Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koortlip of puist?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Jan 2019 12:46

Koortlip of puist?

Gisteren had ik vanuit het niks een soort van puistje direct onder mijn lip zitten. Er zat echt een wit puntje op en ik heb het uit kunnen drukken waar behoorlijk veel smurrie uit kwam (excuus voor de details :smile: ). Toch zit het me niet helemaal lekker en ben ik bang dat het misschien toch iets van een koortslip ofzo was. Dit heb ik echter ook nooit gehad en Google vertelt me dat er in principe niks wits op een koortslip zit.

Anyone?
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 12 Jan 2019 12:54

Re: Koortlip of puist?

Ik heb zeer regelmatig een koortslip en daar is nog nooit iets wits uit gekomen. Het vocht in een koortslip is doorzichtig. Een koortslip kan ik ook niet echt uitdrukken, dat is meer een blaar die langzaam indroogt zodat er een korstje opkomt. Ik denk dus niet dat je een koortslip hebt, zeker als je dat nog nooit eerder hebt gehad ook.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Jan 2019 12:58

Re: Koortlip of puist?

Ja, wat Bimbam zegt!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 12 Jan 2019 13:19

Re: Koortlip of puist?

Ik hoop het echt!
Thnx
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Jan 2019 14:12

Re: Koortlip of puist?

Als je nooit een koortslip hebt gehad en als er een wit puntje op zat en wit vocht uitkwam, lijkt de kans me veel groter dat het een puistje is/was. Ik denk dat je twijfelt door het feit dat het plekje op je lip zat, maar dat zegt in feite vrij weinig, want een koortsuitslag kan overal zitten, ook op je wang, op je kin of in je hals. Op je lip loop je het gewoon sneller op, daarom hebben de meeste mensen het daar. Maar als je een puistje op je wang hebt, twijfel je meestal ook niet of het niet eigenlijk herpes is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2019 16:22

Re: Koortlip of puist?

Ik denk ook dat het een puist is. Heb ik ook wel eens gehad net onder m'n lip. Zou er verder niet aan zitten en wachten tot hij weg gaat/minder wordt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jan 2019 18:25

Re: Koortlip of puist?

Ik heb het op dit moment ook. Een bult half op mijn onderlip, voelt als een puist, is rood. Er komt niks uit, hij voelt nog hetzelfde als gister. Ik heb nog nooit een koortslip gehad. Vaag!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2019 21:41

Re: Koortlip of puist?

Wat gek. Ik heb dit momenteel ook. Maar ik denk wel echt dat het een puist is want ik heb wel het herpes virus in me en herken het gevoel daarvan niet nu. Dat voelt echt wel anders dan een puist. Ik ben er echter wel even extra alert op nu omdat ik overmorgen naar m'n baby nichtje ga. Bij twijfel ga ik niet namelijk.

Dat van jou klinkt ook als een puist.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem262

Bericht 13 Jan 2019 21:51

Re: Koortlip of puist?

Het begint bij mij altijd met een kleine puist met witte kop en groeit dan uit tot een koortslip. En zo als het verschijnt, zo verdwijnt het ook weer. Wat zou er schadelijk aan kunnen zijn als je per ongeluk je koortslip hebt uitgedrukt? Ik smeer er in alle gevallen Bioforce op en dan ben ik het meestal voor en soms niet, maar dan is het wel snel weer weg met Bioforce. Uitdrukken is sowieso niet mijn ding. Lukt op de één of andere manier niet...
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2019 22:31

Re: Koortlip of puist?

Die van mij wordt steeds minder opvallend. Er is niks uitgekomen. Lijkt me dan toch gewoon een gewoon bultje te zijn. Een koortslip wordt toch groter, korstiger en pijnlijker?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2019 22:36

Re: Koortlip of puist?

Ja een koortslip barst bij mij altijd open en komt echt zo'n korstje op.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Jan 2019 09:19

Re: Koortlip of puist?

Je weet het wel als je er een hebt hoor. Het zijn mini blaasjes die branden en jeuken.

Toevallig vanmorgen opgestaan met een héle erge. Mijn lip is helemaal opgezwollen en mijn lippen zijn ineens super schraal. Ik zie er niet uit joh, wil niet gaan werken zo!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Jan 2019 10:00

Re: Koortlip of puist?

Balen So good! Bij mij is het toch ook een koortslip geworden. Dat tintelende gevoel inderdaad. En uitgerekend nu ga ik naar m'n baby nichtje van een maand oud. Ik heb m'n zus uiteraard op de hoogte gebracht en even gecheckt met de huisarts. Ik mag wel langs, maar haar niet vasthouden en moet een mondkapje op. Zoo jammer. Maar ja dan kan ik haar iig even vanaf een afstandje bewonderen.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Jan 2019 14:51

Re: Koortlip of puist?

Oh Marin, super balen! Toch veel plezier! Toen mijn baby nog een echte baby was heb ik ook 2 dagen huilend rondgelopen met een mondkapje, het zette toen niet door. En tijdens mijn zwangerschap heb ik ook een hele erge gehad en nu hoop ik dat ze daarom de rest van haar leven immuun is.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 16 Jan 2019 16:08

Re: Koortlip of puist?

Gek dat er meerdere mensen hier last van hebben gehad!
Volgens mij was het echt een puist ja bij mij. Daar ben ik in elk geval blij mee.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jan 2019 19:00

Re: Koortlip of puist?

Bij mij is het niet echt iets dat heeft doorgezet. Geen tintelend gevoel of blaasjes. Mijn lippen zijn wel erg schraal en het restant van dat bultje is nog wat rood zichtbaar, maar geen bult meer.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers