Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder leuk aan je kind(eren)?

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Jan 2019 20:57

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Dat als ze echt iets in haar hoofd heeft, het lastig is haar op andere gedachten te brengen. Als ze laarzen aan wil dan hoef ik echt niet te proberen om schoenen aan te doen. Soms heeft ze geen keus, maar ze kan dan echt boos en verontwaardigd doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Jan 2019 22:55

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Mevrouw Stemband en Elliot, houden jullie dan altijd rekening met wat je kind (op dat moment) lust bij de keuze wat je gaat eten? T heeft momenteel ook een fase dat hij bijna niks eet, maar eigenlijk wil ik niet dat hij voor ons bepaalt wat we allemaal eten (plus, het is altijd maar afwachten of hij wel datgene eet waarvan ik denk dat hij het lekker vindt hehe). Dus, wij bepalen wat we eten, hij moet er wat van proeven/eten, en hoeft hij niet meer dan is het prima. Ik hoop dat als hij echt honger heeft, hij wel eet..?

Misschien helpt dat ook dat het niet zon frustratie is voor jullie? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Jan 2019 07:41

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Lastig vind ik dat hoor Zora. Hier ook een peuter die meestal niet al te best eet. Ik heb het los geprobeerd te laten want ik werd er gefrustreerd van. Ze proeft wel maar is gewoon snel klaar. Eerlijk gezegd voer ik haar dan wel gewoon nog een kaasje ofzo en een toetje krijgt ze ook. I know. Ik heb hier weleens gelezen (volgens mij van ChiQ?) dat een arts zei dat peuters op een halve banaan en een liga kunnen leven dus daar hou ik me dan maar aan vast. :smile:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Jan 2019 08:35

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Oh dat eten ja... denk je iets gekookt te hebben wat ze lekker vindt, kiepert ze het hele bord op de grond en de volgende dag zit ze te smullen van de spruitjes :palm: ik hou er weinig rekening mee met koken, het is toch onvoorspelbaar. Vorige week had ik nog heel makkelijk broccoli, rösti en vissticks. M is meestal gek op vissticks, maar ik had haar nu wel eerst de broccoli en rösti gegeven, omdat dat anders niet op zou gaan. Nou dat ging in een rap tempo naar binnen en vervolgens had ze na twee stukjes visstick genoeg :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 15 Jan 2019 08:36

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Hier krijgen de kids ook altijd een toetje :)
Heel soms hebben we nog wel eens strijd aan tafel, meer omdat we het dan tóch willen proberen...

T. heeft bijv. eergister alleen maar 3 kale penne op en gister 1 worstje, 1 hele aardappel en 1 sperzieboon...

Wakker geworden van de honger is hij nog nooit.
Gezellig is het zeker niet, maar om nou elke dag patat of pannenkoeken te eten...

Oh ja, op de opvang eet meneer rustig 1,5 bord warm eten tussen de middag. Ongeacht of het couscous, zoete aardappel, pasta of wat dan ook is. Beetje jammer dat dat over 1,5 maand ook klaar is :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2019 10:00

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Zora schreef:Mevrouw Stemband en Elliot, houden jullie dan altijd rekening met wat je kind (op dat moment) lust bij de keuze wat je gaat eten? T heeft momenteel ook een fase dat hij bijna niks eet, maar eigenlijk wil ik niet dat hij voor ons bepaalt wat we allemaal eten (plus, het is altijd maar afwachten of hij wel datgene eet waarvan ik denk dat hij het lekker vindt hehe). Dus, wij bepalen wat we eten, hij moet er wat van proeven/eten, en hoeft hij niet meer dan is het prima. Ik hoop dat als hij echt honger heeft, hij wel eet..?

Misschien helpt dat ook dat het niet zon frustratie is voor jullie? :)

Nee hoor, wij eten gewoon wat we die dag gepland hebben. Maar ik kies meestal wel één of twee dagen per week bewust iets waarvan in weet dat D. het ook lekker vindt. Overigens biedt dat ook 0 garanties hoor.

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jan 2019 21:42

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Haha nee idd, je weet het nooit idd wat ze nou weer bedenken wat ze lusten he.

Wij geven idd ook altijd toetje. Het is gewoon kale yoghurt, met soms wat diksap. Geen traktatie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 15 Jan 2019 22:20

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Ik vind het minst leuk aan mijn kinderen dat ze beiden zo temperamentvol en op die manier ook telkens met elkaar in de clinch raken (mamaaaa k. schoooooopt me! K; jij was eeeeheeeeerst *En janken*), heel de dag door. Echt een zussenrelatie dus :nopompom:

En ik HAAT dat ze allebei zo slecht slapen, misschien nog wel het meest voor hun, het is gewoon heel zielig want ze doen echt hun best. Klaas Vaak slaat hun gewoon altijd over.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2019 21:11

Re: Minder leuk aan je kind(eren)?

Ahh sneu is dat Parel.

Hier een kindje dat slecht inslaapt. Soms kwartiertje stil is en dan lijkt het of hij slaapt.
Vervolgens begint hij dan weer te roepen. Al met al kost het ons nu al 2 dagen zo’n 1,5 uur.
Hij heeft dit met fasen.Maar wij hebben dan dus geen avond over en dat is soms wel balen.
Soms slaapt hij ook ineens een week lang al na een half uurtje.
2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers