Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Jan 2019 13:23

Re: Sollicitatietopic #2

Beetje onpersoonlijk, ja! Succes met de verdere zoektocht.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 29 Jan 2019 14:37

Re: Sollicitatietopic #2

Oh dat heb k beide wel vaker gehad eigenlijk. Zowel uitnodiging per mail als afwijzing na een gesprek per mail.

Ik meld me hier ook! Ik zoek werk voor na mijn verlof, dus pas vanaf de zomer ergens. Schiet misschien nog niet heel erg op nu, maar ik kijk gewoon wat ik tegenkom, je weet het nooit. Helaas zijn er momenteel 0 vacatures waar ik op wil solliciteren, maar komt vast wel weer.
Verhuizen naar de Friesland is werktechnisch niet de handigste stap ;-). Al werkt mijn vriend wel in de randstad nog, ik wil dat niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2019 15:25

Re: Sollicitatietopic #2

Wow hoe lang is hij dan onderweg?
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 29 Jan 2019 15:36

Re: Sollicitatietopic #2

Vijf kwartier zonder file, meestal wel binnen 1.5 uur. Met sneeuw drie uur ;-). En zijn werk is best flexibel, hij werkt 1 of 2 dagen thuis.
Maar toen we in Utrecht woonden werkte hij in Rotterdam en Ede, en was hij ook snel een uur of langer onderweg, dus ja. Nu hoeft ie voor vrienden en familie niet nog ook elk weekend zoveel te reizen. Maar ik zou het niet kunnen en willen hoor.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2019 18:52

Re: Sollicitatietopic #2

Nee dat zou ik ook echt te ver vinden!

Wat zoek jij zelf voor baan trouwens?
❤ 7 juni 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Jan 2019 12:08

Re: Sollicitatietopic #2

Kreeft schreef:Hey wat leuk saga! Ongeveer mijn verhaal van 4 jaar geleden. Heb toen ook die stap genomen, geen moment spijt van gehad. Heerlijk om 4 dagen te werken, weekenddagen vrij te zijn, en regelmatig om 18 uur klaar te zijn.


He dat klinkt goed! Goed om te horen.

Fred schreef:Saga, kan je nieuwe werkgever je niet meteen een contract voor onbepaalde tijd aanbieden? Er is zo'n krapte op de arbeidsmarkt dat je hier tegenwoordig ook over kunt onderhandelen.


Ja dat had misschien wel gekund. Maar omdat dit een gloednieuw bedrijf is, vond ik dit niet noodzakelijk. Stel je nou voor dat het echt niet gaat lopen en failliet gaat, sta je sowieso op straat, vast contract of niet.
Daarom heb ik nu ingezet op een goed salaris. En zelfs nog meer gekregen dan waar ik om vroeg, met als uitleg er bij dat wanneer ik mijn zoon langere dagen naar de gastouder moet brengen ivm de dagdiensten, dit ook meer gaat kosten voor mij.

Gisteren heb ik ontslag genomen op mijn huidige werk en 1 maart start ik dus bij mijn nieuwe werkgever!



Bliss, jammer van de onpersoonlijke afwijzing. Een telefoontje was dan toch wel wat netter geweest vind ik.
Succes met je verdere zoektocht!
10.04.17
<<

Anoniem271

Bericht 31 Jan 2019 12:14

Re: Sollicitatietopic #2

Goed gedaan Saga, dat van je salaris. Alvast heel veel succes met je nieuwe baan!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Jan 2019 12:15

Re: Sollicitatietopic #2

Dankjewel!
10.04.17
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 07 Feb 2019 13:51

Re: Sollicitatietopic #2

Hebben jullie tips wat juist wel en wat juist niet in een brief te schrijven voor een interne functie?
Het is een andere functie maar wel op mijn eigen afdeling waardoor ze mij natuurlijk al kennen (werk er al 8 jaar).
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 10 Feb 2019 19:30

Re: Sollicitatietopic #2

Iemand nog de TIP voor een sollicitatiebrief/gesprek. Kom vaak de brief selectie wel door maar merk in de gesprekken dat ik wat vastloop. Kan mezelf wel redelijk ‘verkopen’ maar merk dat evt toekomstige werkgevers het lastig vinden dat ik niet extreem flexibel ben ivm het feit dat ik alleenstaande moeder ben en met de opvang zit, overwerken kan bijvoorbeeld wel tot 17:30 maar niet langer ook zou ik graag vaste werkdagen hebben. Nu liggen hier de banen niet voor het oprapen dus wil graag bij een volgende gesprek deze belemmering voorkomen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier waarbij ik zeg dat ik inderdaad niet heel flexibel ben maar bijvoorbeeld wel bereid ben in de avond uren/weekend thuis te werken om bijvoorbeeld uren te compenseren. Wie heeft een mooie manier om dit te verwoorden zodat het niet zo is dat ik dit standaard wil doen maar identieel hier wel voor open staan.
Carpe Diem
<<

ChiQ

Bericht 10 Feb 2019 19:39

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou iets zeggen als:

‘Ik wil mij graag flexibel opstellen, maar ik heb als moeder niet altijd de ruimte om over te werken gezien het feit dat ik opvang afneem voor mijn kind, maar ik ben zeker bereid als er werk ligt deze in mijn avonduren/weekend op te pakken.’


Bedenk maar zo: flexibiliteit werkt twee kanten op.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2019 20:06

Re: Sollicitatietopic #2

Als je met je brief wel binnenkomt zou ik het daar niet in gaan zetten. Je maakt het dan moeilijker dan het is. Ik zou het in het gesprek gewoon benoemen als het over tijd/flexibiliteit gaat. ‘In deze fase van mijn leven zit ik vast aan de tijden die opvang hanteert, maar desondanks ben ik toch flexibel. ‘s Avonds bijvoorbeeld thuis nog doorwerken vind ik heel normaal’
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 10 Feb 2019 21:26

Re: Sollicitatietopic #2

Bedankt voor jullie reacties beiden denk dat jullie voorbeelden een goede en subtiele insteek is. Zo laag ik echt zien dat ik ondanks de mindere flexibiliteit op bepaalde dagen en tijdstippen dingen als overwerk niet uit de weg ga. Ik hou jullie op de hoogte of het heeft gewerkt.
Carpe Diem
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 10 Feb 2019 21:27

Re: Sollicitatietopic #2

Bergkristal schreef:Iemand nog de TIP voor een sollicitatiebrief/gesprek. Kom vaak de brief selectie wel door maar merk in de gesprekken dat ik wat vastloop. Kan mezelf wel redelijk ‘verkopen’ maar merk dat evt toekomstige werkgevers het lastig vinden dat ik niet extreem flexibel ben ivm het feit dat ik alleenstaande moeder ben en met de opvang zit, overwerken kan bijvoorbeeld wel tot 17:30 maar niet langer ook zou ik graag vaste werkdagen hebben. Nu liggen hier de banen niet voor het oprapen dus wil graag bij een volgende gesprek deze belemmering voorkomen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier waarbij ik zeg dat ik inderdaad niet heel flexibel ben maar bijvoorbeeld wel bereid ben in de avond uren/weekend thuis te werken om bijvoorbeeld uren te compenseren. Wie heeft een mooie manier om dit te verwoorden zodat het niet zo is dat ik dit standaard wil doen maar identieel hier wel voor open staan.


Wat is je opleiding en wat zijn de banen waarop je solliciteert? Wat maakt dat ze verwachten dat je zo flexibel bent?
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 10 Feb 2019 22:30

Re: Sollicitatietopic #2

Rejoy schreef:
Bergkristal schreef:Iemand nog de TIP voor een sollicitatiebrief/gesprek. Kom vaak de brief selectie wel door maar merk in de gesprekken dat ik wat vastloop. Kan mezelf wel redelijk ‘verkopen’ maar merk dat evt toekomstige werkgevers het lastig vinden dat ik niet extreem flexibel ben ivm het feit dat ik alleenstaande moeder ben en met de opvang zit, overwerken kan bijvoorbeeld wel tot 17:30 maar niet langer ook zou ik graag vaste werkdagen hebben. Nu liggen hier de banen niet voor het oprapen dus wil graag bij een volgende gesprek deze belemmering voorkomen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier waarbij ik zeg dat ik inderdaad niet heel flexibel ben maar bijvoorbeeld wel bereid ben in de avond uren/weekend thuis te werken om bijvoorbeeld uren te compenseren. Wie heeft een mooie manier om dit te verwoorden zodat het niet zo is dat ik dit standaard wil doen maar identieel hier wel voor open staan.


Wat is je opleiding en wat zijn de banen waarop je solliciteert? Wat maakt dat ze verwachten dat je zo flexibel bent?


Zo ongeveer alles op dit moment. Maar ik hoop natuurlijk in de administratieve sector aan het werk te kunnen. Momenteel reageer ik veel op backoffice functies hier zie ik voornamelijk veel vacatures. Ik werk nu ook op de backoffice en overwerken wordt in deze sector wel verwacht.
Carpe Diem
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Feb 2019 22:36

Re: Sollicitatietopic #2

Sneeuwwitje schreef:Hebben jullie tips wat juist wel en wat juist niet in een brief te schrijven voor een interne functie?
Het is een andere functie maar wel op mijn eigen afdeling waardoor ze mij natuurlijk al kennen (werk er al 8 jaar).


Lastig deze. Je wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet meer naar je zin hebt oid, maar die open deur had je vast zelf
Ook al bedacht :laughcry: ik zou vooral proberen te focussen op de groei die je wil doormaken en de uitdaging en ontwikkeling die je ziet in de nieuwe functie. En vooral niet de vergelijking maken met je huidige baan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Feb 2019 10:29

Re: Sollicitatietopic #2

Het ligt er een beetje aan wat het verschil tussen de twee functies is en om wat voor functie het precies gaat. Maar ik zou in ieder geval benadrukken dat je je graag blijft ontwikkelen en deze functie je daarvoor een mooie kans lijkt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Feb 2019 11:27

Re: Sollicitatietopic #2

Helaas gisteren een afwijzing gekregen voor een baan die ik echt bij mezelf vond passen. Helaas denken zij daar anders over. Ik ga me nu even bezinnen en kijken of ik misschien toch tijdelijk weer iets in het onderwijs kan gaan doen. Dit heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar misschien wel beter, omdat we dus ook naar een huis in een andere regio zoeken. Ik ga er nog eens even goed over nadenken.
❤ 7 juni 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 12 Feb 2019 21:04

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss schreef:Helaas gisteren een afwijzing gekregen voor een baan die ik echt bij mezelf vond passen. Helaas denken zij daar anders over. Ik ga me nu even bezinnen en kijken of ik misschien toch tijdelijk weer iets in het onderwijs kan gaan doen. Dit heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar misschien wel beter, omdat we dus ook naar een huis in een andere regio zoeken. Ik ga er nog eens even goed over nadenken.


Jammer, zeker als je vond dat het DE PERFECTE baan was.... ik hoop dat je er uit komt misschien is het onderwijs op dit moment wel een stabiele keuze voor je en kan je vanuit daar verder solliciteren naar je droombaan, zie het als een tussenoplossing!
Carpe Diem
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 12 Feb 2019 22:31

Re: Sollicitatietopic #2

Vandaag mijn brief ingeleverd! Volgende week maandag sluit ie en woensdag zijn de gesprekken.
Spannend!!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 12 Feb 2019 22:32

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Bliss! Wat voor een soort functie had je op gesolliciteerd?
Kun je iets met de reden van afwijzing?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Feb 2019 07:09

Re: Sollicitatietopic #2

Sneeuwwitje schreef:Jammer Bliss! Wat voor een soort functie had je op gesolliciteerd?
Kun je iets met de reden van afwijzing?


Nou het was gewoon een standaard afwijzing waarin stond dat ze de procedure niet met mij voortzetten en dat er andere kandidaten waren die beter bij de functie passen en blablabla. Dus tja, gewoon balen dus!
❤ 7 juni 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Feb 2019 12:59

Re: Sollicitatietopic #2

Je kunt overwegen om een te reageren en te vragen om een specifieke reden. Soms krijg je die wel! Al deed ik daf alleen bij functies die ik echt interessant vond.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 15 Feb 2019 16:49

Re: Sollicitatietopic #2

Wil even laten weten dat ik uitgenodigd ben voor een sollicitatiegesprek aanstaande dinsdag. Ook nog een functie die ik leuk vind en dichtbij. Ben even super blij even een lichtpuntje!
Carpe Diem
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 15 Feb 2019 21:31

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn Bergkristal! Alvast veel succes!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat