Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


pluktuin

<<

Anoniem336

Bericht 13 Jan 2019 10:20

pluktuin

Het lijkt mij heerlijk om dit jaar kleine plukboeketjes uit eigen tuin te kunnen halen.
Ben nu aan het rondstruinen naar inspiratie'; welke bloemen, hoe aanpakken, wanneer zaaien/planten, etc.....

Stukje tuin heb ik al, voorgaande jaren hadden we hier een stukje moestuin. Maar je kunt het natuurlijk ook anders invullen, door zo her en der wat te zaaien of te planten.

Wie heeft er nog meer plannen voor een (soort van) pluktuin ? Misschien leuk om in dit topic de vorderingen te volgen, en tzt de boeketjes te showen uiteraard.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Jan 2019 11:33

Re: pluktuin

Wij hebben er wel 1 maar die is niet echt van mij, maar van mijn schoonouders. Er staan dalia’s en zonnebloemen, hortensia’s en heel veel andere dingen. Ook stro-bloemen, die je kunt drogen. Dan heb je zelfs in de winter eigen bloemen staan. Ik krijg er vaak boeketjes van, van mijn kinderen. Super leuk!
Veel snijbloemen komen ook uit bollen dus als je narcissen en tulpen wilt, moet je al snel gaan poten.
Wij hebben zelf vaak een wilde bloemen mengsel voor de bijen. Ook leuk, maar daar krijg je minder mooie boeketten van. Wel mooi om in de tuin naar te kijken.

Edit: wij hebben vaak bloemen uit bollen in manden. Dan kun je ze overal neerzetten en heb je weer meer plek in je tuin.
<<

Anoniem336

Bericht 13 Jan 2019 11:54

Re: pluktuin

handig, zulke schoonouders Soleil :)

Meeste bollen kunnen vanaf febr/maart/april geplant worden, en zijn ook nog niet overal te koop. Heb iig een lijstje gemaakt met hetgeen ik zou willen.
Spirea
Gladiolen
Ranonkel
Dahlia
Gipskruid
Liatris Spicata lampenpoetser
Lupine

Pioenrozen heb ik al, hopelijk doen ze het dit jaar beter dan vorig jaar. Heb ze verplaatst afgelopen jaar, dus misschien moesten ze eerst enigszins acclimatiseren.

Allium is ook mooi, maar die had eigenlijk al geplant moeten worden. Eind van het jaar maar eens doen, voor volgend zomer.

Bakken en manden is inderdaad een goede tip. We hebben ook nog genoeg bestraat, waar leuke potten of manden kunnen staan. Heb overigens al circa 20 losse bloembakken door de tuin (olijf, hortensia, sering, lavendel, ...), dus moet man nog even informeren dat er vermoedelijk nog wel wat bij komt te staan dit voorjaar.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron