Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Misselijk / overgeven, eet tips?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Mei 2017 19:56

Misselijk / overgeven, eet tips?

Helaas, sinds vorige week enorm misselijk met overgeven. In de ochtend red ik me door in bed een plakje ontbijtkoek te eten en rustig op te staan, overdag door elk uur iets te eten, maar einde middag en de avonden zijn niet te doen. Ik ben zo beroerd en ook gewoon heel moe, dus misschien speelt dat ook mee.

Wat aten jullie tijdens misselijkheid? Niks smaakt, alles is vies en van bijna alles word ik nog misselijker. En steeds denk ik iets gevonden te hebben en spuug ik alsnog. Overdag probeer ik bolletjes te eten.

:nopompom:
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mei 2017 19:58

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Vanillevla?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2017 20:02

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Dee schreef:Vanillevla?

Als dat te zoet is (kan je zo weeiig van worden) is vanille yoghurt misschien ook nog een optie, is iets minder zoet van smaak. Dat eet ik nu ook heel veel (niet dat ik misselijk ben maar heb er gewoon zin in).

Misschien wat Maria Kaakjes door de dag heen eten. Of lange vingers enzo. Van die hele lichte koekjes.

Superrot voor je zeg.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mei 2017 20:06

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Wat naar, wat kan je je rot voelen dan he! Ik zou beginnen met de huisarts bellen zodat je iets tegen het spugen krijgt, dat kan heel veel schelen.

Verder is het volgens mij echt per vrouw verschillend wat werkt. Ik ga ook goed op ontbijtkoek, maar ook van die Lu crackers met zeezout en oregano heb ik heel veel op en gewone cola, niet de light versie en dan kleine slokjes. Bij mijn eerste zwangerschap at ik ook veel bananen, nu krijg ik ze niet weg. Beide keren trek ik zure dingen niet heel goed, yoghurt, sinaasappelsap, heel veel fruit ed. Ook thee krijg ik niet weg, voelt als een plas niks in mijn maag.

Ik zou vooral eten waar je behoefte aan hebt, de baby neemt eerst en krijgt genoeg binnen. Let goed op dat je niet uitdroogt! Vaak speelt vermoeidheid ook een grote rol, dus geef daar ook echt aan toe en slaap als je moe bent.
Dan heb je nog de standaard tips zoals eerst eten voor het opstaan, hou je maag gevuld, zet desnoods de wekker midden in de nacht om iets te eten en eet niet te grote porties dus beter twee keer iets kleins dan een heel bord avond eten. Droge crackers, Maria biscuit, gember capsules of thee en je verloskundige heeft vast ook wel tips, sommige vrouwen hebben ook baat bij het zuigen op ( citroen) zuurtjes of lolly's.
Daarnaast draag ik sea bands ( ook tegen wagenziekte, het zijn polsbandjes met drukpunten) in het kader van baat het niet dan schaad het niet.

Vanille vla helpt volgens mij vooral tegen maagzuur toch? Mocht je daar ook last van hebben dan mag je gewoon rennies ed nemen.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 02 Mei 2017 20:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem196

Bericht 02 Mei 2017 20:08

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Zure appels (elstar at ik)
Soepstengels
Zure snoepjes
Daar heb ik een paar weken opgeleefd.

Polsbandjes werkte bij mij niet.
Ik heb emasefene zetpillen en die werken.
moet hem niet vergeven of te laat innemen.

Sterkte
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Mei 2017 20:58

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Bedankt voor de reacties. Helaas mag ik geen koemelk en lust ik geen cola, dus dat is lastig. Fruit vind ik echt niet te eten op het moment terwijl ik er normaal gek op ben, net als verse jus d'orange.. die crackers klinken wel lekker hartig minoessepoes, die kan ik wel eens kopen voor tussendoor, ik had rijstenwafel met smaak, maar dat ging ook niet goed. Qua drinken probeer ik water te drinken, thee kleine slokjes alleen en geitenmelk was lekker en nu ook niet meer. Echt lastig. Als ik zo blijf overgeven misschien de dokter bellen idd, maar vooral dat misselijke gevoel is echt rot. Lange vingers heb ik net op, dat is wel oké.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 02 Mei 2017 21:14

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Heel herkenbaar helaas!
Let inderdaad goed op dat je niet uitdroogd, dat kan heel snel gaan. Ik had het helemaal niet in de gaten en lag "opeens" in het ziekenhuis.

Ik at crackertjes en heel veel appels.
Oh en yoghurt geloof ik, met vanillavla. Maar dat is voor hou dus geen optie helaas.

Gember kan erg goed tegen misselijkheid helpen, ik dronk thee van verse gember en had gembercapsules.

Ook had ik 4x per dag emesafe zetpillen, die zorgde er voor dat ik bovenstaande binnen kon houden.

Hierboven schreef iemand het ook al, maar maak je geen zorgen dat dit direct schadelijk is voor je kindje. Je lichaam zorgt ervoor dat jouw kindje alles krijgt wat hij of zei nodig heeft. Ik heb me heel lang schuldig gevoeld dat ik niet fatsoenlijk kon eten, maar dat is echt niet nodig!
(ik ben tot zeker week 25 onwijs misselijk geweest en heb een grote, kerngezonde zoon gekregen 3 weken geleden!)

Heel veel sterkte!
10.04.17
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 03 Mei 2017 04:48

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik heb weken geleefd op muesli met yoghurt. Meestal dronk ik appelsap omdat water ook zorgde voor een misselijk gevoel. Af en toe een cracker met kaas of smeerkaas. Maar daar bleef het ook haast bij. Af en toe vond ik tomatensoep ook nog wel te eten. Ik kan het alleen nu niet meer eten. Die lucht haalt meteen weer het misselijke gevoel terug.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem281

Bericht 03 Mei 2017 05:52

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Oh zuur was bij mij juist hel! Pombear en naturel chips was voor mij een uitkomst.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 03 Mei 2017 06:40

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Mei 2017 06:53

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik at 's ochtends eerst van die Cream crackers. Niet echt lekker, maar die bleven er het beste in (of waren het makkelijkst om weer uit te spugen, wat sowieso eerst een paar keer gebeurde..). Toen ik weer enigszins iets kon eten, vond ik zuur goed te doen. Augurken en zure snoepjes en zo.
En vooral de hele dag kleine beetjes blijven eten. Zodra m'n maag ook maar een beetje leeg raakte, werd ik direct weer super misselijk.
Na een ziekenhuisopname had ik uiteindelijk wel medicatie. Ik hield anders nog geen slok water binnen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 03 Mei 2017 07:07

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Bij de oudste vind ik cup a soul lekker. Dat vond ik ook niet zo vies/droog om uit te spugen. En ik at goedkope droge crackers. Van die toast dingen.

Bij de jongste at ik heel veel pepermunt en ik groentesoep (water, bouillon, soepgroente).

Uiteindelijk is het helaas uitzitten. Na 20 weken knapte ik op.

Sterkte!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 03 Mei 2017 07:17

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ah vervelend!

Ik heb er bij beide zwangerschappen veel last van gehad, bij de eerste ben ik zelfs door uitdroging in het ziekenhuis terecht gekomen.

Wat bij mij hielp, was een beschuitje in bed eten. En de rest van de dag echt heel rustig aan doen. Tijdens de eerste zwangerschap kreeg ik in t ziekenhuis bouillon, dat ging er toen ook redelijk in. Bij de tweede zwangerschap had ik een week lang alleen maar zin in van die kleine zakjes chips, als ik nog maar aan ander eten dacht of rook werd ik al misselijk. Ik heb beide zwangerschappen trouwens ook Emesafene en Prinperan tabletten genomen.

Veel sterkte en hopelijk voel je je snel beter!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 03 Mei 2017 08:18

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Bazinga schreef:Oh zuur was bij mij juist hel! Pombear en naturel chips was voor mij een uitkomst.


Oh ja, paprika chips ging hier ook goed. Hahaha
10-08-2017 ♥
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Mei 2017 09:01

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik begon idd op bed al met een biscuitje want dat was niet zo erg als spugen met een lege maag. Daarna vaak een beschuitje met suiker en wat melk (ik moest toch spugen en vond melk wel heerlijk). Thee kon ik niet drinken dus het was vooral water. Dat ging aardig met kleine slokjes, geen heel glas ineens.

Met avondeten heb ik heel regelmatig huilend boven mijn bord gezeten en uiteindelijk brood gepakt. Als iknaar bed ging spuugde ik vaak alles nog uit. Tanden poetsen was echt een trigger tot spugen. Medicatie kreeg ik rond week 16.

Gek genoeg zou ik het zo weer doen! We hebben een hele gezonde dochter die mij gewoon een beetje opgegeten heeft!
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Mei 2017 09:02

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Oh Anna wat naar dat je je zo voelt. Ik ben ook heel ziek geweest in de eerste helft van mijn zwangerschap, ik weet nog goed dat ik vrouwen zag lopen met twee kinderen en ook echt een soort extra respect voor ze had en dacht: Tjee, zij hebben dit misschien wel twee keer doorstaan, wat een helden!

Bij mij hielp het om fruit te eten, met name Granny Smith appels. Zoete dingen kon ik niet verdragen, ik heb eigenlijk in de hele zware weken alleen maar appels en tomatencrèmesoep uit blik met wit brood gegeten. Iets anders kon ik niet binnenhouden (en dit vaak ook niet, maar ik werd er in ieder geval niet extra misselijk van).
Daarnaast gebruikte ik ook Emesafene zetpillen, die maakten me niet minder misselijk maar ik hoefde in ieder geval niet meer te spugen steeds.

Sterkte, het is echt naar om je zo beroerd te voelen. Blijf niet te lang aanmodderen en vraag bij je huisarts om zetpillen! Het bood mij echt uitkomst.

Overigens vond ik spugen met een lege maag fijner dan spugen nadat ik iets had gegeten.

♥♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 03 Mei 2017 14:50

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Jullie zijn lief, dankjewel voor de tips. Door Elliot heb ik zin in soep! En ik ga wat hartige knabbel dingen halen voor tussendoor. Vandaag gewerkt en wel misselijk maar op kokhalzen na niet gespuugd en toch over de hele dag ontbijtkoek en wat brood gegeten, dus dat is fijn. Zijn vooral de avonden, dus desnoods maar geen avondeten maar iets anders proberen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Jan 2019 12:41

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ik up deze maar even want ik zit weer in hetzelfde schuitje als bij D., maar dan nog heftiger. Alle dingen die ik bij D.kom verdragen (tomatensoep, witbrood, appels) komen er nu met dezelfde rotgang weer uit. Sinds afgelopen vrijdag is eigenlijk alles wat ik heb gegeten er weer uitgekomen en ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet. Ik hang een beetje in bed, meer kan ik niet doen. Iemand nog een gouden tip?

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2019 12:44

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Appelsap drinken? Heel koud.
En in de gaten houden of je genoeg vocht binnen houdt. Ik ben ervoor opgenomen geweest. Anders echt aan de bel trekken! Super rot!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 20 Jan 2019 12:52

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Gebruik je al emesafene? Ik draag ook seabands, ik heb het idee dat die ook helpen. Ik durf nog niet zonder een van beide, ik heb het een week geleden weer geprobeerd, maar dat ging nog niet. Het is echt heftiger dan bij de oudste!

Ik las een tip over komkommerschijfjes eten die even in water hebben gelegen. Heel neutraal en goed voor het vocht. Komkommer valt hier sowieso erg goed. En maïs wafels. Zit iets meer smaak aan dan rijstwafels en droge crackers. Verder heb ik een craving voor drinkyoghurt, maar dat is misschien te zoet voor je. En verder zou ik zeggen cola en chips. Verre van gezond, maar als je dat binnen houdt (en het smaakt) zou ik er voor nu aan toegeven. Heel veel sterkte!
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 20 Jan 2019 12:54

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Misschien kan de acupunturist iets voor je betekenen? Verder geen tips, ik heb ook geen idee wat nu wel en niet binnen blijft op een dag. Het is altijd een verrassing :laughcry:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2019 12:54

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Ja inderdaad, zoute dingen. Cola, chips, patat. Fastfood was het enige waar mijn maag wat normaal op reageerde :P

En ik zou aan de bel trekken voor medicijnen!!!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Jan 2019 13:01

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Hier bleven vaak de ongezonde dingen redelijk zitten, ook miet altijd, maar hoe misselijk ik was, een patat oorlog ging er wel in(en bleef dus meestal zitten). At ik mandarijntjes of iets met tomaat bijvoorbeeld, hing ik weer boven de wc. Cola ging hier niet goed trouwens en de hel om daarna uit te moeten spugen. Naturel chips en nibb’it zodra ik gammel werd(bijna constant :palm: ) ging er ook lekker in. Het is echt een beetje uitproberen...
<<

Panda

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 52

Geregistreerd: 07 Aug 2018 19:54

Bericht 20 Jan 2019 13:06

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Appelsap is juist heel zuur. Ik houd dat ook niet binnen hoor.

Afbeelding

Deze werken dan weer wel goed bij mij. Ze komen me inmiddels de neus uit, maar ze triggeren niks.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Jan 2019 13:06

Re: Misselijk / overgeven, eet tips?

Pombeer chipjes bleven bij mij het beste hangen. Dan at ik daarna nog iets voedzaam en verder cola zonder prik. Ik was misselijk van week 6 tot week 14 ongeveer en daarna weer van week 28 tot het eind. Maar alles met zout en zetmeel kon ik wel binnenhouden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo