Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2019 19:48

Re: Het hardlooptopic #2

Wow, super hee!! Naast wind ook nog regen? Fijn dat je zo goed hebt gelopen! Op naar een goed herstel :)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Jan 2019 19:51

Re: Het hardlooptopic #2

Gelukkig niet :hulde:
10 druppels in het startvak, maar dat was het dan ook.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Jan 2019 19:58

Re: Het hardlooptopic #2

Wow snirp! Wat goed! Je maakt wel een foutje met je km tijden. Die lagen rond de 3'40! Spierpijn mag! Mijn enige losse halve marathon was Egmond. Iedereen zei toen dat het n het strand makkelijker werd. De duinen vond ik best pittig weet ik nog. Het was toen ook zo'n bizar veel wind weekend. En ja, ik had ook lekker spierpijn haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2019 20:18

Re: Het hardlooptopic #2

Huh? 21 kilometer in 1.18? Dat is megasnel!! Dan zijn je rondetijden wel rond de 3 minuten inderdaad, zoals Jip zegt.
Ik vind het echt super knap.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Jan 2019 20:20

Re: Het hardlooptopic #2

Whahahahaha, 1:18 typfoutje :palm: :palm: :palm:
Dat moet natuurlijk 2:18:06 zijn, oepssss!
Niet een té hoge pet van me op krijgen, sorry!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Jan 2019 20:21

Re: Het hardlooptopic #2

Dan nog vind ik het superknap gedaan! Als ik de beelden zag...phoe! Ik ging zelf even joggen en werd zo'n beetje weggeblazen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2019 20:22

Re: Het hardlooptopic #2

Oh, hahaha! Ik vond het al abnormaal snel. Maar hee, je weet het nooit ;) Anyway, heel goed gedaan. Petje af!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 13 Jan 2019 20:24

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, jij bent ook goed bezig geweest vandaag! Hebben dan ongeveer even hard gelopen.
Lijkt me wel heel fijn, dit soort lopen met ook pacers erbij.
Wij moesten de 2:05u en de 2:10u (eindtijd) pacers snel laten gaan, haha.

Exo, zag je loopje op Insta net, goed bezig! Wat lekker dat je zoveel sneller wordt :thumbup:
Volgende week weer voor 3x lopen? Hopelijk lukt het!

Mijn horloge gaf 3 dagen hersteltijd aan, haha. Mijn meelopende man had slechts 17 uur, dus die gaat gewoon morgenavond weer trainen ;)
<<

Anoniem313

Bericht 16 Jan 2019 11:26

Re: Het hardlooptopic #2

En hoe gaat je herstel Snirp?

Gisteren had ik interval training, die ging niet top. Zometeen ga ik m’n tempoduurloop doen, die doe ik normaal op donderdag maar vandaag komt beter uit. Dit weekend duurloop van 145 minuten :wtf:
Ik heb net m’n batterij van m’n iPhone laten vervangen, en Runkeeper vervangen door Strava, hopelijk gaat ie nu beter.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 16 Jan 2019 11:40

Re: Het hardlooptopic #2

Wow Caulfield, 145 minuten :omg:
Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. En hoe het gaat, haha.
Hoeveel ga je vandaag lopen?
Hopelijk vreet Strava wat minder batterij! Ik vind de app sowieso heel fijn :)

Ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben hoe ik me voel/hoe het gaat.
Had verwacht veel meer last van spierpijn te hebben.
Natuurlijk voel ik wel dat ik lang/ver heb gelopen, maar ik heb eigenlijk alle dagen normaal de trap op/af kunnen lopen.

Nu aan het bedenken wanneer ik weer ga lopen.
Denk wel dat ik een nieuw doel voor ogen moet stellen, anders vrees ik dat ik nooit meer ga :angel:
Moet zo langzamerhand ook het wandelen voor de Vierdaagse op gaan pakken, dus even een goedwerkende combi vinden.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jan 2019 19:19

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe ging je duurloop, Caulfield?

Ik heb vandaag 9km gelopen in 45 minuten. Ik zat dus onder de 5 minuten per km. Het liep zo fijn! Ik liep samen met mijn trainingsmaatje en we hadden een mooi tred te pakken. We hebben 6km op een fietspad gerend en zijn daarna afgeweken en de zand-/heidepaden opgegaan. De laatste 2 km vond ik zwaar, maar die eerste 7 gingen echt bijna moeiteloos!
<<

Anoniem284

Bericht 20 Jan 2019 08:40

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, over die batterij. Mijn ervaring met iPhone en wat ik ook van anderen hoor is dat die batterij moeite heeft met koud weer. Gister was ik aan het wandelen met 50% en mijn vriend belde en na een minuut viel mijn telefoon uit, leeg. Heb jij er vooral met koud weer last van of altijd? In de zomer gaat het goed bij mij. Kan gewoon Runkeeper en Spotify tegelijk aan, maar in de winter dus niet.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Jan 2019 09:18

Re: Het hardlooptopic #2

Thanks Gympie, ik zal er eens opletten. Ik heb nu iig de batterij laten vervangen en loop nu met een Charge 2 die ik bij thuiskomst kan syncen met Strava/Runkeeper, dat zal schelen.

Exo, wat ben jij snel joh! En je breidt ook je afstand lekker uit, volgens mij ben je echt een talent.

Ik liep deze week niet zo lekker, van die typische overbelastingsverschijnselen: pijn in de knie, en later ook in de voet, waarschijnlijk omdat ik geforceerd mn knie ging ontlasten tijdens het lopen. Heb daarom maar eens een training overgeslagen. Gisteren ging mn 145 min duurloop op zeer laag tempo gelukkig weer lekker en vandaag ook geen spierpijn. Dus nu zie ik het weer wat zonniger in. Misschien moet ik van 4 naar 3 trainingen per week.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Jan 2019 11:33

Re: Het hardlooptopic #2

OMG wat zijn jullie jaloersmakend goed zeg, heb echt bewondering voor jullie! Voel me bijna een amateur in dit topic. :smile:

Ik kom net terug van een goed rondje, wat is dit heerlijk hardloopweer. Als het straks nog langer licht ga ik mijn trainingen weer uitbreiden. Samen met mijn man ga ik eind maart een urban trail doen van 10km, zin in!

Succes allemaal!
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jan 2019 12:14

Re: Het hardlooptopic #2

Gympie, dat heb ik ook nu met dit koude weer. Eigenlijk geheel vergelijkbaar met jou: vanochtend ging ik met 50% batterij de deur uit om paard te rijden en toen ik na drie kwartier terug kwam, stond-ie op 2%! Maar het was ook wel -5 graden bij ons...

Caulfield, wat jammer van je pijn. Wel erg fijn dat je duurloop gewoon goed ging en dat je daar geen last van hebt ondervonden. 4 keer per week is veel! Jeetje! Als de dagen wat langer duren, krijg je natuurlijk ook wel wat meer tijd. Lekker vooruitzicht. Wat heb jij allemaal op de planning staan de komende tijd?
Mijn afstanden worden inderdaad weer wat langer. In juni en juli liep ik ook elke week wel een langere afstand en uiteindelijk liep ik mijn 1e 10km. Maar daarna ging m'n motivatie neerwaarts, alsof die 10 het hoogst haalbare is. Echter heb ik die dankzij de heirunnetjes weer teruggevonden en ben ik echt back on track! (Voor zover je dat kan zeggen, ben nog niet eens een jaar bezig :P )

SoGood, wat een tof vooruitzicht! En wat leuk, samen met je man!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Jan 2019 14:37

Re: Het hardlooptopic #2

SoGood schreef:OMG wat zijn jullie jaloersmakend goed zeg, heb echt bewondering voor jullie! Voel me bijna een amateur in dit topic. :smile:

Ik kom net terug van een goed rondje, wat is dit heerlijk hardloopweer. Als het straks nog langer licht ga ik mijn trainingen weer uitbreiden. Samen met mijn man ga ik eind maart een urban trail doen van 10km, zin in!

Succes allemaal!


Als jij al een amateur bent ben ik het helemaal. Eind maart red ik de 10 nog niet.

Ik ben 21 okt begonnen met lopen. En heb vanochtend les 15 van start to run gedaan. Gemiddeld loop ik 2x per week hard. Afgelopen week maar 1x omdat ik ziek was. Viel vanochtend niet tegen ging op zich best goed. Hopelijk valt de sneeuw die voorspeld wordt mee. Ik ga dan les 15 nog een keer doen voor ik verder ga. Zo heb ik het tot nu toe eigenlijk steeds gedaan. Vind het echt knap wat voor afstanden jullie al lopen. Hadden jullie met opbouwen ook dat je het spannend vond als je weer een stapje verder gaat?

Qua app en batterij heb ik vanochtend weinig gemerkt. Heb een iPhone en gebruik Strava maar stop mijn telefoon ook altijd in Mn sportbh dat scheelt ook veel warmte natuurlijk.
2015 💙
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:55

Bericht 21 Jan 2019 07:22

Re: Het hardlooptopic #2

Die spanning vind ik herkenbaar Minx. Ik ben destijds begonnen met een beginnerscursus via een atletiekvereniging en iedere les dacht ik vooraf weer; "Dat kan ik nooooit!" En toch lukte het me weer! Wat voelde ik me goed na zo'n les telkens haha!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 21 Jan 2019 13:05

Re: Het hardlooptopic #2

Ik lees af en toe weer mee hier, omdat ik hoop binnen nu en twee maanden weer te kunnen starten met hardlopen na ruim een jaar niet gelopen te hebben.
Daarnaast ook weinig conditie meer, dus zit er aan te denken om ook Start to run o.i.d. te gaan volgen.
Minx doe jij het via de app of heb je nog de losse mp3 bestanden?
De losse heb ik nog ergens liggen, las de reviews van de app en daarin stond voornamelijk dat hij het niet goed doet?
Iemand anders nog een goed opbouwschema, zonder dat ik zelf veel op de tijd moet kijken? Ik heb een Fitbit Versa.
Dank alvast!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Jan 2019 22:20

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb de app en vind het ideaal. Ik heb 1x gehad dat de app raar deed maar dat is echt al maanden geleden. Toen ff de app opnieuw geïnstalleerd en nooit meer ergens last van gehad.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2019 10:07

Re: Het hardlooptopic #2

Oh jongens, ik snap er niks van. Ik ben ineens friggin' snel op het asfalt. Aanstaande zaterdag heb ik een loopje van 7.5km hier in de buurt, dus ik móet deze week wel een beetje trainen. Maar ja, werken, druk, dus ik ben gisteravond maar gegaan, behangen met lampjes als een enthousiaste kerstboom. Heel saai, onze straat op en neer (lintdorp, dus lang eind). Het rende heel akelig, want het vroor en het was glad op enkele plekken en het donker is niet mijn favoriet. Maar goed, ik besloot dat het met 5km wel genoeg was en zocht gauw de warmte weer op. Ik checkte mijn Polar... en toen bleek dat ik gemiddeld 4.50 minuten per km had gelopen... Maps er naast gelegd (die neemt automatisch op) en ook die gaf het aan.. Wow! 5 km in 24 minuten!!

Sorry voor de ego, maar ik ben heel trots op wat ik blijkbaar kan. Had nooit verwacht dat ik zoveel kracht in me heb.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2019 10:55

Re: Het hardlooptopic #2

Supersnel Exo, dat doe ik je niet na! Je hebt er echt aanleg voor. En dat met dit weer, ongelooflijk.

Ik heb deze week mijn 'relatieve rustweek' volgens mijn schema en ren maar zo'n 40 km totaal, en in lage tempo's. Mijn pijntjes en kwaaltjes lijken weer wat af te nemen. M'n volgende uitdaging is weer wat te gaan genieten van het lopen. Ik was er altijd dol op maar sinds ik m'n marathonschema heb, hangt die grote M als een donderwolk boven m'n hoofd en ben ik alleen maar onzeker en voel ik me heel erg opgesloten in m'n schema. Niet leuk.

Volgende week voeren we het aantal km weer wat op en dan heb ik ook weer een trainingrun (duurloop).
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2019 11:51

Re: Het hardlooptopic #2

'Maar' 40, zegt ze..

Ik snap goed dat je plezier wat vergaat door de druk. Dat herken ik wel. Wanneer is de marathon? En heb je een bepaalde eindtijd in gedachten?
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2019 11:55

Re: Het hardlooptopic #2

Haha ja het is echt een bijzonder relatieve rustweek ;)

De marathon is 7 april! Doel is vooral lekker uitlopen en genieten (OK stiekem heb ik natuurlijk wel een eindtijd in gedachten maar daar wil ik juist vanaf :smile: )
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2019 11:58

Re: Het hardlooptopic #2

Hahaha, ja, krijg dat maar eens uit je hoofd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Jan 2019 12:09

Re: Het hardlooptopic #2

Rotterdam ga je lopen? Gaaf hoor! Voor je eerste marathon zou je geen tijd in je hoofd moeten nemen. Gewoon genieten van de sfeer en het feit dat je daar loopt! Ik heb lang geleden ook jouw gevoel gehad. Slaaf van mijn schema voelde ik me. Ik zie het nu als leidraad en pas aan als het nodig is of ik schuif wat met trainingen.
Je loopkm zullen nog wel wat omhoog gaan denk ik?

Goed exo! Ik denk als jij echt gestructureerd gaat trainen je nog veel sneller kunt worden. Je hebt er de bouw ook voor! En van als dat offroad lopen word je hartstikke sterk!

Ik heb vanmorgen een stukje gelopen. Had niet zo veel tijd. Maandag wat langer. Ik wil 17 maart nog een 5km meedoen. Geen idee of het lukt. Dat zie ik dan wel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers