Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Misselijk / overgeven, eet tips?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jan 2019 13:07

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik gebruik al emesafene, mag er van de huisarts twee per dag en op extreme dagen maximaal 4. Maar het helpt dus geen moer, want ik spuug nog steeds alles uit. Die seabands heb ik net besteld, goeie tip! Alle soorten chips die ik tot nu toe geprobeerd heb werken helaas niet, cola is inderdaad de hel om te moeten spugen dus dat durf ik niet meer te drinken. Gekookte droge aardappels blijven soms wel binnen maar dat is echt een marteling om weg te moeten werken, bah.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2019 13:11

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik had vanaf 5 weken emesafene en primperan. Dat haalde de scherpe randjes van de hele dag misselijk af.

Ik at echt waar ik zin in had en dat was meestal cola (waar de prik niet meer zo erg in zat), koude chocolademelk, komkommer en alles met zout erop (tuc koekjes, chips). Heb echt liters chocolademelk naar binnen gewerkt. Niet echt gezond, maar het bleef binnen, net als sommige koekjes.

Oh en veel patat en McDonalds.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 20 Jan 2019 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 20 Jan 2019 13:13

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ohh, wat een ellende! Ik heb er ook van week 6 tot en met eigenlijk de hele zwangerschap last van gehad. Tot en met een week of 16 was het wel het ergste, denk ik. Wat bij mij goed binnen bleef, waren die breekcrackertjes van LU. Daar had ik ook nog wel een soort van zin in. Verder perzikyoghurt of perzik drinkyoghurt. Ook knakworsten vond ik echt super lekker toen!

Veel strekte en succes! Het is zo ellendig om je de hele tijd zo te voelen!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 20 Jan 2019 13:15

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik heb verder geen tips maar een kennis van mij had er ook in extreme mate last van en bij haar hielp emesafene ook niet. Toen heeft ze zofran gekregen en dat hielp beter. Dus daar zou je ook nog om kunnen vragen bij de arts.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2019 13:16

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik heb verder geen eettips, maar kan je niet nog andere medicatie krijgen? Primperan wat Cotton ook noemt? Dit is toch niet vol te houden zo. Heel veel sterkte in elk geval!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jan 2019 13:23

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik ga morgen maar weer even de huisarts bellen, het is inderdaad geen doen zo. Bedankt voor alle tips!

♥♥
<<

Anoniem269

Bericht 20 Jan 2019 13:51

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Je kan cola evt even laten staan zodat de prik eraf is. Cola hielp hier wel echt. Wel gewone cola. Geen light of zero.

En misschien wat bouillon drinken. Met wat beschuit om te soppen. Is goed voor het zout en vocht balans. Sterkte. Lijkt mij echt super vervelend! Hopelijk kan de huisarts wat voor je betekenen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 20 Jan 2019 16:53

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Wat naar Elliot! Heb je wel medicatie?
Ik was vooral misselijk de hele dag door, de pillen waren mijn ‘life saver’ maar ik spuugde niet

Bij zoon leefde ik op friet/gebakken aardappelen, salade, kroketten en jus d’orange/spa cactus citroen en later spa rood.

Bij deze baby verdroeg ik in het begin alleen zoet. Sinds de pillen gaat het een stuk beter. Jus d’organge ging niet, appelsap en limonade weer wel.
22112014 / 10042019
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 20 Jan 2019 17:27

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Deze zwangerschap heb ik in het begin veel geroosterd witbrood gegeten met een beetje witte basterdsuiker. Dat deed niet zo zeer om te spugen. Daar hield ik voornamelijk rekening mee, hoe vies het is om uit te spugen.

Als ik voelde dat ik moest spugen, dronk ik heel snel een flink glas water. Dat spuugt erg makkelijk, is niet zo vies en ik had het idee dat ik dan voornamelijk het net gedronken water uitspuugde en niet zo heel veel van de voorafgaande maaltijd.

Verder even aan de bel trekken bij je huisarts. Er zijn nog meer medicijnen die misschien beter aanslaan. Ik heb tot 37 weken zwangerschap op 3 tabletten Emesafene per dag geleefd. Pas de laatste weken gaat het iets beter en ben ik nog wel misselijk, maar heb ik geen medicijnen meer nodig om het spugen tegen te houden.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2019 18:38

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Emesafene deed bij mij inderdaad ook niets. Primperan maakte het redelijk dragelijk!
En inderdaad, echt de huisarts bellen hoor.. Je moet nog zo lang!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Jan 2019 22:29

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Heb je tabletten emesafene of heb je zetpillen, zetpillen hielpen hier al een stuk beter. Verder is het echt voor iedereen anders is mijn ervaring. Ik dronk vooral aanmaak limonade, de multivruchten van raak. Zo had ik toch wat suikers binnen en heb ik het aardig vol kunnen houden.
⁠♡♡♡
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Jan 2019 22:34

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ja om andere medicatie vragen!
Ik kreeg eerst in het ziekenhuis primperan geloof ik, maar dat hielp niet. Daarna kreeg ik emesafene, 4 per dag, en dat ging redelijk.

Ze drukte mij op het hart om echt te eten waar ik zin in had. Al waren het alleen maar kroketten bijvoorbeeld.
Ik kreeg alleen Pink Lady appels en mandarijnen weg de eerste weken, daarna kwam er steeds wel ietsje meer bij maar gelukkig allemaal redelijk gezond.
Daardoor hoefde ik niet echt rekening te houden met hoe het uit te spugen was zeg maar.

Drink je wel goed? Ik kreeg echt niets binnen en lag toen al vrij snel uitgedroogd in het ziekenhuis. Niet om je bang te maken hoor, maar ik had toen echt niet in de gaten dat het zo snel ging.

Sterkte!
10.04.17
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2019 23:45

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Elliot, misschien heb je nog wat aan mijn topic van laatst: eettips-bij-misselijkheid-weinig-eetlust-door-zwangerschap-t31081.html
<<

Celine

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 17 Mei 2018 11:16

Bericht 21 Jan 2019 09:47

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ooh Elliot, I feel you :pale:
Al 10 dagen op rij lig ik plat in een donkere kamer wegens misselijkheid en duizeligheid. Op dit moment gaat het redelijk goed dus kan ik even rechtop zitten.
Sommige dagen eet en drink ik bijna niks, andere dagen krijg ik gelukkig wel iets binnen. Ik zorg dat ik iedere dag minstens 1 stuk fruit binnen krijg, maar groenten lukt me echt niet. Het blijft bij beschuitjes en een banaan.
Ik heb ook tabletten van de huisarts gekregen, maar daar word ik nog duizeliger van, dus die laat ik maar liggen.
Ik kan alleen maar hopen dat dit na de eerste 12 weken gewoon over is en niet de hele zwangerschap blijft. Ik ben op dit moment 7 weken, denk ik.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Jan 2019 10:20

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Sterkte meiden! Helaas weet ik ook nog heel goed hoe dit voelt!

@Celine; heb je primperan? Ik werd daar ook heel duizelig en naar van. Na een tijdje werd dit wel minder!

Ik at aan het begin echt alleen waar ik zin in had. Ik heb wekenlang geen avondeten gehad. Kon ook geen reclame met voeding of kookprogramma's kijken. Mijn man mocht nog geen tosti in huis maken vanwege de geur.

Ik at van die kleine crackers (van die toastjes dingen die je kan breken). Bij mijn 2de zwangerschap at ik de héle dag pepermunt. Ik heb ook echt platgelegen. Niets hielp écht.

Hopelijk knappen jullie snel op. Heel veel sterkte!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2019 10:45

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik heb gister via de huisartsenpost primperan voorgeschreven gekregen. Gisteravond en vanmorgen heb ik daar een pil van genomen en de misselijkheid lijkt iets minder. Helaas zit ik nu alsnog in het ziekenhuis, vanmorgen toen ik opstond liep het bloed langs m’n benen. Ik heb geen buikpijn ofzo, maar moest toch komen voor een echo. Gelukkig heb ik vandaag nog niet gespuugd, dat is wel fijn.

♥♥
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 21 Jan 2019 10:52

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Fijn dat de Primperan iets beter lijkt aan te slaan.

Maar wat schrikken joh, heb je de echo al gehad of zit je daar nu op te wachten?
<<

Anoniem284

Bericht 21 Jan 2019 10:54

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Oh getsie Elliot. Wanneer wordt de echo gemaakt?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Jan 2019 11:08

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Oh wat schrikken zeg. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en valt het allemaal mee.
Fijn dat je iets anders hebt gekregen en je nu al iets verschil merkt.
10.04.17
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2019 11:14

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Net de echo gehad en gelukkig ziet alles er goed uit. Wat een opluchting!

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2019 11:22

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Gelukkig Elliot. Ik zat echt af te tellen. Pfff de spanning!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2019 11:25

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Jeetje Elliot, wat een spanning! Gelukkig was de echo goed. En fijn dat de nieuwe medicatie iets lijkt te doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 21 Jan 2019 11:32

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Bij de oudste heb ik 4 maanden op peer, groene ijsthee en op crackertjes geleefd( die met 6 in een pakje/toastjes)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 21 Jan 2019 11:32

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Wat een opluchting eliot!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 21 Jan 2019 13:25

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Poeh, wat een opluchting, Elliot. Fijn dat alles in orde is.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo