Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Jan 2019 13:18

Re: Sollicitatietopic #2

Ook moet je zelf even goed bedenken of je straks wel drie kwartier wil reizen voor je baan. Oh en dat je als je gaat verhuizen niet direct recht heb op meer km vergoeding.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Jan 2019 13:28

Re: Sollicitatietopic #2

Dat laatste stukje ook inderdaad. Ik zou het dus pas zeggen als het gesprek zo verloopt maar niet al direct van te voren of als een heel groot ding het melden. Het ís ook geen groot ding: je komt daar om te kijken of je voor die functie geschikt bent. Niet om je woonsituatie te bespreken.
<<

Anoniem271

Bericht 21 Jan 2019 13:29

Re: Sollicitatietopic #2

Succes in ieder geval alvast Bliss!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Jan 2019 13:54

Re: Sollicitatietopic #2

Tabbie schreef:Ook moet je zelf even goed bedenken of je straks wel drie kwartier wil reizen voor je baan. Oh en dat je als je gaat verhuizen niet direct recht heb op meer km vergoeding.


Goed punt! En dat reizen, tja, liever niet. Dus als dat me de keel uit gaat hangen, dan ga ik na het verhuizen wel weer op zoek. Maar wie weet hoe lang dat nog duurt en dit lijkt me wel een leuke baan! Misschien is een dag thuiswerken dan wel bespreekbaar, ik zeg maar iets. Of ik crash af en toe een nachtje bij m'n schoonouders. :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jan 2019 18:51

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou dat zelf niet aangeven. Stel jullie vinden binnenkort een huis, wat best een kleine kans is in deze markt, dan is de kans heel groot dat de overdracht pas over een half jaar is. Dan zou ik pas na je verhuizing op zoek gaan naar een baan bij je nieuwe woonplaats en tot die tijd lekker hier in de buurt blijven werken. Mocht je dan niet snel een nieuwe baan kunnen vinden dan kan je altijd nog tijdelijk hier blijven werken, maar dan hoef je niet nu al steeds richting Utrecht. Ik heb begrepen dat er vaak file staat die kant op en dat is ook vreselijk iedere keer.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Jan 2019 19:31

Re: Sollicitatietopic #2

Ja klopt, dat was mijn eerste gedachte ook, maar ik solliciteer liever niet met het idee dat ik over een halfjaar weer op zoek moet naar een andere baan. Dus vandaar mijn gedachte om liever nu te investeren in een baan daar, zodat ik dan straks lekker dicht bij het werk woon. Maar goed, het lastige is dat dat ook pas over een jaar kan zijn.

Voor nu lijkt het me inderdaad wel heerlijk om nog lekker dichtbij te gaan werken. Maar als ik nu niks zeg en we vinden bijvoorbeeld over een paar maanden een huis, dan zullen ze toch wel komen vragen waarom ik daar niet eerder iets over heb gezegd (vrees ik). Dus dat is even de afweging. Maar ik kijk gewoon even hoe het gesprek loopt maandag.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Jan 2019 21:26

Re: Sollicitatietopic #2

Maar stel dát ze het vragen, dan zeg je toch gewoon dat de plannen er nog niet waren/er nog niet concreet waren? Dat is een beetje hetzelfde als na een half jaar aan een vrouw vragen of ze niet even kon melden dat ze zwanger wilde worden. Je weet gewoon niet hoe iets loopt.
En trouwens, een werkgever zet jou ook aan de kant als je niet meer nodig bent. Het is een mooie eigenschap dat je dat zelf niet wilt doen, maar jij mag dat ook.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Jan 2019 10:58

Re: Sollicitatietopic #2

Precies. Die dingen gebeuren nu eenmaal in het leven: mensen verhuizen, raken zwanger, gaan scheiden, raken hun huis kwijt etc etc. Je weet het gewoon niet. En je kan wel alles willen plannen en van te voren aan iedereen duidelijk maken hoe je plannen zijn, maar het zijn plannen. Het is nog geen werkelijkheid.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Jan 2019 11:00

Re: Sollicitatietopic #2

Wat ik wil zegen: kijk eerst maar eens hoe de klik is, of jij er graag wil werken, of ze je willen aannemen op je capaciteiten en kijk vanuit daar verder. Niet direct beginnen met een mogelijk bezwaar, dan maak je het moeilijker dan nodig :-).
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 23 Jan 2019 19:33

Re: Sollicitatietopic #2

Vanmiddag ben ik op oriënterend gesprek geweest bij iemand die in mijn ouderlijk dorp binnenkort een nieuw restaurant opent. Ik hoorde via via dat ze er nog personeel zoeken, maar verder was er niets bekend.
Gisteren heb ik dus gebeld voor wat informatie, vanmiddag op gesprek geweest en we waren beide zo enthousiast dat we afgesproken hebben dat ik eind van de week laat horen of we met elkaar in zee gaan.
Ik vind dat eigenlijk best spannend opeens. Opzich zit ik nog prima waar ik nu werk. Dit is een hotel waar ik voornamelijk a la carte kan koken, wat ik het liefst doe. Maar ook hebben wij veel partijen en seniorenvakanties waar we hele simpele buffetjes en Hollandse pot voor moeten koken. Dit is iets waar ik niet van hou.
Bij dit restaurant gaat dit niet zo zijn, dus dat is al een groot pluspunt.
Ook gaan ze daar met de lunch al open en daarom moeten er ook dagdiensten gedraaid worden. En wat meer de avonden thuis zijn lijkt me ook echt heerlijk.
Qua loon zal ik er op vooruit gaan, al hebben we dit nog niet goed besproken. Maar ik heb aangegeven dat ik dat sowieso wil, aangezien ik de zekerheid van mijn vaste contract op ga geven als ik daar ga werken.
Ik heb aangegeven mijn werk altijd erg leuk te vinden, maar dat dit niet ten koste moet gaan van mijn gezin. Hier werd heel positief op gereageerd, heel erg fijn.

Eigenlijk ben ik er al wel uit, ik moet deze kans grijpen. Maar ik vind het best heel spannend. Ik werd nu 8 jaar voor mijn huidige werkgever en heb ontzettend lieve collega's. Maar het kriebelt al een tijdje dat ik wel eens iets anders wil gaan doen.

Nou dat wilde ik even kwijt :nerd:
10.04.17
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 23 Jan 2019 20:26

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt erg goed Saga!
30-04-2017
<<

Anoniem271

Bericht 23 Jan 2019 21:32

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt allemaal heel positief Saga! Snap wel dat je het spannend vindt om na zo’n lange tijd je vaste contract op te geven. Succes met beslissen!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Jan 2019 11:31

Re: Sollicitatietopic #2

Ik moet nu doorgeven wat ik graag zou willen verdienen. Wat lastig zeg. Ik wil er natuurlijk op vooruit gaan, maar wat is normaal om te vragen?
Moet ik een loonstrookje opsturen ook?
10.04.17
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jan 2019 12:17

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Saga! Je bent niet verplicht om een loonstrook op te sturen, dus als ze er ook niet om vragen zou ik het sowieso niet doen. Ik weet natuurlijk niet wat je nu verdient, maar ik zou je aan willen raden even een salariswijzer in te vullen dan heb je een beetje een idee van wat anderen verdienen die vergelijkbaar werk doen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Jan 2019 12:51

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb maar even contact opgenomen met de fnv horecabond, en daar goed advies van gekregen wat te vragen.
Ik verdiende nu het basisloon en ben daar dus boven gaan zitten.
Spannend dit zeg. Ik ben bij mijn huidige werkplek blijven hangen na mijn opleiding en heb dit dus nooit hoeven doen.

Ondertussen heb ik al veel contact met mijn (waarschijnlijk) nieuwe werkgeefster en ik ben echt zo enthousiast over alles. Dit geeft echt weer even een positieve boost!
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jan 2019 13:27

Re: Sollicitatietopic #2

Super leuk Saga!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jan 2019 14:32

Re: Sollicitatietopic #2

Super leuk Saga!
<<

Anoniem271

Bericht 25 Jan 2019 14:49

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk en spannend Saga!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Jan 2019 20:12

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk zeg, Saga! Een nieuwe uitdaging is nooit weg na zo'n lange tijd!

Ik heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad. Twee gesprekken van twintig minuten, beide met twee mensen. Ging echt snel voorbij! Op zich wel leuke gesprekken gehad, maar daarna moest ik een schrijftest doen en die ging niet goed. Ik had een halfuur om een heel ingewikkelde Engelse tekst, vol vaktermen, om te zetten in een (Engelse) post voor op Facebook, in begrijpelijke taal. Viel me niet mee en na 25 minuten kwam de secretaresse al bij me dat het tijd was. Ik had pas honderd woorden ongeveer en het moesten er twee- tot driehonderd zijn. :laughcry: Ik hoor ergens volgende week meer, maar denk niet dat ik het word.

Maandag heb ik weer een gesprek, dus daar ga ik me nu op richten. Dat is het bedrijf hier in de buurt waarbij ik twijfelde of ik het over de verhuisplannen moet hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 26 Jan 2019 00:02

Re: Sollicitatietopic #2

Hey wat leuk saga! Ongeveer mijn verhaal van 4 jaar geleden. Heb toen ook die stap genomen, geen moment spijt van gehad. Heerlijk om 4 dagen te werken, weekenddagen vrij te zijn, en regelmatig om 18 uur klaar te zijn.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jan 2019 00:08

Re: Sollicitatietopic #2

Saga, kan je nieuwe werkgever je niet meteen een contract voor onbepaalde tijd aanbieden? Er is zo'n krapte op de arbeidsmarkt dat je hier tegenwoordig ook over kunt onderhandelen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Jan 2019 19:44

Re: Sollicitatietopic #2

Vandaag het sollicitatiegesprek gehad waarbij ik twijfelde om over de verhuisplannen te vertellen. Niet gedaan nu, maar ik neig er toch naar dit in een eventueel tweede gesprek wel te doen. Het gaat gewoon heel erg tegen m'n natuur in om het te verzwijgen. Het lijkt me wel een leuke baan en ik gooi daarmee wel m'n eigen glazen in waarschijnlijk. Ik wilde dat ik wat harder was, maar dat zit gewoon niet in m'n aard geloof ik. Volgens mij zou het nog het beste zijn als ik überhaupt niet door ben naar een tweede gesprek. Ik hoor het morgen of overmorgen al geloof ik. Ik weet ook nog niet wat het verdient, dus dat is ook nog wel een ding.

Heb al wel weer een vacature gezien in de regio waar we heen willen en waar mijn ervaringen volgens mij erg goed bij aansluiten. Ga daar morgenavond sowieso nog even een brief heen sturen.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2019 11:10

Re: Sollicitatietopic #2

Nou, ik hoef er niet meer over te dubben, want kreeg een afwijzing per mail. Vind het wel goed zo, scheelt me weer de nodige kopzorgen.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Jan 2019 12:32

Re: Sollicitatietopic #2

Heb je na een persoonlijk gesprek een afwijzing per mail gekregen? Dat is onbeleefd zeg. Jammer! Of vind je het wel oke?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jan 2019 13:10

Re: Sollicitatietopic #2

Harrison schreef:Heb je na een persoonlijk gesprek een afwijzing per mail gekregen? Dat is onbeleefd zeg. Jammer! Of vind je het wel oke?


Klopt! De uitnodiging kreeg ik ook per mail, vond ik ook al vreemd! Normaal mailen ze alleen als je niet op gesprek mag komen en anders bellen ze. Maar goed, ik heb hier verder vrede mee, de zoektocht continues.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers