Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

<<

Anoniem321

Bericht 11 Jan 2019 08:32

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Sterkte met alles Lookie, niet leuk dat het nu weer zo'n strijd is.

Met mij gaat het niet goed. Ben al sinds begin december aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Nu gaat het lichamelijk wel iets beter, al is het nog niet helemaal top, maar geestelijk wil het niet. Ik ben 2 jaar geleden depressief geweest en ik heb het gevoel dat het nu ook weer die kant op dreigt te gaan.
Ik denk er over na om een afspraak met mijn huisarts te maken, wellicht kan ik bij de poh-ggz terecht voor een gesprek, en dan even kijken of dat helpt.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Jan 2019 18:22

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Doen olifant! Bel je huisarts!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Jan 2019 19:04

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Ja, zeker doen Olifant! Ik ga momenteel ook vrij regelmatig en dat helpt mij wel. Je kunt beter op tijd ingrijpen denk ik, dus ik zou niet te lang wachten met bellen.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2019 08:15

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Neem er nog 1 en ga ergens anders trollen.
<<

Linvi

Bericht 03 Feb 2019 10:15

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Mijn allerliefste opa is vorige week zaterdag overleden. Na een ziekbed van slechts 9weken is hij na 4dagen in een hospice overleden.
Gek genoeg werd hij pas echt ziek na zijn eerste zware chemokuur.
Eergister was de crematie, het was een prachtige dag, de afscheidsdienst was heel persoonlijk en liefdevol, er waren heel veel mensen.

Ik ben enorm dankbaar dat ik zo betrokken kon en mocht zijn bij zijn laatste dagen. Maar ik mis hem nu zo erg!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2019 19:03

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Gecondoleerd Linvi, heel verdrietig voor je.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Feb 2019 19:12

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Gecondoleerd linvi.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 03 Feb 2019 19:22

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Linvi, gecondoleerd.
Je hoort het vaak hoor, dat mensen pas echt zichtbaar ziek worden na de chemo. Heel naar en verdrietig. Rotziekte :(
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 03 Feb 2019 19:44

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Gecondoleerd Linvi
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Feb 2019 22:14

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Gecondoleerd Linvi.

Ik wil wel even mijn hart luchten:
Ik zit echt zo te stressen, ik ben net weer begonnen na mijn verlof en heb me al 2x ziek moeten melden. Ik ben zelden ziek en nu zit ik al aan mijn 2e AB kuur in 3 weken. Ik heb dus ook al weken alles af moeten zeggen en niks leuks kunnen doen met mijn gezin. Ik probeer het nu per dag te bekijken, maar eigenlijk denk ik allang weer vooruit. Volgende week weer een erg drukke week met naast werk ook nog aansluitend twee avonden weg voor werk. Ik trek dat eigenlijk gewoon niet (ook niet in gezonde staat denk ik), zeker niet nu ik al 2x ziek ben in zo’n korte tijd heb ik helemaal het idee mijn energie te moeten sparen. Ik baal er zo van, denk echt dat collega’s nu hun mening klaar hebben over mij, en ook al is dat niet tof van hun voel ik me daar toch vervelend onder. Als ik me niet lekker voel nemen mijn gedachten graag een loopje met mij. Ook gaan wij binnen nu en een paar maanden verhuizen, nieuwbouw project en dat geeft nu de einddatum nadert toch ook wel wat stress. Hoe moet ik dit toch allemaal gaan bolwerken? Waarschijnlijk als ik beter ben kan ik het weer beter relativeren. Verder heb ik met mezelf afgesproken met oudjaar niet teveel van mezelf te willen dit jaar. Maar ik heb nu al het idee dat ik iedereen te kort doe, steeds afspraken moet afzeggen, niet kan sporten etc. Ik heb er steeds vervelende dromen over. Dat alles willen moet ik echt gaan loslaten, maar steeds weer vraagt er iemand iets van mij (cursus op werk, lunch, bespreking etc etc) en denk ik wanneer moet dat dan weer? Ik moet mijn balans nog vinden in gezonde toestand en onder normale omstandigheden (dus gewoon mijn werkdagen zonder alle extra’s) en dat gaat zo heel moeilijk :(.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Feb 2019 09:01

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Ah, da's niet leuk Lot. Je zegt zelf dat wanneer je je niet lekker voelt, je gedachten met je aan de haal gaan, en dat herken ik helaas wel van mezelf.
Wat er vooral in doorklinkt, vind ik, dat je je bezwaard voelt. Naar je werk omdat je je 'alweer' moet ziekmelden. Naar je gezin, omdat je niet leuke dingen kunt doen.
Je vult voor je collega's in hoe zij over je zullen denken. Terwijl je dat feitelijk natuurlijk niet weet.
De timing ziek zijn nu met je nieuwe huis is nu natuurlijk ook kut.
Maar het is nu eenmaal zo dat je niet fit bent. Neem jezelf in acht, hoeveel je ook weer zou willen doen en oppakken. Daar is het nu nog niet de tijd voor. Het is zo belangrijk om eerst weer gezond te worden en als je je eenmaal beter voelt zul je zien dat je weer stukken meer energie hebt en de wereld weer aankan.
Sterkte.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Feb 2019 15:58

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Bedankt voor je reactie Olifant. Fijn om te lezen. Ik las volgens mij ergens dat jij een rotnacht achter de rug had, sterkte nog vandaag en hopelijk slaap je vannacht wel goed.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Feb 2019 20:52

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Heel veel sterkte Linvi, wat verdrietig :(

Lot, ahh wat een timing! Ik denk dat je het allemaal wel heel goed weet maar het voelt natuurlijk gewoon superkut. Om niet alles te kunnen, of net nu meteen al allerlei mensen teleur te stellen, incl jezelf voor je gevoel, terwijl je ook wel weet dat je er echt niets aan kunt doen. Moeilijk hoor! Probeer je er aan over te geven dat je het gewoon echt niet in de hand hebt, en dat het het allersnelst allemaal beter wordt als je NU even de tijd neemt goed beter te worden. Dan kun je straks alles goed oppakken ipv halfslachtig omdat je je alsnog niet ok voelt...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Feb 2019 22:42

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Dat over mensen en mezelf teleurstellen daar sla je precies de spijker mee op zijn kop Zora. Merk dat ik nu ook gewoon een beetje zoekende ben in wat haalbaar is voor mij in deze nieuwe situatie met baby. En mensen teleurstellen vind ik altijd moeilijk. Heb het gevoel alsof ik in de startblokken stond en nu op het wachtbankje ben gezet. Ik zoek een modus daar tussenin :wink: die houd ik waarschijnlijk het langste vol. Bedankt voor je lieve reactie.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Feb 2019 16:03

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Ik slaap heeeeeel slecht. Lig uren wakker in de nacht. Na een paar weken begint dat nu wel echt op te breken. Ik baal daarvan. Ik ga min of meer fluitend door mijn zwangerschap heen en dit nekt me dan. Merk dat ik dan ook minder zin heb om dingen te doen, niet zo gek natuurlijk wanneer je je moe voelt, maar toch stom.
Komend weekend even doorbijten; maandag komt de fotograaf van de makelaar voor ons huis dus het moet even spik en span zijn. Zie er nu al tegen op. Gelukkig hebben we de afgelopen weken steeds in stukjes van alles vast opgeruimd in ingepakt. Maar echt even poetsen is er nog niet van gekomen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem321

Bericht 05 Feb 2019 16:38

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

O bah Jip, slecht slapen kan je zo opbreken uiteindelijk. Hoop dat je het wat kunt doorbreken en weer eens goede nachten gaat draaien.

Lot, ik heb gelukkig afgelopen nacht heerlijk geslapen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Feb 2019 19:46

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Wat vervelend, Jip! Kan me voorstellen dat dat je opbreekt, heb ik ook een tijd gehad. Doe je nog iets van een meditatie-oefening voor het slapen of iets dergelijks?

Ik voel me ook niet top. Heb weer erg veel last van de gevolgen van m'n operatie van drie maanden geleden. Veel last van m'n stuitje, waardoor ik gewoon niet lang achter elkaar kan zitten. Nu heb ik op het werk een zit/stabureau geregeld, maar daarmee moet ik nu samen doen met een collega met hernia. Morgen is het haar dag en moet ik dus de hele dag zitten en dat gaat niet. Van m'n manager moet ik dit creatief oplossen, dus dat wordt veel rondjes lopen denk ik. Verder ook oververmoeid door een pittige week met m'n zieke dochter en een hectische werkweek. Denk dat ik over een halfuur maar naar bed ga, nog even een serie kijken en slapen.

Oh en ik ben op zoek naar een nieuwe baan en een nieuw huis en die spanning/onzekerheid trek ik ook niet zo goed. Ik heb totaal geen controle en dat bevalt me niks.
❤ 7 juni 2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Feb 2019 20:02

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Jip, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Terwijl je je rust (altijd maar nu zeker) wel nodig hebt. Is er ook mogelijkheid om overdag eens kort bij te slapen?
Olifant, fijn dat jij weer een betere nacht hebt gemaakt.

Bliss, wat irritant dat je dat bureau niet voor jezelf hebt. Even lopen af en toe zal wel iets helpen maar ideaal is het niet. En een ziek kindje is ook altijd zo zielig maar ook erg vermoeiend voor jezelf. Maar lekker vroeg slapen inderdaad.

Ik ben ook oververmoeid. Komt door alle stress en de regeldingen die dat met zich meebrengt (lang verhaal, staat in ander topic). Op het werk wil het daardoor allemaal ook niet goed lukken waardoor ik vandaag ook nog eens flink moest overwerken. Toen ik thuiskwam heb ik eerst keihard gehuild. Ik ga ook vroeg naar bed. Gelukkig morgen vrij, dan alvast wat dinge proberen te regelen en verder lekker bijtanken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Feb 2019 21:03

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Ik val prima in slaap en na een paar uur (meestal op dezelfde tijd) word ik wakker en lig dan een paar uur wakker. Dit is al jaren aan de gang en tot nu toe helpt niks. Zo nu en dan breekt het mij op. En dan na 1 goede nacht of 2, soms 3, begint het weer.
Overdag slapen doe ik soms maar dan word ik of ziekig wakker of ik slaap dan nog slechter.

Allemaal oververmoeid lees ik hier!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Feb 2019 21:09

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Ik vind het gewoon ff pittig thuis.. pittig met mijn twee dochters die in mijn ogen raar doen. Slecht luisteren, niet meer kunnen spelen, alles is stom, ik vind het moeilijke dagen en zeker in de weekenden. We hebben zo''n leuke kerstvakantie gehad maar die sfeer is wel echt helemaal weg. Ik heb daar natuurlijk zelf ook een aandeel in maar zij natuurlijk ook. Kan het ook aan niemand overdragen dus we moeten het gewoon met zijn drieën regelen...
:heart: :heart: 2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Feb 2019 22:09

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Lastig hoor Lot. Extra moeilijk dat net nu allemaal extra factoren een rol spelen waar je nou net geen of minder invloed op hebt... succes met de balans zoeken :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Feb 2019 22:12

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Hee Bliss, vet irritant dat sta-bureau. Heb je beschikking over een laptop zodat je toch ergens kunt staan? Ik doe dat vaak, ergens met een laptop bij de vensterbank staan, op een kastje, of aan statafels die we hebben.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Feb 2019 11:16

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Studiebol wat vervelend dat het niet zo lekker gaat met je dochters.

Bliss wat naar dat je nog steeds last hebt van je stuitje. Ik heb zelf mijn stuitje zwaar gekneusd toen ik 13 was en daarna door een auto ongeluk weer last van gekregen, ik voel het ook nog steeds met zitten. En wat spannend zeg verhuizen

Linvi gecondoleeerd


Hier gaat het niet goed. Ik zelf heb nu de klap van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En onze oude kat heeft een tumor in zijn hoofd die zal niet lang meer leven. En dat beestje is gewoon mijn kindje bijna 13 jaar lang hebben wij hem opgevoed. Dit alles met elkaar zorgt voor een dikke dip momenteel.
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Feb 2019 12:41

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Zora schreef:Hee Bliss, vet irritant dat sta-bureau. Heb je beschikking over een laptop zodat je toch ergens kunt staan? Ik doe dat vaak, ergens met een laptop bij de vensterbank staan, op een kastje, of aan statafels die we hebben.


Ja heb wel een laptop, maar op een kast is toch ook niet top. Dan sta ik weer naar beneden te kijken en krijg ik last van m'n nek. :laughcry: Vandaag ben ik maar veel naar andere afdelingen aan het lopen en een klus aan het doen waarbij ik moet staan, dus even niet achter de computer. Maar het is echt behelpen. Gelukkig kan ik morgen weer achter m'n eigen bureau.

Veel sterkte Sarah, het is niet niks allemaal!
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Feb 2019 12:52

Re: Hoe gaat het met je? (Lucht je hart topic!)

Gecondoleerd Linvi.

Studiebol, het maakt het ook lastig omdat je de zorg zo weinig kunt delen. Ik hoop dat ze snel weer bijtrekken!

Helpt het niet om eventueel op een zwembadje te zitten bliss? Zo ben je wel lekker in beweging!

Ah Sarah...sterkte!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers