Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer een tweede?

<<

Anoniem328

Bericht 19 Nov 2018 12:15

Re: Wanneer een tweede?

Ik denk dat iedereen daar heel verschillend in is.
Ik lees hier van moeder dat hun kinderen niet uit logeren gaan of in ieder geval niet zomaar. Dat is prima.
Maar bij ons gebeurt dat wel geregeld. En ook dat is prima.
Is puur een gevoelskwestie.
Heeft je vriend er begrip voor dat jij er wel van kunt genieten?
Jouw vriend werkt volgens mij best veel toch? Dus dan komt de zorg toch vanzelf meer voor jouw rekening. Misschien speelt dat ook wel mee dat jij daardoor meer behoefte hebt aan een nacht/dag zonder zorgen voor G.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Nov 2018 12:20

Re: Wanneer een tweede?

Ja klopt hoor, dat zegt hij ook. Hij zorgt veel minder voor haar, dus als hij dan thuis is, wil hij tijd met haar doorbrengen en haar niet wegbrengen en zo voelt dat dan wel voor hem. Uiteindelijk vindt hij het zelf ook wel oké als ze dan logeren is en hij vindt het zeker niet erg dat ik er wel van geniet. Het is puur mijn eigen gevoel.

En inderdaad iedereen is daar heel verschillend in.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Nov 2018 13:32

Re: Wanneer een tweede?

Oh, maar het is soms zo fijn om even zonder kind te zijn Cotton!
Ik ben donderdag vrij en de meisjes zijn dan wel weg. Kijk er nu al zo naar uit om dan gewoon even de handen vrij te hebben! Gewoon even rustig in huis bezig, serietje kijken tijdens het kolven.. Heerlijk! Daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen hoor.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 19 Nov 2018 16:05

Re: Wanneer een tweede?

Herkenbaar Cotton. Mijn man werkt ook veel en vindt het ook niet echt leuk als dochter gaan logeren.

Inmiddels heeft dochter een leeftijd dat ik mijn zus, dochter en mijzelf een plezier ermee doe. M. vindt het geweldig bij mijn zus om daar te logeren. Soms heeft mijn man dus gewoon pech. Ik probeer dan wel met man iets leuks te doen... lekker eten ofzo.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2018 15:38

Re: Wanneer een tweede?

Meg schreef:Herkenbaar Cotton. Mijn man werkt ook veel en vindt het ook niet echt leuk als dochter gaan logeren.

Inmiddels heeft dochter een leeftijd dat ik mijn zus, dochter en mijzelf een plezier ermee doe. M. vindt het geweldig bij mijn zus om daar te logeren. Soms heeft mijn man dus gewoon pech. Ik probeer dan wel met man iets leuks te doen... lekker eten ofzo.

Ja, hier vinden ook alle partijen het leuk, behalve m'n vriend haha. Maar het begint wel steeds meer te komen. Gelukkig!

Ze zijn nu samen thuis en maken er een feestje van. Zo leuk om foto's te krijgen. Ik heb straks een uitje van m'n werk.


Ik heb nog eens goed nagedacht de laatste tijd, maar ben voor nu echt te bang dat onze tweede een slechte slaper wordt. We hebben zoveel geluk met G.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jan 2019 10:48

Re: Wanneer een tweede?

Elroya schreef:
Meg schreef:
Snoes schreef:Ik heb wel vaak gedacht: we hebben nu al zo'n makkelijk kind/goede slaper, het kan gewoon niet dat we dat nog een tweede keer krijgen. Maar het is toch echt zo: makkelijk kind en wederom een goede slaper.

Oh door geeft mij hoop, haha. Onze dochter was ook een supermakkelijke baby, ben ook 'bang' dat het goede al vergeven is ;) Maar heeft dus gelukkig niet.


Mss de goden verzoeken nu, maar hier waren ze beide makkelijk met slapen. Mocht deze 3e nu iets minder makkelijk zijn dan zal dat erg wennen zijn..

En? Hoe gaat dat tot nu toe?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Jan 2019 11:03

Re: Wanneer een tweede?

Ik wil je niet demotiveren hoor :angel: Maar hier was de oudste een heel goede slaper. Die kwam al heel snel maar 1x per nacht en sliep dan na het drinken gelijk weer verder en met 10 weken sliep ze al door. De jongste (middelste straks :wink: ) was echt rampzalig de eerste 7/8 maanden. Die werd heel vaak per nacht wakker en bleef dat dan ook uren. Ik denk dat ik mede daarom die eerste tijd ook heel zwaar vond met twee kinderen. Overdag was hij trouwens best relaxed en sliep hij wel goed. Maar daarna kwam voor hem echt de omslag en nu is het een slaapkop.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem308

Bericht 29 Jan 2019 11:33

Re: Wanneer een tweede?

Ik rammel de ene keer van hier tot tokyo en de andere keer helemaal niet. m is nu 13.5 maand en tis over het algemeen zon makkelijk meisje. Maar ik merk dat ik soms toch bang ben voor de drukte met een tweede erbij. Denk dat we nog even wachten maar eeuwen zal het niet meer duren denk ik.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Jan 2019 12:20

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:
Elroya schreef:
Meg schreef:Oh door geeft mij hoop, haha. Onze dochter was ook een supermakkelijke baby, ben ook 'bang' dat het goede al vergeven is ;) Maar heeft dus gelukkig niet.


Mss de goden verzoeken nu, maar hier waren ze beide makkelijk met slapen. Mocht deze 3e nu iets minder makkelijk zijn dan zal dat erg wennen zijn..

En? Hoe gaat dat tot nu toe?


Weer goed! Kwam maar 1x per nacht, en vanaf 6,5 weken sliep ze een week door, toen ruim week weer 1x per nacht, en slaapt nu weer een week of 2 door (totdat ik haar wakker maak rond 8/8.30...)
(Hopelijk is Y ook niet een baby die hier stiekem meeleest en besluit nu weer snachts te gaan komen :eyes: )
Überhaupt mag ik niet klagen over haar!! Dus t kan gewoon ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Jan 2019 16:51

Re: Wanneer een tweede?

Cotton schreef:En? Hoe gaat dat tot nu toe?

Ok wij hebben weer een goede doorslaper. N. sliep met 6 weken door, dat was zelfs twee weken eerder dan zijn zus. Dus we hebben weer geluk.

Verder is het wel echt een andere baby hoor. Ook makkelijk, maar hij wil wel veel liever vastgehouden hele tijd vastgehouden worden. Hem overdag even wegleggen gaat een stuk moeilijker. Maar bij ons (en met name bij mij) schoot is hij een tevreden baby.

Nu onze baby er is, denk ik wel dat ik het relaxter had gevonden als we nog een jaartje hadden gewacht. Dan was M. 4 geweest een had je meer tijd voor je baby gehad als ze naar school is.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Jan 2019 17:19

Re: Wanneer een tweede?

Ik vind het juist fijn dat ik nog niet op een schoolplein hoef te staan en dus geen rekening hoef te houden met die tijden. Nu hebben we het geluk dat allebei de jongens 's middags qua slaapje 1 tot 2 uur overlappen, dus dan heb ik mijn handen vrij. Sowieso is de jongste een ontzettende slaapkop, hij is vaak maar 1,5-2 uur wakker per keer en slaapt dan weer minimaal 1,5uur.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 29 Jan 2019 18:41

Re: Wanneer een tweede?

Dat lijkt me heerlijk, dat je kinderen tegelijk slapen 's middags!
Jouw oudste slaapt denk ik ook niet meer Meg? Wat dat betreft snap ik je wel. E. slaapt 's middags niet meer, dus het lijkt mij ook wel fijn wanneer ze naar school gaat, haha. Heb je weer even wat meer tijd voor baby en met een beetje geluk ook voor jezelf!
Een kleiner leeftijdsverschil dan 3 jaar heeft dat voordeel dat kindjes vaak tegelijk nog slapen 's middags.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 29 Jan 2019 19:11

Re: Wanneer een tweede?

Dat laatste dachten wij ook Arwyn.. tot nummer 1 besloot met 1,5 dat s middags slapen voor baby’s is :thumbdown:
Ik vind 2 heel pittig, dat ligt mede aan nr die dus niet meer slaapt en je daardoor altijd “aan” staat.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 29 Jan 2019 19:36

Re: Wanneer een tweede?

Arwyn schreef:Jouw oudste slaapt denk ik ook niet meer Meg?

Jawel, nog wel. Weet niet hoe lang nog, want ze begint tegen te stribbelen, maar nu dus nog wel. Dat vind ik wel fijn.

Maar ik weet niet, het is iets gevoelsmatigs dat ik denk dat ik vier jaar verschil echt perfect had gevonden. Misschien omdat je dan ook meer regelmaat hebt ofzo. Nu gaat ze de ene dag wel naar de psz, dan weer niet.
Maar deze drie jaar is ook prima hoor :)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Jan 2019 20:15

Re: Wanneer een tweede?

Hier minder dan 3 jaar verschil, zoon slaapt tussen 12 en 2 ongeveer, en dochter kwam rond 13 voor voeding. Lekker er tussen in.. En dan om 14 andere dochter van school halen.
Ik snap meg wel. Ik heb t nu beide en t is wel echt een verschil. Toen zoon geboren werd zat dochter al op school, dus had ik tot 14 uur alleen met hem. Nu ligt babydochter toch sneller in box/bed, omdat zoon er nog is
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2019 14:21

Re: Wanneer een tweede?

Suus schreef:Ik wil je niet demotiveren hoor :angel: Maar hier was de oudste een heel goede slaper. Die kwam al heel snel maar 1x per nacht en sliep dan na het drinken gelijk weer verder en met 10 weken sliep ze al door. De jongste (middelste straks :wink: ) was echt rampzalig de eerste 7/8 maanden. Die werd heel vaak per nacht wakker en bleef dat dan ook uren. Ik denk dat ik mede daarom die eerste tijd ook heel zwaar vond met twee kinderen. Overdag was hij trouwens best relaxed en sliep hij wel goed. Maar daarna kwam voor hem echt de omslag en nu is het een slaapkop.

Haha nee heel fijn om te lezen juist.

Al moet ik zeggen dat het doorslapen/slaapgebrek inmiddels een minder groot punt is wat me tegenhoudt. Gisteren hadden we vrienden op bezoek met hun zoontje van net 1 en die huilt echt om ALLES. Als kleine baby deed hij dat al en het lijkt alleen maar erger te worden. Hij wil overdag eigenlijk niet slapen, huilt om alles (is waarschijnlijk doodmoe denk ik). Pffff vermoeiend hoor. Was echt kapot na een paar uurtjes.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Feb 2019 19:01

Re: Wanneer een tweede?

Onze 2e sliep, net als de 1e, gauw door (wel minder snel dan de eerste, maar dat viel ook niet te overtreffen), dus het kán wel :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 05 Feb 2019 13:42

Re: Wanneer een tweede?

Taeda schreef:Ik vind het juist fijn dat ik nog niet op een schoolplein hoef te staan en dus geen rekening hoef te houden met die tijden. Nu hebben we het geluk dat allebei de jongens 's middags qua slaapje 1 tot 2 uur overlappen, dus dan heb ik mijn handen vrij. Sowieso is de jongste een ontzettende slaapkop, hij is vaak maar 1,5-2 uur wakker per keer en slaapt dan weer minimaal 1,5uur.


Ja eens!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Feb 2019 13:58

Re: Wanneer een tweede?

Sam schreef:
Taeda schreef:Ik vind het juist fijn dat ik nog niet op een schoolplein hoef te staan en dus geen rekening hoef te houden met die tijden. Nu hebben we het geluk dat allebei de jongens 's middags qua slaapje 1 tot 2 uur overlappen, dus dan heb ik mijn handen vrij. Sowieso is de jongste een ontzettende slaapkop, hij is vaak maar 1,5-2 uur wakker per keer en slaapt dan weer minimaal 1,5uur.


Ja eens!

Dat geluk had ik dus niet :wink: Mijn dochter heeft nooit middagdutjes in bed gedaan, alleen tijdens wandelingen sliep ze. Als ze dat wel had gedaan, was het vast een stukje minder zwaar geweest. Nu heb ik vooral heel veel gewandeld toen ze nog kleiner waren. Was ook lekker hoor, maar soms is het ook wel fijn om gewoon even wat rust thuis te hebben. Dus mij had het wel fijn geleken als ze al wel naar school ging (was nog lang niet aan de orde natuurlijk), zodat ik ook wat tijd alleen met de baby had.

Wat jij vertelt Cotton, over het zoontje van vrienden, lijkt me helemaal zwaar! Mijn dochter deed dan geen dutjes in bed, maar na een half uur slapen tijdens een wandeling, was ze gewoon weer vrolijk gelukkig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 05 Feb 2019 17:18

Re: Wanneer een tweede?

Nu mijn kinderen wat ouder zijn, vraag ik me wel eens af hoe ouders met meerdere kinderen (en klein leeftijdsverschil) van een jaar of 6,7,8 alles organiseren.

Ze hebben dan opgeteld zoveel afspraken: sporttraining, wedstrijden, muziekles, huiswerk, schoolreisjes, kinderfeestjes, andere clubjes of doktersafspraken, logopedist, fysiotherapeut, speelafspraakjes en noem maar op.

Ik ben heel blij dat mijn oudste al gedeeltelijk zelfstandig naar dat soort dingen kan fietsen.

Als het leeftijdsverschil kleiner was geweest, was mijn agenda echt heel vol geweest met halen en brengen.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 05 Feb 2019 17:36

Re: Wanneer een tweede?

Mijn kinderen zijn nu 9-7-4
De jongste zit nog niet op een sport of clubje of zwemles dus dat is nog makkelijker...

De oudste twee zitten beide op judo in dezelfde groep, handig!
Middelste turnt op zaterdag ochtend twee uur en dan is mijn man thuis
oudste zit nog op een club maar dat is tegenover ons huis..

Vorig jaar zaten de oudste op gitaar en dans les, ik reed me suf op woensdag, eerst dans dan snel gitaar, terug naar de dans en daarna terug naar gitaar... haha

De jongste gaat gewoon overal mee naar toe, maar dat vind ze wel prima.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 05 Feb 2019 17:37

Re: Wanneer een tweede?

Oh en ik neem ze gewoon altijd allemaal mee overal heen... de doktersafspraken maak ik onder schooltijd, dat is t makkelijkste.
De oudste kan al even alleen thuis blijven als ik een van de jongste moet halen bij een speelafspraak.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Feb 2019 17:42

Re: Wanneer een tweede?

Maar ben je niet (voor je gevoel) de godganse week aan het organiseren en taxiën?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 05 Feb 2019 18:17

Re: Wanneer een tweede?

Ik vind dat tot nu toe wel meevallen. Mijn kinderen zijn bijna 8 - 6 - 1,5. Wij wonen in een klein dorp dus veel gaat met de auto. Op woensdag heeft zoon voetbaltraining, maar ik wissel het brengen/halen af met andere ouders. Idem dito voor turnles van dochter op donderdag. Zaterdagochtend heeft zoon altijd een voetbalwedstrijd, maar dan is mijn man ook thuis. Zoon rijdt ook wel eens met een vriendje mee. Ik ben wel heel blij dat de zwemles voor nu even klaar is. Verder moet ik ze meerdere keren per week wel eens bij een speelafspraak ophalen, maar dat vind ik geen probleem. De oudste twee mogen ook wel even alleen thuisblijven als ik de ander van een afspraak moet ophalen.
2011 2012 2017
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 05 Feb 2019 18:35

Re: Wanneer een tweede?

Filoria schreef:Maar ben je niet (voor je gevoel) de godganse week aan het organiseren en taxiën?



Ja toen we die woensdag nog hadden had ik dat gevoel wel heel erg, dus ben blij dat we die nu gewoon vrij hebben, heerlijk!!

verder valt t mee nu, vrijdag einde middag judo en zaterdag zit ik heerlijk alleen twee uur bij turnen, ik kom er gewoon van bij :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers