Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerder starten op basisschool?

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jan 2019 09:10

Re: Eerder starten op basisschool?

En even ontopic: als het een mogelijkheid is zou ik zekernkijken of je kind iets eerder kan starten op school. Maar misschien zit er ook wel iets bij je in de buurt voor pientere peuters.
Wat jammer trouwens dat de opvang niet meer kan betekenen.
#teammaple🍁
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 24 Jan 2019 14:06

Re: Eerder starten op basisschool?

Ik heb eens gekeken naar iets voor pientere peuters maar dat kan ik niet echt ontdekken hier in de buurt. Was toch met L. op het cb dus daar de vraag neer gelegd, ze gaat het even uitzoeken.

Ja, ik heb geen hele hoge pet op van de de psz. hier maar ze heeft er geen hekel aan om te gaan. Juf van de week wel aan dat ze tijdens het buitenspelen veel aan het kijken is naar het schoolplein van de basisschool. Ja juf, dat heb ik ook aangegeven dat ze daar zo graag heen wil!

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ze speelt liever met oudere kinderen. Als er nieuwe kinderen op de psz. komen noemt ze dat baby's, daar wil ze echt niet mee spelen. Als we op een verjaardag zijn met maar kinderen valt mij altijd op dat ze trekt naar kinderen rond de 5/6 jaar en leeftijdsgenootjes links laat liggen.
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 30 Jan 2019 15:42

Re: Eerder starten op basisschool?

We hebben vanochtend soort van ons antwoord gehad. Het mag wettelijk gezien gewoon niet. Ik geloofde het niet helemaal maar het staat op de site van de rijksoverheid. Dat geloof ik dan weer wel.
⁠♡♡♡
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 30 Jan 2019 16:03

Re: Eerder starten op basisschool?

wat ik vanuit mijn werk en wat wellicht ook wenselijk is voor mijn jongste straks is dat er wel een samenwerking/plusbegeleiding kan plaatsvinden tussen de peutergroep en de school, maar dit is hier een kindcentrum.
cjz kan daar wat in betekenen. concreet kan het betekenen dat de peuterjuffen coaching krijgen op hoe ze je dochter meer uitdaging kunnen bieden en er bijv. materialen uit de kleuterklas uitgewisseld kunnen worden.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 30 Jan 2019 16:41

Re: Eerder starten op basisschool?

Vanuit de Wet Kinderopvang is het wel toegestaan als kinderen van een KDV als activiteit een aantal uren meedraaien met de kinderen in de kleuterklas bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt inderdaad vrijwel alleen binnen kindercentra waar je een doorgaande lijn van 0-12 jaar hebt. Ik weet niet of je een dergelijk Kindercentrum hebt bij jullie? Anders zou je daar nog naar kunnen kijken.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 30 Jan 2019 17:12

Re: Eerder starten op basisschool?

Uffe schreef:We hebben vanochtend soort van ons antwoord gehad. Het mag wettelijk gezien gewoon niet. Ik geloofde het niet helemaal maar het staat op de site van de rijksoverheid. Dat geloof ik dan weer wel.

Dit heeft er volgens mij ook mee te maken dat jouw dochter, voordat ze 4 jaar is, niet verzekerd is op school.
Zoiets heeft mijn directrice weleens verteld
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Jan 2019 17:32

Re: Eerder starten op basisschool?

Dat klopt idd wat Gekkie zegt. Mijn zoon is destijds drie weken eerder begonnen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2019 18:16

Re: Eerder starten op basisschool?

Moederkoekje schreef:Vanuit de Wet Kinderopvang is het wel toegestaan als kinderen van een KDV als activiteit een aantal uren meedraaien met de kinderen in de kleuterklas bijvoorbeeld. Maar dat gebeurt inderdaad vrijwel alleen binnen kindercentra waar je een doorgaande lijn van 0-12 jaar hebt. Ik weet niet of je een dergelijk Kindercentrum hebt bij jullie? Anders zou je daar nog naar kunnen kijken.


Ja dat is hier inderdaad ook.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers