Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfgemaakte pizza

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 12 Feb 2019 12:15

Zelfgemaakte pizza

Het is voor mij jaren geleden dat ik zelf pizza maakte. Wat is jullie succesrecept voor de bodem, saus, eventuele toppings?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Feb 2019 12:28

Re: Zelfgemaakte pizza

Wij maken altijd deze:
https://www-foodnetwork-com.cdn.ampproj ... pe-1921714

En dan het pizzadeeg heel dun uitrollen, kleine pizzaatjes maken. De oven hebben we op 280 gr ofzo, heel heet. De bakplaat laten we er zo lang mogelijk in zitten.
Pizza dun beleggen, nooit te veel beleg erop doen, dat is een rookie mistake haha. En de rand smeren wij ik met knoflookolie omdat t lekker is.
We beleggen de pizza op een bakpapiertje op het aanrecht, dan de hete bakplaat naast 't aanrecht houden en in één vloeiende beweging het bakpapier met de pizza erop schuiven. Doordat de bakplaat heet is wordt de onderkant ook goed gaat en wordt de pizza lekker knapperig. Omdat de oven zo heet staat en de pizza maar klein, hoeft ie maar 4 minuten in de oven. Dan gauw eten en de volgende maken. Zo hebben wij altijd heerlijke knapperige pizza's.

Ik vind zelf lekker:
Combinatie van rode ui, champignons en blauwe kaas
Artisjokharten
Van die kleinere pittige salami
Rauwe ham
Mozzarella uiteraard
Druppels balsamico hier en daar
Ingemaakte zilveruitjes in balsamicoazijn (te koop bij de AH)

Eet smakelijk!
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 12 Feb 2019 16:18

Re: Zelfgemaakte pizza

Ik ben dol op de echte Napolitaanse pizza’s.
Met een dunne maar wel zachte bodem. Ooh zo lekker.
En dan t liefst eigenlijk gewoon de klassieke margherita variant.

Op www.italieplein.nl vind je sowieso een goed basisrecept voor de bodem en ook wat inspiratie voor beleg.

Wij maken deze vooral in de zomer, in ons pizzaoventje in de bbq :D maar kan uiteraard ook gewoon in de oven.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 14 Feb 2019 12:15

Re: Zelfgemaakte pizza

Wat een fijne tips, dankjewel!
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 16 Feb 2019 09:47

Re: Zelfgemaakte pizza

Wij eten regelmatig Magioni pizza's , meestal de bloemkool variant. Eindeloze variaties met beleg en super lekker.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 16 Feb 2019 13:37

Re: Zelfgemaakte pizza

De bodems van Magioni vind ik inderdaad ook een fijn alternatief. Smaakt meer dan prima!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Feb 2019 15:27

Re: Zelfgemaakte pizza

Mmmmmmmmagioni :heart:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Feb 2019 16:10

Re: Zelfgemaakte pizza

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 16 Feb 2019 16:29

Re: Zelfgemaakte pizza

Wij maken vaak pizza's op Libanees platbrood van de Turkse supermarkt.

Zoals deze https://www.hellofresh.nl/recipes/platb ... 78220920d2
<<

Anoniem269

Bericht 16 Feb 2019 18:37

Re: Zelfgemaakte pizza

Ik koop altijd gewoon een kant en klare bodem bij de Plus of AH. Die rol ik dan zo dun mogelijk uit. Ik maak ze zelf meestal met kipfilet, salami of tonijn. En er zit altijd wel champignons, ui, prei, tomaat, gedroogde basilicum, mozzarella en geraspte kaas op. Als als het klaar is doe ik er wat rucola op. Meestal gebruik ik ook het potje tomatensaus wat je erbij krijgt maar als ik er een met kip maak smeer ik er smokey bbq saus op. Is echt super lekker! Deze :

Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers