Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Forward helix piercing

<<

Anoniem315

Bericht 14 Feb 2019 10:16

Re: Forward helix piercing

Ai, wat balen Ise! Klinkt pijnlijk...

Ik heb natuurlijk geen helix, maar mijn ontstekinkje bij het 3e oorgaatje werd vorige week gelukkig wat rustiger. Maar de vreugde was van korte duur, want de dag daarna was hij ineens in vol ornaat terug in de vorm van een blaar-achtige bult (rood, dik, kloppend) en in de middag explodeerde hij! Er kwam etter en bloed uit. Dat luchtte wel op. Nu gaat het al een paar dagen goed. Ik zit er zo weinig mogelijk aan. Er zit wel een soort opgedroogd bloedblaartje naast, maar dat laat ik zitten. Hoe dit kan? Ik snap het niet. Het gaatje zelf is, voor zover ik kan zien, gewoon rustig. Ik denk dat de ontsteking in het lel zelf zit en dat het geïrriteerd is geraakt door er op te slapen. Misschien dat de scherpe rand van de oorbel een soort blaartje heeft veroorzaakt.
To be continued...
<<

Anoniem271

Bericht 14 Feb 2019 11:50

Re: Forward helix piercing

Nou Exo dat klinkt ook als geen pretje. Hopelijk gaat het nu alleen maar beter.
<<

Anoniem271

Bericht 15 Feb 2019 22:46

Re: Forward helix piercing

Oké wat is wijsheid. Mijn vriend wilde me knuffelen vanmiddag en kwam er weer (per ongeluk) hard tegenaan. Hij is flink rood nu en behoorlijk pijnlijk. Moet ik er van af blijven of moet ik er iets mee doen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Feb 2019 22:57

Re: Forward helix piercing

Wow geëxplodeerd?? Klinkt heftig Exo! Even proberen er iig niet op te slapen of iig niet op in slaap te vallen?

Ise, pijnlijk kan dat nog zijn he! Ik heb tot nog toe niks anders gedaan dan spoelen met water tijdens douchen. Dus in jouw geval zou ik dat ook doen, zorgvuldig water er langs spoelen (en verder niet eraan draaien ofzo). Vooralsnog werkt dat bij mij goed dus.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem271

Bericht 15 Feb 2019 23:04

Re: Forward helix piercing

Ja dat is ook het enige wat ik heb gedaan eigenlijk. Het is eigenlijk ook ‘pas’ 2 weken geleden, dus helemaal nog niet zo lang. Maar jeetje wat een rot plek eigenlijk haha.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2019 07:34

Re: Forward helix piercing

Vanaf blijven idd! Altijd de beste genezer.
<<

ChiQ

Bericht 16 Feb 2019 08:12

Re: Forward helix piercing

Meestal zit er op het plekje van je 3e gaatje al wat dun kraakbeen. Daardoor heelt het niet snel. Je moet er echt idd vanaf blijven!
<<

Anoniem271

Bericht 16 Feb 2019 09:45

Re: Forward helix piercing

Ik heb geen derde gaatje maar een helix in het midden. Kraakbeen dus inderdaad. Maar ik zal er netjes vanaf blijven haha!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Feb 2019 12:13

Re: Forward helix piercing

Inderdaad maar afblijven, Ise!

Met mijn forward helixen gaat het wel oké, ik kom er zo weinig mogelijk aan. Maar nu had ik weer problemen met de helis halverwege m'n oor die ik al jaren heb. Ik droeg daar een gewone oorbel in en had deze vorige week vervangen door een nieuwe, want de oude was nogal verkleurd. Maar kennelijk zat de nieuwe te strak ofzo, want het irriteerde steeds en toen ik 'm uit deed om eens te kijken zat er een hele bult naast. Dus ik heb 'm nu al een paar dagen uit, wel het gaatje elke dag doorgeprikt zodat het niet dichtgroeit. De bult is nu weer weggetrokken gelukkig, dus nu even kijken wat ik erin ga doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Feb 2019 20:04

Re: Forward helix piercing

Mehh ik was vorige week goed ziek en door de slechte weerstand ofzo heb iknu toch een gek bultje boven m’n piercing. Ik doe er braaf niks mee maar zouden de odds goed zijn dat dit vanzelf wegtrekt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem269

Bericht 09 Mrt 2019 15:47

Re: Forward helix piercing

Even een vraag.. Ik had een gewone Helix piercing maar omdat ik mijn oorbel ben verloren en te lang heb gewacht om er een nieuwe in de doen is ie dichtgegroeid. Ofja mijn velletje aan de achterkant. Ik wil ‘m eigenlijk weer terug maar ik heb eigenlijk geen zin om het volle bedrag te betalen om een dun velletje door te prikken. Kan ik dit gewoon niet zelf (laten) doen? Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
<<

Peanutbuttercup

Bericht 09 Mrt 2019 15:53

Re: Forward helix piercing

Naald of andere piercing ontsmetten en 'm doorprikken. En dan de piercing ook goed schoonhouden om de kans op ontsteking te voorkomen.
<<

Anoniem271

Bericht 09 Okt 2019 17:59

Re: Forward helix piercing

Ik heb in februari mijn piercing laten zetten. Halverwege mijn oor, weet de naam even niet. Het duurde best een tijd voor ik geen last meer had, maar eigenlijk is het altijd onrustig gebleven. Een soort bultje bij de piercing, korstjes, nu voor het eerst bloedt het. Ik neig ernaar om hem eruit te halen, maar is dit niet zonde?
<<

Anoniem301

Bericht 09 Okt 2019 19:17

Re: Forward helix piercing

Ik heb dat ook nog steeds Ise. Dat bultje is een vochtbultje, dat begint na 10 maanden eindelijk iets weg te trekken. Het is gewoon een gevoelig plekje zo op je oor en heeft echt de tijd nodig om te Helen. (Ik heb zelf een forward helix).
<<

Anoniem271

Bericht 09 Okt 2019 19:23

Re: Forward helix piercing

Oh dan laat ik het nog zitten. Ik dacht echt dat het niet goed was dat het zó lang duurde. Gewoon echt eraf blijven dus en dan trekt het uiteindelijk weg? Bedankt voor je reactie.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Okt 2019 19:30

Re: Forward helix piercing

Ik ben inmiddels ook een jaar verder met mijn 3e gaatjes, maar ook hier wil het maar niet goed gaan. Bij beide onstaat steeds een blaarachtig bultje aan de voorkant (waarom nou niet aan de achterkant??). Als de ene weg is, begint de andere weer te klieren. Vaak komt het doordat ik er op heb gelegen 's nachts. Gek word ik er van. Maar uitdoen vind ik geen optie. Ik denk dat ze toch door een stukje kraakbeen zijn gegaan helaas. Maar goed, ik kan de tijd niet terugdraaien. De gaatjes zelf zijn zo goed als genezen. Ik heb ze al verwisseld en dat gaat prima. Het is echt een bultje naast het gaatje en dat ontsiert.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17337

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Okt 2019 20:44

Re: Forward helix piercing

Mijn helix zit er nu ook driekwart jaar in en blijft heel gevoelig. Korstjes etc. Zo’n bultje heb ik idd ook gehad. Ik denk er iig niet over om m eruit te halen ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem271

Bericht 10 Okt 2019 08:34

Re: Forward helix piercing

Het was ook een stom idee, ik wil hem er eigenlijk ook helemaal niet uit ?

Ik moet gewoon leren er vanaf te blijven. Als ik een korstje voel wil ik dat eraf hebben, maar dan wordt het juist niet beter. ?
<<

Anoniem301

Bericht 10 Okt 2019 12:56

Re: Forward helix piercing

Ise schreef:Het was ook een stom idee, ik wil hem er eigenlijk ook helemaal niet uit ?

Ik moet gewoon leren er vanaf te blijven. Als ik een korstje voel wil ik dat eraf hebben, maar dan wordt het juist niet beter. ?

Ik doe dat ook, meerdere keren per dag. Zo stom!
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 10 Okt 2019 13:15

Re: Forward helix piercing

Wat fijn om hier zoveel herkenning te lezen. Ik heb in Juli een rook en helix laten piercen in hetzelfde oor. En het is nog steeds niet genezen en gevoelig. Als er iemand per ongeluk tegenaan stoot moet ik echt op mn tanden bijten.

Net als Ise heb ik eraan gedacht om ze er maar uit te halen maar de gedachte alleen al doet al zeer, en het is ook zonde.

De Rook is gelukkig niet zo gevoelig maar dat is nu een staafje en daar wil ik een ringetje. En de helix is een ringetje en daar wil ik juist een staafje. En daar zal het toch helemaal voor genezen moeten zijn voor ik daar uberhaupt aan wil denken. Ik mag het wel kosteloos laten wisselen in de piercingsshop gelukkig want ik kan die rook niet eens goed zien in de spiegel.

Iedereen nog succes met het genezingsproces!
<3 <3

Afbeelding
<<

Anoniem271

Bericht 10 Okt 2019 13:35

Re: Forward helix piercing

Carrie schreef:
Ise schreef:Het was ook een stom idee, ik wil hem er eigenlijk ook helemaal niet uit ?

Ik moet gewoon leren er vanaf te blijven. Als ik een korstje voel wil ik dat eraf hebben, maar dan wordt het juist niet beter. ?

Ik doe dat ook, meerdere keren per dag. Zo stom!


Ja stom hè. Ik doe dat bij alle korstjes, kan niet zo goed tegen korstjes. :palm:

Tazz, vanaf juli is voor zo’n piercing best nog wel kort volgens mij. Dacht dat de genezing minimaal 6 maanden duurde, maar kan dat ook mis hebben.
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 10 Okt 2019 13:39

Re: Forward helix piercing

Ise schreef:
Carrie schreef:Ik doe dat ook, meerdere keren per dag. Zo stom!


Ja stom hè. Ik doe dat bij alle korstjes, kan niet zo goed tegen korstjes. :palm:

Tazz, vanaf juli is voor zo’n piercing best nog wel kort volgens mij. Dacht dat de genezing minimaal 6 maanden duurde, maar kan dat ook mis hebben.


Ja, daar kwam ik later ook achter, ze had tegen mij gezegd dat het 2 weken gevoelig zou zijn, dus dan valt 6 maanden wel tegen. :palm:
<3 <3

Afbeelding
<<

Anoniem271

Bericht 10 Okt 2019 13:41

Re: Forward helix piercing

Oh ja dat begrijp ik inderdaad. En als je onze verhalen dan leest.. ?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 10 Okt 2019 15:34

Re: Forward helix piercing

Hier ook zo'n pulkerd, kan gewoon niet tegen die korstjes. Mijn daith doet eigenlijk helemaal niet zeer (meer), maar die korstjes........
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 10 Okt 2019 17:30

Re: Forward helix piercing

Bij mij zei ze zelfs 9 maanden. Ik reken er zeker wel 1,5 jaar voor, als ik zie hoe lang het al duurde met mijn simpele 3e oorgaatje.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers