Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 14:05

Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Dacht doe het maar allemaal bij elkaar voordat er mensen gaan zeiken!

Omdat we een beetje aan het besparen zijn, maar mijn man wel weg wil dit jaar wordt het misschien niet de cariben. Lange(re) vluchten zijn duurder. Dus mijn man zei dat we misschien het dichterbij moeten zoeken. Ik heb al gekeken en dan all in, maar dat is het niet echt van wat ik zie (denk ik).

Wie kan er iets over de bestemmingen vertellen eventueel allemaal?
Kroatie wilde ik een paar jaar geleden eens heen, want ik dacht er regelmatig aan. Sinds ik Hvar op tv heb gezien wil het liefst daar verblijven.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Feb 2019 14:08

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Naar Kroatië gaan staat ook op mijn verlanglijstje, maar aangezien ik voor de cultuur ga en niet voor de zon/strand-vakantie heb je denk ik niets aan waarin ik mij al verdiept hebt.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 14:10

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Fred schreef:Naar Kroatië gaan staat ook op mijn verlanglijstje, maar aangezien ik voor de cultuur ga en niet voor de zon/strand-vakantie heb je denk ik niets aan waarin ik mij al verdiept hebt.


Als wij een nieuw land aandoen gaan we meer doen dan alleen luieren. Dus ben wel benieuwd. Volgens mij had ik jou getipt over Hvar toch?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 14 Feb 2019 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Feb 2019 14:16

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Wanneer willen jullie gaan? Ik had vorig jaar op Kos een all inclusieve hotel en dat vond ik echt top! Misschien ook iets voor jullie. Eiland, strand, lekker eten en je kan er ook op uit.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 14:17

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Tabbie schreef:Wanneer willen jullie gaan? Ik had vorig jaar op Kos een all inclusieve hotel en dat vond ik echt top! Misschien ook iets voor jullie. Eiland, strand, lekker eten en je kan er ook op uit.


Mijn man is daar al eens geweest en vond het niet super. Ben wel benieuwd naar je hotel dus zeg maar.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Feb 2019 14:19

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Hmm.. waarom vond hij het niet super?

En wanneer willen jullie gaan? Sept/okt?
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 14:22

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Tabbie schreef:Hmm.. waarom vond hij het niet super?

En wanneer willen jullie gaan? Sept/okt?


Oh sorry ja idd in die tijd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Feb 2019 14:24

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Ik stuur je het hotel even in pm.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 14:38

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

https://www.palladiumhotelgroup.com/en/ ... esort-spa/

Hier wil ik graag heen, maar dat gaat vast niet lukken.

Die van jou kende ik van foto's, want als ik op Tui kijk staat die bovenaan. Het trok me aan ivm het adult gedeelte. Heeft zo'n groot zwembad geen swim up bar? Valt me op dat je dat niet veel ziet in europa.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Feb 2019 14:47

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Er zijn drie grote zwembaden. Eentje heeft ook een swim up bar. Daar kijken wij altijd naar. En er is zelfs een gratis gym, incl binnenbad en sauna. Oh en wij hadden een bad in de badkamer. En heel veel a la carte restaurants waar je kunt eten (onbeperkt) Daarom leek het mij ook echt iets voor jou.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Feb 2019 14:49

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Die jij doorgeeft is trouwens niet echt dichterbij he. Cancun is weer ver vliegen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 14:56

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Tabbie schreef:Er zijn drie grote zwembaden. Eentje heeft ook een swim up bar. Daar kijken wij altijd naar. En er is zelfs een gratis gym, incl binnenbad en sauna. Oh en wij hadden een bad in de badkamer. En heel veel a la carte restaurants waar je kunt eten (onbeperkt) Daarom leek het mij ook echt iets voor jou.


Ik zag geen swim up bar, maar ik ga even zoeken. Zit die bij de adult pool? Een bad is wel een vereiste en heb ik liever dan een swim up bar. Veel ala carte restaurants vinden wij altijd fijn en onbeperkt er eten ook. Was jij er in sept.?
Waarom heb je het prive gestuurd trouwens?

Is het filmpje van 6.05 de enige?

Ja ik weet dat Cancun verder is, maar ik moet er zo aan wennen dat we daar misschien niet heen gaan.................jammer!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Feb 2019 15:00

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Omdat ik niet altijd reclame wil neerzetten voor hotels :) daarvoor heb ik mijn blog. Misschien heb ik het verkeerd gezien toen. Maar ik dacht van wel bij het ene zwembad. Andere zwembad moet je even het water uit, maar is de bar bij de bedjes. En op het strand ook nog eentje.

Ja! Wij hadden een bad. En eten was super!!
<<

Peanutbuttercup

Bericht 14 Feb 2019 16:48

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Ik ben op Kaapverdië geweest. Boa Vista en Sal zijn volgens mij de meest bekende (en grootste?) eilanden. Je hebt er heel veel resorts, die bieden ook excursies aan, maar het aanbod is niet heel groot.
Op Sal zaten wij middenin een dorpje in een appartement en zijn we vooral 's avonds veel uit eten gegaan en gaan dansen. Overdag lagen we op het strand. Dat was de vakantie die we wilden, dus voor ons was het perfect, maar als je ook van plan bent om veel uitstapjes te gaan maken, zou ik een andere bestemming kiezen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 17:09

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Peanutbuttercup schreef:Ik ben op Kaapverdië geweest. Boa Vista en Sal zijn volgens mij de meest bekende (en grootste?) eilanden. Je hebt er heel veel resorts, die bieden ook excursies aan, maar het aanbod is niet heel groot.
Op Sal zaten wij middenin een dorpje in een appartement en zijn we vooral 's avonds veel uit eten gegaan en gaan dansen. Overdag lagen we op het strand. Dat was de vakantie die we wilden, dus voor ons was het perfect, maar als je ook van plan bent om veel uitstapjes te gaan maken, zou ik een andere bestemming kiezen.


Het lijkt me een leuke bestemming, maar de zee is in veel plaatsen ruw en zelfs gevaarlijk om in te gaan . Voor excursies moet je daar niet zijn had ik al begrepen van een vriendin.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 14 Feb 2019 17:33

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Even iets heel anders, maar zijn de Canarische eilanden niets voor jullie?
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 17:54

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Sawadee schreef:Even iets heel anders, maar zijn de Canarische eilanden niets voor jullie?


Nee sorry, maar bedankt voor het meedenken.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 14 Feb 2019 19:05

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Ik ben op Santorini geweest een paar jaar geleden. Het is er fantastisch mooi maar heel.erg.toeristisch. Als in: je struikelt letterlijk over de toeristen. Het eiland is klein en er meren soms enorme cruise schepen aan met gewoon teveel mensen. Wij waren een keer naar de zonsondergang kijken op een bepaald punt van het eiland en toen was het een beetje als de Kalverstraat op een zaterdag :silent: Wij waren er in juni dus niet op het hoogtepunt van het seizoen. We zaten trouwens in een appartement best wel achteraf en rustig, dat vond ik heerlijk.

Ik weet ook niet wat je budget is, maar Santorini is een stuk prijziger als bijvoorbeeld Zakynthos of Kos. Ik vond het het trouwens alsnog waard, het is echt zo mooi :hulde: Maar ik zou niet snel meer teruggaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 19:19

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Tove_ schreef:Ik ben op Santorini geweest een paar jaar geleden. Het is er fantastisch mooi maar heel.erg.toeristisch. Als in: je struikelt letterlijk over de toeristen. Het eiland is klein en er meren soms enorme cruise schepen aan met gewoon teveel mensen. Wij waren een keer naar de zonsondergang kijken op een bepaald punt van het eiland en toen was het een beetje als de Kalverstraat op een zaterdag :silent: Wij waren er in juni dus niet op het hoogtepunt van het seizoen. We zaten trouwens in een appartement best wel achteraf en rustig, dat vond ik heerlijk.

Ik weet ook niet wat je budget is, maar Santorini is een stuk prijziger als bijvoorbeeld Zakynthos of Kos. Ik vond het het trouwens alsnog waard, het is echt zo mooi :hulde: Maar ik zou niet snel meer teruggaan.


Toeristisch vinden wij niet erg, want waar wij altijd heen gaan is het zo toeristisch als de pest hahaha. Wij gaan altijd in sept. dus qua bezetting zal het wellicht zo zijn als in juni.
Ik weet het budget ook niet echt, maar denk dat we zoals altijd all in willen gaan. Heb op Tui dat niet gezien naar Santorini, wel naar andere eilanden in Griekenland wel jammer eigenlijk.
Dank je voor je tips iig en tzt mochten we er echt heen willen ga ik wel een forum ofzo zoeken waar ik oa kan vragen welke eilanden duur zijn en welke niet.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 14 Feb 2019 21:49

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Ik vond kaapverdie echt heerlijk en wij hebben toch 3 erg leuke excursies gedaan. Vond het alsnog heel verrassend, zowel het land als de excursies.
Wij hebben 1 excursie gedaan naar een gedeelte waar je wel de zee in mocht. Het mag in principe overal maar wordt wel afgeraden. Bij ons hotel gingen toen genoeg mensen de zee in
Juli 2019
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2019 21:59

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Radler schreef:Ik vond kaapverdie echt heerlijk en wij hebben toch 3 erg leuke excursies gedaan. Vond het alsnog heel verrassend, zowel het land als de excursies.
Wij hebben 1 excursie gedaan naar een gedeelte waar je wel de zee in mocht. Het mag in principe overal maar wordt wel afgeraden. Bij ons hotel gingen toen genoeg mensen de zee in


Welk hotel zat je ook alweer? Het is idd op eigen risico, maar als ze het verbieden dien je je aan de regels te houden. In Jamaica moesten wij eruit ivm onweer.
Welke maand was jij er? Was de zee goed begaanbaar zonder golven?
Lijkt me ook een mooie bestemming. Griekenland zijn we beide al geweest, maar ik sluit het niet uit aangezien elk eiland anders is.
Cyprus willen we ook wel eens heen dus ik denk dat die dan wint. Heeft ook veel griekse invloeden.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 14 Feb 2019 22:26

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Oktober, riu Touareg
Nee flinke golven dat was juist zo gaaf eraan. Maar daar was de onderstroom minder

Het water uit ivm onweer lijkt mij heel logisch ja.
Bij het hotel was een rode vlag en werd het afgeraden... maar toch genoeg mensen die de zee in gingen.
Toen we terug vlogen hoorde we in het vliegtuig dat bij een ander hotel iemand verdronken was in de zee daar
Juli 2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Feb 2019 09:59

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Ik vind Kroatie niet echt een aanrader. Mooie dingen te zien hoor, maar ik vond het toch net niet. Ook veel kiezelstranden ipv zandstranden. Ik ben overigens niet in Istrie geweest.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Feb 2019 10:05

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Luisa schreef:Ik vind Kroatie niet echt een aanrader. Mooie dingen te zien hoor, maar ik vond het toch net niet. Ook veel kiezelstranden ipv zandstranden. Ik ben overigens niet in Istrie geweest.


Dat had ik al vernomen, maar dacht dat het alleen maar kiezelstranden waren. Heb je spijt dat je er bent geweest? Wat was er nou echt niet leuk dan? Ik wil dan in Hvar verblijven zoals ik zei, maar uitstapjes naar andere plaatsen sluit ik niet uit.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Feb 2019 10:07

Re: Mykonos, Santorini, Kaapverdie en Kroatie.

Radler schreef:Oktober, riu Touareg
Nee flinke golven dat was juist zo gaaf eraan. Maar daar was de onderstroom minder

Het water uit ivm onweer lijkt mij heel logisch ja.
Bij het hotel was een rode vlag en werd het afgeraden... maar toch genoeg mensen die de zee in gingen.
Toen we terug vlogen hoorde we in het vliegtuig dat bij een ander hotel iemand verdronken was in de zee daar


In het water blijven ivm storm/onweer is niet slim. Ik heb vaak genoeg gezien dat er in de cariben een rode vlag was, maar begreep niet waarom aangezien de zee altijd kalm was. Ik ging er ook in net als tig anderen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers