Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roaccutane

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Jan 2019 14:11

Re: Roaccutane

Bij mij werd het eerst ook erger Jet. Na ongeveer 6 weken werd het wat rustiger nadat het eerst verergerde. Sterkte, het wordt beter! Is alleen een lang en vervelend proces.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Jan 2019 17:30

Re: Roaccutane

Heftig Jet, veel succes en sterkte de komende tijd.

Ik heb het afgelopen jaar ook behandeling gehad tegen ernstige acné, gelukkig wel alleen in mijn gezicht. Ik moest van de dermatoloog aan de antibiotica maar dat wilde ik absoluut niet. In verband met de kinderwens uiteindelijk samen besloten dat dat geen optie voor me was. Toen bij een huidtherapeut terecht gekomen voor een heel traject. Ik begon met pealings, die waren erg heftig, mijn huid deed erg pijn en de vellen vielen eraf. Er was na een keer of 5 wel echt verschil te zien. Nu een jaar verder en nauwelijks nog acne. We hebben ook de littekens aangepakt d.m.v. needling. Daar had ik wel meer behandelingen voor nodig dan gemiddeld, denk dat ik nu zo'n 12 keer heb gehad. Nu doen we het alleen nog af en toe tussendoor. Het verschil is echt enorm, zo blij dat ik het afgelopen jaar door heb gezet met een hoop pijn en kosten, het resultaat mag er echt zijn.
Voor littekenbehandeling raad ik needling, bij een goede huidtherapeut, dus echt aan.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Jan 2019 07:57

Re: Roaccutane

Hey Bisq, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is je enorm gegund!
Kun je iets meer over needling vertellen? Hier betaal je geloof ik rond de 150 per keer dus 12x tikt nogal aan. Was je huid erg rood na de behandeling? Ik wil ‘t graag want vind die littekens heel lelijk (echt putten in m’n wang) maar even 1500 euro neertellen is nogal wat :)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Jan 2019 09:25

Re: Roaccutane

Dank je wel!
Het is inderdaad erg duur. Ik krijg per jaar maar 100 euro vergoed helaas, maar heb er ondanks dat wel voor gekozen. Ik deed het om de 4 tot 6 weken. Hier kost het ook 100 euro per keer.
Na de behandeling is je huid echt kapot en rood, ik kan tot de dag daarna ook geen kusjes of knuffels van man verdragen. Na een dag komen bij mij de schilfers, vanaf dan wordt het steeds beter. Ik ben afgelopen vrijdag behandeld en nu is de roodheid grotendeels weg, dus dat duurt wel een dag of 4/5. Heb nog wel wat schilfers maar dat is nu ook wat erger door het weer. Ik had ook echt flinke putten, nu zijn dat nog kleine littekens. Het is na zoveel behandelingen helaas nog niet helemaal weg, maar wel echt stukken beter.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem298

Bericht 14 Jan 2019 13:27

Re: Roaccutane

Bedankt voor de tip, Bisq. Goed om te horen dat het bij jou zo goed geholpen heeft, ik ga me er later ook eens in verdiepen.

Ik ben nu twee weken bezig en behalve hele droge lippen heb ik (nog) geen bijwerkingen van de medicatie. De huid op mijn rug is ook wat droog, waardoor het jeukt, maar verder geen klachten. Ik heb het idee dat mijn huid ook al wat rustiger wordt, vooral in mijn gezicht. Op mijn schouders en armen zitten nog wel pijnlijke ontstekingen en komen er nog steeds bij. Hopen dat die ook gauw wegtrekken.

Oh ja en nog tips gevraagd over douchen: ik douche elke ochtend, maar omdat ik in de horeca (snackbar) werk heb ik 's avonds na werken altijd een hele vette huid. Ik douche dan nog een keer, maar ik vraag me af of twee keer per dag douchen wel oké is voor mijn huid. Het is overigens 4 dagen in de week dat dat voorkomt. Zou dit 'kwaad' kunnen?
<<

Anoniem298

Bericht 28 Jan 2019 17:41

Re: Roaccutane

Inmiddels weer twee weken verder. Ik word gek van de jeuk aan mijn handen, die zijn helemaal uitgedroogd en het doet ook pijn. Handcrème is besteld, vanaf morgen ga ik smeren, hopelijk verlicht dat wat. Zeker icm de kou en mijn werk waar ik vaak mijn handen moet wassen en een sopje gebruik is dat zeer welkom. Mijn huid is redelijk rustig, maar ik heb nog wel wat ontstekingen. Ik vind het echt irritant dat er dus nog steeds nieuwe ontstekingen bij komen, frustrerend ook. De huisarts zei dat een maandje Roaccutane gebruiken genoeg was, maar ik lees op internet dat je het minimaal 4-6 maanden moet gebruiken om (blijvend) resultaat te krijgen. Wat is jullie ervaring?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Jan 2019 18:14

Re: Roaccutane

Ben je niet onder behandeling van een dermatoloog?
Ik heb het een maandje of 2 gebruikt, waarvan 6 weken in Azie en om 1 of andere reden knapte mijn huid toen zo enorm op, zeker na een kruidenbad in Vietnam, dat ik erna ook gestopt ben op advies van de dermatoloog.
Terwijl de planning inderdaad 6 maanden was.

Welke handcreme heb je besteld? Ik zweerde bij de La Roche-Posay Cicaplast Handcrème. Die legt een laagje over je handen, echt top spul!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 28 Jan 2019 19:31

Re: Roaccutane

Ik kreeg het jaren terug van de dermatoloog en moest het toen minimaal een half jaar gebruiken zei hij. Bij mij was het na dat half jaar ook klaar toen. Een maand lijkt me echt kort eerlijk gezegd.

Hopelijk kan je een goede crème vinden die helpt voor je handen! Ik had het met mijn lippen, die waren zo ver kapot dat ze steeds maar open sprongen, zeer dat het deed. Door de zwangerschapshormonen heb ik helaas later weer acne gekregen en dat is daarna niet meer weg gegaan terwijl mijn huid door de roaccutane zo was opgeknapt. Maar dat drama met mijn lippen houdt me toch nog wel tegen om er opnieuw aan te beginnen..
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Jan 2019 19:51

Re: Roaccutane

1 maand roaccutane is echt niet genoeg om je acne rustig te krijgen. Je moet het echt een aantal maanden slikken.
Dat je huid droog wordt is helaas een bekende bijwerking. Goed vet houden. Je kan ook bij de huisarts om een vette creme vragen. Ik zou je wel willen adviseren om naar een dermatoloog te gaan voor goede begeleiding wbt roaccutane.
<<

Anoniem298

Bericht 28 Jan 2019 20:46

Re: Roaccutane

Sawadee schreef:Ben je niet onder behandeling van een dermatoloog?

Nee, de huisarts heeft het me voorgeschreven. Is het beter om toch een verwijzing te vragen voor de dermatoloog? Ik weet niet of dat überhaupt vergoed wordt. De huisarts wil, als ik doorga met de Roaccutane, elke maand laat bloedprikken voor m'n leverwaarden. Hij laat het dus vooral aan mijzelf over of ik het wil blijven gebruiken.

Welke handcreme heb je besteld? Ik zweerde bij de La Roche-Posay Cicaplast Handcrème. Die legt een laagje over je handen, echt top spul!


Ja, die heb ik besteld, ik had er al hele goede verhalen over gehoord en gelezen, dus ik hoop dat het voor mij ook zo werkt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Jan 2019 21:00

Re: Roaccutane

Ja wordt gewoon vergoed, gaat wel van je eigen risico af!
Maar omdat het zo'n heftig middel is zou ik wel naar een dermatoloog gaan.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Jan 2019 21:14

Re: Roaccutane

Sawadee schreef:Ja wordt gewoon vergoed, gaat wel van je eigen risico af!
Maar omdat het zo'n heftig middel is zou ik wel naar een dermatoloog gaan.


Precies dit. Via de dermatoloog moet je ongeveer per 3 maanden bloed laten prikken.
<<

Anoniem298

Bericht 28 Jan 2019 21:15

Re: Roaccutane

Ah oké, dat ga ik dan toch maar regelen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Feb 2019 21:30

Re: Roaccutane

Hoe gaat het nu Jet?

Ik heb net m’n eerste needling behandeling gehad. Vond ‘t behoorlijk pijnlijk en heb nu ook hoofdpijn en ben heel moe. Hoop echt dat ik na 3 behandelingen resultaat ga zien want het is duur en helemaal niet prettig :)
<<

Anoniem298

Bericht 12 Feb 2019 20:09

Re: Roaccutane

Mwah, ik ben niet erg enthousiast. Ik gebruik het nu ongeveer anderhalve maand (7 weken) en ik krijg nog steeds van die ellendige ontstekingen. M'n lippen en handen zijn onwijs droog dus ik loop de hele dag te smeren met crèmetjes. Voor volgende week moet ik weer nieuwe medicatie bestellen, ik bel deze week de huisarts nog voor een doorverwijzing voor de dermatoloog. Had jij het ook, Feline, dat je ondanks de medicatie nog puisten kreeg?

Klinkt trouwens erg pijnlijk, dat needling! Konden ze inschatten hoeveel behandelingen je nodig hebt? Ik hoop op snel en mooi eindresultaat voor je!
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Feb 2019 21:33

Re: Roaccutane

Hoeveel mg slik je nu Jet?
<<

Anoniem298

Bericht 13 Feb 2019 10:46

Re: Roaccutane

Blue schreef:Hoeveel mg slik je nu Jet?


Ik slik 30 mg.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Feb 2019 14:00

Re: Roaccutane

Jet, echt even doorzetten hoor en inderdaad even een dermatoloog inschakelen! Ik zag na ongeveer 6-8 weken dat m'n huis een heel klein beetje rustiger werd en vanaf toen werd het steeds een beetje beter. Bij mij werd het in de eerste weken ook juist erger, wat was ik verdrietig.

Ik reageer ook best heftig op de needling trouwens. Nog steeds een vrij rood gezicht terwijl de therapeut zei dat bij sommige mensen er na paar uur niets meer te zien is. Bij mij duurt het dus al 2 dagen. Ze gokt dat ik rond de 6 behandelingen nodig heb, we zullen zien!
<<

Anoniem288

Bericht 13 Feb 2019 17:27

Re: Roaccutane

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Feb 2019 18:02

Re: Roaccutane

Feline, bij mij duurt het ook altijd een aantal dagen. Doet het wel iedere dag wat minder pijn? Vooral de eerste paar behandelingen duurde het langer voor de huid weer hersteld was. Hopelijk heb je aan 6 behandelingen genoeg. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je eigen verwachtingen zijn. Die heb ik bij mezelf wel wat bij moeten stellen. Krijg natuurlijk nooit meer een perfect gladde huid.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem298

Bericht 08 Mrt 2019 22:02

Re: Roaccutane

Even een update: ik ben gestopt met de medicatie. Ik had zóveel pijn, mijn gezicht zat onder de schilfers, mijn lippen waren gescheurd en ik had non-stop koortslippen. En het ergste was dat de puisten ook maar bléven komen, het deed nog veel meer pijn dan voor ik de medicatie ging gebruiken. Ik ben nu anderhalve week gestopt en ik voel me al een stuk beter. Mijn gezicht is nu redelijk glad, mijn lippen langzaamaan weer heel en ik heb al een week geen koortslip meer en GEEN PIJN. M'n huid is gek genoeg ook heel rustig, weinig ontstekingen. Voor nu ben ik dus blij dat ik gestopt ben, ik hoop dat mijn huid nu verder rustig blijft, ik merk het wel.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 07 Apr 2019 11:54

Re: Roaccutane

Ik heb geen ervaring met Roaccutane, durfde het niet aan...
Wel krijg ik sinds begin dit haar peelings. Ik ben bewust op zoek gegaan naar een verzekeraar met een hoge vergoeding, misschien is dit een idee voor degene die peelings/needling doen!
Via Univé krijg ik 700,- vergoed. Je moet natuurlijk wel kijken wat je per maand extra betaald en wat het oplevert.
Door de hogere verzekering krijg ik ook meer budget voor een bril, alternatieve geneeswijzen, fysio etc.

Ik heb nu 6 peelings gehad. Eerst 2 lichte, toen 4 zwaardere en woensdag de zwaarste.. ben heel benieuwd, ik heb nogal een taaie huid en tot nu toe nog geen vervelling gehad. Wel wordt de huid wat mooier, minder zichtbare poriën en minder ontstekingen.
Op zich fijn dat de huid niet vervelt, maar volgens mij heb je dan toch wel het beste resultaat...
December 2009
juli 2012
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 26 Aug 2019 19:58

Re: Roaccutane

Heftige verhalen lees ik hier, ik ga deze week mits mijn bloeduitslagen goed zijn starten met roaccutane.
vind het eng en spannend maar wil nu ook eindelijk eens acne vrij zijn en iemand aan te durven kijken zonder mij altijd ongemakkelijk te voelen over mijn huid.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 09 Sep 2019 14:08

Re: Roaccutane

Ik ben inmiddels begonnen, dag vier 30mg per dag.
Ik merk sinds gisteren dat mijn lippen wat droger zijn, maar hoef ze nog niet te vetten..
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Sep 2019 08:43

Re: Roaccutane

Spannend Druifje! Ik zat geloof ik toen op 40mg bij een gewicht van rond de 62kg. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee, vooral mentaal want dat vond ik toen het zwaarst.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers