Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Nov 2013 13:08

Re: Biechttopic

De biecht kan dan wel anoniem geplaatst zijn, maar de situatie kan wel herkenbaar zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Nov 2013 10:27

Re: Biechttopic

Weg i.v.m herkenbaarheid niet op het forum, maar je weet nooit wie dit leest.
En ik zou het echt niet fijn vinden om door een familielid herkent te worden, maar ik moest het wel ergens kwijt.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 13 Nov 2013 10:37

Re: Biechttopic

Ik weet natuurlijk niet wat de situatie is, maar het klinkt nu een beetje als een overdreven reactie op kerst-stress. Wat maakt het nou uit waar je het viert? En als het niet gezellig is met je familie, vier je het toch niet met hen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Nov 2013 10:46

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Nov 2013 11:00

Re: Biechttopic

Het is misschien makkelijk gezegd, maar ik zou denk ik gewoon niet gaan. Dan vieren jullie het toch gewoon lekker thuis met je eigen gezinnetje. Nu laat je je hele kerst verpesten door deze situatie en dat is het niet waard.
Als jullie toch langs je schoonouders willen kun je misschien voorstellen om te brunchen, of je nodigt ze bij jullie thuis uit voor een brunch, als dat tenminste qua tijd mogelijk is. Al zou ik daar denk ik geen zin meer in hebben.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Nov 2013 11:12

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 13 Nov 2013 12:43

Re: Biechttopic

Ik kan me jouw gedachte/gevoelens wel voorstellen maar aan de andere kant noem je ook dat die persoon al jaren niet op verjaardagen /Sinterklaas ed komt. Misschien is dat juist wel de reden voor je schoonouders dat ze dat dit jaar juist wel een keer willen, dat het hun al jaren toch wat dwars zat/niet lekker zat en dat ze dit toch een keer anders willen zien. En dat ze daarom het juist dit jaar juist bij hun thuis vieren omdat ze jouw mening wel weten / weten dat jij die persoon niet in jouw huis wilt zien. Had vooraf overleg met jou in dit geval zin gehad? Of zou dit er toch op uit komen dat jij dit niet zou willen? Dat ze nooit rekening met jou houden vind ik eerlijk gezegd wat te veel naar zelfmedelijden klinken: je noemt toch ook dat die persoon er al jaren niet bij is geweest? Misschien hebben ze hierdoor al jaren wel rekening met jou gehouden en willen ze het dit jaar gewoon een keer uitproberen hoe het loopt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem103

Bericht 13 Nov 2013 13:12

Re: Biechttopic

Ik zou niet gaan. Waarom vindt je man dat kwetsend voor zijn broers en ouders? Zij houden toch ook geen rekening met jullie, daar voel jij je toch ook vervelend door. Dat zou ik hem uitleggen en dan vragen wat zijn oplossing is. Want gewoon maar altijd doen wat je schoonouders willen en je daar onprettig bij voelen is natuurlijk geen oplossing.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Nov 2013 13:47

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 14:43

Re: Biechttopic

Wat is nu precies het probleem met die mensen? Ze hebben niet genoeg interesse getoond in jullie? Maar wie zijn het dan en waarom éis je die aandacht zo op? Is het verplicht om bij iemand op kraamvisite te gaan (waarmee je verder niet veel contact hebt)? Hoe goed ken je die mensen eigenlijk? Ik heb het eerste bericht niet kunnen lezen, helaas.

Ik vind dat je nogal moeilijk doet en ik begrijp niet goed waarom. Is er concreet iets voorgevallen, of komen ze alleen niet op verjaardagen, want dat hoeft in principe toch niet zo'n big deal te zijn? Je kan nu eenmaal niet bij iedereen om de haverklap op visite komen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Nov 2013 15:08

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 13 Nov 2013 16:26

Re: Biechttopic

Ik zou niet gaan. Als jouw man dat lullig vindt gaat hij maar alleen.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Nov 2013 17:04

Re: Biechttopic

Wat hebben ze jou nu eigenlijk misdaan? Ik begrijp het niet zo goed eigenlijk. En waarom moet de hele familie persé bij jullie komen voor Sinterklaas? Ik vind het logischer dat het bij de ouders van je man is, in dit geval.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Nov 2013 17:09

Re: Biechttopic

Ik gok dat er meer is voorgevallen dan dat ze niet op kraamvisite zijn geweest, maar dat ze daar in verband met herkenning niet over in detail gaat treden. Maar het is wel lastig om hier een mening over te hebben zonder te weten waar het ongeveer om gaat.

Even los van wat er is gebeurd, als je schoonmoeder buiten dit conflict staat snap ik wel dat ze het bij haar thuis wil vieren. Zij viert het volgens jou bij haar zodat ze die broer ook kan uitnodigen, maar ik heb het idee dat jij het net zo goed bij jou wil vieren om hem weg te houden. Maar wat je nu met die uitnodiging moet doen en of je er moet gaan zitten met je kinderen hangt geheel af van de situatie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 08:52

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem272

Bericht 14 Nov 2013 09:17

Re: Biechttopic

Kerst is echt een familiefeest, maar bij Sinterklaas is het toch heel gebruikelijk om dat alleen met je eigen gezin te vieren? Jullie hebben nu zelf kinderen, dus dan hoef je niet persé naar je (schoon)ouders lijkt me. Of verwachten zij dat je dat nog tot het einde der dagen blijft doen? Moeilijk lijkt me dat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 09:18

Re: Biechttopic

Eerlijk gezegd zou ik wel aandringen op een compromis als het om de invulling van die avond gaat, het mag dan duizend keer bij hun thuis zijn, maar dat betekent niet dat je daar helemaal niks over in te brengen hebt, want jij wordt verwacht het daar te vieren terwijl je jonge kinderen hebt en zij kunnen niet verwachten dat jij jouw idee van Sinterklaasavond volledig overboord zet. Je kunt prima surprises combineren met een zak cadeautjes voor kinderen, die surprises doe je dan gewoon ook in een zak en dan pak je het om en om uit. Als zij dat niet willen en er echt alleen een avond voor volwassenen van willen maken dan zou ik afhaken, simpel zat. Het moet niet zo zijn dat zij het je onmogelijk maken om gewoon pakjesavond als kinderfeest te vieren, doordat je én verplicht daar aanwezig moet zijn, én zij ook nog eens beslissen dat die avond een feestavond voor volwassenen wordt. Dan moeten ze die surpriseavond maar op een andere avond plannen, 5 december is gewoon pakjesavond.

Verder zou ik die broer gewoon beleefd groeten en verder links laten liggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem58

Bericht 14 Nov 2013 09:27

Re: Biechttopic

Eens met Susan. Die invulling die hun eraan willen geven vind ik helemaal niks. Wij vieren het altijd onder ons 4, ik en Christian en m'n ouders. Ik koop dan voor allebei mijn ouders iets, en zij op hun beurt ook voor ons, en voor Christian bergen cadeautjes en dat allemaal in een grote zak. Super gezellig!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 11:20

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 11:23

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 11:29

Re: Biechttopic

Als zij het nog teveel moeite vindt om gewoon een paar surprises en cadeaus in een juten zak te doen dan zou ik er sowieso geen zin in hebben. Wat is dat nou voor een raar gedoe, eerst bepaalt zij eenzijdig dat het niet meer bij jou is, maar bij haar, en dan mag ook niks meer op jouw manier?

Wel jammer dat je man niet wat meer achter je staat, ik zou echt weigeren om Sinterklaas te vieren met mensen, een opa en oma nog wel, die er op Sinterklaasavond geen rekening mee houden dat je jonge kinderen hebt voor wie het een beetje leuk moet zijn. Sinterklaas ís in eerste instantie voor kinderen nota bene.

Dit zou bij mij wel de boventoon voeren in dit conflict, dat ik niet met mijn jonge kinderen pakjesavond voor grote mensen ga zitten vieren. Dat ze allebei haar kinderen wil zien op zo'n gelegenheid, daar kan ik nog wel inkomen (mits die broer niet iets heeft gedaan wat echt alle perken te buiten gaat).
Laatst gewijzigd door Susan op 14 Nov 2013 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 11:29

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2013 11:31

Re: Biechttopic

Nou, ik zou het dus zo naar mijn man brengen dat zij er een avond voor volwassenen van wil maken terwijl Sinterklaas een feest voor kinderen is en dat je dan dus voor je gezin kiest. Die broer zou ik er verder buiten laten want ik denk dat je man daar juist niet tussen wil gaan zitten, maar gewoon simpel dat zij prima surprises mag gaan doen, maar als zij er helemaal geen kinderfeest van wil maken, je er dus ook niet met kinderen naartoe gaat op een avond als 5 december. En daar zou ik best stellig in zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 11:42

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Nov 2013 11:45

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 14 Nov 2013 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers