bijna mijn laastste loopje ga doen. Bijna 33 weken zwanger. Bij V heb ik het tot 35 volgehouden, dat ging toen allemaal iets makkelijker dan nu. Ik kan er alleen nog geen afscheid van nemen.

Je kunt prima doen wat je van plan bent. Wat ik meestal doe is de dag voor een loopje een kleine 20 minuten loslopen (joggen) en dan 3x een korte versnelling.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 Feb 2019 13:56

Re: Het hardlooptopic #2

Wow 33 weken zwanger en dan nog hardlopen. Dat vind ik al knap hoor. Snap dat het voor jou lastig is om niet meer te doen.

Thanks voor de tip! Als het droog is gaan we ook fietsend er heen (30 minuten met elektrische fiets) dus draaien we de benen ook een beetje warm.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 24 Feb 2019 18:20

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:Volgend weekend is m’n duurloop 200 minuten, en de week erop staat de 30 km gepland! Ik kan me er nog weinig bij voorstellen, maar het zal wel.


Vandaag was het dan zo ver, de 30k. Ik deed de Lansingerland run. Die startte pas om 12h, daar hou ik helemaal niet van, zo laat lopen, ik ga liever direct om 8h ‘s ochtends. Maar goed, het was prima georganiseerd, goed bereikbaar, en natuurlijk heerlijk weer - eigenlijk iets te warm. Gelukkig was er veel mogelijkheid tot drinken onderweg, dat was ook echt nodig.
De eerste 25 km gingen heel makkelijk, toen begon ik het wat te voelen, de laatste 2 waren echt wel zwaar. Ik kon niet meer versnellen. Maar uiteindelijk in 3h16 gefinished, met een gemiddeld tempo van 6:27 de km. Ik ben weer tevreden.
Nu duikel ik de relatieve rustweek in: deze week loop ik maar zo’n 35 km, verdeeld over 3 trainingen. Erna weer opbouwen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 24 Feb 2019 18:30

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw, echt onwijs knap en heel goed gedaan! Daar mag je trots op zijn!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers