Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #13

<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 17:46

Re: Wat eten we vanavond? #13

Kikkererwtenshit.

UN, wie is dat nou op je foto? Madchen Amick in haar jonge jaren? Wilde het altijd al vragen, maar vergat het steeds.
Heb je mijn recept nog gezien?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2019 17:49

Re: Wat eten we vanavond? #13

Nee een actrice uit een serie die ik jaaaaaren geleden leuk vond (Natascha McElhone heet ze).

Ja ik had je recept gezien, bedankt voor het uittikken!
#teammaple🍁
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 17:52

Re: Wat eten we vanavond? #13

Urban Naked schreef:Nee een actrice uit een serie die ik jaaaaaren geleden leuk vond (Natascha McElhone heet ze).

Ja ik had je recept gezien, bedankt voor het uittikken!


Ze kijkt eng!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 14 Jan 2019 17:53

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten gegrilde zalmmoot met wat gamba's (die lagen nog in de vriezer) krieltjes met schil uit de oven en gegrilde courgette. En er staat een cake in de oven voor na het eten bij de koffie later.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 17:55

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik wil meer op de aziatische/oosterse tour eten (is toch hetzelfde?), want vind het standaard eten dus hollands maar niks, het is zo saai en eenvoudig.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2019 18:21

Re: Wat eten we vanavond? #13

Mizz_S schreef:Dat klinkt lekker Carrie, heb je een recept?

Wij rijden vanuit het werk meteen door naar de ouders van mijn man, zijn moeder is jarig. Ik geloof dat we Chinees gaan eten.

Ik fruit een uitje met wat knoflook, doe dan een heel pakje diepvriesspinazie erdoor en laat het zachtjes pruttelen zodat het zacht wordt.
Daarna gebruik ik geroosterde paprikapoeder en doe daar flink wat van overheen. De walnoten rooster ik even in een koekenpan en hak ik daarna in stukjes. Deze gooi ik door de spinazie, samen met geraspte oude kaas en dan even roeren.
Ik gebruik zo’n springvorm en die beleg ik dan met bladerdeeg en giet dan het mengsel erin. En nog wat extra kaas op de bovenkant voor ik hem dichtmaak. Dan in de oven en klaar!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Jan 2019 18:24

Re: Wat eten we vanavond? #13

Hoe doe jij dat met de onderste laag bladerdeeg, zet je de springvorm eerst in de oven om dat te laten garen? Ik maakte vroeger vaak zoiets, maar dan met broccoli, gehakt en kaas en het viel mij op dat het onderste bladerdeeg altijd zacht en bleek bleef.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2019 19:06

Re: Wat eten we vanavond? #13

Susan schreef:Hoe doe jij dat met de onderste laag bladerdeeg, zet je de springvorm eerst in de oven om dat te laten garen? Ik maakte vroeger vaak zoiets, maar dan met broccoli, gehakt en kaas en het viel mij op dat het onderste bladerdeeg altijd zacht en bleek bleef.

Klopt! Eet ik gewoon zo lekker op :smile:
Goede tip wel! Weet niet of het nog knapperig blijft met die vochtige spinazie. Kan het wel eens proberen!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Jan 2019 19:24

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij hebben uiteindelijk frietjes met een kalfsvlees kroket gegeten. Ik wilde de spruitjesstampot eten die ik vorige week gemaakt en ingevroren had. Maar die was hartstikke zuur gek genoeg. Verder had ik ook niets in huis en de supermarkt sluit hier om 18.00 uur al.
10.04.17
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2019 19:27

Re: Wat eten we vanavond? #13

Carrie schreef:
Mizz_S schreef:Dat klinkt lekker Carrie, heb je een recept?

Wij rijden vanuit het werk meteen door naar de ouders van mijn man, zijn moeder is jarig. Ik geloof dat we Chinees gaan eten.

Ik fruit een uitje met wat knoflook, doe dan een heel pakje diepvriesspinazie erdoor en laat het zachtjes pruttelen zodat het zacht wordt.
Daarna gebruik ik geroosterde paprikapoeder en doe daar flink wat van overheen. De walnoten rooster ik even in een koekenpan en hak ik daarna in stukjes. Deze gooi ik door de spinazie, samen met geraspte oude kaas en dan even roeren.
Ik gebruik zo’n springvorm en die beleg ik dan met bladerdeeg en giet dan het mengsel erin. En nog wat extra kaas op de bovenkant voor ik hem dichtmaak. Dan in de oven en klaar!


Hé dit klinkt lekker! Ga ik ook eens proberen. Hoe lang doe je 'm in de oven en op hoeveel graden?
❤ 7 juni 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 19:49

Re: Wat eten we vanavond? #13

Susan schreef:Hoe doe jij dat met de onderste laag bladerdeeg, zet je de springvorm eerst in de oven om dat te laten garen? Ik maakte vroeger vaak zoiets, maar dan met broccoli, gehakt en kaas en het viel mij op dat het onderste bladerdeeg altijd zacht en bleek bleef.


Daar kan je ook bakbonen voor gebruiken daar zijn ze ook voor.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Jan 2019 20:29

Re: Wat eten we vanavond? #13

Misschien krijg ik nu een ban voor dit topic, maar wij aten Fred en Ed kleurenpannenkoeken.
Wat een hel, ik had het pak gekregen en zal het ook nooit meer kopen.
Het beslag was raar, erg dik. Hij bakte niet goed en de kleur groen zag er echt niet lekker uit, maar smaakte precies hetzelfde als de rode kleur.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 20:49

Re: Wat eten we vanavond? #13

Soleil schreef:Misschien krijg ik nu een ban voor dit topic, maar wij aten Fred en Ed kleurenpannenkoeken.
Wat een hel, ik had het pak gekregen en zal het ook nooit meer kopen.
Het beslag was raar, erg dik. Hij bakte niet goed en de kleur groen zag er echt niet lekker uit, maar smaakte precies hetzelfde als de rode kleur.


Waarom denk je dat je een ban kan krijgen?
<<

Geel

Bericht 14 Jan 2019 20:53

Re: Wat eten we vanavond? #13

Is een grapje, CBL. (Bij wijze van omdat wij allemaal zo goed koken en ervan houden)

Wij aten fusilli met pompoensaus en spekjes. Was erg lekker! Ik had een pompoen geslacht, even tien min gekookt, ondertussen ui+knoflook+cherrytomaatjes in een koekenpan, sausje van gemaakt, dan de zachtere pompoen erbij, salie/peper/zout erbij, kookroom en geitenkaas, weer tien min pruttelen, staafmixer erdoor, fusilli erbij, geitenkaas en gebakken spekjes erop en hup. O ja, rucola ernaast met olijfolie en parmezaan enzo. Was suuuupersmakelijk!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 21:12

Re: Wat eten we vanavond? #13

Aha. Wel vreemd als je van jezelf vind dat je goed kan koken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2019 21:15

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:Aha. Wel vreemd als je van jezelf vind dat je goed kan koken.


Waarom is dat vreemd?
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2019 21:31

Re: Wat eten we vanavond? #13

Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Aha. Wel vreemd als je van jezelf vind dat je goed kan koken.


Waarom is dat vreemd?


Ik vind dat een beetje naast je schoenen lopen, iets als opscheppen. Waarom zou je dat zeggen? Daarbij hoe kan je van jezelf nou weten of je goed kookt. Ik kan het niet en dan vind ik het niet raar als men dat zegt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2019 21:40

Re: Wat eten we vanavond? #13

Ik krijg het juist vaak van anderen te horen en daarom denk ik dat dat ook wel klopt. En daarbij durf ik mezelf ook best zodanig in te schatten dat ik m'n eigen oordeel daarin durf te geloven. Best leuk juist toch, als iemand dat van zichzelf weet.


Soleil, die pannenkoeken klinken erg chemisch haha. Vind je berichtje over de ban juist grappig.

Klinkt lekker Geel! Ik heb het momenteel even niet zo op het weeïge van pompoen maar de smaken zijn wel erg lekker samen idd!
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Jan 2019 21:41

Re: Wat eten we vanavond? #13

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:
caribbeanlover schreef:Aha. Wel vreemd als je van jezelf vind dat je goed kan koken.


Waarom is dat vreemd?


Ik vind dat een beetje naast je schoenen lopen, iets als opscheppen. Waarom zou je dat zeggen? Daarbij hoe kan je van jezelf nou weten of je goed kookt. Ik kan het niet en dan vind ik het niet raar als men dat zegt.


Ten eerste zegt niemand dit en ten tweede: waarom zou je dat niet van jezelf mogen zeggen? Zeggen dat je ergens goed in bent, dat zouden volgens mij juist veel meer mensen moeten doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jan 2019 22:20

Re: Wat eten we vanavond? #13

Bliss schreef:
Carrie schreef:
Mizz_S schreef:Dat klinkt lekker Carrie, heb je een recept?

Wij rijden vanuit het werk meteen door naar de ouders van mijn man, zijn moeder is jarig. Ik geloof dat we Chinees gaan eten.

Ik fruit een uitje met wat knoflook, doe dan een heel pakje diepvriesspinazie erdoor en laat het zachtjes pruttelen zodat het zacht wordt.
Daarna gebruik ik geroosterde paprikapoeder en doe daar flink wat van overheen. De walnoten rooster ik even in een koekenpan en hak ik daarna in stukjes. Deze gooi ik door de spinazie, samen met geraspte oude kaas en dan even roeren.
Ik gebruik zo’n springvorm en die beleg ik dan met bladerdeeg en giet dan het mengsel erin. En nog wat extra kaas op de bovenkant voor ik hem dichtmaak. Dan in de oven en klaar!


Hé dit klinkt lekker! Ga ik ook eens proberen. Hoe lang doe je 'm in de oven en op hoeveel graden?


Voorverwarmen op 225 en dan 25 tot 30 minuten in de oven. Tot het korstje goudbruin is.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 15 Jan 2019 14:54

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten vanavond portobello's uit de oven gevuld met sjalot, knoflook, de steeltjes en roomkaas met geraspte kaas bovenop, daarbij aardappelballetjes en een prutje van gebakken groenten ( champignons, paprika, ui ed).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Brooke

Bericht 15 Jan 2019 15:02

Re: Wat eten we vanavond? #13

O lekker die portobello's minoessepoes!

Ik maak straks boerenkoolstamppot met verse worst en spekjes.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2019 15:06

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wraps.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2019 15:06

Re: Wat eten we vanavond? #13

minoessepoes schreef:Wij eten vanavond portobello's uit de oven gevuld met sjalot, knoflook, de steeltjes en roomkaas met geraspte kaas bovenop, daarbij aardappelballetjes en een prutje van gebakken groenten ( champignons, paprika, ui ed).


Lekker hmmmmm lijkt me dat!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 15 Jan 2019 15:08

Re: Wat eten we vanavond? #13

Wij eten risotto met spekjes en champignons.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers