Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je sterfdatum willen weten?

Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ja
6
11%
Nee
50
89%
 
Aantal stemmen : 56
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jan 2019 18:16

Zou jij je sterfdatum willen weten?

Er is een boek verschenen over 4 kinderen die door een waarzegster hun sterfdatum voorspeld krijgen en dan gaat het verhaal over hoe hun levens verder verlopen.

Zou jij het willen weten en waarom (niet)?.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2019 18:29

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee. Ik wil dat niet weten. Stel ik ga pas in 2072 dood, misschien ga ik dan wel heel domme, roekeloze, gevaarlijke dingen doen omdat ik weet dat ik er toch niet dood aan ga.
<<

Anoniem269

Bericht 12 Jan 2019 18:34

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee zeker niet. Ik wil dat gewoon niet weten. Stel dat ik over twee jaar al ga. Dan weet ik van mezelf dat ik heel erg ga piekeren.
<<

Anoniem294

Bericht 12 Jan 2019 18:40

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee, ik denk het toch niet. En toch ergens ook wel. En dan met name om alles goed te kunnen regelen mbt de kinderen als mijn sterfdatum al zou zijn voor hun aan hun volwassen leven beginnen. Ook zou ik dan bijv filmpjes op nemen voor hun voor op bepaalde dagen/momenten in hun leven.
Maar toch zou die wetenschap mij dan de stuipen op het lijf jagen dus voor nu weet ik het eigenlijk niet.

Ik denk wel dat ik het zou willen weten op het moment dat hun wel oud genoeg zijn om op zichzelf te wonen en voor zichzelf te zorgen. En dan met name om te weten hoeveel tijd ik nog heb om bepaalde dingen te doen die ik dan in mijn leven nog zou willen doen. Als ik dan nog fit en gezond ben en ik heb nog maar een paar jaar dan zou ik alles uit het leven halen wat er in korte tijd te halen valt. Mag ik de 80 jaar nog bereiken dan zou ik daar minder haast mee hebben.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2019 19:16

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ik zou het niet willen weten. Zou mij denk ik anstig maken als het over paar jaar al zou zijn. Laat het mij maar overkomen als het zover is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem271

Bericht 12 Jan 2019 19:25

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee, dan word ik echt bang denk ik. Ik vind de dood al zo eng.

Ik ben wel benieuwd naar dat boek, hoe heet het?
<<

Anoniem262

Bericht 12 Jan 2019 19:32

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee, want dan zou ik naar de sterfdag toeleven. Ik vraag me af of je daar geestelijk wel goed vanaf komt. Gek ben ik al, gekker hoeft niet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2019 19:44

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee echt niet. Lijkt me erg om te weten
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Jan 2019 19:50

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee. Absoluut niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem317

Bericht 12 Jan 2019 20:14

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee, dat zou ik niet willen weten. Dat lijkt me niks.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Jan 2019 20:40

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Absoluut niet, dat vooruitzicht lijkt me vreselijk.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 12 Jan 2019 21:58

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ik denk dat ik het wel wil weten. Als het al snel is zou ik hem willen voorbereiden.
Hem is dus mijn kind.
<<

Kira

Bericht 12 Jan 2019 23:18

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee, zeker niet.

Maar ik ben wel benieuwd naar dat boek?
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 12 Jan 2019 23:27

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee, beslist niet. Sowieso bang voor, dus wil het maar liever niet weten ook.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 13 Jan 2019 03:55

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ja, ik zou het wel willen weten, maar dan alleen van mijzelf en bijv. niet van onze kinderen. Het idee dat zij evt. eerder dood zouden gaan dan ikzelf, zou mij permanent verdrietig maken.

Het lijkt mij fijn om ergens naar toe te leven én vooral om bewust afscheid te kunnen nemen van mijn dierbaren. Ik ben niet bang om dood te gaan, maar de angst dat ik ga slapen en misschien de volgende ochtend niet meer wakker wordt zonder afscheid te kunnen nemen, lijkt mij wel eng. Nu nog niet, maar als ik wat ouder ben denk ik dat ik mij daar nog bewuster van ben.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Jan 2019 09:57

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Het boek is geschreven door Chloe Benjamin en heet in het Nederlands de onsterfelijken. In het originele Engels heeft het the immortalists.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Jan 2019 10:45

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ja ik denk dat ik het wel zou willen weten eigenlijk. Ik ben er niet bang voor en ik zou het wel prettig vinden om te weten waar ik aan toe ben en of beter nog een aantal jaar flink carriere kan maken of dat ik volgende week onder de tram kom.. does that make sense?
<<

Brooke

Bericht 13 Jan 2019 11:06

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

No thanx.
Stel ik zou weten dat ik over bijv. 15 jaar dood zou gaan, dan ga ik alles erop aanpassen en er teveel opletten. Nog zo vaak kerst, nog zo vaak oud&nieuw, verjaardagen van de kinderen. Ik zou er veel te veel mee bezig zijn en verdrietig zijn als er elke keer weer 'een keer' minder is. Niks voor mij.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 13 Jan 2019 13:03

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee de datum zou ik niet willen weten. Maar ik zou wel graag willen leven alsof ik weet wanneer mijn laatste dag is. Want ik denk wel dat je dan een hele andere manier van leven aanneemt. Veel meer genieten, veel vrijer leven, doen wat je nog graag doet voor dat je dood gaat.

Nu nemen we ons dat wel voor maar toch leeft de maatschappij zo gehaast anno 2019. Alles moet, het is bihna ikke ikke ikke. Zo ervaar ik dat. Ik denk dat dit als éérste verdwijnt wanneer je weet wat je sterfdatum is.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Jan 2019 12:30

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Nee ik zou het niet willen weten. Ik zie wel wanneer het mijn tijd is maar dat wil ik niet heel lang (hoop ik haha) van te voren weten want dan blijft die datum maar in mijn hoofd rondspoken.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Jan 2019 18:39

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Liever niet, maar ik denk al mijn hele leven dat ik niet ouder word dan 43, als kind had ik dat gevoel al en die leeftijd komt steeds dichterbij. Dus aan de andere kant zou ik het wel willen weten in de hoop dat ik er helemaal naast zit en dat ik gewoon gezond oud mag worden.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem271

Bericht 24 Jan 2019 15:09

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ik heb dit boek besteld en vandaag binnen gekregen, ben benieuwd of het wat is.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2019 16:01

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Ise schreef:Ik heb dit boek besteld en vandaag binnen gekregen, ben benieuwd of het wat is.


Ik ben heel benieuwd, las de recensie in VK en het leek me wel wat!

Ik kan niet bedenken of ik het wil weten of niet. Ik neig naar ja, omdat ik dan dingen goed kan regelen voor de kinderen en ze kan voorbereiden, en misschien meer dingen durf omdat je je meest elementaire angst bent verloren. Maar naarmate d-day dan dichterbij komt lijkt het me heel zwaar worden.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 25 Jan 2019 16:14

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Bah, nee, ik wil dit echt niet weten, voel mij ook gewoon naar in mijn buik bij het lezen van dit topic. Ik ga het boek daarom ook niet lezen.
Paar jaar geleden voor deze keuze gestaan, zou niet exact de datum weten maar wel globaal ivm ziekte, verschrikkelijk vond ik het.

Als het binnen een jaar is, kan je je er op voorbereiden maar hoe doe je dat als je weet dat je over 20 jaar dood gaat? Blijf je werken, wil je voor kinderen gaan (als je die nog niet hebt), wil je reizen, meer met familie/vrienden, is het financieel allemaal haalbaar, etc. Lijkt mij zoo ontzettend moeilijk!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 17 Mrt 2019 19:30

Re: Zou jij je sterfdatum willen weten?

Wie is het boek aan het lezen en wil er wat over zeggen zonder spoilers?

Ik ben nu op de helft van het boek en het raakt me wel. Ik vond het begin lastig inkomen en nu kan ik steeds niet wachten om verder te lezen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers