Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nadelen spiraaltje

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Feb 2019 17:06

Nadelen spiraaltje

Ik/we hebben gezegd in de zwangerschap dat vriend zich zal laten helpen. Ik ben bang voor de hormonen in anticonceptie, en een volgende zal hier echt niet meer komen.
3 mnd later zegt hij nog steeds ja, maar onderneemt nog wel in actie ;) toch een vorm van angst.
Nu ben ik na mn bevalling weer voor de 2e x ongesteld, er zat nu 'maar' 3,5 week tussen. Ik weet dat t weer even tijd nodig heeft, maar heb altijd rond de 28 dagen gezeten. Nu ik weer ongesteld ben weet ik weer hoe niet fijn dat is, vooral er geen controle op hebben. Als vriend zich laat helpen verandert dat bij mij niks.
Nu dacht ik, door een spiraaltje heb je kans dat je minder ongesteld wordt. Groot voordeel. En vriend zou zich niet hoeven laten lopen. Maar hoe zit t met de hormonen? En andere nadelen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 08 Feb 2019 17:13

Re: Nadelen spiraaltje

Ik heb zelf de Mirena (dus met hormonen) en ik merk nu, na 5,5 jaar, duidelijk dat ie minder goed werkt. Heb weer m'n oude menstruatieklachten waaronder pms, buikpijn en hoofdpijn. Dus bij mij zijn die hormonen zeker wel aanwezig alleen reageer ik er juist positief op! Wellicht zou je advies kunnen inwinnen wat betreft het koperspiraaltje maar ik meen me te herinneren dat je dan gewoon nog ongesteld wordt? Ik ben 't in ieder geval al 5 jaar niet meer geweest :)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 08 Feb 2019 17:16

Re: Nadelen spiraaltje

Waarom ben je bang voor hormonen? Ik heb 10 jaar de Mirena gebruikt en vond het erg prettig. 5 jaar geen omkijken naar anticonceptie en nooit meer ongesteld. Ik gebruik nu een hele lichte pil (Delamonie https://www.apotheek.nl/medicijnen/mini ... =delamonie) waar amper hormonen in zitten vergelijkbaar met de Mirena. Deze bevalt me ook heel goed, geen klachten en ook weer nooit ongesteld omdat je geen stopweek hebt bij deze pil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Feb 2019 17:20

Re: Nadelen spiraaltje

Ik heb ook een Mirena (de tweede nu, pre en post zwangerschap). Bij m'n vorige voelde ik m'n cyclus altijd heel goed zonder bloeding. Nu ook, maar gepaard met enorme kramp tijdens de ovulatie. Dat is dus voor mij wel een nadeel. Maar verder enorm tevreden, weet je hoe fijn om nooit ongesteld te zijn!
Let's discover the world together.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Feb 2019 17:23

Re: Nadelen spiraaltje

Ik werd gewoon ongesteld met mirena. Verder als positief ervaren.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:30

Bericht 08 Feb 2019 17:49

Re: Nadelen spiraaltje

Ik heb mijn eerste mirena laten verwijderen na een jaar omdat ik na een half jaar iedere 2 weken ongesteld werd. Toch heb ik er nu weer 1. De eerste 3 jaar ben ik niet ongesteld geweest en had ik ook geen PMS klachten. Helaas kwamen die klachten langzaam toch weer terug en ben ik de laatste maanden ook weer ongesteld. Toch ben ik er wel nog heel blij mee. Vind het erg fijn dat ik niet meer aan de pil hoef te denken en de ongesteldheid is echt minimaal.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Feb 2019 18:50

Re: Nadelen spiraaltje

Ik ben bang voor de hormonen omdat ik voor zoontje AD heb gebruikt en geen zin heb om me downer te voelen door de hormonen. Maar zo te lezen heeft t op iedereen ander effect, qua hormonen en ongesteldheid, en zal t dus een kwestie zijn van uitproberen? Verwijderen kan natuurlijk altijd nog..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 08 Feb 2019 20:27

Re: Nadelen spiraaltje

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van uitproberen is. Ik heb 3 jaar een Mirena gehad voor de zwangerschappen. Die beviel goed, alleen werd ik nog steeds ongesteld(wel maar heel weinig bloedverlies) en onregelmatig. Dat vond ik wel een nadeel. Nu heb ik sinds woensdag een Kyleena spiraal. Dat is een redelijk nieuwe spiraal met nog minder hormonen dan de Mirena maar werkt hetzelfde. Misschien is dat ook iets voor jou?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 08 Feb 2019 21:49

Re: Nadelen spiraaltje

Ik werd depressief van de mirena. Had geen libido meer, en mijn hele lichaam deed twee weken per maand erg zeer. Dus voor mij geen mirena meer.
Hoorde van mijn verloskundige wel over een andere optie met nog minder hormonen. De t-safe. Ik wil me erin verdiepen na de bevalling.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Feb 2019 17:51

Re: Nadelen spiraaltje

Ik heb ook 5 jaar een mirena gehad en ben blij dat ik er vanaf ben. Heb nu sinds kort weer de pil en dat bevalt me vele malen beter.
Bij de Mirena had ik soms ineens zo'n buikpijn dat ik krom lag van de pijn en ik wanneer ik ongesteld zou worden werd ik vaak agressief en boos. Ook voelde ik pijn als ik de eisprong had.
Enige voordeel is dat ik niet meer ongesteld werd, maar had er nog wel gewoon de klachten van.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2019 22:44

Re: Nadelen spiraaltje

Ik heb nu sinds nov een mirena. Zonder werd ik elke 24-28 zwaar ongesteld, met veel bloed. En ik was op zoek naar anticonceptie. Sinds nov ben ik enorm vaak ongesteld geweest, en heb ik ook erg veel last van de hormonen. Mijn lichaam lijkt erg te moeten wennen. Ik geef het nog even een paar maanden. Ik ben iig wel veel lichter ongesteld dan zonder. Dat maakt dat ik het graag nog even aankijk. Ben dan wel een volle wk ongesteld maar hoef niet steeds te rennen naar de wc..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Feb 2019 10:13

Re: Nadelen spiraaltje

Een spiraaltje geeft inderdaad geen zekerheid dat je niet meer ongesteld wordt. Bij een deel van de vrouwen geldt dit wel zo, maar veel vrouwen zijn nog wel elke maand gewoon ongesteld. Sommige vrouwen hebben bijna continu licht bloedverlies.
Op mijn werk worden er dagelijks tientallen spiraaltjes geplaatst en we horen echt héél wisselende verhalen van patiënten.
2012 & 2016

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers