Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Jan 2019 12:19

Re: Het hardlooptopic #2

Wow Exo, zag het al voorbij komen op Insta, wat een snelheid! En wat heerlijk ook dat het jezelf verbaasde. Wat Jip dus zegt inderdaad, waarschijnlijk kun je nog wel sneller als je ervoor gaat trainen.
Jij gaat met een goed gevoel die 7,5km tegemoet, denk ik zo! :)

Caulfield, ik herken zo erg wat je zegt! Dat is ook de reden dat ik uiteindelijk besloten heb om hem niet te lopen...
Dat 'moeten' trainen en dan die afstanden...
Fijn dat al je pijntjes en kwaaltjes weer minder worden! Hopelijk vind je snel het plezier weer terug, dan zal het ook weer wat minder als 'moeten' voelen, denk ik?

Jip, lekker dat je nog even hebt kunnen lopen vanmorgen! Volgens mij is het ook zulk lekker loopweer :)

Hier, zoals verwacht, geen meter meer hard gelopen na Egmond.
Vorige week een rustweek ingelast en nu met deze sneeuw en gladheid zie ik het gewoon niet zitten om 's avonds te lopen.
Al moet ik zeggen dat de fietspaden bij ons goed te doen zijn, dus eigenlijk is het gewoon een rotsmoes, haha.
Kortom, even kijken wanneer ik de zin/moed weer kan vinden, want zou het ook zonde vinden om het nu helemaal te laten versloffen...
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2019 13:55

Re: Het hardlooptopic #2

Bedankt Jip, goed om te horen dat jij dat ook had. Km's gaan inderdaad nog omhoog , op de top loop ik er dik 60 per week. Ben heel benieuwd. GENIETEN moet ik! :smile:

Kan me het voorstellen Snirp, slecht weer en dan geen trainingsdoel - sowieso is 's avonds in het donker lopen veel minder leuk dan overdag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Jan 2019 14:00

Re: Het hardlooptopic #2

Zelf genieten MOET niet ;-) Alles mag! En wat voor eindtijd op die klok staat is van ondergeschikt belang! Je gaat een f*cking marathon lopen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 Jan 2019 17:01

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wil me ook graag mengen in het hardloopgeweld :).

Ik ben nog niet zo snel als jullie allemaal. Ben in 2017 (na de zwangerschap van de jongste) weer gaan opbouwen. Dit ging moeizaam door de kilo's die er nog aan zaten. Inmiddels ben ik van 74 kg naar 67,5 kg gegaan en loop ik een stuk lekkerder.
Op maandagen loop ik altijd met een collega hard in onze pauze. We lopen dan tussen de 4 en 5 km op een leuk tempo waarbij we tussendoor kletsen.
Zelf probeer ik thuis nog 2 x te lopen. Op woensdagen doe ik altijd trampoline fitness dus het is af en toe passen en meten.

Inmiddels ben ik op een punt waarop ik het hardlopen leuk begin te vinden en voor mezelf echt een doel aan het stellen ben. Ik heb altijd geroepen dat ik de 5 km onder de 30 minuten wil lopen. Dat is me vorig weekend eindelijk gelukt! Daar kreeg ik nog meer energie en motivatie van.
In maart ga ik meedoen aan de CPC in Den Haag op de 5 km. Mijn man doet ook mee. We hebben al tijden een weddenschap staan. Ik moet onder de 30 minuten lopen op een officiële wedstrijd en hij onder de 20 minuten. De winnaar krijgt een etentje van de ander. Zijn doel is een stuk moeilijker.
Een collega van mij gaat mij hazen zodat de kans groter is dat ik het ga redden.

Afgelopen weekend heb ik dus onder de 30 minuten gelopen, maar normaal gesproken zit ik rond de 6.10 per km. Op zich dus wel haalbaar over 1,5 maand.

Jip, ik vind het echt knap dat jij nog zulke afstanden kan lopen met een zwangere buik. Heerlijk ook dat het kan.
Exogenesis, wat loop jij hard joh! Je had vroeger aan atletiek moeten doen :-)
Caulfield, succes met de opbouw naar een marathon. Petje af als je die kunt uitlopen.
Snirp, mooie tijd op de halve marathon. Twee collega's van mij hebben hem ook gelopen. Was een zware heb ik gehoord.

Ik gebruik ook strava. Leuk om elkaar ook te volgen. Ik gebruik mijn echte naam dus die zet ik niet hier neer. Mocht iemand 'vrienden' willen worden dan kan dat via PB :-)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 25 Jan 2019 16:09

Re: Het hardlooptopic #2

Bedankt Minx! Ik heb hem alvast geïnstalleerd, nu even bekijken wanneer het juiste moment is om te starten.

Caulfield; zo herkenbaar! Mijn man gaat dan ook zijn 1ste marathon lopen. Hij is net een week ziek geweest en heeft daardoor nog niet kunnen lopen, hij knijpt hem aardig. Ik hoop dat je snel je plezier weer terug vindt!

Exogenesis: Top tijd! Wat fijn om dat thuis te ontdekken, terwijl het tijdens het lopen niet zo lekker ging qua donker, glad, saaie route e.d.. Veel plezier en succes morgen met je loopje!

Jip; wat fijn dat het nog steeds lukt, de ene dag beter dan de andere. Ik hoop voor je dat je de 5km loop nog kunt lopen.

Miccie; goed bezig! En wat leuk om samen met een collega om in de pauze te lopen. Kan je op je werk douchen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Jan 2019 18:54

Re: Het hardlooptopic #2

Wolf gewoon beginnen, het is nooit het goede moment.

Wat lopen jullie allemaal snel. Ik ben al superblij als ik onder de 8 min/km zit. En dat gebeurt al bijna nooit. Ik hoop ooit onder de 7min/km te komen. Ik heb gewoon echt geen bouw om snel te lopen.

Morgen ga ik weer lopen. Heb deze hele week niet gelopen omdat ik voornamelijk nog op de stoep loop en mijn rondjes niet sneeuwvrij waren.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Jan 2019 15:39

Re: Het hardlooptopic #2

Wij hebben inderdaad douches op ons werk. Heerlijke douches ook nog eens haha.
Die collega is een stuk sneller dan ik dus hij trekt mij altijd net even verder dan dat ik alleen zou doen. Dat helpt.

Minx, je moet ergens beginnen. Hoe meer je loopt hoe sneller je gaat worden. Het opbouwen met de Evy app helpt enorm. Daar maakte ik steeds meer snelheid mee. Ik begon ook ooit rond de 7.30 per km.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jan 2019 20:37

Re: Het hardlooptopic #2

Wat leuk dat er meer mensen mee schrijven hier! Gezellig! Goed bezig dames! Elk begin is moeilijk. Ik kon in het begin nog geen 500 meter rennen en dan had ik het zweet al overal en mijn hartslag ergens in mijn hoofd.

De Hunebedloop ging gister niet door. Vrijdag werd hij afgelast vanwege de omstandigheden op het parcours. Maar volgens mij had het zaterdag wel gekund...
Uit frustratie gister alleen maar onder een dekentje op de bank gezeten en veel gevreten. Vandaag dan toch moed verzameld en 6.1km gerend in 5.02 per km. Klinkt goed, maar het liep vreselijk. Ik had halverwege geen zin meer en had loodzware benen. Komende week beter, hoop ik!
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:55

Bericht 27 Jan 2019 21:08

Re: Het hardlooptopic #2

Heel jammer Exo, dat de run niet doorging!

Ik ben op de terugreis van de Winterrun voor KiKa! Mijn eerste echte 10km run en dat in 1.01.40. Ik ben blij!
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jan 2019 21:20

Re: Het hardlooptopic #2

Goed gedaan Dazzle!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jan 2019 21:42

Re: Het hardlooptopic #2

Exo wat vervelend dat het niet lekker liep.

Dazzle netjes en een mooie tijd ook.

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Wilde vanochtend na Mn ontbijt gaan maar toen begon het te plenzen. Vanmiddag had ik een verjaardag en daarna ben ik gegaan, geen aanrader. Ik liep vandaag een nieuwe les. 5-2-7-2-7-2-5-2. Vonden Mn spieren toch wel ff een klap. Wil op donderdag of vrijdag weer lopen en dan zondagochtend weer. Ben benieuwd hoe het dan gaat want ga vanaf morgen Mn eten ook weer helemaal omgooien.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Jan 2019 22:11

Re: Het hardlooptopic #2

Alle begin is moeilijk minx! En je tempo wordt vanzelf beter!

Jammer dat je niet lekker liep exo!

Netjes Dazzle!

Ik wilde deze week 3x lopen maar de regen gooide roet in het eten. Normaal zou ik wel gaan, maar ik loop nu te langzaam om echt warm te worden en blijven in de regen. Ook heb ik wat meer wandelpauze. Hoewel het ook zomaar kan zijn dat ik een half uur achterelkaar lekker loop. Maar goed, dat weet ik niet van te voren dus ik neem het risico maar niet. Ik heb wat extra op de tacx gezeten afgelopen weekend!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 27 Jan 2019 22:16

Re: Het hardlooptopic #2

Goed gedaan Dazzle!

Minx, lekker bezig!

Jip, jammer hè, die kou en regen. Maar toch fijn dat je kan blijven bewegen, ook al was je liever buiten geweest.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 28 Jan 2019 17:20

Re: Het hardlooptopic #2

Dat is ook zo hoor! Soms is het gewoon even jammer. Vandaag is het er ook niet van gekomen, dus zo maar weer fietsen haha!
Ik zag net terug dat ik rond deze termijn met V ook nog maar 2x per week liep.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Feb 2019 20:29

Re: Het hardlooptopic #2

Jeej, vandaag les 2 weer gedaan van start to run. Gemiddeld 6 sec per km sneller dan Mn Pr tot nu toe en 2 sec van een segment afgelopen en dat segment zat echt ongunstig deze training. Ik merk ook heel veel verschil met korfballen. De wedstrijden gaan makkelijker en ook stukjes sprint gaan veel beter
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 03 Feb 2019 12:56

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Minx! Wat is een segment?

Ik heb net m’n 25k georganiseerde trainingsloop erop zitten, ging lekker! Strak op de 6:30 (met pacers) en ik heb mijn doel van gewoon lekker lopen en genieten i.p.v. me zorgen te maken over vanalles en nog wat gehaald. Lekker zonnetje, en een buitje maar dus ook een regenboog :)
<<

Anoniem315

Bericht 03 Feb 2019 13:02

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn Caulfield! Lijkt me heerlijk dat te kunnen :)

Ik ga zo nog een loopje doen. Heb alleen dinsdag 4 km gerend (wel een heel snelle weer: 4.54 min. per km). Tijdgebrek helaas. Zit tot over mijn oren in het werk
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Feb 2019 13:36

Re: Het hardlooptopic #2

Segmenten zitten in strava, dat zijn stukken van routes waarover je tijd een soort van wedstrijdje is. Ik vind dat echt leuk. Je kan je eigen tijden vergelijken met de tijden die andere mensen gelopen hebben. En je hebt dan verschillende klassementen waarmee je jezelf kan vergelijken.

Caulfield wat een mooie afstanden

Mooie tussentijd exo.

Ik heb vandaag STR les 17 gelopen 5-2-7-2-7-2-5-2 wel ff flink wennen. En ik heb mij gister ingeschreven voor de MS motion in Zwolle. Een sponsorloop om geld in te zamelen voor onderzoek naar MS.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 Feb 2019 15:33

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, wow 25 km en op dat tempo vind ik echt heel knap.

Minx, wat fijn dat je nu vooruitgang zag. Die segmenten geven mij ook altijd een boost om harder te lopen :-).
Volgens mij heb ik het al eens gevraagd, maar waar korfbal jij? Ik heb mijn hele leven gekorfbald totdat de jongste geboren was. Toen was het niet meer te combineren met thuis. (we korfbalden allebei in hetzelfde team)

Ik ben deze week maar 2 x geweest. Maandag met mijn collega. We vonden het beide een zware training maar toch een 4 km uitgeperst in de pauze. Dinsdag ben ik onderuit gegaan met mijn fiets en moest ik noodgedwongen even wat rustiger aan doen.
Vanmorgen met een heerlijk zonnetje ruim 5 km gelopen met 6.04 minuten per km.
Hopelijk volgende week weer 3 x lopen, hoewel ik morgen dan oversla in mijn pauze. Heb nog wat werk in te halen van afgelopen week.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 03 Feb 2019 16:17

Re: Het hardlooptopic #2

Netjes Miccie!

Ik heb net 5km gerend in 25 minuten. 5.10 per km. Wel over de hei en in een, voor mijn gevoel, rustig tempo. Alleen vond ik het wel zwaar. Heb weinig energie omdat ik het heel druk heb op het werk i.v.m. rapportentijd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 03 Feb 2019 16:52

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig meiden! Ik zou vandaag gaan hardlopen, maar vannacht wederom niet zo goed geslapen en ben erg moe. Dus maar overgeslagen. Morgen maar proberen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 09 Feb 2019 13:42

Re: Het hardlooptopic #2

180 minuten vandaag op de planning, in de D1, dat is voor mij 7:15. Lekker zonnetje erbij, en jongens wat een wind. Ik liep langs de Schie en ik werd er bijna in geblazen! Heen wind mee, dus liep ik te snel. ‘Gelukkig’ compenseerde dat tijdens de tweede helft waar ik op sommige stukken met wind tegen nauwelijks vooruit kwam. Uiteindelijk 3 uur precies, gemiddeld tempo 7:00, 25.68 km. Trainingsdoel behaald dus. Wel flink wat pijntjes, vooral bil en heup deze keer. Op zich fijn dat de pijntjes steeds op verschillende plekken zijn, ben dus niet een specifieke blessure aan het lopen :smile:
Volgend weekend is m’n duurloop 200 minuten, en de week erop staat de 30 km gepland! Ik kan me er nog weinig bij voorstellen, maar het zal wel.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2019 15:22

Re: Het hardlooptopic #2

Vandaag weer gelopen en het ging echt heel erg goed. Ik heb een dik Pr gelopen op 1 van de segmenten. 52 seconden sneller dan Mn tot nu toe snelste tijd. Hij kwam nu ook wel lekker uit qua lopen en wandelen. Ik heb vandaag weer 5-2-7-2-7-2-5-2 gelopen. De volgende training is 8-2-10-3-8-2 ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Lopen jullie trouwens met een hartslagmeter om?
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Feb 2019 15:26

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Caulfield! Op naar de langste duurloop!

Gaat steeds makkelijker Minx. Fijn! Ik loop nu zonder meter. Maar na de bevalling ga ik op een gegeven moment weer met lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 10 Feb 2019 16:06

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig Minx en Caulfield (echt, respect voor die mega afstanden).

Mijn hardlooptrainingen gaan niet zo geweldig. Ik heb weinig energie door de drukke werkweken, dus even rustig aan. Van de week een 4km gerend en zometeen ga ik voor de 2e keer. Hopelijk dan 5 of meer. Ik ben in elk geval tevreden met twee keer per week momenteel.

Ik ren met hartslagmeter. Geeft wel een mooi inzicht. Ik heb in rust een heel lage slag (50), maar tijdens het rennen gaat-ie flink de hoogte in (gemiddeld rond de 170). Als ik te lang met te hoge slag blijf doorrennen, krijg ik hoofdpijn. Gelukkig is dat nu al een aantal maanden niet gebeurd, en dat komt deels door die hartslagmeter die ik zo nu en dan tijdens het rennen check.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers