Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Jan 2019 08:21

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Wij gingen met onze oudste van 1.5 jaar oud een weekje naar Londen, in een hotel. Iedereen was verbaasd, een stedentrip met een dreumes? Maar hij sliep altijd heerlijk in de draagzak, af en toe even een parkje op zoeken om uit te razen en we hebben echt een super vakantie gehad. Ik denk dat je als ouder toch het best kan inschatten wat handig is voor en met jullie kind.

Vorige jaar zomer was de jongste net een maandje 1 en reden we naar Duitsland, naar een Landal park, wel de luxe van een huisje maar toch ook het gevoel echt op vakantie te zijn zo in het buitenland. Daar hebben we toen vooral voor gekozen omdat M nog twee keer op een dag sliep en S ook nog 1 keer, dus we waren vrij beperkt qua tijd en zaten er zo zelf ook wel luxe bij. Het was zo’n 7 uur rijden, dat ging prima, ik had voor beide jongens een kleinigheidje gekocht waar ze zich mee in de auto konden vermaken, tussendoor stoppen en lekker lunchen, ze sliepen beide in de auto, een hoop snackjes mee, ik kan me niet herinneren dat er iemand gehuild heeft zowel de heen als de terug reis.

Gewoon lekker doen als jullie er zin in hebben!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 26 Jan 2019 08:59

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Wij zijn vorig jaar naar Lanzarote geweest toen R. 16 maanden was dus ik vind het helemaal niet gek om buiten Nederland op vakantie te gaan. Alleen het vliegen vond ik spannend maar dat ging heel goed. R. heeft echt een heerlijke vakantie gehad.
Wij hadden een bungalow met 1 slaapkamer zodat wij lekker op het terras of in de woonkamer konden zitten als R. sliep. Hij deed toen meestal 2 slaapjes maar 1 ging ook wel af en toe. Als we naar het strand wilden deden we dat tussen de slaapjes in of hij deed 1 slaapje. Als we iets anders gingen doen deed hij een kort slaapje in de auto en zijn middagslaapje weer in bed. Dit ging echt heel goed. Ik zou me er niet te druk over maken, vooral in een huisje gaat het echt prima op die leeftijd denk ik.
<<

Anoniem308

Bericht 26 Jan 2019 12:09

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Wij zijn met 10 maanden naar normandie geweest. M deed 2 slaapjes. Meestal na het ochtend slaapje gingen we op pad. Naar een stad of oorlogsmonument. We hadden een huisje op een park met zwembad erbij. Dus na het middagslaapje gingen we meestal nog even zwemmen.
Ook daguitstapjes gedaan waarbij zij in de rugdrager zat en slaapjes in de auto deed.

Deze zomer gaan we 3 weken naar canada. Rondtrekken met een auto veelal overnachten in appartementen.

Zolang je verwachting niet te hoog ligt en je ook geniet van relaxen met een boek voor de tent oid. Kan je echt een heerlijke vakantie hebben.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Jan 2019 17:23

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Met een tweeling van 11 maanden zijn we naar zuid frankrijk gereden... We hadden op twee verschillende plekken twee stacaravans geboekt voor de afwisseling zeg maar, weekje hier en weekje daar. We hadden klote weer, we hadden moeite met het verbouwen van de stacaravans zodat alle spullen erin paste.. dus was het een top vakantie nee dat niet maar dat lag totaal niet aan onze kinderen. Die hebben het prima gedaan, in de auto, in de caravan, met het slapen, we zijn naar steden geweest hun gewoon in de buggy en gaan met die banaan.

Ik vond het denk ik toen makkelijker dan nu.. toen gingen ze in de buggy en keken ze gewoon rond, nu hoor ik vooral, ik vind dit niet leuk :smile: als we in een stadje lopen, of hoe lang blijven we hier nog?

Ik zou het gewoon proberen, bevalt het niet dan doe je volgende jaar iets anders.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Feb 2019 11:28

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Ik had het nog even nagevraagd en mijn schoonzus heeft hier gezeten. Wel een stukje rijden (daar zou ik dus twee dagen over rijden met kind) maar het scheen wel erg leuk en mooi te zijn. Wie weet heb je er wat aan.

Huttopia Lac de Carcans: https://europe.huttopia.com/site/campin ... e-carcans/
Let's discover the world together.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 09 Feb 2019 22:51

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Town onze dochter net 2 jaar was zijn we drie weken door Bulgarije gereisd.
Afgelopen jaar toen ze net 4jaar was een maand op de bonnefooi door Sri Lanka.

Wij houden van reizen, en kunnen goed in het Hier en Nu blijven. Reizen met een kindje vraagt soms wel dat je niet meer zoveel kan doen op 1 dag. Je tempo wordt wat trager. Maar wij genieten er wel van, en waren sowieso al niet van de toeristische hotspots. Doe ons maar een de stukken waar niemand wil komen.

Ik zou dus vooral lekker gaan. En mee laveren op het ritme van jullie kleintje.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 09 Feb 2019 22:54

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Pollepel schreef:Town onze dochter net 2 jaar was zijn we drie weken door Bulgarije gereisd.
Met 3 jaar zijn we naar Frankrijk gegaan. Met een supergrote tent. Het was echt heerlijk. Op een natuurcamping met allemaal leuke wilde natuurkindjes. Aan een meertje.
Afgelopen jaar toen ze net 4jaar was een maand op de bonnefooi door Sri Lanka.

Wij houden van reizen, en kunnen goed in het Hier en Nu blijven. Reizen met een kindje vraagt soms wel dat je niet meer zoveel kan doen op 1 dag. Je tempo wordt wat trager. Maar wij genieten er wel van, en waren sowieso al niet van de toeristische hotspots. Doe ons maar een de stukken waar niemand wil komen.

Ik zou dus vooral lekker gaan. En mee laveren op het ritme van jullie kleintje.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Feb 2019 23:40

Re: Invulling vakantie met kind van 1 jaar en beetje:-)

Marin schreef:Ik had het nog even nagevraagd en mijn schoonzus heeft hier gezeten. Wel een stukje rijden (daar zou ik dus twee dagen over rijden met kind) maar het scheen wel erg leuk en mooi te zijn. Wie weet heb je er wat aan.

Huttopia Lac de Carcans: https://europe.huttopia.com/site/campin ... e-carcans/


Carcans is fantastisch! Ken deze camping niet maar carcans wel en is echt een toffe omgeving.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31